اخبار داغ

گزارشی از دختران امروز؛ مادران فردای جامعه

جای خالی دختران سیستانی و بلوچستانی در پشت میزهای مدیریتی/ دشمن به دنبال بی تفاوت کردن دختران نسبت به موضوع حجاب است

جای خالی دختران سیستانی و بلوچستانی در پشت میزهای مدیریتی/ دشمن به دنبال بی تفاوت کردن دختران نسبت به موضوع حجاب است
دختران امروز، مادران و مسئولین فردا هستند، اما آنچه دختران جوان را دلسرد می‌کند، عدم توجه به جایگاه شغلی و یا بهتر بگویم عدم کسب صندلی‌های مدیریتی است و متأسفانه در استان سیستان و بلوچستان این موضوع پررنگ‌تر است و دختران جوان را در پست‌های مدیریتی نمی‌بینیم و به‌نوعی شاید همان دیوارهای شیشه‌ای که بسیاری از آن صحبت می‌کنیم، برای دختران جوان و موفق ما بسیار پررنگ‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، دختر در خانواده نماد و سمبل زیبایی و عشوه گری است که یکی از مهمترین روش تربیتی برای دختران، برقراری ارتباط دوستانه است خانواده‌هایی که دارای فرزند دختر هستند باید توجه داشته باشند که ویژگی‌های دختران و پسران با هم متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, .,

در واقع همه سعی و تلاش پدران و مادران در تربیت دختران باید بر این باشد که آنها را از مهر و محبت لبریز کنیم، عدم توجه به این موضوع زمینه انحراف و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد.

, .,

زنان و دختران به‌طور نسبی نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و بسته به فرهنگ و هنجارهای هر کشوری، موضوعات و چالش‌های خود رادارند و در این میان بانوان و دختران کشور ما با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و چهارچوب‌ها و معیارهای خاص رفتاری و هنجاری، بدون شک از شرایط ویژه‌ای برخوردار هستند.

, .,

همین موضوع با توجه به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، دست‌مایه‌ای برای خبرنگار تفتان ما شده تا با یکی از دختران نمونه و فعال استان سیستان و بلوچستان گپ و گفتی داشته باشیم. در ادامه ماحصل این مصاحبه را بخوانید.

,

 

,

, ,

 

,

* دختران نباید گوشه نشین باشند

, * دختران نباید گوشه نشین باشند, * دختران نباید گوشه نشین باشند,

یکی از دختران نمونه و فعال استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: افسانه دادره دارای لیسانس مدیریت بازرگانی و در حال حاضر مدیر مسئول پایگاه خبری شستون و فعال رسانه ای استان سیستان و بلوچستان هستم.

,

افسانه دادره تصریح کرد: داوطلب سلامت شبکه بهداشت و درمان، داوطلب جمعیت هلال احمر، عضو کانون فرهنگی و اجتماعب بانوان شهرستان و خبرنگار هستم که کار خبرنگاری و مطبوعاتی را  از حدود دو سال قبل آغاز کردم و بیشتر در زمینه اجتماعی گزارشات اجتماعی و انعکاس مشکلات مردم به مسئولین فعالیت دارم.

,

وی با بیان اینکه حدود شش سال است که وارد عرصه ورزشی شده ام، گفت: در رشته تکواندو که دارای کمربند مشکلی این رشته هستم.

, .,

وی ادامه داد: چند مدتی رو به عنوان مربی نیز فعالیت داشته ام که بانوان زیادی رو به سمت این رشته سوق دادم.

,

دادره گفت: رشته تکواندو در آن زمان یکی از فعال ترین رشته بانوان در شهرستان بود که در اکثر مراسمات حضور چشمگیری داشت که برگزاری انجام حرکات نمایشی و تکنیکی در مراسمات توانمندی های دختران این شهرستان را به نمایش می گذاشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت فرهنگی و اجتماعی که دارم برگزاری تورهای گردشگری به مناطق دیدنی، جاذبه های طبیعی و مناطق تاریخی و باستانی است.

,

 

,

, ,

 

,

این دختر نمونه و فعال سیستان و بلوچستان گفت:  انجمن گردشگری مهرگان حدود دو سال و نیم است که از سوی وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت خود را اخذ کرده است که این انجمن که در حوزه گردشگری فعالیت دارد.

,

وی افزود: انجمن گردشگری مهرگان در ابتدا به همت حقیر، سیده ریحانه معاشر، حلیمه شادزهی سرجو، پریسا شیخ لنگی، خدیجه شیرزهی راه اندازی شد که در این میان حمایت های اداره ورزش و جوانان از این انجمن را نمی توان نادیده گرفت و دارای مقام های استانی و شهرستانی هستم و همچنین افرادی را که آموزش داده ام نیز مقام های متعدد استانی نیز کسب کرده اند.

,

* دختران باید با پشت کار از همه موانع عبور کنند

, * دختران باید با پشت کار از همه موانع عبور کنند, * دختران باید با پشت کار از همه موانع عبور کنند,

دادره اذعان کرد: در مسیر راه و در فعالیت های که انجام داده ام بارها مورد ناملایمات و بدرفتاری ها قرار گرفته ام، که این ها موانعی برای حضور من در اجتماع و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نشده است.

,

وی خطاب به دختران کشور ایران اسلامی، اظهار کرد: به دختران ایران توصیه می کنم که بستر مناسب برای حضور آنان در اداره ورزش و جوانان، کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان، هلال احمر و دیگر نهادها فراهم شده است که می توانند با حضور خود توانمندی های دختران این خطه از کشور را به رخ دیگران به کشاندند تا آن نگاه اشتباهی که نسبت به بانوان و زنان منطقه دارند، خارج شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه