اخبار داغ

محرومیت بشاگرد ارثی نیست،تحمیل شده است/«ژن خوب»تأثیری در رفاه حال شهرنشینان ندارد

محرومیت بشاگرد ارثی نیست،تحمیل شده است/«ژن خوب»تأثیری در رفاه حال شهرنشینان ندارد
بشاگرد هنوز بار سنگین محرومیت را به دوش می کشد،محرومیتی که نسل گذشته ی مردم این سرزمین کوهستانی و بکر،آن را برای فرزندان حال و آینده خود به ارث نگذاشته است بلکه ریشه های این محرومیت تحمیلی را در جایی غیر از بشاگرد و مردم سخت کوش آن جستجو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بشاگرد نیوز ، بشاگرد منطقه ای در جنوب کشور که بار سنگین محرومیت را به دوش می کشد بدون اینکه ذره ای به علت این محرومیت ها فکر شده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز ,

بشاگرد پر از خالی!!

, بشاگرد پر از خالی!!,

محرومیت بشاگرد ارثی نیست، اگر کمی به گذشته سفر کنید تصویری از سرزمینی بکر با زمین های کشاورزی پر بار و رود های پر از آب می بینید که در کنار آن مردمانی ساده به دور از دغدغه های فکری شهر نشین ها زندگی می کنند،اما به راستی چه بر سر بشاگرد و مردمش آمد؟ و چرا در حال حاضر بشاگردی باید واژه محروم را یدک بکشد؟

,

اگر کمی اهل حساب و کتاب باشید و داشته ها و نداشته های بشاگرد را ارزیابی کنید به انبوه فارغ التحصیلان، معادن و محصولات کشاورزی ۱۰۰درصد ارگانیک با قابلیت صادر کردن به تمام نقاط دنیا و منطقه ای توریستی می رسیم که هیچ کدامشان عامل محرومیت نمی باشند.

,

مهمترین دلیل فقر معیشتی و فرهنگی حال حاضر بشاگرد،نبود امکانات اولیه زندگی، نامیدی و ازبین رفتن حس مطالبه گری بین مردم است. 

,

, ,

محدودیت ها و محرومیت های تحمیل شده،بیشتر از همه آینده جوانان بشاگردی را تحت تأثیر قرار داده است.

,

جوانانی که تحت هر شرایطی به تحصیلات خود ادامه دادند حتی با نبود فضاها ی آموزشی کیلومتر ها پیاده رفتند و سال ها دور از خانه و روستای خود در شهر های بزرگ تحصیل کردند که متاسفانه  جواب این پشتکار  پسران و دختران بشاگردی، وارد کردن نیروهای کار از شهر های دیگر و میدان ندادن به جوانان بومی است.

,

روستای اهون بشاگرد در قلب بشاگرد و  10 کیلومتری شهرستان سردشت با جمعیتی حدود یک هزار و 600 نفر، یکی از پر جمعیت ترین روستاهای بشاگرد است که به دلیل نبود امکانات در حال تخلیه یا کوچ به شهرهای اطراف هستند.

,

روستای اهون از آنتن تلفن همراه، اینترنت و شبکه های تلویزیونی محروم است و کودکان این روستا حداقل امکانات تفریحی برای سپری خاطره انگیز ترین دوران زندگیشان برخوردار نیستند.

,

نبود امواج تلویزیون باعث روی آوردن مردم به شبکه های ماهواره ای شده است. با وجود اینکه این موضوع بارها گزارش شده اما انگار مسئولان مربوطه از این فاجعه بدشان نمی آید.

,

مهاجرت، نتیجه عملکرد مسئولان

, مهاجرت، نتیجه عملکرد مسئولان,

ابراهیم روشنی ، معتمد و شورای سابق روستای اهون در گفتگو با بشاگرد نیوز، گفت:روستای اهون مرکز روستاهای پیسکن، کش و دونگن ، بن کم ، ستمچ و گروغ است که به دلیل نبود جاده ، مدرسه،امکانات اولیه زندگی و خشکسالی به سرعت در حال تخلیه شدن است.

,

, ,

شورای سابق روستای اهون با اشاره به مهاجرت مردم به شهر ها، اظهار کرد:کمبود امکانات باعث مهاجرت بیش از 120 خانوار شده  که  با وداع از سرزمین پدری، شیرین ترین خاطرات زندگیشان را در آن  رها و به غربت شهرها پناه می برند.

, ، , .,

روستای اهون مدرسه راهنمایی ندارد

, روستای اهون مدرسه راهنمایی ندارد,

روشنی با بیان اهمیت تحصیلات در محرومیت زدایی، گفت: «ژن خوب» تأثیری در رفاه حال شهر نشینان و ساکنین کلان شهر ها ندارد و فقط آموزش صحیح تضمین کننده آینده خوب است که متاسفانه منطقه بشاگرد در پایین ترین سطح آموزشی قرار دارد.

,

وی بیان کرد:روستای اهون پرجمعیت ترین روستای بخش مرکزی هنوز مدرسه راهنمایی ندارد و دختران و پسرانمان به اجبار در کلاس های مختلط  که  باعث پایین آمدن کیفیت آموزشی می شود تحصیل می کنند.

,

وی ضمن اشاره به دلایل محرومیت روستای اهون، افزود:مهار کردن ثروت در کلان شهر ها ، از یاد بردن روستا نشینان و وابسته کردن مرد مظلوم بشاگرد به مبلغ ناچیزی که از کمیته امداد و یارانه به آنها می دهند عامل دیگر محرومیت ما است.

,

وی ادامه داد: چگونه می توان با این فقر زندگی کرد و از محرومیت جدا شد در صورتی که عده ای آقا زاده با رانت، اختلاس و وام های کلان دریافتی، ثروت مملکت را به تاراج برده اند و هزینه ای برای آباد کردن بشاگرد و امثال آن باقی نگذاشته اند.

,

شورای سابق روستای اهون، گفت: اهون  فارغ التحصیلان زیادی دارد که به دلیل میدان ندادن برای عرضه کردن توانایی های خود خانه نشین و دلسرد شده اند.

,

سینگال رسیدگی ها قطع شده

, سینگال رسیدگی ها قطع شده,

روشنی با اشاره به قطعی شبکه های تلویزیونی ،تصریح کرد:قریب به دو هفته هیچ کانال تلویزیونی نداریم و از دیدن اخبار و برنامه های تلویزیونی محرومیم، این امر سبب روی آوردن مردم به کانال های ماهواره ای شده است.

,

, ,

وی با یادآوری آسیب شبکه های اجتماعی، افزود: زیان این کانال ها بر کسی پوشیده نیست و در حالی که بارها به مسئولین مربوطه این مسئله را گزارش داده ایم اما هیچ اقدامی برای رفع این مشکل و بهسازی فرستنده های تلویزیونی انجام نشده است.

,

وی با گلایه از عدم حضور مسئولان شهری و استان در بین مردم، خاطر نشان کرد: در زمان انتخابات مسئولان به تک تک خانه ها می آیند و با وعده از دنیای بهتر و آینده ای پرکار ، رأی مردم ساده دل را دزدیده و پس از آن هیچ مسئولی تا کنون پای حرف ما ننشسته است ، گویی رأی ما بیشتر از خود ما دغدغه مسئولان است.

,

کشاورزی اهون در حال نابودی است

, کشاورزی اهون در حال نابودی است,

این شهروند و معتمد اهونی گفت: در گذشته کشاوزری این منطقه رونق فراوانی داشته و کشاورزان با برداشت گندم، جو، پیاز، عدس، ذرت و ... صادر کردن خرما به شهر ها و  کشورهای اطراف زندگی خود را تأمین می کردند و نیازی به واحد های حمایتی نداشتیم اما با کمبود آب چشمه هایی که  زمین های کشاورزی را سیراب می کرد مهار، و آب آن را در روستا استفاده می کنیم که به همین خاطر در حال حاضر کشاورزی مان نابود شده است.

,

, ,

روشنی بیان کرد:آب روستا  حاصل از دو چشمه رو باز و بدون امکانات لازم برای پمپاژ است، بر اثر بارندگی های اخیر تخریب شده اما هیچ مسئولی جهت بازسازی و ضد عفونی کردن آب همکاری نمی کند که در نتیجه آن دو روز درمیان به مدت نیم ساعت آب  روستا وصل است.

,

وی با اشاره به خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر،گفت: به علت بارندگی دیوار بعضی از خانه ها، گاوداری و زمین های کشاورزی روستا تخریب شده ،اما تاکنون  هیچ  مسئولی به دادمان نرسیده است.

,

 

,

, ,

دخترم را در اثر کمبود امکانات درمانی از دست دادم

, دخترم را در اثر کمبود امکانات درمانی از دست دادم,

نماینده سابق مردم اهون در خصوص کمبود امکانات بهداشتی و درمانی ،خاطر نشان کرد: با وجود چهار بیمارستانی که در منطقه احداث شده هیچ یک از آن ها امکانات لازم برای مراجعه کنندگان را ندارد و در مواقع ضروری برای درمان باید با هزینه های بالا و با طی کردن مسیر های طولانی به شهر سفر کنیم.

,

روشنی تصریح کرد: تعداد زیادی از بشاگردی ها  هزینه سفر برای درمان را ندارند یا در راه رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می دهند که دختر خودم یکی از قربانیان کمبود امکانات پزشکی در منطقه است.

,

وی  ضمن اشاره به مشکلات جاده اهون، افزود: جاده روستای اهون کاملا فرسوده و تخریب شده است به گونه ای که دسترسی به جاده اصلی را برایمان مشکل کرده است.

,

نماینده سابق مردم اهون، افرود: جاده اهون  به طول 4 کیلومتر تنها مسیر دسترسی چندیدن روستا به جاده اصلی است که رانندگان به خاطر وضعیت نامناسب جاده، ما را به روستا نمی رسانند و این موضوع برای ساکنین روستا به خصوص بانوان آزار دهنده است.

,

, ,

روشنی با اشاره به فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در گلایه ای به مسئولان خاطر نشان کرد: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند«به زاغه نشینان برسید که زبان شکایت ندارند» ما از مسئولان انتظار مساعدت بیشتر و توجه به روستا نشینان را داریم  زیرا این انقلاب  از دل همین مرد فقیر زاده شده است و اگر این روستا ها و مردم آن نباشند شهرها و کلان شهر ها هم نابود می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه