اخبار داغ

رییس پلیس فتای خراسان شمالی خبرداد:

کلاهبرداری 50 میلیونی از یک وکیل دادگستری

کلاهبرداری 50 میلیونی از یک وکیل دادگستری
رییس پلیس فتای خراسان شمالی از کلاهبرداری 50 میلیون ریالی از یک وکیل دادگستری استان از طریق عابر بانک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از اترک نیوز ،سرگرد سهیل خاکشور درخصوص نحوه این کلاهبرداری افزود: یک از وکلای دادگستری استان با مراجعه به پلیس فتا طی شکایتی عنوان کرد،  فرد ناشناسی او را به بهانه پرداخت حق‌الوکاله پای دستگاه خودپرداز کشاند واز وی کلاهبرداری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا  , اترک نیوز,
سرگرد خاکشور اضافه کرد: طی تماس تلفنی با این مالباخته به بهانه پرداخت حق‌الوکاله شماره حساب از وی خواسته می شود و به ترفندی ماهرانه وی را به پای دستگاه عابر بانک می کشاند و از وی درخواست وارد کردن کدهایی از طریق  دستگاه خودپرداز می کند اما بعد از اخذ پرینت تراکنش مالی توسط این وکیل ،وی متوجه می شود که مبلغ 50 میلیون ریال از حسابش کسر شده است.
,
 
,
رییس پلیس فتای استان با بیان اینکه کلاهبرداری از افراد تحصیلکرده اعم از قشر پزشک و وکیل زیاد شده است، افزود: یکی از شگردهای مشابه کلاهبرداری از وکلا شناسایی افراد و سپس برداشت از حساب آنان از طریق کشاندن این افراد به پای دستگاه عابربانک است.
,
 
,
خاکشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این افراد سارقان حرفه ای بوده که اکثر آنان نیز از زندانیانی هستند که جرائم سنگینی نیز دارند بازگردادن وجوه سرقتی کار بسیار مشکلی است.
,
 
,
وی ضمن هشدار نسبت به اینگونه سرقت ها افزود: وکلا به تماس تلفنی یک فرد اکتفا نکرده و برای پذیرش وکالت فرد صحت گفته های طرف مقابل را تایید کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه افراد از در اختیار دیگران قرار دادن رمز دوم کارت عابر بانک خود جدا خودداری کنند، تصریح کرد:  برای انتقال وجه به حساب کسی ضرورتی به مراجعه وی به پای دستگاه عابر بانک وجود ندارد و همچنین نیازی به وجود پول در حساب شخص نیست.
,
 
,
وی از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اینترنتی با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir   و ثبت موارد خود در قسمت تماس با ما مراتبط را با پلیس فتا در میان بگذارند و یا با شماره تلفن 0584-2182770-2 تماس بگیرند.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه