اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان:

فصلنامه استارباد را اصلا نخوانده ام!/ حجاب فقط ۴ خال موی خانم ها در خیابان ولیعصر نیست!!

فصلنامه استارباد را اصلا نخوانده ام!/ حجاب فقط ۴ خال موی خانم ها در خیابان ولیعصر نیست!!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان در خصوص حواشی بوجود آمده در رابطه با برخی متون موهن فصلنامه استارباد، گفت: من اصلا، هیچ، این فصلنامه را نخوانده ام، چه بگویم؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام یعقوب مهدوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان در گفت و گو با این پایگاه خبری در خصوص حواشی بوجود آمده در رابطه با مطالب فصلنامه استارباد، گفت: من این فصلنامه را نخوانده ام چه بگویم وقتی نخواندم؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو,

وی در پاسخ به این پرسش که مطالب و واکنش های به مطالب این فصلنامه مدتی است سرخط خبرهای رسانه های بومی شده و حتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز اظهار موضع کردند، ابراز کرد: من شخصا نخواندم شاید مشغله کاری این فرصت را نداد برمی گردم و می خوانم اگر نقطه نظری بود می گویم.

,

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: این مسائل زیر نظر مدیرکل است اینکه ایشان دیده اند یا خیر هیچ اطلاعی ندارم.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وضع عفاف و حجاب در سطح شهرستان نیز گفت: ما 27 دستگاه فرهنگی داریم، امام(قدس سره) نیز در وصیت نامه خودشان می فرمایند وظیفه تبلیغ تنها بر عهده وزارت ارشاد نیست و وظیفه همه نهادهای انقلابی و دولتی است.

,

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه، دانشگاه های ما، نهادهای رهبری، سازمان تبلیغات، حوزه های هنری، ارشاد اسلامی و بسیاری دیگر متولی فرهنگ در جامعه هستند، متذکر شد: در روز عفاف و حجاب، بسیج رسانه استان مراسمی در تالار نگاه گرگان برگزار کرد و سخنران برنامه هم انتقادهایی داشت که فلش تمامی آنها بسوی وزارت ارشاد بود، این درست نیست اداره ارشاد مکان برگزاری این برنامه را در اختیار این برنامه قرار داد این نشان می دهد در زمینه برنامه های ارزشی و عفاف و حجاب همکاری صورت می گیرد، ما به تنهایی متولی وضع موجود نیستیم.

,

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: هفته گذشته تئاتر آدم فضایی در خصوص مسائل سبک زندگی و صرفه جویی در گرگان برگزار شد که بیش از 5هزار نفر در 10 سانس در آن شرکت کردند، در بحث عفاف و حجاب انجمن خوشنویسان و هنرهای تجسمی نمایشگاه هایی برپا کردند این ها یعنی دغدغه آسیب های اجتماعی در اداره ارشاد احساس و پیگیری می شود.

,

رعایت حجاب حفظ حریم و حرم خانواده است

, رعایت حجاب حفظ حریم و حرم خانواده است,

وی تأکید کرد: حجاب حفظ حریم و حرم خانواده است، همانطور که می گوییم شهید مدافع حرم ضرورت دارد همه ما در مقابل دفاع از خانواده نیز موظف و مکلف هستیم.

,

نیروی انتظامی هم مسئول برخورد با بدحجابی های خیابان ولیعصر است!

, نیروی انتظامی هم مسئول برخورد با بدحجابی های خیابان ولیعصر است!,

رئیس اداره ارشاد گرگان بار دیگر گلایه خود از سخنران مراسم بسیج رسانه استان را تکرار کرد و افزود: ما این دغدغه ها را قبول داریم و به آن احترام می گذاریم اما این تنها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد نیست، اگر وضعیت حجاب در خیابان ولیعصر و بازار و ماکنکن های مغازه ها بد است نیروهای دیگری نظیر نیروی انتظامی هم موظف به برخورد هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: البته همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند هر چیزی در قالب هنر بگنجد ماندنی است و باید کار فرهنگی را با کار فرهنگی نهادینه کرد، این را نیز قبول داریم که امام(ره) فرمودند چادر حجاب برتر است اما اگر بگوییم تنها چادر حجاب است و دیگران را از محجبه ها جدا کنیم مشکل است.

,

مهدوی متذکر شد: از طرفی حجاب فقط برای بانوان نیست، تا می گوییم گشت ارشاد، امر به معروف و یا عفاف و حجاب، ذهن ما به سمت خانم ها می رود این برای آقایان نیز است سریع ذهن ما می رود به سمت 4خال موی خانومها در خیابان ولیعصر! این ظلم به خانمهاست! مردان هم باید چشم و گوش خود را کنترل کنند!

,

وی در پایان اعلام کرد: بیش از 2000 نفر زیرنظر موسسات قرآنی ما در طرح اوقات فراغت مشغول هستند که الحمدلله همه محجبه هستند و در زمینه عفاف و حجاب نیز فعالیت دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه