اخبار داغ

آمریکا کاهش تحریم‌ها علیه ایران را 4 ماه تمدید کرد

آمریکا کاهش تحریم‌ها علیه ایران را 4 ماه تمدید کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تمدید کاهش موقت تحریم‌ها علیه ایران تا چهار ماه دیگر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کاهش تحریم‌ها علیه ایران تا 24 نوامبر (چهار ماه دیگر) تمدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز 19 ژوئیه، ایران و 1+5 تایید کردند که آنها تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک را ادامه خواهند داد و بر این اساس دولت آمریکا کاهش تحریم‌ها بر اساس برنامه اقدام مشترک را تا 24 نوامبر 2014 تمدید کرد. 
,
 
,
تمدید کاهش تحریم‌ها از 21 ژوئیه اجرایی شده است.
,
 
,
لغو تحریم‌های مربوط به بخش خودروسازی، صنعت مسافربری هوایی، طلا و فلزات گرانبها و صادرات پتروشیمی از جمله تعهدات آمریکا در توافق موقت ژنو است. واشنگتن همچنین متعهد شده است تلاش برای کاهش صادرات نفتی ایران را نیز متوقف کند.
,
 
,
گفتنی است، اتحادیه اروپا نیز روز گذشته موافقت کرد تا ماه نوامبر،یعنی ضرب‌الاجل جدیدی که برای دستیابی به توافق جامع بین جمهوری اسلامی و گروه پنج به علاوه یک تعیین شده است، از وضع تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند. 
,
 
,
پیش از آن که دوره شش ماهه اول مذاکرات بین ایران و گروه پنج به علاوه یک شروع شود، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت ممنوعیت بیمه محموله های نفتی ایران را به مدت شش ماه متوقف کند. اتحادیه اروپا همچنین موافقت کرده بود محدودیت های تجارت پتروشیمی، طلا و سایر  فلزات گرانبها را با ایران برطرف کند. 
,
 
,
روز دوشنبه،‌ اتحادیه اروپا تعلیق این تحریم ها را تا 24 نوامبر تمدید کرد. 
,
 
,
ایران در سال میلادی گذشته برنامه هسته ای خود را محدود کرد و مذاکراتی بین این کشور و اعضای گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به توافقنامه جامع هسته ای آغاز شد. این مذاکرات نتوانست در ضرب الاجل تعیین شده،‌ یعنی 20 ژوئیه، به نتیجه برسد. در نتیجه،‌ دو طرف موافقت کردند مذاکرات خود را تا 24 نوامبر آینده ادامه دهند. 
,
 
,
منبع:باشگاه خبرنگاران
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه