اخبار داغ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی:

اعتبار 5 میلیارد تومانی امسال راه آهن در خور این پروژه نیست/ برای اجرای این پروژه حداقل نیازمند 50 میلیارد تومان اعتباریم

اعتبار 5 میلیارد تومانی امسال راه آهن در خور این پروژه نیست/ برای اجرای این پروژه حداقل نیازمند 50 میلیارد تومان اعتباریم
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رجبی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص پروژه راه آهن خراسان‌جنوبی و اخباری مبنی بر کلنگ زنی این پروژه بزودی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: در خصوص پروژه راه آهن هم اکنون اسناد مناقصه برای درج در روزنامه آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رضا رجبی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص پروژه راه آهن خراسان‌جنوبی و اخباری مبنی بر کلنگ زنی این پروژه بزودی در گفتگو با , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,  اظهارکرد: در خصوص پروژه راه آهن هم اکنون اسناد مناقصه برای درج در روزنامه آماده شده است, .,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

 

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

 

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

 

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

,

وی افزود: سال گذشته اسناد مناقصه برای بیرجند و کالشور تهیه شده و در این خصوص بودجه ای هم گذاشته شد اما چون تخصیص بودجه اش صفر بود به مناقصه نرفت که امسال قبول کرده اند که از سمت کالشور 50 کیلومتر برای مناقصه آماده شود و این موضوع در حال انجام است.

, .,

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه آهن از سمت اتصال به ریل آغاز می شود تا قطعه مورد نظر ریل گذاری شود و به نقطه خاصی که برسد قابل استفاده هم باشد.

,

 

,

رجبی افزود: به این جمع بندی رسیده ایم که از این مسیر یک قطعه 50 کیلومتری از سمت کالشور به مناقصه گذاشته شده و کار انجام شود.
 

,
,

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم در سفر خود به خراسان جنوبی برای تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی قول داد تا بخشی از کار شود و برای بقیه مسیر هم سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند.

,

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآورشد: برای سرمایه گذاری تاکنون یک شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است که این پروژه را به صورت APCF انجام دهد و سرمایه را در اختیار قرار دهد.

, APCF , .,

رجبی اضافه کرد: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی با این سرمایه گذاران جلسه ای برگزار کرد که شرکت چینی قول داده اند که از چین برگردند و جلسه دیگری تشکیل دهند اما هنوز مدیرعامل این شرکت از چین برنگشته است.

,

وی افزود: این جلسه حدود سه ماه قبل در بیرجند برگزار شد و دو هفته قبل هم وزارت خانه اعلام آمادگی کرد که جلسه را برگزار کند و اطلاع رسانی کردند که هنوز مسئولان در چین هستند که باید با هم توافق کنند که از زاهدان تا بیرجند یا از بیرجند تا کالشور سرمایه گذاری شود.

,

 

,

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر مسیر بیرجند- زاهدان است و 730 کیلومتر هم مسیر بیرجند تا کالشور است و یک هزار و 430 کیلومتر کل مسیر است که اگر برای اجرای هر کیلومتر ریل 3 میلیارد تومان هزینه شود رقم درشتی می شود.

,

 

,

رجبی بیان کرد: 30 ایستگاه اصلی و فرعی وجود دارد باید بررسی کنندچه رقم سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر کار مناقصه راه آهن انجام می شود، گفت: اعتبار مصوب امسال این پروژه پنج میلیارد تومان است که این اعتبار رقمی درخوری برای این پروژه نیست و باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود.

,

 

,

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر پیمانکار 10 کیلومتر آن را در سال انجام دهد رقمی حداقل معادل 30 میلیارد تومان در سال می شود اما این قرارداد که بسته می شود با پیش پرداخت و آغاز کار رقم بیشتری را می خواهد.

,

 

,

رجبی بیان کرد: اگر قرار است پروژه راه آهن انجام شود باید حداقل 40، 50 میلیارد تومان در سال اعتبار مصوب داشته باشد چون که برای این پروژه قول داده اند و در سفر رئیس جمهور مصوب شده است این کار را باید انجام بدهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه زمان اجرای راه آهن، در مناقصه مشخص می شود، گفت: مطالعات فاز اول که اجرایی است کلا انجام شده است و فاز دوم مطالعات آن 72 کیلومتر آن انجام شده که 22 کیلومتر ان ازسمت بیرجند صورت گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه