اخبار داغ

یادداشت/

لزوم توجه مسئولین و رانندگان برای کاهش تصادفات

لزوم توجه مسئولین و رانندگان برای کاهش تصادفات
محور خنداب به اراک جزء محور های پر حادثه است که سالانه تصادفات زیادی در آن رخ می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نسیم خنداب، نقاط حادثه خیز معمولا طی فرآیندی یک تا پنج ساله مشخص می شود، این نقاط از روی تلفاتی که در آن قسمت ها بیشتر رخ داده مورد بررسی قرار می گیرد و با روش های علمی تطبیق داده می شود، معمولا این قسمت ها به پیچ و خم بسیار، شیب زیاد، شرایط نامناسب هندسی جاده، نداشتن تابلوهای هشدار دهنده یا وضعیت نامصون جوی اطلاق می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, نسیم خنداب,


 به همت اداره راه شهرستان خنداب ،نقاط پرحادثه با نصب چراغ چشمک زن ، رفلکتور و علائم انتظامی ایمن سازی شده اند تا رانندگان قبل از ورود به آن محدوده نسبت به کاهش سرعت و رانندگی با احتیاط بیشتر اقدام کنند.
به عبارت دیگر هر نقطه حادثه خیزی می تواند نقاط پر تلفاتی هم محسوب شود ولی هر نقطه پر تلفاتی لزوما حادثه خیز نیست،پیشتر هم گفتم وضعیت نامناسب جو، شرایط هندسی جاده و نداشتن تابلو، در ایجاد یک جاده حادثه خیز نقش مهمی دارند.
پس از شناسایی این نقاط، گام بعدی پلیس برای کم شدن تلفات تجزیه و تحلیل کارشناسی این نقاط، رفع نواقص شرایط هندسی محورها و اضافه کردن تابلوهای هشدار دهنده در این قسمت ها از عواملی است که برای کاهش نقاط حادثه خیز صورت می گیرد، البته جاده یی وجود ندارد که تمام محور دارای نقاط حادثه خیز باشد و در چند قسمت از محور ها این نقاط را شاهد هستیم که البته با همکاری سازمان ها و نهاد های مختلف از جمله سازمان راهداری این نقاط را کاهش داده و وضعیت جاده ها را بهبود خواهند بخشید.
در محور خنداب به اراک نیز نقاط حادثه خیزی به چشم می خورد که سالانه تصادفات زیادی در این نقاط رخ می دهد و تلفات بسیاری را بر جای می گذارد.
پیچ روستای خانقاء تا ورودی شهر جاورسیانء،سه راهی ایجان ،مسیر عبوری روستای دهسد و سه راهی روستای دهشیرخان از جمله نقاط حادثه خیز در این مسیر می باشد که سالانه شاهد تصادفاتی در این نقاط هستیم.
گشت های راهداری شهرستان خنداب به صورت مستمر از جاده ها سرکشی و در همه مسیر علائم و تجهیزات موردنیاز بازدارنده و هشدار دهنده نصب کرده اند ولی با این حال توجه و اهتمام جدی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی نقشی مهم در بالابردن ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای دارد.
جاده خنداب به اراک در مسیر هایی ۴ لاینه شده است و در مسیر های خطرناک و حادثه خیز ۲ لاینه می باشد که برخی نقاط نیز حاشیه ای در کنار جاده ها وجود ندارد.
علل دیگر تصادفات و رعایت نکردن رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی کمرنگ بودن عوامل پلیس راه در محور های خنداب به اراک ، ملایر و کمیجان است که باعث تخطی سرعت برخی رانندگان از سرعت تعیین شده می باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه