اخبار داغ

فرماندار تربت حیدریه خبرداد

اجرای طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان در تربت حیدریه

اجرای طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان در تربت حیدریه
فرماندار تربت حیدریه گفت: با توجه به لزوم نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف کشور طرح تشکیل پارلمان زنان استان خراسان رضوی در سه شهرستان تربت حیدریه، خواف و طرقبه شاندیز بصورت آزمایشی اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، احمدعلی موهبتی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: این طرح بنا به ظرفیت هر شهرستان تعریف شده که در تربت حیدریه هر اداره، نهاد و تشکل و سازمان، از بین بانوان کارمند خود یک نفر را به پارلمان معرفی کرده تا 55 نفر اعضا تشکیل و به استان اعلام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی افزود: اعضای این پارلمان از بین زنان عضو هیات علمی دانشگاهها، هنرمندان، ورزشکاران، اعضای کانون های فرهنگی هنری، بسیجیان، طلاب حوزه های علمیه، فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی، اعضای سازمانهای مردم نهاد و نظام های حرفه ای و دانشجویان انتخاب می شوند.

,

موهبتی تصریح کرد: در این پارلمان کمیسیونهای اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی نیز کمیسیونهای پنجگانه پارلمان بانوان را تشکیل می دهند.

,

فرماندار تربت حیدریه هدف اصلی این طرح را نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت 50 درصدی کشور، اما در حوزه تصمیم گیری ها این جمعیت فعال، نقش چندانی ندارند و لذا دولت بنا دارد ترتیبی اتخاذ کند تا زمینه حضور بانوان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها فراهم سازد.

,

وی خاطر نشان کرد:  مصوبات پارلمان بانوان در شورای برنامه ریزی شهرستان و استان مورد بحث و بررسی و در نهایت به پارلمان بانوان استان که شامل 96 بانوی صاحبنظر، فعال، فرهیخته، کارآمد، مجرب، علاقه مند و موثر در اقشار و گروههای مختلف می باشد  ارجاع داده می شود.

,

موهبتی از مرضیه دباغ بعنوان اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: نظام اسلامی توجه خاصی به حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور دارد تا با نقش آفرینی خود بتوانند گامی در بر طرف کردن مشکلات برداشته باشند.

,

فرماندار تربت حیدریه در ادامه به مدیران دستگاههای اجرایی توصیه کرد تا در برنامه های خود سند توسعه شهرستان را سرلوحه فعالیتها قرار داده  و با خارج کردن برنامه های سالیانه و برنامه ششم توسعه، آنچه که مورد نیاز است تا اصلاح شود  را به مدیران بالادستی اعلام کنند.

,

در پایان این نشست از نوید داور دارنده مدال نقره المپیاد جهانی فیزیکدانان مالزی تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه