اخبار داغ

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارگری کشور؛

اولین جلسه هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت برگزار شد/ تحقق اقتصاد مقامتی نیازمند کار فرهنگی است

اولین جلسه هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت برگزار شد/ تحقق اقتصاد مقامتی نیازمند کار فرهنگی است
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به برگزار اولین جلسه هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگری کشور، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن آن نیازمند کار فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، اولین جلسه از هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور روز گذشته در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور,

مهدی وکیلی مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور با اشاره به چگونگی عملکرد این هیات در راستای برنامه‌‎ریزی‌های سازمان بسیج کارگری کشور اظهار داشت: هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت در واقع تجمیعی از شورای عالی قشر و همچنین شورای راهبردی تعلیم و تربیت سازمان می‌باشد.

,

وی ادامه داد: هدف ما در این مجموعه ترویج مباحث تعلیم و تربیت بصورت عملی در واحدهای تولیدی می‌باشد که روز گذشته هم طی این جلسه پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی از دیدگاه نظام تعلیم و تربیت و راهکارها و پیشنهاداتی  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

,

مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور با بیان اینکه بیشترین دغدغه ما مباحث اقتصادی واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: فرهنگ سازی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در جلسات هیات اندیشه ورز تعلیم و تربیت می‌باشد که چگونه می‌توانیم با استفاده از فرهنگ سازی در حوزه محتوی، تولید فیلم و مستند سازی به تحقق این امر کمک کنیم.

,

وکیلی افزود: یکی دیگر از مسائلی که تلاش داریم تا این موضوع را در واحدهای تولیدی جا بیاندازیم اهمیت کار و تلاش از دیدگاه اسلام، بزرگان دینی، تاریخی و اجتماعی است تا  بتواینم با جا انداختن این موضوع در اجتماع به سمت حل شدن معضلات اقتصادی که در کشور وجود دارد حرکت کنیم.

,

وی با عنوان اینکه در این جلسات از نظرات کارشناسان و خبرگان حوزه کار و تولید استفاده خواهیم کرد، افزود: لازم و ملزوم امور اقتصادی کار فرهنگی است، ما در بحث ‌های اقتصادی که موضوع وجدان کاری و سعی و تلاش مطرح است نیازمند کار فرهنگی و فرهنگ سازی هستیم.

,

مسئول تعلیم و تربیت بسیج کارگری کشور ادامه داد: با بررسی تاریخچه اقتصاد کشورهایی که در این حوزه پیشرفت کرده‌اند متوجه اهمیت فرهنگ سازی و کارفرهنگی در رشد و پیشرفت اقتصادی می شویم.

,

وکیلی با توجه به اینکه تربیت و الگو محور شدن نیروی کار در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ الگوی مصرف و الگوی کار سالم در تربیت نیروی کار مورد استفاده قرار نگیرد و ترویج این فرهنگ در میان کارگران زحمت کش واحدهای تولیدی جا نیفتاد شاید کمی سخت بتوان در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش تولید قدم برداشت.

,

وی با اشاره به اینکه تربیت و فرهنگ سازی در هر شخصی باید از سنین بسیار پائین آغاز شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه تربیت باید از بدو تولد در هر فردی صورت بگیرد اما این بدان معنا نیست که وقتی شخصی وارد بازار کار شد دیگر مسائل تربیتی و فرهنگی نیز برای او غافل شد.

,

مسئول تعلیم تربیت سازمان بسیج کارگری کشور افزود: کارگری که در کارخانه و یا واحد تولیدی مشغول به کار است باید بداند که رزق حلال علاوه بر اثراتی که در حوزه کار و تولید دارد چه اثراتی بر خود فرد و زندگی شخصی خود و خانواده‌اش دارد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: صمیمی بودن روابط بین کارگر و کارفرما یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و خوشبختانه حدود 1 سال و نیم که حلقات صالحین ما در واحدهای تولیدی سعی در ایجاد این روابط خوب و همچنین فرهنگ سازی‌های مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه