اخبار داغ

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان :

تغذیه با شیر مادر از چاقی بیش از حد و عفونت های شایع پیشگیری کنید

تغذیه با شیر مادر از چاقی بیش از حد و عفونت های شایع پیشگیری کنید
متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر در بجستان به فواید و جایگاه شیر مادر در روند رشد کودکان پرداخت و گفت: تغذیه با شیر مادر درد کودک را تسکین می دهدو از چاقی بیش از حد، عفونت های شایع و ادراری، هپاتیت و وبای کودکان جلو گیری میکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان پیش از ظهر امروز در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر که در سالن اجتماعات فرهنگیان بجستان برگزار شد، به فواید شیر مادر پرداخت و شیردادن به فرزندان را حق ان ها دانست و اظهار کرد: فواید شیر مادر در هر دوجهت است هم ماد رو وهم کودک، اما فواید شیر برای کودکان ؛ شیر مادر به تنهایی تا پایان شش ماهگی برای رشد کودک کافی است و کودک به هیچ نوع غذا یا نوشیدنی نیازی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز, . ,

 

,

 هاجر عباسی افزود: آغوز که همان شیر زرد رنگی است که پس از تولد کودک در سینه های مادر جریان پیدا می کند، حاوی مواد مفید و ارزنده ای است که اولین و بهترین واکسن برای محافظت از کودک و ضد بیماریهای عفونی است، شیر مادر مبارک ترین غذای کودک است.

,

 

,

وی در ادامه به فواید شیردهی برای مادر پرداخت و اذعان کرد: شیردهی توسط مادر فقط برای کودک مفید نیست، بلکه برای مادر نیز بسیار اهمیت دارد .شیر خوردن نوزاد از سینه مادر باعث می شود عکس العملها و واکنشهای عصبی صورت گیرد و در آن موقع انقباضاتی در رحم به وجود می آید که این انقباضات عضلانی باعث به هم چسبیدن رگهای خونی و در نهایت جلوگیری از خونریزی می کند. شیردهی توسط مادر باعث می شود، چربی‌های اضافه ای که در دوران بارداری در بدن ذخیره شده است زودتر از بین برود و بدن به حالت قبل از بارداری بازگردد .

, ., . ,

 

,

عباسی ادامه داد: هنگامی که مادر به نوازدش شیر می دهد ، احساس خوشحالی و شادی خواهد داشت و تمام سختی‌هایی که در دوران بارداری و هنگام زایمان دچار آن شده بود را فراموش می کند.

,

 

,

تغذیه با شیرمادر احتمال ابتلا به عفونت ادراری در نوزادان را کاهش می ‌دهد

, تغذیه با شیرمادر احتمال ابتلا به عفونت ادراری در نوزادان را کاهش می ‌دهد, تغذیه با شیرمادر , احتمال ابتلا به عفونت ادراری در نوزادان را کاهش می ‌دهد,

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان به عفونت های ناشی از عدم توجه به شیر مادر پرداخت و تصریح کرد: عفونت ادراری در زیر یک ماهگی بین دختران و پسران برابر است، اما بعد از آن در دختران شایع ‌تر از پسران است. علایم عفونت ادراری در سنین مختلف متفاوت است.

, .,

 

,

وی ادامه داد: در دوران نوزادی این علایم می ‌تواند به صورت شیر نخوردن، زردی و بی ‌قراری بروز کند و از یک ماهگی تا پایان 3 سالگی این علایم به صورت دردهای شکمی، یبوست و استفراغ ظاهر می ‌شود. این بیماری بعد از دوران شیرخوارگی بیشتر به صورت سوزش ادرار، تکرر ادرار، عدم کنترل ادرار و ادرار اورژانسی است. مطالعات نشان داده اند که بین تغذیه با شیر مادر و احتمال ابتلا به این عفونت، ارتباط معنی داری وجود دارد.

, .,

 

,

تغذیه با شیر مادر درد کودک را تسکین می دهد

, تغذیه با شیر مادر درد کودک را تسکین می دهد, تغذیه با شیر مادر درد کودک را تسکین می دهد,

عباسی به رابطه تسکین درد در کودکان و شیر مادر پرداخت و اذعان کرد: نتایج مطالعات نشان می دهد تغذیه نوزادان با شیر مادر به کاهش درد ناشی از تزریق سوزن جهت نمونه گیری خون کمک می کند. کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند در مقایسه با نوزادانی که شیشه شیر می گیرند درد کمتری احساس می کنند. شاید علت اصلی این امر آرامشی است که این کودکان از حضور مادر دریافت می کنند.

, ., .,

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان  در ادامه صحبت های خود گفت: تغذیه با شیر مادر به طور انحصاری، و نه به طور ناقص، برای 6 ماه در مقابل بعضی از عفونت‌ های شایع محافظت می ‌کند نتیجه حائز اهمیت تحقیق این بود که تغذیه با شیر مادر مستلزم ارتباط نزدیک مادر و کودک است و این رابطه آرامش خاصی را به کودک منتقل می کند. به علاوه این روش تغذیه ای ممکن است باعث شود توجه کودک از درد منحرف شود. شیرینی شیر مادر نیز دلیل دیگری بر این امر می تواند باشد.

, .,

 

,

وی افزود: نظریه دیگر این است که شیر مادر حاوی مقادیر زیاد یک ماده شیمیایی است که در نهایت تولید مسکن های طبیعی به نام اندورفین ها را تحریک می کند.

, .,

 

,

شیر مادر از ابتلای شیرخوار به هپاتیت جلوگیری می ‌کند

, شیر مادر از ابتلای شیرخوار به هپاتیت جلوگیری می ‌کند, شیر مادر از ابتلای شیرخوار به هپاتیت جلوگیری می ‌کند,

عباسی ضمن اشاره به بیماری هپاتیت اظها رکد: افراد در محیط زندگی با ویروس‌ های مختلفی در تماس هستند اما در خون مادران آنتی‌ کور ایجاد شده و به همین دلیل بدن آن ها در برابر انواع ویروس ‌ها مقاوم می ‌شود. محافظت از بدن مادر در برابر انواع ویروس ‌ها، یکی از مزایای شیردهی به شمار می ‌‌رود ضمن این که شیر مادر مانع از ابتلای شیرخوار به بیماری ‌های ویروسی نظیر هپاتیت می ‌شود. کاهش ابتلای شیرخوار به بیماری آنفلوانزا، سرماخورگی، فارنژیت و خروسک از دیگر مزایای تغذیه با شیر مادر است.

, ., ., .,

 

,

تغذیه با شیر مادر و محافظت در برابر عفونت‌های شایع

, تغذیه با شیر مادر و محافظت در برابر عفونت‌های شایع, تغذیه با شیر مادر و محافظت در برابر عفونت‌های شایع,

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان  شیر ماد را محافظی برای عفونت های شایع دانست و تصریح کرد: تغذیه انحصاری با شیرمادر از شیرخوار در مقابل عفونت‌ های شایع محافظت می ‌کند، تغذیه انحصاری با شیر مادر برای 6 ماه، فراوانی و شدت عفونت ‌های شایع را در یک سال اول زندگی کاهش می ‌دهد.

, .,

تغذیه با شیر مادر، عفونت ‌های حاد تنفسیو عفونت حاد گوش داخلی را در طول شیرخوارگی کاهش می ‌دهد. برای بررسی اثر تغذیه با شیر مادر روی فراوانی و شدت عفونت ‌های شایع در جمعیت شیرخوارانی که به خوبی واکسینه شده‌ اند.

, .,

 

,

تغذیه با شیر مادر پیشگیری از چاقی بیش از حد

, تغذیه با شیر مادر پیشگیری از چاقی بیش از حد, تغذیه با شیر مادر پیشگیری از چاقی بیش از حد,

 عباسی  تغذیه با شیر مادر را عاملی برای پیشگیری از چاقی دانست و خاطر نشان کرد: در تحقیقی، مشخص شده است، هرچه دوران استفاده ی کودکان از شیر مادر طولانی ‌تر باشد و دیرتر خوردن غذاهای معمولی و جامد را آغاز کنند، احتمال ابتلا به چاقی در بزرگسالی برای آن ها کمتر است. بعضی از کودکان قبل از 6‌ ماهگی به غذایی غیر از شیر مادر و همچنین مکمل ‌هایی احتیاج پیدا می ‌کنند، اما این قبیل مواد نباید قبل از 4 ماهگی به بچه ‌ها داده شود.

, .,

 

,

شیر مادر؛ ضد وبای کودکان‌

, شیر مادر؛ ضد وبای کودکان‌, شیر مادر؛ ضد وبای کودکان‌,

عباسی خاطر نشان کرد: کودکانی که از شیرمادر تغذیه می‌ کنند، کمتر به بیماری وبا مبتلا می‌ شوند؛ چرا که شیرمادر با هیچ آلودگی در تماس نخواهد بود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه