اخبار داغ

میزان صادرات روزانه نفت ایران

میزان صادرات روزانه نفت ایران
کارشناسان حوزه انرژی اعلام کردند: صادرات نفت ایران پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در مقایسه با شش ماهه اول سال جاری تقریبا تغییری نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا،  شش کارشناس حوزه انرژی پس از بررسی آمار مشتریان نفت ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کردند که فروش نفت ایران در شش ماهه ابتدایی سال جاری به شش مشتری اصلی‌اش 1.27 میلیون بشکه در روز بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


این کارشناسان معتقدند: ‌فروش نفت ایران پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای تغییر نمی‌کند. تمدید چهار ماهه این مذاکرات صادرات نفت این کشور در بالاترین حد خود طی دو سال گذشته را حفظ خواهد کرد.

مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه توافق کردند تا مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی این کشور را چهار ماه دیگر یعنی تا 24 نوامبر 2014 تمدید کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام تمدید این مذاکرات، گفت که طرف‌های مذاکره‌کننده نتوانستند در ضرب‌الاجل 20 ژوییه به توافق نهایی برسند.

دو طرف مذاکره‌کننده پس از اعلام تمدید این مدت زمان مشخص نکردند که سقف صادرات نفت خام ایران در طول این چهار ماه چه میزان باید باشد.

کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: متن توافق‌نامه تمدید مشابه آن چیزی است که پیش‌تر ایران و 1+5 در نوامبر سال گذشته بر سر آن به توافق رسیده بودند.

بر اساس این گزارش، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان اصلی‌ترین خریداران نفت خام ایران هستند.

این کارشناسان یادآور شدند: پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران صادرات نفت این کشور در مقایسه با شش ماهه اول سال جاری تغییر بسیار کمی خواهد داشت. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه