اخبار داغ

واگویه هایِِِِِِِ بابایی هایِ سرزمینم:

اگر دختر ها نبودند؛دنیا بی ذوق می شد/امان از گریه های نیمه شب دختران شهدا

اگر دختر ها نبودند؛دنیا بی ذوق می شد/امان از گریه های نیمه شب دختران شهدا
ولادت حضرت معصومه(س) بهانه ای شد برای تمام دختر هایی که می خواهند یاد آوری کنند هنوز بابایی ترین دختر روی زمینند، پای صحبت دخترانی می نشینیم که از چند روز قبل روز دختر را یاد آوری می کنند در حالی که هر روز برای یک پدر روز دختر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ائل، می گویند دختر ها بابایی می شوند، از همان لحظه ای که منتظرند پرستار  قنداق به دستشان دهند، چشمشان تار میبیند، هیچ پدری نمی تواند هدیه خدا را در دستانش ببیند و اشکی بر چشم هایش نمایان نشود، حالا این هدیه دختری باشد از  جنس فرشته ها؛ از همان لحظه که دخترش را در بغل می گیرد، قدم هایی که برای پدر بر می دارد تا اولین  دندان و اولین روز مدرسه و شیرین زبانی هایش مثل فیلم از جلوی چشمانش رد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

ولادت حضرت معصومه(س)  بهانه ای شد برای تمام دختر هایی که می خواهند یاد آوری کنند هنوز بابایی ترین دختر روی زمینند، پای صحبت دخترانی می نشینیم که از چند روز قبل روز دختر را یاد آوری می کنند در حالی که هر روز برای یک پدر روز دختر است.

,

حد درک خانواده ام از وضعیت جامعه فرق  می کند

, حد درک خانواده ام از وضعیت جامعه فرق  می کند, حد درک خانواده ام از وضعیت جامعه فرق  می کند,

مریم ۱۶ ساله در گفتگو با خبرنگار ائل  در باره ارتباط عاطفی اش با خانواده می گوید: من  سومین فرزند خانه هستم، یک خواهر و یک برادر با فاصله ۱۰ سال از خودم بزرگتر دارم ولی هر سه ما از هم متفاوتیم،  خواهر و برادر من خجالتی هستند، می توان راحت بگویم فقط در عید همدیگر را میبوسند ولی من  هر روز پدر و مادرم را می بوسم.

,

نسبت به نظرات خانواده ام، اختلافاتی بینمان وجود دارد، حد درکشان از وضعیت جامعه فرق  می کند، آنها نمی دانند من هم مثل دوستان دیگر می خواهم هر ماه لباس جدیدی به تن کنم و یا بعضی وقت ها تنها باشم ولی خانواده ام قانع نمی شود.

,

چرا  روستایی ها همیشه باید یک قدم عقب باشند

, چرا  روستایی ها همیشه باید یک قدم عقب باشند, چرا  روستایی ها همیشه باید یک قدم عقب باشند,

هانیه ۲۲ ساله که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده  نیز در این خصوص می گوید: وقتی از شهرستان برای درس به تبریز آمدم، پدرم مخالف بود و می گفت نگرانت می شوم ولی من در این ۴ سال  تمام تلاشم را کرده ام با حفظ  برخی قواعد خانوادگی، آبروی پدر و مادرم را حفظ کنم.

,

اینکه بعد از ۴ سال درس خواندن، دوباره مجبورم به شهرستان برگردم، آزاد دهنده است ولی من به عنوان یک دختر تنها در این کلانشهر نمی توانم کار پیدا کنم.زندگی کنم.

,

متاسفانه این امکان برای شهرستان ها هم وجود ندارد که کار مناسبی و در شان دختران ایجاد شود.

,

چرا روستایی ها همیشه باید یک قدم عقب باشند وقتی من هم هم ردیف دوستم در کلاس نشسته بودم، او در تبریز صاحب کار می شود ولی من  نه.

,

پسرانتان را خوب به بار بیاورید، خانواده ما با خون جگر دختر بزرگ کرده اند

, پسرانتان را خوب به بار بیاورید، خانواده ما با خون جگر دختر بزرگ کرده اند, پسرانتان را خوب به بار بیاورید، خانواده ما با خون جگر دختر بزرگ کرده اند,

فرشته۲۶ ساله  همچنین در خصوص توقع خود از جامعه  می گوید:  مشکلات اجتماعی دست از سر زندگی های ما برنمی دارد، خودمان که فارغ التحصیلان بیکار شده ایم و متاسفانه وضعیت  طوری شده که هیچکس جرات ازدواج ندارد، بیکاری، فقر، رکود مواد مخدر و ....هیچکس نمی تواند با اطمینان کامل ازدواج کند، روی صحبتم با خانواده های پسر دار است، شما را به خدا پسرانتان را خوب به بار بیاورید، خانواده  ما با خون جگر دختر بزرگ کرده اند.

,

این دختر جوان می گوید: این روزها وجود دختر سرا پا ترس و نبود امنیت  است، کاش کمی به حریم امن ما توجه شود.

,

کاش مردم کمی حواسشان به ما بود

, کاش مردم کمی حواسشان به ما بود, کاش مردم کمی حواسشان به ما بود,

مریم ۱۵ ساله از آرزو هایش می گوید: دنیای دخترانگی یعنی شهر زیر پاهای توست، لباس های رنگی، لاک، کفش رنگی تابستانی و ... فکر کنم اگر دختر ها نبودند دنیا بی ذوق می شد، اصلا به نظر من عروسکی وجود نداشت و یا اصلا اگر دختر ها نبودند دنیا چند رنگ می شد، مثل خاکستری،آبی، بنفش و یا مشکی...

,

این دختر نو جوان ادامه می دهد:کاش مردم کمی حواسشان به ما بود، وقتی می خندیم چپ چپ نگاه می کنند. نوع پوششمان،رفتارمان،حتی غذا خوردنمان با هم فرق دارد.

,

الگوی دخترها باباهایشان است

, الگوی دخترها باباهایشان است, الگوی دخترها باباهایشان است,

مینا در خصوص توقعاتش از والدینش می گوید: ما دختران نسل چهارم انقلاب هستیم، یعنی چهل سال دورتر از انقلاب فرهنگی؛ اینکه هنوز بعد از  چهل سال دشمن در صدد تغییر فرهنگ ماست؛ یعنی موفق بوده ایم ولی باید از این فرهنگ محافظت کرد.

,

این دانشجوی ۲۳ ساله در ادامه می افزاید:  پدران و مادران  دهه هفتادی ها آنقدر پای ناز و نیاز فرزندانشان نشسته اند که یادشان رفته برخی قواعد زندگی را یادشان بدهند، اکثر طلاق ها در سنین پایین  و در اوج بی تجربگی اتفاق می افتد و ما همچنان به دنبال مقصر می گردیم.

,

اینکه می گویند دخترها بابایی اند را همه مان شنیده ایم ولی منظور این است که الگوی دخترها باباهایشان است ولی این روزها پدرها بد ترین الگو شده اند، دخترها یا برای فرار از وضعیت موجود دست به دامان جنس مخالف می شوند و یا به خاطر عادی شدن وضعیت ارتباط های دوست دختری و دوست پسری وارد رابطه های خلاف شرع و عرف می شوند؛  هر دو آسیب می رساند، شاید آسیب جسمی و جنسی نباشد ولی  روحیه آدمی در این ارتباط ها خراب می شود.

,

به جای جشن روز دختر، کمی به انتخاب های ما ارزش قائل شوند

, به جای جشن روز دختر، کمی به انتخاب های ما ارزش قائل شوند, به جای جشن روز دختر، کمی به انتخاب های ما ارزش قائل شوند,

مهتاب، ۱۷ ساله  هم صحبت ما می شود و می گوید: قرار نیست همه دختر ها یک جور باشند،  همه ما آفریده خداییم، اینکه من دوست دارم محجبه باشم؛ قرار نیست  یک شهر در صدد تمسخر ما باشد، گاهی از اینکه چادر به سر می کنم حتی در جمع خانواده هم مورد تمسخر قرار می گیرم، به نظر من به جای آنکه جشن روز دختر بگیرند، کمی به انتخاب های ما ارزش قائل شوند.

,

شماتت هایی که هیچگاه تمام نمی شود

, شماتت هایی که هیچگاه تمام نمی شود, شماتت هایی که هیچگاه تمام نمی شود,

این روزها که همه دختر ها پروفایلشان را هم بابایی کرده اند، حال دل دختران شهدا نه دیدنی است و نه پرسیدنی، شاید دختر های بزرگتر کمی وضعیت را درک کنند ولی امان از گریه های نیمه شب دختران شهدا،  دخترانی که از پدر فقط چند عکس و یک سنگ مزار دارند و شماتت هایی که هیچگاه تمام نمی شود.

,

روز دختر برای دخترانی که بابا هایشان آسمانی شده سخت ترین و متفاوت ترین روز است،  با اینکه در راه خدا و اهل بیت(ع) راه جهاد در پیش گرفتند ولی درک این موضوع در مناسبت ها برای دختران این آسمانی ها بسیار بسیار سخت است.

,

بابایی که از او فقط یادی می ماند و سنگ مزاری

, بابایی که از او فقط یادی می ماند و سنگ مزاری, بابایی که از او فقط یادی می ماند و سنگ مزاری,

بابایی که می رود و شهید می شود و برای دخترش فقط یادی می ماند و سنگ مزاری و دلی پر از غصه و دیگر هیچ! عجیب بابایی است و دخترهایشان هم دخترهایی که برگزیده شده اند برای این امتحان و البته امتحانی سخت و نفس گیر.

,

خیلی ها فکر می کنند، دخترهایی که بابایشان شهید می شود، بابا ندارند، اما این دخترها خوب می دانند که بابایشان هست و علاوه بر اینکه بابایشان هست، همه ی فرشتگانی را که خدا مامور طوافِ دوربابایشان کرده است، هم هستند.

,

دلتنگی های بیش از پیش دختر شهیدمنا

, دلتنگی های بیش از پیش دختر شهیدمنا, دلتنگی های بیش از پیش دختر شهیدمنا,

فاطمه سلیمانی، دختر شهید منا در گفتگو با خبرنگار ائل می گوید: این روزها دلتنگی دختران شهدا بیشتر از پیش است، خصوصا آنهایی که باباهای مهربانشان سال پیش دست نوازش بر سرشان می کشید  و اکنون نیستند و با یادآوری لبخندشان، وجودت را بغض می گیرد و غصه.

,

نبود پدر برای ما خلا بزرگی در زندگیمان است، اینکه  در اعیاد بیشتر به یادش هستیم چرا که پدرم در عید قربان سال ۹۴ در فاجعه منا شهید شد  و با توجه به اینکه روحیه خیلی لطیف و مهربانی داشتند و همیشه سعی می کردند کاری کنند که باعث خوشحالی ما شود؛ در  مناسبت هایی مثل روز دختر واقعا نبودشان بیشتر از قبل احساس می شود .

,

پدرم به آرزویش رسید

, پدرم به آرزویش رسید, پدرم به آرزویش رسید,

می پرسم اگر ممکن بود پدرت باز گردد، اجازه دوباره رفتنش را می دادی؛ می گوید: پدرم در یکی از دیدارهایشان با مسئولین بنیاد شهید بعد از مجروح شدنشان در جبهه گفته بودند حالا که توفیق  شهادت در جبهه را نداشتم دوست دارم در لباس پاک و مبرا از گناه از دنیا بروم نه در لباس بیماری و گناه؛ پدرم به آرزویش رسید. پدرم بزرگترین حامی من بود، روزها برایم سخت می گذرد ولی خوشحالم حداقل پدرم به آرزویش رسید.

,

دختر شهید: اگر دردی از خانواده شهدا کم نمی کنید؛ حداقل زخم زبان نزنید

,

سفارشش به همسالان خودش، احترام به خون شهدا و حفظ حجاب است و در ادامه می گوید: اول اینکه قدر لحظاتی که درکنار خانواده هستید را بدانید و تا می توانید به پدر مادرتان خدمت کنید که مبادا روزی حسرتش را بخوردید و اینکه ما درقبال شهدا وظایفی برعهده داریم. حداقلش اگر دردی از خانواده های شهدا کم نمی کنیم دردی هم باحرفا و زخم زبان ها اضافه نکنیم و اینکه  وصیت پدرم و تمامی شهدا را تاکید میکنم؛ادامه دهنده خط ولایت فقیه و ائمه باشیم.

,

سخن آخر

, سخن آخر, سخن آخر,

صحبت ها تمام شد،ولی با بغض یک فرزند شهید...

,

به حرف ساده است دلداری دادن این دخترها، به حرف ساده است تاب دادن به دل بی تاب این بچه ها و به حرف ساده است ثانیه ای از ثانیه های دلتنگی آنها را تجربه کردن...

,

دخترانی امروز همزمان با تغییرات ذهنی و عینی جامعه در روند جهانی‌شدن، تفاوتی ژرفی با دختران نسل پیشین خود پیدا کردند و در پی ساختن هویت جنسیتی خود در فضای متفاوت از هم با سبک های هویتی تعریف شده در تلاشند تا که هر کدام با بیان آرزو های خود، خط فکری و فرهنگی خود را نشان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه