اخبار داغ

در آیین رونمایی از مجموعه کتاب ها و نرم افزارهای تربیت و پرورش کودکان مطرح شد؛

تولید ۸ نرم افزار باموضوع تربیت فرزند در حوزه علمیه اصفهان/ نقش مادر در تربیت فرزند بسیار پررنگ است

تولید ۸ نرم افزار باموضوع تربیت فرزند در حوزه علمیه اصفهان/ نقش مادر در تربیت فرزند بسیار پررنگ است
مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان سبک زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و در نخستین گام تولیدات مرتبط با سبک زندگی فردی که شامل ۸ نرم افزار با موضوع تربیت فرزند از دوران بارداری تا جوانی است، تهیه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ صبح امروز  همزمان با دهه کرامت، مراسم رونمایی از مجموعه پنج جلدی کتاب ها و نرم افزارهای تربیت و پرورش کودکان از مجموعه «سبک زندگی فردی » با حضور علما، روحانیون و اساتید حوزه خانواده و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تراشیون کارشناس برجسته کشوری موضوعات خانواده،  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

در این مراسم  مجموعه پنج جلدی  که مشتمل  که برکتب و نرم افزارهای مرتبط بود، بههمت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان به دست امام امام جمعه اصفهان رونمایی شد.

,

*توجه به تربیت فرزندان یکی از مضوعات اصلی سبک زندگی
مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان  در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان  که  تحت اشراف آیت الله العظمی مظاهری راه اندازی شده است، در چند سال اخیر یکی از سیاست های مهم  خود را  براساس منویات رهبر معظم انقلاب بر محوریت سبک زندگی قرار داده است.

, *توجه به تربیت فرزندان یکی از مضوعات اصلی سبک زندگی, *توجه به تربیت فرزندان یکی از مضوعات اصلی سبک زندگی,
,

حجت الاسلام سید احمد سجادی تصریح کرد: مسئولان حوزه علمیه اصفهان معتقدند که تمرکز و توجه به اصل موضوع پرورش فرزند و تربیت فرزندان یکی از مضوعات اصلی در بحث سبک زندگی برای جوامع اسلامی است، چرا که دشمنان درصدد هجمه فرهنگی به بنیان های خانواده ایرانی و اسلامی هستند، لذا اقدام مطالعاتی و پژوهشی و ترویج آن در بین جامعه بسیار حائز اهمیت است.

,

وی ادامه داد: براین اساس موسسه تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه  اصفهان توانسته در بحث تربیت  و پرورش کودکان تحقیقاتی را منطبق بر اصول دینی  انجام  و به صرت نرم افزار و مجموعه کتب تولید کند.

,

*تولید 8نرم افزار باموضوع تربیت فرزند در حوزه علمیه اصفهان

, *تولید 8نرم افزار باموضوع تربیت فرزند در حوزه علمیه اصفهان, *تولید 8نرم افزار باموضوع تربیت فرزند در حوزه علمیه اصفهان,

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بحث سبک زندگی اسلامی بوده است،الگو پذیری و ارائه الگوی مناسب دینی  و تعیین شاخصه هاو تدوین مطالب مرتبط از نکات مورد تاکید رهبری دراین سال ها بوده است، لذا این مرکز دراین مسیر گام برداشت.

,

وی عنوان کرد:فرمان آتش به اختیار رهبری به افسران فرهنگی کشور نشان از جایگاه والای فرهنگ سازی در امر مقابله با تهاجم فرهنگی است

,

حجت الاسلام سجادی اذعان کرد: در این مرکز سبک زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت  و در نخستین گام مباحث و تولیدات مرتبط با سبک زندگی فردی که شامل 8 نرم افزار با موضوع تربیت فرزند از دوران بارداری تا جوانی است.، تهیه شد.

,

وی تاکید کرد: در نرم افزار اول که با موضوع دوران بارداری تهیه شده است، همچنین مطالبی مربوط به دوران بارداری و پرورش نوزاد و شیرخوار (تا 2 سالگی) ارائه تولید شده، نویسندگان این نرم افزار که از مشهورترین متخصصان مباحث مربوط به کودک هستند، مباحث علمی و دینی درباره کودک را در سر فصل های «تربیت»، «آداب و حقوق نوزادان»، «بارداری و مقدمات آن»، «نوزادی و شیرخوارگی»، «تغذیه و رشد کودک»، «کودک و آسایش» را گردآوری کرده اند.

,

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: 5 نرم افزار دیگر، دوران کودکی (از ۳ سالگی تا ۱۲ سالگی) را شامل می‌شود و شامل موضوعات «بهداشت و سلامت»، «دوران آموزش»، «خلاقیت و بازی»، «تربیت» و «رسانه» است که هر کدام ریز موضوعات فراوانی را در خود جای داده است.

,

وی ابراز کرد: در شرایط امروز ، ودکان در مواجه با هجمه فراوان رسانه ها هستند،  در نرم افزاری که کودک و رسانه نام دارد به این موضوع پرداخته ایم.

,

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون در ادامه جلسه پیرامون نقش والدین در عرصه تربیت اظهار کرد: بحث تربیت  فرزند تشکیل شده از قطعات مختلفی است که یک فرایند را تشکیل می دهد.

,

*نقش مادر در تربیت فرزند بسیار پررنگ است
وی با بیان اینکه درتربیت فرزندان عوامل مختلفی چون نقش پدر، نقش مادر، عوامل محیطی  و مباحث آموزشی موثر است، گفت: کارکرد و نقش پدر در این عرصه تربیت اینگونه بوده که مهیا کردن فضای خانواده به بهترین شکل ممکن ورفع دغدغه ذهنی مادر نسبت به مسایل مالی و در مجموع مدیریت خانواده برعهده پدر است.

, *نقش مادر در تربیت فرزند بسیار پررنگ است, *نقش مادر در تربیت فرزند بسیار پررنگ است,
,

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: درحقیقت مادر بابد نقش مربی گری خود را با فضایی که پدر درسایه نقش مدیریتی ایفا می کند به بهترین شکل انجام دهد.

,

وی افزود: یکی از مسایل مهم  این بوده که امروزه باید سطح مطالبه ما ازفضای عمومی بالا برود، بی تفاوت بودن وخنثی عمل کردن نسبت به مسایل تربیتی واخلاقی در جامعه آسیب زا است.

,

حجت الاسلام تراشیون  با بیان اینکه امروزه به دلیل پیچیدگی  که در جوامع پیدا شده است تربیت فرزندان نیزابعاد گسترده تری به خود گرفته است،گفت:  در گذشته ابعاد تربیت محدود بودواساتید این مسئولیت رابرعهده داشتند.

,

کارشناس دینی تصریح کرد: اکنون سطح دانش ومهارت خانواده ها نیزمتاسفانه متناسب با گسترش جوامع افزایش نیافته است، ما به تجربه شاهدیم که توانمندی های تربیتی والدین خاصه مادران پایین است.

,

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه والدین باید دغدغه تربیتی داشته باشند، گفت:ارتباط بچه ها با محیط های معنوی،سالم وپاک همچون مساجد به صورت مستمر وموثر باعث تضمین بخشی سلامت روح وروان فرزندان است.

,

وی با تاکید براینکه فرزندان ما براساس آنچه می بینند و می شنوند تریت می شوند، ابراز کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب درعرصه تربیت باید نخست مسئولیت مهم مسئولان تربیتی را به آنها گوشتزد کرد، نخستین مسئولان  تربیتی کودکان، والدین هستند، پدران ومادران ما باید بدانند مسئول تربیت فرزندان بوده و در قیامت آنها باید پاسخگو باشند، اما نقش مادران درعرصه تربیتی بسیار پررنگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه