اخبار داغ

کارشناس مسایل دینی:

بسیاری از دلایل طلاق ها به خاطر سست کردن اهرم زنان و دختران در جامعه است

بسیاری از دلایل طلاق ها به خاطر سست کردن اهرم زنان و دختران در جامعه است
امام جمعه ماسال با انتقاد از پوشش و رفتار برخی از دختران جامعه و تناقض داشتن آنها با شانیت و شخصیت نظام اسلامی گفت: رواج فساد و فحشاء در بین دختران و زنان جامعه ابزاری برای زمین‌گیر‌کردن کشورهای اسلامی از سوی استکبار جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی موسوی در گفتگو با ۸دی نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعنوان روز دختر را افتخاری برای دختران جامعه برشمرد و اظهار داشت: دختران امروز عهده داران وظایف سنگین در آینده هستند و باید وظیفه همسری و مادر شدن را بر دوش بکشند.
وی به ضرورت الگو پذیری دختران از حضرت معصومه سلام االه علیها تاکید کرد و افزود: حضرت معصومه هم در حجاب و عفاف و هم در متانت و ولایتپذیری برای دختران الگو هستند.
امام جمعه ماسال با اشاره به حفظ شئونات دینی و اسلامی از سوی حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: باید دختران امروز را متوجه مسئولیتی که قرار است در آینده بپذیرند آگاه کرد.
موسوی با بیان اینکه هیچ مسئولیتب به بزرگی مسئولیت مادری در جامعه نیست، افزود: اگر جامعه سالم می خواهیم باید مادران سالم را در دل خود پرورش داده باشیم.
وی با بیان اینکه مادران سالم ضامن پرورش دختران سالم در جامعه خواهند بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دختران در همه ی ابعاد زندگی اعم از حجاب، سیاست و اجتماع سیره حضرت معصومه سلام الله علیها را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه ماسال با اشاره به سیاست های غرب و استفاده از زن به عنوان یک ابزار گفت: آنقدر دنیای غرب شخصیت زن را تنزل داده که در حال حاضر از زنان در جوامع غربی صرفا بعنوان یک شی و ابزار استفاده می شود.
موسوی با اذعان به اینکه غربی ها زنان را بزرک کرده و آرایش کرده در خیابان ها و میادین خود می فرستند، خاطرنشان کرد: به دنبال زنان در جوامع غربی برخی از افرادی که در قلوبشان مرض نیز است را نیز دنبال آنها می فرستند تا با ساختار شکنی جامعه را آلوده کنند.
وی با تاکید بر اینکه دختران جامعه باید شخصیت و متانت خود را حفظ کنند، گفت: دختران جامعه نباید اجازه دهند تا سودجویان آنها را ابزاری برای تمایلات نفسانی و سیاه نمایی جامعه برگزینند.
امام جمعه ماسال با اشاره به آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده در جامعه متذکر شد: بسیاری از دلایل طلاق ها و آسیب های اجتماعی به خاطر سست کردن اهرم زن و دختران در جامعه به وجود می آید.
موسوی با بیان اینکه دنیای غرب اگر زن عریان و لخت می خواهد این نشان دهنده تمدن و آزادگی نیست، خاطرنشان کرد: عریانی زن تنها برای مردان هوس باز و هوس ران است و اگر قرار بر آزادگی و تمدن لختی و عریانی باشند حیوانات از خیلی از افرادی که خود را لخت و عریان در جامعه می کنند متمدن ترند.
وی رواج فساد و فحشاء را از ابزاری های زمین گیر کردن کشورهای اسلامی از سوی استکبار جهانی برشمرد و تصریح کرد: چندین سال گذشته همایشی در آمریکا گذاشته شود و در خصوص تغییر اسلام در جوامع اسلامی بحث و تبادل نظر شد که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد بجای اینکه کشور های اسلامی و زیرساخت های آنها را ویران کنیم بیاییم بنییه های فرهنگی و خانواده را از آنها با ایجاد فساد و بی حجابی از بین ببریم.
امام جمعه ماسال با بیان اینکه هدف استکبار جهانی در دنیا دنبال شده و این اتفاق در جامعه های اسلامی افتاده است، گفت: در کشور ما هم بعضا افراد و اشخاصی و صحنه هایی مشاهده می شود که با شانیت و شخصیت کشور اسلامی و زن مسلمان هیچ سنخیت و تناسبی ندارد.
موسوی با بیان اینکه ارزش و قرب زنان و دختران در نزد خدا بسیار زیاد است، مطرح کرد: وجود دختران و زنان در نزد خدا تا جایی می تواند زیاد و نزدیک به یکدیگر شود که تا خلیفه اللهی نیز می تواند زن مسلمان پرواز کند.
وی با بیان اینکه دستیابی زن مسلمان به قرب الهی ممکن است و بعید نیست، افزود: دنیای غرب آنقدر مقام زن را تنزل داده که از وی تنها برای ارضای امیال نفسانی استفاده می کند و این برهنگی و بی بند و باری نشانه تمدن و آزادگی نیست.
امام جمعه ماسال با بیان اینکه شانیت دختران ایجاب می کند که در چارچوب دین خود را بپوشانند، گفت: در راستای دین جایگاه دختران جامعه حفظ می شود و انسان می تواند به قرب الهی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه