اخبار داغ

در گفتگو با شهردار تیتکانلو مطرح شد؛

سرانه 4 متری فضای سبز به ازای هر نفر در تیتکانلو/ رسیدن به استاندارد جهانی فضای سبز هدف ما برای سال‌های آتی است

سرانه 4 متری فضای سبز به ازای هر نفر در تیتکانلو/ رسیدن به استاندارد جهانی فضای سبز هدف ما برای سال‌های آتی است
راه فاروج- شهردار تیتکانلو با اشاره به سرانه فضای سبز 4 متری به ازای هر نفر گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌های مختلف در سال‌های آینده این سرانه را به استانداردهای جهانی برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ تیتکانلو چند سالی است که به شهر تبدیل‌شده و با رشد جمعیتی که داشته وجود فضاهای تفریحی و پارک‌ها برای این شهر بسیار حس می‌شود، در ورودی این شهر از سمت مرکز شهرستان با صحنه انبوه باغات انگور روبرو هستیم که صحنه زیبایی را آفریده است و در بهار و تابستان این شهر را بسیار زیبا کرده است. شمال شهر را هم منظره کوهستان زیباتر کرده و این مناظر با همدیگر طبیعت زیبایی را برای تیتکانلو آفریده است، طبیعتی که کار مسئولین را به دوش کشیده و فضایی زیبا را برای شهروندان آماده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج؛,

 اما این شهر از یک پارک کامل و استاندارد بی‌بهره بوده و مردم شهر برای ساعات تفریح و سرگرمی خود باید به شهرهای هم‌جوار خود مراجعه نموده یا به باغات و کوهستان و طبیعت بکر بروند.

,

تعیین سرانه فضای سبز تا حد زیادی بستگی به خصوصیات بیوکلماتیک منطقه و شهر دارد، بر این مبنا باید گفت سرانه فضای سبز در یک شهر کویری و یا یک شهر بزرگ مانند تهران نمی‌تواند شرایطی همانند با یک شهر ساحلی در استان مازندران داشته باشد. باوجوداین، اطلاع از استانداردهای فضای سبز می‌تواند به‌عنوان هدایتگر فعالیت‌ها و خط‌مشی‌ها به شمار آید.

,

 

,

بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل‌قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع برای هر نفر است که در مقایسه با شاخص تعیین‌شده از سوی محیط‌زیست سازمان ملل متحد (20  تا 25 مترمربع برای هر نفر)، رقم کمتری است. باوجوداین، در شهرهای مختلف کشور نیز این رقم، با توجه به ویژگی‌های متفاوت جغرافیایی و اقلیمی آن‌ها، با اختلافاتی همراه است که میزان آن را طرح‌های مصوب هر یک از شهرها تعیین می‌کنند.

,

درمجموع آنچه از دیدگاه محیط اجتماعی در ارتباط با فضای سبز شهری اهمیت دارد، میزان فضای سبز عمومی است، یعنی فضای سبزی که رفت‌وآمد عموم مردم در آن‌ها بدون مانع باشد، یا به تعبیر دیگر فضای سبز اجتماعی، بنابراین مفهوم سرانه فضای سبز تنها می‌تواند برای آن نوع فضای سبز به کار رود که برای گذران اوقات فراغت، بازی و تفریح مهیا شده است.

,

کاشت سه هزار اصله درخت گامی برای زیباسازی فضای شهری است

, کاشت سه هزار اصله درخت گامی برای زیباسازی فضای شهری است,

شهردار تیتکانلو در گفتگو با راه فاروج با اشاره به سرانه 4 متری فضای سبز به ازای هر نفر در شهر گفت: در حال حاضر یک پارک به وسعت بیش از 3000 متر ساخته‌شده و در حال بهره‌برداری است، همچنین تملک دو قطعه زمین دیگر نقطه‌های شهر نیز در حال انجام است که با حل مشکل تملک آن تبدیل به پارک و فضای سبز خواهد شد.

,

یاسر حیرانی در ادامه افزود: فضا سبز و پارک‌های محلی، از مواردی است که همواره موردتوجه شهرداری بوده و تمام سعی بر آن شده تا برای احداث این موارد اقدامات کاملی صورت بگیرد به همین جهت در بالغ از 90 درصد خیابان‌های احداثی جدید همچون بلوار امامت و بلوار ولایت و همچنین خیابان شهید چمران و ... تاکنون لاین های فضای سبز برای زیباسازی معابر در نظر گرفته‌شده است

,

وی در ادامه با اشاره به کاشت سه هزار اصله درخت جهت افزایش سرانه فضای سبز شهری اظهار داشت: قطعاً همین روند روبه رشد در سال‌های آینده نیز با سرعت چند برابر ادامه خواهد یافت تا تمامی معابر سطح شهر با کاشت درختان فضایی مناسب و اثربخش جهت ارتقا روحیه شهروندان ایجاد نماید.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده‌ایم تا با اندک بودجه موجود در شهرداری نهایت فعالیت‌های عمرانی انجام شود، فضای سبز نیز از مواردی است که در تمام برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بوده و نهایت تلاش ما این است که سرانه این موضوع در شهر تیتکانلو را به استانداردهای کشوری و بین‌المللی برسانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه