اخبار داغ

برجام، سایه جنگ و فریب ملت/ خواصی که قرار است زیر لگد دشمن بیدار شوند

برجام، سایه جنگ و فریب ملت/ خواصی که قرار است زیر لگد دشمن بیدار شوند
وای به حال خواص و نخبگانی که زیر لگد دشمن از خواب اعتماد بی‌اندازه به دشمن با وجود روشن بودن دشمنی‌ها بیدار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگاه آزاد، اوباما: اگر ما مذاکره نمی‌کردیم و به توافق نمی‌رسیدیم تحریم‌ها فرو می‌پاشید. مذاکره فرصت تاریخی برای ما بود. در صورت توافق تحریم‌های آمریکا باقی خواهد ماند چرا که این توافق همه مشکلات ما با ایران را حل نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آزاد,

روحانی: برجام آفتاب تابان بود. همه تحریم‌ها چه مالی چه اقتصادی و بانکی در همان روز اجرای برجام لغو خواهد شد.

مقام معظم رهبری: مسئولین سیاسی و دیپلماسی ما صریحا می‌گویند آمریکایی‌ها می‌خواهند همه چیز را بگیرند اما هیچ چیز ندهند! بعضی‌ها می‌گویند مذاکره اشکالی ندارد. اشکال مذاکره این است که شما را از راه صحیح خودت منحرف می‌کند امتیاز را از شما می‌گیرد و آنچه را که باید بدهد به شما نمی‌دهد زورگویی می‌کند. مستکبر یعنی همین یعنی خود را بالاتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهد ندانستن، زورگویی کردن، این معنای استکبار است.

نسخه "فارین افرز" برای دولت ترامپ: حتی ترور آیت‌الله خامنه‌ای هم نمی‌تواند به اندازه مذاکره تغییر حکومت در ایران را نزدیک کند.

در چند روز اخیر شاهد اعمال تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا علیه ایران و چند کشور دیگر بودیم که صراحتا با متن و نص و روح بند 26، 28، 30 و 29 برجام در تناقض است.

تحریم‌هایی که به مراتب از FATF و حتی تحریم‌هایی که در اوج قدرت هسته‌ای داشته‌ایم سنگین‌تر است و به گونه‌ای اجرای آن به دلیل اهمیت اقتصادی آن در داخل کشور باعث قفل شدن اقتصاد خواهد شد. در حال حاضر با نقض عهدی مبین رو به رو هستیم که حتی مسئولین دیپلماسی هم اقرار به بدعهدی طرف مقابل کرده‌اند اما سوال از رییس جمهور محترم و مسئولان دیپلماسی این است که آیا دشمنی آمریکا و بدعهدی و خلف وعده طرف غربی با توجه به تاریخ برایشان ثابت نشده است؟ آیا این سخن امام عزیز نبود که آمریکا شیطان بزرگ است؟ در روز اجرای توافق قرار بود همه تحریم‌ها برداشته شود، چه شد؟ مسئولین محترم می‌گویند تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد.

در تحریم اخیر، تحریم‌های هسته‌ای "فرمان اجرایی 13382 که توسط جرج بوش پسر به علت فعالیت‌های هسته‌ای ایران تنظیم شده بود هم بر سر جای خود باقوت بیشتر باقی خواهد ماند! به راستی چه عاملی مسئولین را از اقدام متقابل و صریح و قاطعانه باز می‌دارد؟ کدام ایرانی است که بخواهد چنین زیر بار ذلت رود و به سکوت خود ادامه دهد؟!

می‌گویند اگر توافق نمی‌شد سایه جنگ ایران را تهدید می‌کرد! هم در قبل از مذاکره و هم بعد از مذاکره چه جمهوری‌خواهان و چه حزب دموکرات در آمریکا بر موجود بودن گزینه نظامی روی میز تاکید کردند. آنها همیشه بر همین مسلک خود بوده‌اند. آیا فروش تسلیحات به کشورهای همجوار منطقه توسط آمریکا برای ادامه سایه جنگ نیست.

چرا با توافق این سایه برداشته نشده است؟ آقای رییس جمهور، وزرای محترم و نمایندگان مجلس، شما را چه شده است که چنین نقض عهدها و خلف وعده‌ها را می‌بینید و مصر بر ادامه توافقید؟! تا کجا باید تحریم‌ها و دشمنی آمریکا ادامه داشته باشد تا بدانید دشمن از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و هر چه شما به عقب‌تر بیایید و امتیازات بیشتری بدهید آنها یک گام به جلو خواهند آمد و زیاده خواهی‌های جدیدی را رو خواهند کرد؟!

مسئله اصلی مذاکره رفع مشکلات معیشتی و برداشته شدن کل تحریم‌ها بود، رییس جمهور محترم می‌گفتند هم باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد، هم چرخ زندگی مردم، حالا که فردو به مرکز تحقیقاتی تبدیل شده، حالا که راکتور اراک با بتن پر شده حالا که 1000 دانشمند هسته‌ای اخراج شده‌اند حالا که غنی‌سازی به 3 درصد رسیده، حالا که نطنز بسته شده، حالا که حتی در حوزه نفت خام‌فروشی چند برابر شده یا چند برابر زیر قیمت به فروش می‌رود و حتی پول فروش نفت به دلیل تحریم‌ها به ایران باز نمی‌گردد و این تنها در حوزه هسته‌ای بود که ساختار تا چند سال متوقف و بعضا از پایه تخریب شد چرا حالا چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد؟ در تحریم جدید 8000 فرد و نهاد و شرکت عادی در ایران تحریم می‌شوند، آیا اینها جزو مردم ایران نیستند؟ آیا این به معنی فلج شدن اقتصاد کشور نیست؟!

وای به حال خواص و نخبگانی که زیر لگد دشمن از خواب اعتماد بی‌اندازه به دشمن با وجود روشن بودن دشمنی‌ها بیدار شوند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه