اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:

جزئیات تفکیک جنسیتی در شهرداری

جزئیات تفکیک جنسیتی در شهرداری
محسن پیرهادی گفت: دین ما در خصوص محرم و نامحرم ملاحظه دارد، حالا اگر من در دینداری شل شدم، مشکل دین نیست. تازه دین آمده برای آزادی و راحتی خانم ها این ملاحظات را بیان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محسن پیرهادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که ماجرای تفکیک جنسیتی در شهرداری چیست، اظهار کرد: موضوع الان نیست، چند سالی است شهرداری دنبال این بوده که شرایط خانم ها و آقایان را برای خودشان بهتر کند. الان سوژه شده برای تسویه حساب های سیاسی، انگار یک اتفاق ظالمانه ای رخ داده و عده ای مخالف این ظلم هستند. اتفاقا اگر شرایطی فراهم بیاید که در قالب حدود شرعی بین محرم و نامحرم و اختلاط دائمی آنان با هم تفکیکی رخ بدهد. برای عموم و پرسنل خیلی رضایت بخش است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 چه رضایتی در این کار است؟

,  چه رضایتی در این کار است؟,

ببینید عده ای بخاطر مطامع سیاسی هیچ وقت نمی خواهند حلاوت و شیرینی یک کار خوب در کام مردم بنشیند. در همین موضوع با اصطلاح تفکیک وقتی خانمی در محیط کار که به زعم ما کارش نیز خیلی مستقیم پشت باجه و کانتر با مردم نیست و کار ستادی و اداری انجام می دهد، اگر در محیطی قرار بگیرد که صرفا خانم ها کار می کنند، اگر گوشه چادر و مقنعه و آستین آن بالا رفت و یا خواست موقعیت نشستن خود را قدری تغییر دهد که اگر نامحرم در آنجا باشد معذب است و اگر نباشد راحت تر است، کارش را انجام می دهد و با آرامش و بی دغدغه هست چه اشکالی دارد. وقتی همسر و خانواده محیطی مناسب برای این خانم و آقا متصور هستند چه ایراد و اشکالی دارد!

,

آیا این خواسته پرسنل بوده است؟

, آیا این خواسته پرسنل بوده است؟,

من نمیگویم صد در صد پرسنل، اما مطمئنم خیلی از خانم ها و آقایان از این تصمیم راضی‌اند. اصلا این سر و صدا و شلوغ کاری از ناحیه پرسنل شهرداری نبود از ناحیه رسانه های خارجی و برخی وابسته های فکری آنان شروع شد.

,

بنده چهارشنبه هر هفته ملاقات با پرسنل شهرداری دارم و سابقه حدود 8 سال مدیر در شهرداری بودم و با بدنه نیروانسانی مرتبط هستم تاکنون نارضایتی در این خصوص منعکس نشده است .

,

دین ما در خصوص محرم و نامحرم ملاحظه دارد حالا اگر من در دینداری شل شدم مشکل  دین نیست تازه دین آمده برای آزادی و راحتی خانم ها این ملاحظات را بیان کرده . اگر در زندگی چار چوب نداشته باشیم و از هفت دولت آزاد باشیم خیلی امروزی و روشنفکر شدیم !؟

,

زمانی اختلاف ها و درگیری ها زیاد می شود که این مسائل رعایت نمی شود در فضا که صحبت نمی کنیم بگذارید راحت حرف بزنیم این همه آمار بدبینی و اختلاف و طلاق و سردی زندگی ها از کجا نشات می گیرد یکی ازعامل ها همین است کاری هم به متدین و غیر متدین ندارد همه قبول دارند.

,

 این همان غیرت دینی است که در جای دیگر گفتید.

,  این همان غیرت دینی است که در جای دیگر گفتید.,

غیرت دینی همین است البته اول در این موضوع شهردار گفت و ما هم قبول داریم بنظرم انسانهای منصف و مشفق قبول دارند

,

غیرت صفت خداوند است و ما از غیرت دینی در خیلی از معارف دینی و تاریخی یاد می کنیم .

,

مثلا در کجاها؟

, مثلا در کجاها؟,

اوج آن در زندگی امام علی ( علیه السلام ) در مشی و اخلاق حضرت عباس (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها)و خیلی از بزرگان حالا چون بحث به اینجا رسید عرض می کنم

,

مشکل ما و بنده حقیر این است که مسلمان اسمی و شعاری شده ایم جایی که نیاز به عمل کردن است سست شده ایم تازه این عمل ما برای دنیا و آخرت خوب است امامتوجه نیستیم هر سال عزای امام حسین(علیه السلام) برگزار میکنیم و اما از رفتار حسینی بعضا خبری نیست..

,

غیرت داشتن خوب است یک روزی عده ای رفتند و برای این خاک سرزمین و دین و ناموس من و شما جنگیدند مثل همین آقای شهردار که الان از غیرتش در این کار عده ای شلوغ می کنند و ناراحتند .

,

جگرگوشه های همین مردم غیرت دینی خرج دادند تا ما آزاد باشیم و با امنیت زندگی کنیم و در این راه شهید شدند و ما با نام و یادشان دلخوشیم آنجا و اینجا همه اش غیرت دینی است که مردم دارند اما سطوح آن متفاوت است

,

پس چرا این همه هیاهو به راه افتاد؟

, پس چرا این همه هیاهو به راه افتاد؟,

عده ای از دو قطبی کردن فضای جامعه سود می برند عده ای با شعارها و انتخاب گرایش های این طوری می خواهند برای خودشان طرفدار انتخاب کنند که مردم ما طرفدار آزادی شما هستیم و عده ای نیستند واقعیت این است که برخی در کشور حال کار اساسی ندارند و فقط می خواهند با این چنین ادبیاتی خود و همفکران خود را اداره کنند به هر قیمتی اما مشکل مردم اینها نیست مسائل کلانی همچون اشتغال و مسکن و امرار معاش روزمره آنهاست مشکل مردم این همه هیاهو در خصوص تفکیک زن و مرد نیست .

,

شما نگران این نیستید که رقبایتان شما را به همان سمتی که گفتید سوق بدهند و نتوانید پاسخ گوی رویکردتان در مقابل این مسایل خصوصا آزادی باشید؟

,

نه بنده در تلاشم حرف حق و منصفانه را پیدا کنم و بگویم و این که دیگران چه فکری می کنند مشکل آنهاست و خداوند وعده داده است که او دلها مردم را به هم گره می زند لذا نگرانی ندارم. 

,

حرف آخر؟

, حرف آخر؟,

انشاءالله آن عده ای که بعد از انتخاب شهردار تهران توامان بدنبال سنگ اندازی در پیشرفت و رشد عملکرد مدیریت شهری شده اند اصلاح رویه دهند و بگذارند برای مردم و فرزندانمان کار شود

,

واقعا کار نکرده و نیاز در شهر بسیار است و حاشیه ها و سیاست بازی درد مردم نیست و از خداوند می خواهم که به حرف هایی که گفته شد عمل کنیم . همه با هم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه