اخبار داغ

پروژه تخریب دولت با تئوری‌های تاریخ گذشته آقای تئورسین!

پروژه تخریب دولت با تئوری‌های تاریخ گذشته آقای تئورسین!
از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم اختلافاتی میان دولت و اصلاح‌طلبان وجود داشت اما اظهارت برخی از اصلاح طلبان مانند حجاریان به این اختلافات دامن زده اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، اخیراً سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات فعال تر از گذشته شده و مصاحبه هایی را با رسانه ها انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی در مصاحبه با مهر گفته است: اصلاح طلبان در زمینه انتخابات مجلس از دولت جدا عمل خواهند کرد و دولت هم که نخواهد کار خود را می کنند.

,

حجاریان پیش از این نیز گفته بود: سرمایه عظیم اجتماعی اصلاح‌طلبان موجب رأی آوری روحانی در انتخابات یازدهم شد که روحانی با حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره‌گیری عارف و بسیج اصلاح‌طلبان رای آورد. پس در صورت عدم حضور اصلاح‌طلبان جریان راست،‌ روحانی را به ورطه شکست می‌برند. 

,

از طرف دیگر چندی پیش حجاریان انتقاداتی را درباره رییس‌جمهور مطرح و اظهار کرده بود: اصلاح‌طلبان تا آنجایی که توانستند برای آقای روحانی مایه گذاشتند؛ دوستانی مانند آقایان جلایی پور، کرباسچی و مرعشی و خود من چه اندازه در تایید ایشان صحبت کردیم. آقای زیباکلام هم که مقالات زیادی در حمایت از رئیس‌جمهور و دولت داشته است. دوستان دیگر هم هستند اما یک بحث در اینجا وجود دارد. آیا آقای روحانی خودش باید بخواهد که از او دفاع شود یا نه.

,

به نظر می رسد حجاریان به عنوان تئوریسین اصلاحات بیشتر به جای تئوری‌پردازی در حال تخریب دولت است به طوری که برای بازگشت به صحنه سیاست و قدرت نمایی حاضر می شود با هر لفظی دولت را تخریب کند.

,

چندی پیش هم حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور علیه سعید حجاریان گفت: واقعا وی مغزش عیب پیدا کرده و گلوله‌ای که به او خورده، هوش و حواسش را برده‌ است. این حالا برای ما تئوریسین شده و خط و نشان می‌کشد، اگر روحانی نبود حالا به این‌ها اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دادند، اعترافات او را فراموش نکرده‌ایم که مثل بلبل حرف می‌زد، حالا برای ما مبارز شده ‌است! 

وی افزود: این‌ها برای روحانی نقشه دارند، مثل هاشمی که او را بدبخت کردند و در انتخابات مجلس ششم آن بلا را سرش آوردند، الان هم آمده‌اند که از نردبان روحانی بالا بروند، اما ما آنقدر ساده نیستیم که این اجازه را بدهیم. روحانی بعضی حرف‌های این‌ها را گوش نداده، حالا اینطور حرف می‌زنند. من نمی‌دانم چه کسی به این‌ها لقب تئوریسین داده؟!

,
,
,

برخی از نزدیکان دولت نیز اعتقاد دارند که اگر روحانی از اصلاح‌طلبان حمایت نمی کرد، پس از 8 سال وقفه سیاسی و اجتماعی برای اصلاح‌طلبان، آنها از صحنه سیاست حذف می شدند؛ هرچند برخی از این افراد پس از اظهار نظرهای خود، حرف های خود را تکذیب کرده اند.

,

با این حال حجاریان صراحتاً می گوید گرایش اصلاح طلبان به دولت به این دلیل است که از تیغ شورای نگهبان بگریزند و با توجه به اقدامات اخیر اصلاح‌طلبان و برگزاری جلسات آنها می توان به این موضوع رسید که این جبهه به دنبال ایجاد یک جایگاه سیاسی اجتماعی در کشور برای خودش است و بیشتر سعی دارد با استفاده ابزاری از دولت به این جایگاه دست پیدا کند.

,

اصلاح‌طلبان در طول مدت روی کار آمدن دولت با ایجاد حاشیه های زیادی برای دولت نشان داده اند که دلسوزی آنها برای دولت نبوده و تنها منافع حزبی خود را در نظر می گیرند تا از این طریق بتوانند بار دیگر در کشور قدرت سیاسی داشته باشند.

,

این حزب با طرح خواسته هایی از قبیل رفع حصر سران فتنه و از این قبیل موارد به دنبال قرار دادن رئیس جمهور در مقابل نظام و خواسته های آن هستند و از این طریق می‌خواهند حاشیه بزرگی را برای کشور به وجود بیاورند.

,

به نظر می رسد یکی از منافع این گروه مقابله دولت با نظام است و دولتی که نتواند نظام را به چالش بکشاند و با نظام درگیر شود برای اصلاح‌طلبان جذابیتی نداشته و فاقد اهمیت است.

,

اتفاقات اخیر به خوبی نشان می دهد که شکاف میان دولت و اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر و بیشتر شده است و حتی جلساتی برای برداشتن این شکاف ها برگزار شده است؛ اما با توجه به تفاوت های اساسی و بنیادی میان دولت و اصلاح‌طلبان به نظر می رسد این شکاف ها قابل حل نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه