اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه کاشمر خبر داد:

2550 نفر اردو در طرح هجرت دانش‌آموزی کاشمر مشارکت می‌کنند

2550 نفر اردو در طرح هجرت دانش‌آموزی کاشمر مشارکت می‌کنند
مسئول بسیج سازندگی سپاه کاشمر گفت: سهمیه اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی شهرستان 2550 نفر اردو است که مرمت، بهسازی، رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس و خدمات رسانی به مناطق محروم، اهم فعالیتهایی است که داوطلبانه انجام می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رحمانی در گفت‌و‌گو با کاشمر بصیر؛ حول محور اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی اظهار کرد: اردوهای جهادی دانش‌آموزی هر ساله در ایام تابستان که تعطیلی مدارس است در قالب دو گروه شیفتگان خدمت و گروه شهید علی زاده‌اکبر (مدافعان حرم) برنامه ریزی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر؛,

مسئول بسیج سازندگی سپاه کاشمر گفت: در سال جاری اردوهای جهادی بسیج دانش‌آموزی با هدف محرومیت‌زدایی بلافاصله بعد از ماه رمضان آغاز شد؛ نخست 120 نفر  ثبت نام کردند و در قالب چهار گروه سازماندهی و در مدارسی که نیاز به مرمت و بهسازی و زیباسازی و کارهای عمرانی داشت مشغول به کار شدند.

,

وی ادامه داد: تا کنون 13 مدرسه نیازسنجی خودشان را به حوزه بسیج دانش‌آموزی اعلام کردند و از این تعداد، بهسازی 9 مدرسه در قالب رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی، خطاطی میادین ورزشی و سایر به اتمام رسیده و بقیه مدارس در دستور کار است که امور مربوطه انجام شود.

,

رحمانی ابراز داشت: دانش‌آموزانی که از قبل در اردوهای جهادی ثبت‌نام کردند به صورت گروههای 10 و 20 نفری همراه با استاد کار به مدارس اعزام می‌شوند و در قالب برنامه‌های ذکر شده فعالیت می‌کنند و در پایان طرح هجرت هم اردوهای زیارتی و نفریحی همراه با برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان پیش بینی می‌شود.

,

وی بیان کرد: در قالب اردوهای بسیج دانش‌آموزی 2550 نفر اردو سهمیه داریم که تقریبا دو هزار نفر مربوط به مدارس سطح شهرستان است که اردوهای جهادی حوزه امام جعفر صادق (ع) و حوزه حضرت معصومه (س) شهرستان در حال برگزاری است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه کاشمر گفت: سرانه این اردوها برای هر نفر چهار هزار و 500 تومان پیش بینی شده است که با تعاملی که با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان انجام شده همکاری لازم در بحث سرویس ایاب و ذهاب و پذیرایی انجام می‌شود.

,

وی در رابطه با بیمه دانش‌آموزان یادآور شد: قبل از برگزاری اردوهای جهادی، یک تفاهم نامه به امضاء فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج می‌رسد که طبق این تفاهم نامه تمامی امور مربوط به بیمه غرامت دانش‌آموزان انجام و به امضاء فرمانده سپاه می‌رسد و بعد از برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دانش‌آموزان به اردو اعزام می‌شوند.

,

 انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه