اخبار داغ

روزه داری برای درمان ۱۰ بیماری تاثیر دارد

روزه داری برای درمان ۱۰ بیماری تاثیر دارد
اگر چه در گذشته روزه را صرفا از نگاه عبادی و ارزش‌های معنوی مورد بررسی قرار می‌دادند امروزه در دنیا نگاهی که به فلسفه روزه می‌شود از جنبه سلامتی و احیای بدن پس از 11 ماه خوردن بی وقفه غذا در طول شبانه روز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از مهر، اگر چه در گذشته روزه را صرفا از نگاه عبادی و ارزش‌های معنوی مورد بررسی قرار می‌دادند امروزه در دنیا نگاهی که به فلسفه روزه می‌شود از جنبه سلامتی و احیای بدن پس از 11 ماه خوردن بی وقفه غذا در طول شبانه روز است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
به طوری که امروز شاهدیم در کشورهای اروپایی بیمارستان‌های ویژه درمان بیماری‌ها براساس سبک روزه و کم خوراکی تاسیس شده است.
,
 
,
از دید بسیاری از اطبا انواع بیماری‌ها از تجمع زیاد غذا در معده و روده که هضم کندی دارد به وجود می‌آید و تنها راه درمان آن روزه است.
,
 
,
روزه نه تنها در درمان بیماریهای غیر واگیر موثر است بلکه نقش تعیین کننده‌ای در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج و حتی آرامش روان دارد.
,
 
,
هرم 70 به 30 غذای گرم به سرد در ماه رمضان
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روزه‌داری عامل مهمی در پیشگیری از تمام بیماری‌ها از جمله سرطان، سکته، پارکینسون و ام اس به ویژه بیماری‌های صعب العلاج است.
,
 
,
احمد شریعتی اظهار داشت: عامل اصلی بروز بیماری‌های خطرناک به دلیل غلیظ شدن شدید خون و رسوب‌گذاری مواد فاسد در عروق گوناگون بدن است که روزه‌داری با استفاده از مزاج گرم و خشک به بهترین شکل ممکن تمام آلودگی‌ها را در بدن می‌سوزاند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه پزشکان نباید ضعف و سستی روزه‌دار را به معنی سرد شدن مزاج فرد در نظر بگیرند، اضافه کرد: مزاج گرم و خشک مزاج ویژه ماه رمضان است و این ماه برای افرادی که دارای مزاج رطوبی چه سرد و چه گرم هستند، فوائد زیادی دارد.
,
 
,
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این ماه بهتر است به هنگام افطاری 70 درصد مواد غذایی سرد و 30 درصد مواد غذایی گرم مصرف کنند، تصریح کرد: این در حالی است که هرم مواد غذایی به هنگام سحری برعکس و مصرف 30 درصد مواد سرد و 70 درصد مواد گرم مصرف کنند.
,
 
,
عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان گفت: برخلاف اعتقاد رایج که بی‌غذایی در ساعات طولانی را دلیل سوزش و درد معده روزه‌داران می‌دانند اما خواب‌های بی‌موقع در ماه مبارک رمضان دلیل آن است.
,
 
,
مجتبی معتمدی اظهار داشت: بدترین عادت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان خوابیدن بلافاصله پس از سحری است که خواب با معده پر به مرور فرد را در معرض سوزش و درد معده قرار می‌دهد.
,
 
,
وی بیان داشت: حتی در برخی از روزه‌داران شاهدیم که یک ربع مانده به اذان از خواب بیدار شده و غذا را با سرعت میل می‌کنند و بلافاصله پس از آن می‌خوابند که بسیار برای بدن مضر و سبب درد گوارش و سوء هاضمه در روزه‌داران می‌شود.
,
 
,
عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روزه گرفتن به منظور خالی شدن پری معده، بدن و عروق در 11 ماه از سال است که سبب باز شدن گرفتگی عروق، و بالا بردن قدرت گوارش و هضم معده می‌شود.
,
 
,
وی با اظهار اینکه خواب‌های بی‌موقع در ماه رمضان نه تنها سبب بالا رفتن قدرت گوارش و هضم معده نمی‌شود بلکه سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد ، گفت: در برخی از مواقع شاهدیم که روزه‌داران تا زمانهای طولانی از شب را بیدار و به جای بیدار شدن به هنگام سحری ، سحری خود را ساعت 2 نیمه شب میل می‌کنند که بتوانند تا صبح بخوابند.
,
 
,
معتمدی افزود: این نحوه سحری خوردن اصلا توصیه نمی‌شود و عامل سوزش و درد معده در روزه‌داران می‌شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: امروزه عمده بیماریهای که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله سوء مزاج‌ها، غلبه سردی ، میگرن و مشکلات استخوانی و مفاصل و دردهای گوارشی به دلیل خواب‌های بد موقع و بی‌موقع است.
,
 
,
معتمدی با بیان اینکه در طب اسلامی و سنتی آورده شده که بهترین زمان خواب و بیداری به هنگام غروب آفتاب و همزمان با طلوع آفتاب است، ادامه داد: بهترین زمان خواب یکساعت پس از اذان مغرب و عشاء یعنی بین ساعات 22 تا 23 است و مناسب ترین زمان بیداری به هنگام طلوع آفتاب است.
,
 
,
عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان تصریح کرد: همانطور که می‌دانید امروزه اکثر مردم به ویژه شهرنشین‌ها زودترین ساعتی که می‌خوابند بین ساعت 12 شب تا یک و دو صبح است و ساعت بیداری صبح هشت تا نه است.
,
 
,
وی این نحوه خواب و بیداری را در این ساعات برای سلامتی بدن مضر خواند و گفت: بسیاری از افراد که دیر می‌خوابند با این تفکر که در روز فرصت برای جبران خواب شب است، اقدام به این کار می‌کنند.
,
 
,
معتمدی بیان داشت: این در حالی است که خواب روز چون بی‌موقع است منشا اخلاط بدن و بیماریهای ناشی از غلبه سودا بر فرد می‌شود.
,
 
,
عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان گفت: نوشیدن آب یخ یکی از سموم دیگری است که سبب دردگوارش و معده بر فرد می‌شود و توصیه می‌شود که به جای آب یخ ،آب خنک نوشیده شود.
,
 
,
مصرف غذاهای سفید در ماه رمضان توصیه نمی‌شود
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در ماه رمضان روزه‌داران به افت قند خون، کاهش آب بدن و افت فشار خون مبتلا می‌شوند و به همین لحاظ ذخیره‌سازی مواد معدنی و ویتامینی چندان در این ماه ضرورتی ندارد.
,
 
,
محمد حسن انتظاری با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از افت قند خون لازم است که به مصرف غذاهایی در وعده‌های سحری روی آوردیم که قند را دیر جذب و دیر هضم کند ، افزود: غذاهایی رنگی مثل پلوشوید، کلم پلو، هویج پلو و میوه‌های رنگی مثل انگور سیاه، توت فرهنگی و آلو سیاه ، قند آرام آرام در بدن جذب و دیر هضم می‌شود.
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: مصرف این نوع مواد غذایی و دیر هضم کردن مواد قندی حاصل از آن باعث می‌شود که افراد به افت قند خون دچار نشوند یا دیرتر دچار این وضعیت شوند.
,
 
,
وی اظهار داشت: این در حالی است که مصرف غذاهای سفید مثل برنج سفید و نان و میوه‌جات سفید سبب جذب قند و هضم سریع آن می‌شود.
,
 
,
انتظاری با بیان اینکه روزه داران در طول ماه مبارک رمضان از مصرف غذاهای پر ادویه و چایی پررنگ در وعده سحری خودداری کنند، افزود: در صورتی که در هنگام سحری رنگ ادرار پررنگ باشد به معنای کم آبی بدن است که باید سعی شود میزان آب به هنگام سحری تامین شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه