اخبار داغ

خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران

خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران
اوکراین برای نخستین بار در طول تاریخ خطرناک‌ترین کشور جهان برای فعالیت خبرنگاری شناخته شده و 7 خبرنگار در طول شش ماه نخست سال 2014 در این کشور جان خود را از دست داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، اوکراین در نیمه نخست سال 2016 برای نخستین بار در طول تاریخ به خطرناک ترین مکان در جهان برای فعالیت خبرنگاری تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
نتیجه تحقیقات موسسه بین المللی امنیت خبرنگاران (INSI) که معتبرترین سازمان ناظر شرایط فعالیت کار مطبوعات در کشورهای مختلف جهان است، این مسئله را نشان داده است.
,
 
,
بر اساس گزارش این موسسه، در نتیجه مناقشه نظامی داخلی در اوکراین، این کشور برای نخستین بار در بین 5 کشور خطرناک جهان قرار گرفته است که خبرنگاران برای فعالیت در آنجا با خطر مرگ مواجه هستند.
,
 
,
طبق این اطلاعات، طی ماه ژانویه تا ژوئن سال 2014 در اوکراین 7 خبرنگار کشته شده‌اند و که 5 نفر از آنها تنها طی 2 ماه اخیر در مناطق درگیری در جنوب و شرق این کشور جان خود را از دست دادند.
,
 
,
کشور عراق که سال‌هاست یکی از خطرناکترین مکان‌های جهان برای فعالیت خبرنگاری است، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده که طی نیمه سال جاری 6 خبرنگار در آنجا کشته شده‌اند. سوریه و پاکستان جایگاه سوم و چهارم را  در این خصوص دارند که در هر یک 5 خبرنگار جان خود را از دست داده است.
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه