اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد ؛

دولتی ها تمایلی به سخن گفتن از برجام همانند گذشته ندارند/سخن گفتن از برجام باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود

دولتی ها تمایلی به سخن گفتن از برجام همانند گذشته ندارند/سخن گفتن از برجام باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت : مردم فهمیدند که مذاکره با آن ها به معنی صرف وقت زیاد و به نتیجه نرسیدن است و به همین دلیل دولت همانند گذشته خیلی نسبت به بزرگداشت روز ۲۳تیرماه توجهی نکرد و در اظهارات مقامات دولتی هم کمتر دراین باره سخنی شنیده شد ؛ دولت علاقمند نیست که بیش از این اعتبارش در نزد مردم کاهش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به سالگرد ۲ سالگی برجام و تمایل نداشتن دولتی ها به استفاده از آن اظهار داشت : در جریان برجام به طور عملی برای کابینه روحانی تجربه ای پرهزینه ولی بسیار ارزشمند حاصل شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان , شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ,

 
وی گفت : دولتی ها به تجربه دریافتند که اعتماد به آمریکا طبق فرمایش مقام معظم رهبری یک امر بیهوده و بی فایده است و طبیعتا این تجربه می تواند برای سالهای سال به ما کمک کند تا احزاب و گروههای سیاسی و افرادی که در مرام نامه هایشان توافق با غرب را یک راهبرد می دانستند دیگر در این راهبرد تجدید نظر کنند.

,
,

 

,

دولت با تحریم های جدید آمریکا دیگر از برجام در انتخابات استفاده نکرد 

, دولت با تحریم های جدید آمریکا دیگر از برجام در انتخابات استفاده نکرد , دولت با تحریم های جدید آمریکا دیگر از برجام در انتخابات استفاده نکرد ,

 
سفیر سابق ایران در لیبی با اشاره به این که دولتمردان ما همواره تصورشان بر این بود که با برجام می توانند یک برگ برنده ای برای پیروزی در رقابت های انتخاباتی داشته باشند ، خاطر نشان کرد : آن ها می خواستند از این برگ برنده در مبارزات انتخاباتی استفاده کنند و از طریق آن درانتخابات مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و شوراها با جمع آوری آرای قابل ملاحظه ای به پیروزی دست یابند .

,
,

 
قنادباشی ادامه داد : اما همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند با تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط آمریکا برجام نقض شد و این سبب شد تا دولتمردانی که علاقمند به استفاده از برجام در انتخابات بودند نتوانند از برجام استفاده کنند و از برجام سخنی به میان نیاوردند و به اهرم های دیگری متوسل شدند.

,
,

 

,

سخن گفتن از برجام باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود 

, سخن گفتن از برجام باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود , سخن گفتن از برجام باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود ,

 
وی در رابطه با روز۲۳ تیرماه که سالروز توافق برجام است ،یادآور شد : مطمئنا دولت به این نتیجه رسیده است که برجام هیچ کمکی به بالا بردن وجهه آن ها نمی کند و حتی سخن از برجام به میان آوردن و سخن گفتن از آن باعث تنزل موقعیت و اعتبار دولت می شود .

,
,

 

,

برجام برای دولت روحانی تبدیل به یک نقطه ضعف شده است 

, برجام برای دولت روحانی تبدیل به یک نقطه ضعف شده است , برجام برای دولت روحانی تبدیل به یک نقطه ضعف شده است ,

 
این کارشناس سیاسی توضیح داد : طبق تصور دولتمردان از برجام می بایست مذاکره و نرم خویی با آمریکایی ها یک سنداعتبار و گواهی صحت عمل برای دولت درصحنه سیاسی می بود ولی برجام تبدیل به یک نقطه ضعف برای دولت روحانی شد .

,
,

 
سفیر سابق ایران در لیبی گفت : دولت مطمئنا با توجه به نفرت و تجربه تلخی که مردم از مذاکره به دست آورده اند دیگر متوسل به شعارهای اولیه خود که تعامل با دنیا بود ، نخواهند شد و کوشش می کنند که حساسیت های مردمی بر انگیخته نشود.

,
,

 

,

مذاکره با آمریکا به معنی صرف وقت زیاد و به نتیجه نرسیدن است

, مذاکره با آمریکا به معنی صرف وقت زیاد و به نتیجه نرسیدن است, مذاکره با آمریکا به معنی صرف وقت زیاد و به نتیجه نرسیدن است,

 
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اکنون مردم با تجربه دریافته اند که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و حتی اوباما وجان کری که از دموکرات ها بودند هم در زمانی که حکومت را واگذار می کردند مقامات خود را سفارش به برخورد سخت با ایران می کردند و همچنین مردم دیدند که تنها ترامپ و حزب جمهوری خواه نیستند که برجام را نادیده گرفته اند بلکه دولت اوباما و جان کری هم که چهره مثبتی از خود نشان داده بودند نیز در اخرین روزها تاکید بر اعمال فشار علیه ایران کردند و آشکارا بیان داشتند که شیوه کاری با ایران باید سخت گرفته شود.

,
,

 

,

دولتی ها تمایلی به سخن گفتن از برجام همانند گذشته ندارند 

, دولتی ها تمایلی به سخن گفتن از برجام همانند گذشته ندارند , دولتی ها تمایلی به سخن گفتن از برجام همانند گذشته ندارند ,

 
وی حزب دموکرات و جمهوری در امریکا را غیر قابل اعتماد برای مذاکره دانست و گفت: مردم فهمیدند که مذاکره با آن ها به معنی صرف وقت زیاد و به نتیجه نرسیدن است و به همین دلیل دولت همانند گذشته خیلی نسبت به بزرگداشت روز ۲۳تیرماه توجهی نکرد و در اظهارات مقامات دولتی هم کمتر دراین باره سخنی شنیده شد ؛ دولت علاقمند نیست که بیش از این اعتبارش در نزد مردم کاهش پیدا کند.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه