اخبار داغ

معاون سیاسی استاندارخراسان رضوی:

مهمترین هدف پارلمان مشورتی زنان، توانمند سازی است

مهمترین هدف پارلمان مشورتی زنان، توانمند سازی است
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی مهمترین هدف تشکیل پارلمان مشورتی زنان را بهره مندی از ظرفیت ها و توانمند سازی مبتنی بر فرصت آفرینی عنوان کرد و افزود: این پارلمان ظرفیتی برای خودباوری زنان ایجاد کرده تا از راهکارها و نقطه نظرات آنان در برنامه ریزی های کشور استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، سید جواد حسینی ظهر امروز در نخستین نشست پارلمان مشورتی زنان تربت حیدریه به سه دیدگاه در مورد زنان اشاره کرد و گفت: نخستین دیدگاه ایدئولوژی رادیکالیستی، که معتقد است زن تنها باید در تربیت فرزندان، امور خانه داری، همسرداری و تنظیم و تنظیف خانواده اثر گذار باشد لذا این ایده باعث شده تا ظرفیت های زنان در سطح جامعه شناسائی نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی دومین دیدگاه را ایدوئولوژی لیبرالیستی عنوان و بیان داشت: در این دیدگاه بدون توجه به ماهیت زن و ساختار بیولوژیکی و ماهیتی که خدا در وجود زنان قرار داده خواهان برابری مردان و زنان در همه امور است که مورد نظر نظام اسلامی نیست.

,

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی سومین دیدگاهی که مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی است را توانمند سازی و فرصت آفرینی عنوان کرد و افزود: در این رویکرد جامعه با شناسائی ظرفیت زنان، ضمن ارتقا و توانمند سازی آنان از نقطه نظرات و راهکارها در شورای برنامه ریزی شهرستان و استان و به تبع آن کشور استفاده می شود.

,

حسینی خاطر نشان کرد: اهمیت تشکیل پارلمان مشورتی زنان بدان معناست که از مجموع 79 میلیون جمعیت کشور، بالغ بر 39 میلیون نفر را زنان تشکیل داده، لذا برای دولتی که شعارش در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ آرامش، آسایش و امنیت می باشد بسیار حائز اهمیت است که زمینه توانمتد سازی 50 درصد جمعیت کشور را فراهم کند.

,

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در این بین نهاد خانواده و آموزش و پرورش بعنوان جعبه سیاه جامعه با الهام از سیاست های 16 گانه مقام معظم رهبری برنامه هایی را تدارک دیده که طی یکسال گذشته در سطح استان در آن شاهد افزایش یک درصدی ازدواج و کاهش 4 درصدی طلاق بودیم.

,

وی میزان کاهش طلاق در سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی را 4 درصد و مشهد مقدس را 8.1 درصد عنوان کرد.

,

حسینی به خدمات دولت در بخش زنان اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته 70 هزار شغل در سطح استان ایجاد شده که 80 درصد آن در زمینه مشاغل خانگی و اشتغالزایی برای بانوان بوده است.

,

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی جمعیت روستائی زنان  این استان را یک میلیون و 700 هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 800 هزار نفر زنان هستند که تا پایان سالجاری 100 درصد روستاهای استان با محوریت 19 اداره کل در برنامه توانمند سازی و فرصت آفرینی قرار گرفته اند.

,

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود سند 2030 را سندی لائیک عنوان کرد و بیان داشت: این سند لائیک مبنای تصمیم گیری در آموزش و پرورش نیست و تمام برنامه ها و تصمیم گیری ها تحت پوشش سند تحول بنیادین انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه