اخبار داغ

ائمه جمعه استان تهران تاکید کردند؛

دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی مردم همت کنند / امیدواریم حج امسال سراسر امنیت باشد/ مقبولیت مسئولان با رای مردم تعیین می‌شود

دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی مردم همت کنند / امیدواریم حج امسال سراسر امنیت باشد/ مقبولیت مسئولان با رای مردم تعیین می‌شود
نماز عبادی سیاسی جمعه امروز شهر پایتخت و شهرستان‌های استان تهران با حضور پرشور مردم مومن و ولایت‌مدار در سراسر این استان اقامه شد و ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های این فریضه الهی به تبیین موضوعات عقیدتی و سیاسی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم مومن و ولایت‌مدار در شهر تهران و سراسر شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی در ارتباط با موضوعاتی همچون توطئه‌های روز افزون دشمن ، مطالبات مردم از دولت دوازدهم ، موضوع حج و ... سخن به میان آوردند که در ادامه مشروح خطبه ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را با هم می‌خوانیم:

,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت تهران: مسئولان تسلیم دشمن نشوند و نفوذ دشمن را بفهمند/ دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی مردم همت کنند

, امام جمعه موقت تهران: مسئولان تسلیم دشمن نشوند و نفوذ دشمن را بفهمند/ دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی مردم همت کنند, امام جمعه موقت تهران: ,

 

,

آیت‌‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه‌‌ دوم با اشاره به اعزام زائران به مکه مکرمه جهت انجام مناسک حج، گفت: امیدواریم حجاجی که عازم بیت‌الله‌الحرام هستند، همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، حجی جامع و دارای خصوصیاتی نظیر عزت، امنیت و رفاه هم از نظر فردی و اخلاقی داشته باشند و همه حجاج به سلامت بروند و برگردند.

,

وی با اشاره به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در مراسم تنفیذ، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مطالب متنوع و بسیار با ارزشی را بیان فرمودند که از جمله آنها این است که ایشان فرمودند مسئولان برای خدمت به مردم و کشور افتخار کنند.

,

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام راحل دریای متلاطم در کشور پیش از انقلاب را به حرکت در آورد؛ ایران در آن زمان از نظر علمی، سیاسی و فرهنگی یک کشور مُرده بود که دشمن چنین کشوری را می‌خواست.

,

آیت‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: اینها در زمان شاه ایرانی داشتند که می‌گفتند امن است، اما سکوت گورستانی بود؛ نمی‌‌خواستند جو‌ان‌‌ها رشد کنند، اینها می‌خواهند کشورها را زیر پا بگذارند و فرهنگ‌شان را از بین ببرند که امام(ره) چنین تحولی را با پیروزی انقلاب در کشور ایجاد کرد.

,

وی با تأکید بر اینکه مقام و ریاست‌جمهوری در کشور افتخار است، افزود: این فخر به این جهت است که کشور جمهوری اسلامی است و مردمی فداکار، بیدار، ایثارگر و شجاع دارد؛ ایران مردم با بصیرتی دارد که فضا را نگاه می‌کنند و با حماسه پای صندوق‌های رأی می‌آیند، در چنین کشوری کار کردن ثواب و ارزش دارد.

,

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اینکه به مسئولان فرمودند در حل مشکلات کشور به خدا توکل کنید، گفت: ایران کشوری است که اگر کسی مقامی دارد، باید شکرگذار آن باشد؛ این خیلی ارزش دارد، رهبری با سخنان‌شان سعی داشتند که این روح و نور در همه باشد و مسئولان با این نور حرکت کنند.

,

آیت‌الله‌ امامی‌کاشانی ضمن اینکه از مسئولان و دولتمردان خواست که در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی همت کنند و تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند، اظهار داشت: این مسئله مهمی است که کشور را حفظ می‌کند.

,

وی در پایان خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس به مقامی رسیده‌اند که باید جایگاه آنها را درک کنیم و شکرگذار مسئولیتی باشیم که در جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آوریم، ما باید شکرگذار خدمت به مردم باشیم.

,

امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول این نماز در سخنانی به موضوع توکل انسان بر خدا در امورات زندگی اشاره و تصریح کرد: توکل بر مقام رضا تأخر و تقدم دارد.

,

وی افزود: وقتی انسان کارهایش را به خدا بسپرد، خدا کارهای او را درست و شرایط را برایش فراهم می‌کند، لذا توکل موجب رضا و اوج گرفتن انسان متوکل و رشد در مقام رضا و معنویت می‌شود، وقتی که توکل به وجود آمد و رضا پیدا شد، رضا و توکل بالاتر می‌رود و مراحل عالی‌تر را طی می‌کند.

,

خطیب نمازجمعه این هفته تهران، گفت: توکل بر خدا درجات متفاوت دارد، تمام کارها را باید به خدا بسپاریم.

,

 

,

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

, تهران نیوز پایتخت خبری ایران,

 

,

امام جمعه اسلامشهر تاکید کرد: لزوم مبارزه «بی‌امان» و «جدی» با سلطه‌گران

, امام جمعه اسلامشهر تاکید کرد: لزوم مبارزه «بی‌امان» و «جدی» با سلطه‌گران, امام جمعه اسلامشهر تاکید کرد:,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسلامشهر با اشاره به تنفیذ حکم رئیس‌جمهور دوازدهم توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب انتخاب سرنوشت‌ساز مردم را قبول و تنفیذ کردند در نتیجه فرد منتخب، رئیس‌جمهور همه مردم است، بنابراین رئیس‌جمهور ۲۴ میلیونی حرف غلطی است.

,

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم افزود: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، اولین کار مهم رئیس‌جمهور و وزرا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

,

امام‌جمعه اسلامشهر ادامه داد: توصیه بعدی رهبر معظم انقلاب تعامل سازنده با دنیا بود، دشمنان تلاش می‌کنند ایران را منزوی و گوشه‌نشین نشان دهند اما جمهوری اسلامی ایران آنقدر شناخته‌شده است که منزوی نخواهد شد.

,

وی اضافه کرد: سومین توصیه ایشان مبارزه با سلطه بود. وظیفه رئیس‌جمهور است که با دولت‌هایی که می‌خواهند بر ما مسلط شوند مبارزه «بی‌امان» و «جدی» داشته باشد.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم افزود: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حدود ۱۰۰ هیئت سیاسی از کشورهای مختلف حضور دارند، حضور این افراد خیلی مهم است چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ما را منزوی کنند، برخی از کشورها ایران هراسی را مطرح می‌کنند و همسایگان حاشیه خلیج‌فارس را از قدرت نظامی ما می‌ترسانند، حضور این هیئت‌ها این توطئه را خنثی می‌کند.

,

وی با تبریک ولادت امام رضا (ع) افزود: ایشان را ابوالحسن ثانی و پدر بزرگوارشان، امام موسی کاظم (ع) را ابوالحسن اول می‌گویند. مدت امامت امام رضا (ع) در طول ۵۴ سال عمر بابرکت، ۲۰ سال بود.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند: هیچ بنده‌ای به حقیقت ایمان نمی‌رسد مگر با داشتن سه خصلت. اولین خصلت مورد اشاره حضرت تفقه در دین به معنای درک از دین و دین‌شناس بودن است. همه معصومین به تفقه در دین سفارش کرده‌اند.

,

وی اضافه کرد: دومین خصلت، این است که انسان در معیشت و اداره زندگی بهترین برنامه را داشته باشد. همه گرفتاری‌های مالی به این دلیل است که تقدیر در معیشت نداریم. اگر کسی بخواهد گرفتار نشود باید ببیند درآمدش چقدر است و بیشتر از آن خرج نکند. سومین ویژگی استقامت و صبر در مصیبت‌ها و گرفتاری‌هاست.

,

امام‌جمعه اسلامشهر اعلام کرد: بعد از زیارت امام حسین (ع) که بسیار توصیه‌شده است به زیارت هیچ امام دیگری جز امام رضا (ع) توصیه نشده است.

,

وی با بیان اینکه یکی از عبادت‌های توصیه‌شده صله‌رحم است، تصریح کرد: انسان نباید بستگان خود را فراموش کند و باید به آنان نیکی کند. در قرآن اشاره شده که از قطع رحم بترسید، صله‌رحم هم اثرات دنیوی و هم اثرات اخروی دارد.

,

 

,

, ,

امام جمعه دماوند: خبرنگاران نقش به‌سزایی در صدور مفاهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خارج مرزها دارند

, امام جمعه دماوند: خبرنگاران نقش به‌سزایی در صدور مفاهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خارج مرزها دارند, امام جمعه دماوند:,

 

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی، مقبولیت مسئولان با رای مردم تعیین می‌شود، اظهار کرد: در این نظام مشروعیت نیز توسط رهبری نظام ایجاد می‌شود و روز گذشته، این روز مهم برای رییس دولت دوازدهم بود.
وی افزود: بیداری‌های ملت ایران در مقطع مشروطه، نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی بود که در دو مقطع اول شکست خوردیم و در مقطع سوم پیروز شدیم.
امام جمعه دماوند ادامه داد: القای جدایی دین از سیاست و اختلاف افکنی بین علما و مردم منجر به مایوسی از این نهضت و شکست آن شد.
فتاح دماوندی با اشاره به روز خبرنگار و شهادت شهید مسعود صارمی، بیان کرد: خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی ایران، وقتی اخبار صحیح نظام را به دنیا مخابره می‌کنند اجر انتقال مفاهیم انقلاب را دارند.
وی با اشاره به لزوم یادآوری شهدای عرصه خبر، خاطرنشان کرد: یاد افرادی که روزی اخبار دفاع مقدس و مظلومیت جمهوری اسلامی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را مخابره کردند و همچنین افرادی که در سرزمین‌های غریب، اخبار مجاهدت‌های مدافعان حرم را مخابره کردند گرامی می‌داریم.
امام جمعه دماوند گفت: از مسئولان امامزاده هاشم و اداره اوقاف و امور خیریه، هیئات مذهبی و ارگان‌ها که مراسم تجلیل از امامزادگان را در امامزاده هاشم دماوند برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه شهر رباط کریم: کانال محمدیه کشاورزان رباط کریمی را آزار می دهد / خانواده‌ها آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند

, امام جمعه شهر رباط کریم: کانال محمدیه کشاورزان رباط کریمی را آزار می دهد / خانواده‌ها آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند, امام جمعه شهر رباط کریم:,

 

,

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو و انقلابی رباط کریم در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: زن و مرد لباس یکدیگر هستند و باید مشکلاتشان را به گونه درونی حل و فصل کنند، نباید رفتارها به گونه ای باشد که عیب ها نزد دیگران بازگو شود.

,

وی به برخی از شروط ازدواج در زندگی اشاره کرد و گفت: فرزندانمان را به عقد انسان های خوش اخلاق در آوریم و باید خانواده ها هم کفو هم باشند و مرتبه دیگری از آن یکی بالاتر نباشد چرا که تساوی نباشد مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

,

خطیب جمعه رباط کریم ابراز کرد: متأسفانه طلاق به یک موضوع ساده در میان برخی از جوانان و خانواده ها تبدیل گشته، این سنت غلط باید از میان خانواده ها پاک شود و تا می توان از آن جلوگیری کرد و زنان و مردان به خاطر هر عمل کوچکی تصمیم به طلاق نگیرند.

,

وی در بخشی از خطبه های نخست روز جمعه این شهرستان، ولادت با سعادت علی ابن موسی الرضا ( ع ) به همه مسلمین تبریک و تهنیت گفت.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد در ابتدای خطبه دوم به بررسی و تحلیل علل شکست نهضت مشروطه پرداخت و خاطرنشان کرد: از دلایل شکست این نهضت فروپاشی اتحاد میان سران مشروطه و ترور سران مشروطه بود و باید از آن درس گرفت.

,

وی در بخشی دیگر از آیین عبادی سیاسی روز جمعه، بر اهمیت تبادل اطلاعات در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: خبرنگاران ایینه شفافی هستند که مردم را از حوادث و اتفاقات اطراف آگاه می کنند، باید نقش این افراد را مهم خواند و از آن ها قدردانی کرد.

,

وی در بخش پایانی این آیین عبادی سیاسی، با انتقاد صریح از مسئولان بالادستی کانال محمدیه،خواستار رسیدگی به حق آبه کشاورزان شهرستان رباط کریم شد و ابراز کرد: مسئولان رباط کریم علی رغم تلاشی هایی که انجام داده اند هنوز حق آبه کشاورزان رباط کریمی تأمین نشده است، چرا این گونه باید باشد و خواستار پیگیری در این باره هستیم، زراعت در رباط کریم نباید دست خوش اتفاقاتی این چنینی شود و زحمات کشاورزان از بین برود.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه قرچک: دشمن با استفاده از فضای گفت‌وگو بر دشمنی خود افزود

, امام جمعه قرچک: دشمن با استفاده از فضای گفت‌وگو بر دشمنی خود افزود, امام جمعه قرچک:,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت علی ابن موسی ابن الرضا(ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی های امام رضا(ع) این است که ایشان توحید را بدون ولایت بی معنا و حصن الهی را زمانی نفوذ ناپذیر می دانند که بر حول محور ولایت باشد.

,

وی افزود: ویژگی دیگر امام رضا(ع) این بود که برای  اثبات حقانیت دین مبین اسلام با ادیان مختلف گفتگو می کرد و حقانیت اسلام را ثابت می کرد.

,

اسماعیلی گفت: گفتگو زمانی دارد و مناسب است که طرف مقابل شما دارای منطق باشد وحق را بپذیرد، اما وقتی کسی هرگز اهل منطق نیست و غیر از زور چیز دیگر را نمی فهمد گفتگو با او بی فایده است.

,

وی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم دوره دوازدهم ریاست جمهوری، بیان کرد: رأی مردم با تنفیذ حکم ولایت کامل شد و مقام معظم رهبری در این مراسم چند سفارش به دولت کردند.

,

امام جمعه قرچک ادامه داد: ایشان معیشت مردم را جزء وظایف دولت دانستند و از رئیس جمهور خواستند که برای  برطرف کردن فقر تلاش کنند.

,

وی تاکید کرد: هرگز وجود دشمن را فراموش نکنیم و گمان نکنیم که  اگر ما قصد خیر داریم و با دیگران در صلح و آرامش هستیم، دیگران هم در حق ما همین مطلب را دارند، متاسفانه یکی از ضعف های دولت یازدهم این بود که گمان می کرد، با مذاکره و گفتگو دشمنی ها پایان می یابد و حال آنکه دشمن با استفاده از فضای گفتگو بردشمنی خود افزود.

,

اسماعیلی بیان کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که نظام اسلامی ما برای انقلاب هزینه اولیه داده است و اکنون که قریب به ۴۰ سال از عمر آن می گذرد، برای ادامه راه نیاز به هزینه کمتری است و سازش و مذاکره هزینه بسیار دارد و این مطلب در برجام ثابت شد.

,

وی گفت: جایی که مقام معظم رهبری در شروط ۹ گانه خود در امضای برجام فرمودند، توافق ژنو و لوزان که منجر به برجام شد و هزینه سنگین بر ملت وارد کرد.

,

امام جمعه قرچک تصریح کرد: لیکن با وجود پرداخت این هزینه برجام ثمری برای نظام نداشت و نتیجه آن تحریم های بیشترعلیه نظام اسلامی وضع شد.

,

وی در پایان افزود: روز گذشته این تحریم ها را ترامپ امضاء کرد و صریحاً برجام را نقض نمود و حال آنکه بعضی از مسئولین جرات اظهار نقض برجام را ندارند و می گویند برجام نقض فاحش نشده است در حالیکه فرقی بین نقض برجام نیست و نقض فاحش برجام بازی با الفاظ است.

,

 

,

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

, تهران نیوز پایتخت خبری ایران,

 

,

امام جمعه فیروزکوه: نخستین جهت‌گیری دولت بعد باید در زمینه معیشت و اقتصاد مردم باشد

, امام جمعه فیروزکوه: نخستین جهت‌گیری دولت بعد باید در زمینه معیشت و اقتصاد مردم باشد, امام جمعه فیروزکوه: ,

 

,

حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی، خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه، امروز در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه با تبریک روز ولادت امام رضا (ع) گفت: امام رضا(ع) فرمود هر کسی ما را زیارت کند در زمان مرگ، در شب اول قبر و روز حساب به دیدار او خواهیم آمد.

,

وی در ادامه به حسن خلق، نجابت، حیا در نفس و ترس از خدا اشاره کرد و تاکید کرد: اگر کسی حسن اخلاق نداشته باشد دنیا و آخرت را نخواهد داشت؛ نجابت و حیا در نفس بسیار مهم است و اگر ترس از خدا نداشته باشد همه چیز را برهم می‌ریزد.

,

اسماعیلی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با سفارش به تقوا اذعان داشت: مناسبت مهم این هفته جریان حقوق بشر است؛ کسانی که در ظاهر مدعی حقوق بشر هستند و در باطن به دنبال منافع خود می‌گردند؛ هر جا منافع آنها در خطر هست این حقوق برای آنها معنا و مفهومی ندارد.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری به دست عالی‌ترین شخصیت مذهبی و دینی و حکومتی، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدا حدیثی از امام رضا(ع) فرمودند که در توحید مطرح می‌شد؛ امام رضا(ع) فرمودند توحید به شرط امامت و نبوت انسان را به سرمنزل مقصود خواهد رساند؛ اگر توحید به تنهایی باشد انسان را به سرانجام نمی‌رساند؛ از امامت و نبوت عقب نشینی نکنید.

,

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات مختلف بعد از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری سه جهت‌گیری را برای دولت دوازدهم تعیین کردند؛ اولین جهت‌گیری پرداختن به مشکلات مردم به ویژه معیشت و مسائل اقتصادی مردم، دومین جهت‌گیری تعامل با دنیا و ارتباط وسیع با ملت‌ها و دولت‌ها و در نهایت سومین جهت‌گیری ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه‌طلبان بود؛ مردم با دولت در این جهت‌گیری‌ها همراه خواهند بود.

,

اسماعیلی در ادامه با تاکید به توصیه‌های مقام معظم رهبری، تاکید کرد: مقام ریاست‌جمهوری امانت و فرصتی است که ملت به آقای روحانی دادند؛ رهبری دولت‌مردان را به اولویت بندی در برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌ها به ویژه ریشه‌کنی فقر و فساد، حرکت بر اساس برنامه ششم، اتحاد در صفوف و گروه‌ها و افکار مردم، بهره‌جویی از نظرات مخالف با توجه به وجود نقص در وظایف سنگین، رفتن به میان مردم و برقراری ارتباط بی‌واسطه با مردم، قدر دانستن نیروهای مومن و انقلابی و پرانگیزه چرا که همین نیروها در مشکلات سینه سپر می‌کنند، فراموش نکردن دشمنی دشمنان و لزوم کار قوی و جهادی و حساب شده در کارهای اقتصادی، فرهنگی و دفاعی و توکل بر خدا را توصیه و تذکر دادند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت شهرری: زیرسئوال بردن نهادهای انقلابی، حرکت در مسیر دشمن است

, امام جمعه موقت شهرری: زیرسئوال بردن نهادهای انقلابی، حرکت در مسیر دشمن است, امام جمعه موقت شهرری: ,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را تبریک گفت.

,

وی در خصوص تاریخ مشروطه بیان کرد: مصیبت های زیادی در این دوران بر سر ملت ایران آمد که بی بصیرتی مردم و تحت تاثیر توطئه بیگانگان قرار گرفتن از جمله علل آن بود. سعی کردند مردم را از روحانیون جدا کنند. بین دنیای مردم و دین فاصله انداختند و سیاست را از زندگی روز مره جدا کردند.

,

امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: در جریان نهضت ملی نفت نیز عامل شکست حرکت عظیم کاشانی و مصدق، ایجاد تفرقه بین آنها بود. دشمنان از زمینه هایی که وجود داشت، استفاده کردند و بین کاشانی و مصدق اختلاف انداختند. به مصدق گفتند مشروب فروشی های تهران را باید ببندیم، مصدق مخالفت کرد و گفت درآمد مردم و کشور از این راه تامین می شود، نمی توانیم ببندیم.

,

ابراهیمی گفت: امروز نیز عده ای از عناصر مختلف و دشمنان می خواهند با استفاده از این تجربه تلخ، انقلاب اسلامی را دچار شکست کنند و بین روحانیت و مردم فاصله ایجاد کنند. از مدیران اجرایی به قدری بدگویی می کنند که پذیرش مسئولیت به عنوان ضد ارزش تبدیل شود.

,

وی با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به سه جهت گیری و ۱۰ تذکر و محور اساسی اشاره کردند که پرداختن به معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی با صلابت در مقابل سلطه طلبان از این موارد بود.

,

امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: امانتداری مسئولیت، اولویت بندی در برنامه ریزی ها، حرکت بر اساس برنامه ششم، پرهیز از التهاب آفرینی و دودستگی، بالابردن تحمل نقدپذیری، دشمنی دشمنان را فراموش نکردن از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری دیروز به ریاست جمهوری و کارگزاران نظام تذکر دادند.

,

ابراهیمی در خصوص تحریم های جدید آمریکا گفت: این تحریم ها که به آن مادر تحریم ها می گویند، روح و متن برجام را نقض می کند. رئیس جمهور دیوانه آمریکا با عربده کشی تحریم ها را ادامه می دهد و عده ای در داخل کشور دستگاههای وابسته به رهبر معظم انقلاب، مانند سپاه پاسداران و بسیج را زیر سوال می برند.

,

وی تصریح کرد: می خواستند حزب الله را با ریاست اجرایی لبنان درگیر کنند اما به لطف خداوند و اام عصر حرکتی که حزب الله و جبهه مقاومت در سوریه انجام دادند، یک سیلی محکم به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بود و امیدواریم پیروزی هایی که در سوریه اتفاق افتاده ادامه پیدا بکند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه بخش گلستان: دغدغه من تمام کارهای خیر در سطح بهارستان است/ امیدواریم مشکل اشتغال جوانان در دولت دوازدهم رفع شود

, امام جمعه بخش گلستان: دغدغه من تمام کارهای خیر در سطح بهارستان است/ امیدواریم مشکل اشتغال جوانان در دولت دوازدهم رفع شود, امام جمعه بخش گلستان:,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه های نماز جمعه خود نمازگزاران را به داشتن حیا و تقوای الهی دعوت کرد، و گفت: حیا داشتن سبب رسیدن انسان به درجات والا می شود، همانگونه که بسیاری از بزرگان در طول تاریخ با رعایت حیا از گمراهی و زوال نجات پیدا کرده اند.

,

وی همچنین با تبریک ولادت امام رضا (ع) به تمام مسلمانان، اذعان داشت: ثمره دیدن رسیدن به ویژگی رضا است، و کسانی که راضی به رضایت خدا باشند، در زندگی خود به استراحت روح و بدن خواهند رسید.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه با تاکید بر تنفیذ و تحلیف مقام ریاست جمهوری، و تصریح کرد: فردا از دیگر کشورها به ایران خواهند آمد تا در حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور سوگند خود را برای خدمت به ملت ایران یاد کند، و امید خدا مشکلات شغل برای جوانان نیز در آینده رفع گردد.

,

وی در رابطه با مسئله حج و سخنان رهبر انقلاب دراین باره، اظهار داشت: گفته می شود که در عربستان وظایف خود را در قبال حاجیان به خوبی انجام می دهند، و امیدواریم که این مسئله نیز رفع شود، و مسلمانان در امنیت کامل به حج بروند.

,

امام جمعه بخش گلستان به افتتاح ایستگاه فضایی امام خمینی و پرتاب ماهواره بر سیمرغ اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین قول رفع عقب ماندگی های چند سال اخیر را در این زمینه داده اند، و به لطف الهی موفقیت های گذشته بیش از پیش تکرار خواهد شد.

,

وی در پایان با بیان اینکه برخی هدف ستاد نماز جمعه را تنها تکمیل مصلی می دانند، تبیین کرد: این افراد قضاوت درستی ندارند و ما در مسائلی نظیر برگزاری مخفیانه عروسی ها در منازل، مباحث عتبات و نامه های ارسال شده برای خیریه و تمام کارهای خیری که در سطح شهرستان بهارستان انجام می شود، به لطف خداوند فعالیت داریم.

,

 

,

, ,

 

,

خطیب جمعه پرند: رژیم صهیونیستی حقوق بشر را دست مایه تجاوز قرار داده‌است

, خطیب جمعه پرند: رژیم صهیونیستی حقوق بشر را دست مایه تجاوز قرار داده‌است, خطیب جمعه پرند:,

 

,

حجت الاسلام پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پرند؛ضمن تبریک ولادت امام رضا  (ع) اظهار کرد: پیشه کردن تقوای الهی برهمه ما لازم است و این تقوا است که انسان را از بدی ها دور می سازد، انسان باید با صادقین همراه باشد و برای داشتن کرامت وقت بگذارد چرا که این لفظ باارزشی است..

,

وی با اشاره به اینکه انسانهای با کرامت به مردم خدمت بیشتر می کند؛افزود:خدمت به خلق زیاد سفارش شده و آن را نوعی عبادت وصف می کنند. بهتر است مسولان به این نکته توجه کنند..

,

امام جمعه پرند با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ تصریح کرد : روز حقوق بشر یکی از مناسبت های این هفته است که دشمنان اسلام آنرا به عنوان ابزار سیاسی  مورد استفاده قرار می دهند.رژیم صهیونیستی که کودکان  فلسطینی را می کشند خود را مدعی دروغین حقوق بشر می نامند.

,

وی با اشاره به تنفیذ روز گذشته رییس جمهور؛افزود: امانتداری،اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی و اتحاد ملت؛ انتقاد پذیری؛ارتباط با مردم و توکل بر خداوند از مهمترین سفارش های روز گذشته به دولت جدید بود.

,

وی همچنین ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه جوادآباد: امیدواریم رئیس جمهور با انتخاب کابینه کارآمد مشکلات را برطرف کند

, امام جمعه جوادآباد: امیدواریم رئیس جمهور با انتخاب کابینه کارآمد مشکلات را برطرف کند, امام جمعه جوادآباد:,

 

,

حجت الاسلام حسین رضاپور امام جمعه جوادآباد در خطبه نماز جمعه این هفته بیان کرد: اسلام اهمیت فراوانی برای واجب و حرام قائل است تا جایی که امام صادق(ع) می فرماید عابدترین مردم کسی است که واجباتش را خوب انجام دهد، زاهدترین مردم باتقوا ترین مردم کسی است که گناه نکند. 

,

وی با بیان اینکه حق نداریم به حلال و حرام خدا چیزی اضافه کنیم، گفت: حلال و حرام خدا فصلی نیست و باید همیشه مراقب باشیم نه اینکه بگوییم یک شب عروسی است و در آن هر کاری انجام دهیم یا اینکه قبح برخی مسائل مانند گفتن بسم الله هنگام ذبح حیوانات را نادیده بگیریم.

,

امام جمعه جوادآباد اظهار داشت: اعمالی مانند خمس هم طراز با نماز و روزه است ولی متاسفانه شاهد هستیم افرادی اهل نماز و روزه هستند ولی نیست به خمس و موارد دیگر بی تفاوت هستند که این ایراد دارد.

,

حجت الاسلام رضاپور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به میلاد امام رضا(ع) بیان کرد: در خصوص ثواب و آثار زیارت امام رضا(ع) روایات متعددی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) ذکر شده است تا جایی که پیامبر(ص) در روایتی می فرماید، پاره تنی از من در سرزمین خراسان به خاک سپرده می شود، هر کس غم و ناراحتی در دل دارد گرفتاری دارد آن امام را زیارت کند غم و گرفتاری اش برطرف می شود، هیچ گناهکاری به زیارت او نمی رود مگر آنکه با آمرزش گناه بر می گردد.

,

امام جمعه جوادآباد خاطر نشان کرد: طبق بند نهم از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با امضای حکم ریاست جمهوری توسط رهبر، رأی مردم مشروعیت و اعتبار پیدا می کند و طبق قانون تا رأی مردم به امضای ولی فقیه نرسد مقام ریاست جمهوری هیچ صلاحیت و اعتباری برای ایفای نقش ریاست جمهوری نخواهد داشت.

,

وی ضمن بیان اینکه در حکم تنفیذ ریاست جمهور بدلیل موقعیت حساس نظام، رهبر معظم انقلاب مواردی را تأکید فرمودند که می شود گفت در احکام تنفیذ گذشته به طور کلی مواردی بیان می شد.

,

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه تأکید بر اینکه این مقام امانت است در دوره های قبلی ریاست جمهوری سابقه نداشته است، گفت: مسئول باید مسئولیت را امانت بداند و امانتدار بوده و همچنین کاردان و متخصص باشد.

,

وی ادامه داد: رهبر عزیز به مسئله امانتداری اشاره فرمودند، اگر مسئولیت را حق خودمان دانستیم تحمل انتقاد نخواهیم داشت و نسبت به آن هرگونه دلمان خواست عمل می کنیم و این خطرناک است.

,

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به نکات اساسی اشاره فرمودند که نه تنها وظیفه رئیس جمهور محترم، بلکه از وظایف همه مسئولان کشور است که از جمله آن می‌توان به غافل نشدن از دشمنی‌های دشمنان اسلام، دشمنان لحظه ای از دشمنی و ضربه زدن غافل نیستند و همچنین دیگر مسائل را می‌توان نام برد.

,

حجت الاسلام رضاپور اظهار داشت: جهان را فقط آمریکا و چند کشور اروپایی ندانیم، با ارتباط با همه کشورها، ملتها و دولتها می‌شود با تحریم‌ها هم مقابله کرد.

,

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌های دیگری از جمله پرداختن به مشکلات معیشتی مردم، تلاش برای ریشه کنی فقر و فساد، حرکت بر مبنای برنامه ششم، آشفته نشدن از انتقادات و استفاده از نظرات مخالفین از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور و مسئولین باید آن را در نظر داشته و آن را اجرایی کنند.

,

امام جمعه جوادآباد اظهار داشت: امیدواریم رئیس جمهور محترم با عمل به توصیه‌های و سفارشات و با انتخاب همکاران و وزرای متعهد و امانت‌دار و کاردان و متخصص بتواند در حل مشکلات بخصوص رفع بیکاری و مشلات فرهنگی کشور موفق باشد که آرزوی رهبر انقلاب و همه ماست موفقیت دوست.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه خیرآباد: برجام ثابت کرد سازش و مذاکره هزینه بسیاری دارد

, امام جمعه خیرآباد: برجام ثابت کرد سازش و مذاکره هزینه بسیاری دارد, امام جمعه خیرآباد:,

 

,

امام جععه خیرآباد بیان کرد: یکی از مسائلی که موجب می شود کدورت و درگیری در خانواده به وجود آید و محبت را برهم می زند این است که زوجین به شرایط مکان و زمان توجه خاص نمی کنند و در زمانی که مناسب نیست توقعاتی را  نسبت به یکدیگر دارند که از توان طرف مقابل خود خارج است و اصرار بر وجود آن خواسته موجب نگرانی و بگو گو و در نهایت موجب نفرت می گردد.
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: زمانی که مرد خانه بعد از ساعت ها کار در بیرون و خرید بعضی از اجناس با حالتی خسته به خانه می آید و همسر او در ابتدای ورود او بدون توجه به خستگی مرد از او تقاضای خرید کالایی دیگری را می‌کند و مرد اظهار می کند نمی‌توانم ولی زن اصرار می‌کند که باید انجام گیرد اینجاست که مرد و زن به بحث و جدل می‌پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته خیرآباد ضمن عرض تبریک میلاد علی ابن موسی ابن الرضا(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) این است که که ایشان توحید را بدون ولایت بی معنا می دانند و حصن الهی را زمانی نفوذ ناپذیر می‌دانند که بر حول محور ولایت باشد.
حجت الاسلام طزری افزود: ویژگی دیگر امام رضا(ع) این بود که برای اثبات حقانیت دین مبین اسلام با ادیان مختلف گفت و گو می‌کرد و حقانیت اسلام را ثابت می کرد.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: گفت و گو زمانی دارد و مناسب است که طرف مقابل شما دارای منطق باشد و حق را بپذیرد، اما وقتی کسی هرگز اهل منطق نیست و غیر از زور چیز دیگر را نمی‌فهمد گفت و گو با او بی‌فایده است.
وی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم دوره دوازدهم ریاست جمهوری صورت گرفت گفت: رأی مردم با تنفیذ حکم ولایت شروع کامل شد،  مقام معظم رهبری در این مراسم چند سفارش به دولت نمودند.
وی افزود: ایشان معیشت مردم را جزء وظایف دولت دانستند و از رئیس جمهور خواستند که برای برطرف کردن فقر تلاش نمایند.
وی ادامه داد: هرگز وجود دشمن را فراموش نکنیم و گمان نکنیم که اگر ما قصد خیر داریم و با دیگران در صلح و آرامش هستیم دیگران هم در حق ما همین مطلب را دارند، متاسفانه یکی از ضعف‌های دولت یازدهم این بود که گمان می کرد با مذاکره و گفت و گو، دشمنی‌ها پایان می‌یابد.
وی بیان کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که نظام اسلامی ما برای انقلاب هزینه اولیه داده است و اکنون که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد برای ادامه راه نیاز به هزینه کمتری است ولی سازش و مذاکره هزینه بسیار دارد و این مطلب را برجام ثابت کرد.
وی گفت: جایی که مقام معظم رهبری در شروط ۹ گانه خود در امضای برجام فرمودند توافق ژنو و لوزان که منجر به برجام شد و هزینه سنگین بر ملت وارد کرد.
وی ادامه داد: با وجود پرداخت این هزینه برجام ثمری برای نظام نداشت و نتیجه آن شد که تحریم‌های ما در علیه نظام اسلامی وضع شد و روز گذشته نیز ترامپ ان را امضاء کرد و صریحاً آن را نقض کرد، ولی حال آنکه بعضی از مسئولین جرعت اظهار نقض برجام را ندارند و می‌گویند برجام نقض فاحش نشده است در حالی که فرقی بین نقض برجام نیست و نقض فاحش برجام بازی با الفاظ است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت پاکدشت: رهبر انقلاب ریاست جمهوری را تنفیذ می‌کنند

, امام جمعه موقت پاکدشت: رهبر انقلاب ریاست جمهوری را تنفیذ می‌کنند, امام جمعه موقت پاکدشت:,

 

,

حجت الاسلام شهاب مرادی، امام جمعه موقت پاکدشت ضمن تبریک ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام بیان داشت: در این روز اگر بخواهیم بدانیم که انسان خوبی هستیم باید چند ویژگی در خصلت ما وجود داشته باشد.

,

وی این خصوصیات را از لسان امام هشتم در تحت العقول این طور بیان نمود: کسانی که عمل نیکی را انجام میدهند از این کار خود خشنود و خوشحال می شوند و وقتی اشتباهی از آنها سر بزند بلافاصله به درگاه خداوند استغفار می نمایند.

,

خطیب نماز جمعه در ادامه خصوصیات انسان خوب تصریح کرد: کسانی که به وقت سختی، خشم و عصبانیت از خود صبر و شکیبایی نشان میدهند همیشه از زمره بخشندگان هستند وهمچنین اگر لطف و عطایی شود شکرگذار حضرت باری تعالی خواهند بود.

,

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به مراسم تنفید ریاست جمهوری اذعان داشت: این اتفاق طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از وظایف ولایت فقیه می باشد که سابقا نیز کلیه ی اوامر در دوران دفاع مقدس با امضای امام راحل (ره) بوده است که تنفیذ ریاست جمهوری مشروعیت دولت منتخب مردم می باشد و این امر منجر به تفاوت تفاوت نظام ما با دیگر نظام ها در دنیا می باشد.

,

وی درحالی که به ده خواسته رهبر معظم انقلاب از دولت دوازدهم به ویژه تاکید رهبری بر وحدت جامعه اشاره داشت گفت: امیدواریم نماینده منتخب مردم و کابینه محترم به توصیه های رهبری جامعه عمل بپوشانند.

,

شهاب مرادی در خصوص تشرف حجاج ایرانی به سفر حج و اشاره به مهاجرین الی الله از مردم عزیز خواست تا منویات و توصیه های مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داده تا از شأن رفیع مردم ایران حفظ شده و باعث مباهات این کشور شوند.

,

امام جمعه موقت پاکدشت درپایان خطبه و ادامه منویات امام خامنه ای مدظله العالی بیان داشت: حجاج ایرانی بهتر است پس از گذر زمان طولانی برای تشرف به سفر حج در صفوف نماز اول وقت شرکت کنند تا در بازارهای عربستان حاضر باشند و به اقتصاد آن کشور که بزرگترین حامی تروریست است کمک کنند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه شهریار: مردم زمان ما با مردم دوران مشروطیت تفاوت دارند / مهم ترین خواسته رهبر انقلاب حل مشکلات معیشتی مردم است

, امام جمعه شهریار: مردم زمان ما با مردم دوران مشروطیت تفاوت دارند / مهم ترین خواسته رهبر انقلاب حل مشکلات معیشتی مردم است, امام جمعه شهریار: ,

 

,

حجت الاسلام موسی سالمی امام جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، با دعوت همگان به رعایت حریم الهی گفت: دشمن هر هدفی که در گذشته به دنبال آن بوده، امروز هم همان را دنبال می کند، اکنون هم دشمنان فعلی در صدد جدایی دین از علما و سیاست هستند.

,

امام جمعه شهریار ادامه داد: امروز دشمن سعی دارد مردم را مایوس کند، در واقع یکی از دلایل شکست مشروطه در گذشته همین مایوس شدن مردم بود. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند که دشمنان این مرز و بوم و در راس تمامی آن ها آمریکا، قصد ناامید کردن مردم ما را دارد. مردم نباید با دیدن یک صحنه ناهنجار مایوس و ناامید شوند چرا که ما بیدی نیستیم که با این بادها به لرزه بیفتیم و شکست بخوریم.

,

حجت الاسلام سالمی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند مراقب نفوذ دشمنان باشیم، همچنین مطابق با فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی باید مراقب مساجد باشیم و با بی تفاوتی خود اجازه ندهیم دشمن از داخل مساجد به ما ضربه بزند. ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید کاملا مراقب این موضوع بوده و اجازه نفوذ دشمن از داخل مساجد را ندهند.

,

وی افزود: در مراسم تنفیذ که اخیرا برگزار شد مقام معظم رهبری بازهم تاکید کردند که باید نیروهای جوان و انقلابی به کار گرفته شوند و در اداره حکومت به آن ها اعتماد کرد.

,

سالمی افزود: اگر اکنون در حال وارد شدن به چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم، دلیل آن این است که مردم با مردم زمان مشروطیت فرق دارند، مردم ما بصیرت دارند، دین را از سیاست جدا نمی دانند، علما را کنار نمی گذارند، چرا که ما ولایت فقیه داریم و کشورهای دیگر به خاطر این موضوع به ما غبطه می خورند.

,

امام جمعه شهریار ادامه داد: انتظار ما از هیئت نظارت بر برجام آن است که آن مطالبی را که مقام معظم رهبری فرمودند و بر آن تاکید دارند را بررسی کنند و آن چه که ملت ما خواهان آن است را پیگیری کنند و لازم است یک برخورد سازنده و قاطع با دشمنان داشته باشند.

,

وی گفت: همه احزاب و گروه ها در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حضور داشتند، در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی رای شما مردم را امضا کردندچرا که تا زمانی که حضرت آقا این حکم را امضا نکنند حکم ریاست جمهوری مشروعیت ندارد. در این مراسم رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند رئیس جمهور منتخب با جدیت مشکلات معیشتی مردم را پیگیری کرده ودرصدد حل آن ها برآیند.

,

سالمی بیان کرد: موضوع دیگری که رهبر انقلاب بر روی آن تاکید داشتند، بحث گسترش ارتباط و تعامل ما با سایر کشورها بود، بر همین اساس تا کنون نمایندگان ۹۰ کشور جهان در مراسم فردا حضور خواهند داشت و امیدوارم این تعداد بازهم افزایش پیدا کند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه حسن‌آباد: تنفیذ ریاست جمهوری انجام یک رسالت قانونی است

, امام جمعه حسن‌آباد: تنفیذ ریاست جمهوری انجام یک رسالت قانونی است, امام جمعه حسن‌آباد:,

 

,

امام جمعه حسن‌آباد گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری در خطبه های این هفته نماز جمعه حسن آباد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند. و تا وى رأى مردم را تأیید و حکم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، مقام ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى براى ایفاى نقش تحت عنوان رئیس‌جمهورى کشور را نخواهد داشت.

وی گفت: یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین مراسماتى است که عالى‌ترین مقام پس از رهبرى نظام، در ضمن مفتخر شدن به تأیید رهبرى انقلاب، نوعى میثاق و تعهد نیز مى‌دهد که در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت‌گیرى‌ها و رویکرد برنامه‌اى و راهبردى خود و دولت را با محوریت نظام یعنى منویات و هدایتهاى راهبردى رهبرى فرزانه انقلاب تنظیم نمایدو طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهاى انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته مى‌شود و این تعبیر گویاى این معناست که حکم تنفیذ صرفاً کلید خوردن یک دوره چهارساله نیست بلکه نوعى نظارت دقیق تا پایان هر دوره مى‌باشد.

امام جمعه حسن آباد افزود: نظارتى از نوع نظارت استصوابى و بلکه عمیق‌تر و نافذتر، از ناحیه رهبرى انقلاب؛ و لذا همواره انتظار مى‌رفته است که رئیس جمهور طبق قانون، خود را پاسخگوى نظرات و منویات رهبرى نظام بداند{تکبیرنمازگزاران}از این‌روى حکم تنفیذ را نه یک حکم تشریفاتى بلکه انجام رسالتى قانونى در چارچوب اختیارات اول شخص کشور، رهبرى انقلاب در نظارت نافذ و قاطع بر قوه مجریه و دولت اسلامى مى‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌که تحلیف نیز یک سوگند ساده و فرمایشى و تشریفاتى نیست زیرا تحلیف بعد از آن‌که مهر تأیید بر رأى ملت و امضاء مشروعیت دولت توسط رهبرى معظم انقلاب صورت گرفت، پاسخ متقابلى است از ناحیه رئیس جمهور منتخب بر اعتماد مردم و رهبرى که متجلى در تأیید و صدور حکم ریاست جمهورى است.

,

امام جمعه حسن‌آباد گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری در خطبه های این هفته نماز جمعه حسن آباد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند. و تا وى رأى مردم را تأیید و حکم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، مقام ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى براى ایفاى نقش تحت عنوان رئیس‌جمهورى کشور را نخواهد داشت.

وی گفت: یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین مراسماتى است که عالى‌ترین مقام پس از رهبرى نظام، در ضمن مفتخر شدن به تأیید رهبرى انقلاب، نوعى میثاق و تعهد نیز مى‌دهد که در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت‌گیرى‌ها و رویکرد برنامه‌اى و راهبردى خود و دولت را با محوریت نظام یعنى منویات و هدایتهاى راهبردى رهبرى فرزانه انقلاب تنظیم نمایدو طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهاى انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته مى‌شود و این تعبیر گویاى این معناست که حکم تنفیذ صرفاً کلید خوردن یک دوره چهارساله نیست بلکه نوعى نظارت دقیق تا پایان هر دوره مى‌باشد.

امام جمعه حسن آباد افزود: نظارتى از نوع نظارت استصوابى و بلکه عمیق‌تر و نافذتر، از ناحیه رهبرى انقلاب؛ و لذا همواره انتظار مى‌رفته است که رئیس جمهور طبق قانون، خود را پاسخگوى نظرات و منویات رهبرى نظام بداند{تکبیرنمازگزاران}از این‌روى حکم تنفیذ را نه یک حکم تشریفاتى بلکه انجام رسالتى قانونى در چارچوب اختیارات اول شخص کشور، رهبرى انقلاب در نظارت نافذ و قاطع بر قوه مجریه و دولت اسلامى مى‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌که تحلیف نیز یک سوگند ساده و فرمایشى و تشریفاتى نیست زیرا تحلیف بعد از آن‌که مهر تأیید بر رأى ملت و امضاء مشروعیت دولت توسط رهبرى معظم انقلاب صورت گرفت، پاسخ متقابلى است از ناحیه رئیس جمهور منتخب بر اعتماد مردم و رهبرى که متجلى در تأیید و صدور حکم ریاست جمهورى است.

,

امام جمعه حسن‌آباد گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند.

,

امام جمعه حسن‌آباد گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین استیری در خطبه های این هفته نماز جمعه حسن آباد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند. و تا وى رأى مردم را تأیید و حکم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، مقام ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى براى ایفاى نقش تحت عنوان رئیس‌جمهورى کشور را نخواهد داشت.

وی گفت: یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین مراسماتى است که عالى‌ترین مقام پس از رهبرى نظام، در ضمن مفتخر شدن به تأیید رهبرى انقلاب، نوعى میثاق و تعهد نیز مى‌دهد که در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت‌گیرى‌ها و رویکرد برنامه‌اى و راهبردى خود و دولت را با محوریت نظام یعنى منویات و هدایتهاى راهبردى رهبرى فرزانه انقلاب تنظیم نمایدو طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهاى انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته مى‌شود و این تعبیر گویاى این معناست که حکم تنفیذ صرفاً کلید خوردن یک دوره چهارساله نیست بلکه نوعى نظارت دقیق تا پایان هر دوره مى‌باشد.

امام جمعه حسن آباد افزود: نظارتى از نوع نظارت استصوابى و بلکه عمیق‌تر و نافذتر، از ناحیه رهبرى انقلاب؛ و لذا همواره انتظار مى‌رفته است که رئیس جمهور طبق قانون، خود را پاسخگوى نظرات و منویات رهبرى نظام بداند{تکبیرنمازگزاران}از این‌روى حکم تنفیذ را نه یک حکم تشریفاتى بلکه انجام رسالتى قانونى در چارچوب اختیارات اول شخص کشور، رهبرى انقلاب در نظارت نافذ و قاطع بر قوه مجریه و دولت اسلامى مى‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌که تحلیف نیز یک سوگند ساده و فرمایشى و تشریفاتى نیست زیرا تحلیف بعد از آن‌که مهر تأیید بر رأى ملت و امضاء مشروعیت دولت توسط رهبرى معظم انقلاب صورت گرفت، پاسخ متقابلى است از ناحیه رئیس جمهور منتخب بر اعتماد مردم و رهبرى که متجلى در تأیید و صدور حکم ریاست جمهورى است.

,

حجت الاسلام والمسلمین استیری در خطبه های این هفته نماز جمعه حسن آباد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: طبق بند نهم از اصل یکصد و ده قانون اساسى، با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، این مقام اجرایى کشور براى ۴ سال دیگر رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‌کند. و تا وى رأى مردم را تأیید و حکم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، مقام ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى براى ایفاى نقش تحت عنوان رئیس‌جمهورى کشور را نخواهد داشت.

,

وی گفت: یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین مراسماتى است که عالى‌ترین مقام پس از رهبرى نظام، در ضمن مفتخر شدن به تأیید رهبرى انقلاب، نوعى میثاق و تعهد نیز مى‌دهد که در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت‌گیرى‌ها و رویکرد برنامه‌اى و راهبردى خود و دولت را با محوریت نظام یعنى منویات و هدایتهاى راهبردى رهبرى فرزانه انقلاب تنظیم نمایدو طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهاى انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته مى‌شود و این تعبیر گویاى این معناست که حکم تنفیذ صرفاً کلید خوردن یک دوره چهارساله نیست بلکه نوعى نظارت دقیق تا پایان هر دوره مى‌باشد.

,

امام جمعه حسن آباد افزود: نظارتى از نوع نظارت استصوابى و بلکه عمیق‌تر و نافذتر، از ناحیه رهبرى انقلاب؛ و لذا همواره انتظار مى‌رفته است که رئیس جمهور طبق قانون، خود را پاسخگوى نظرات و منویات رهبرى نظام بداند{تکبیرنمازگزاران}از این‌روى حکم تنفیذ را نه یک حکم تشریفاتى بلکه انجام رسالتى قانونى در چارچوب اختیارات اول شخص کشور، رهبرى انقلاب در نظارت نافذ و قاطع بر قوه مجریه و دولت اسلامى مى‌دانیم.

,

وی خاطرنشان کرد: چنان‌که تحلیف نیز یک سوگند ساده و فرمایشى و تشریفاتى نیست زیرا تحلیف بعد از آن‌که مهر تأیید بر رأى ملت و امضاء مشروعیت دولت توسط رهبرى معظم انقلاب صورت گرفت، پاسخ متقابلى است از ناحیه رئیس جمهور منتخب بر اعتماد مردم و رهبرى که متجلى در تأیید و صدور حکم ریاست جمهورى است.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه