اخبار داغ

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران مطرح کرد:

مراکز نیکوکاری با محوریت مردم و معتمدان محله فعالیت می کنند

مراکز نیکوکاری با محوریت مردم و معتمدان محله فعالیت می کنند
فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین افتتاح مرکز نیکوکاری محله امیریه با حضور قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران، شهردار ناحیه دو تهران ، شهردار منطقه 11 و معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه نواب صفوی  در سرای محله امیریه منطقه 11 تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی،قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران با  اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری همکار کمیته امداد  هستند و به صورت مستقل فعالیت می کنند، گفت: کمیته امداد در اداره امور مراکز نیکوکاری دخالت نمی کند و فقط تجارب خود را در اختیار آنها قرار می دهد و از استقلال مالی و اداری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، افزود: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است؛ با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیات عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.

پرپنچی به اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره و عنوان کرد:مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون 37 مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعال هستند، بیان کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی های هر محله را نیز شناسایی کنند گفت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.

پرپنچی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری محله امیریه،سی و هشتمین مرکز نیکوکاری فعال است که فعالیت خود را در سطح این استان آغاز کرده است، ادامه داد: یکی از پایگاه های ایجاد مراکز نیکوکاری مساجد است و با توجه به اینکه مساجد از معنویت خاصی برخوردار هستند،با استفاده از مشارکت مردمی می‎توانند در جهت خدمت‎رسانی به مردم موفق‎تر عمل کنند.

قائم مقام کلانشهرکمیته امداد استان تهران ابراز امیدواری کرد و گفت: مرکز نیکوکاری محله امیریه بتواند مانند سایر مراکز نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود اقدامات مناسب را انجام دهد و ما نیز با حضور هیأت امنای این مرکز بتوانیم در جهت تکالیف اصلی خود که کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان  است اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه