اخبار داغ

کارشناس تغذیه:

کودکانی که فست فود مصرف می کنند دچار کم خونی می شوند

کودکانی که فست فود مصرف می کنند دچار کم خونی می شوند
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مصرف زیاد فست فودها سبب فقر آهن و کم خونی در کودکان می شود و بهره هوشی آنها کاهش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "منصوره برنجی" کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: وقتی کودکان از دوران کودکی فست فودها را مصرف کنند سبب می شود تا میل و رغبتی به انواع غذاها و مواد خوراکی مفید نداشته باشد و این سبب می شود تا رشد آنها با مشکل روبرو گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اضافه کرد: در بسیاری از فست فودها سوسیس و کالباس به کار رفته و به دلیل وجود افزودنی های فراوان و ترکیبات نیترات، خطر سرطان را افزایش می دهد علاوه بر این فست فودها در روغن فراوان و با حرارت بالا سرخ می شوند و ترکیباتی تولید می کنند که سرطانزا بوده و برای همه گروه سنی خصوصا کودکان مضر است.

,

 

,

برنجی تصریح کرد: سن ابتلا به فشار خون، دیابت و چاقی روز به روز در حال کم شدن است و باید کودکان را از مصرف فست فودها دور کرد چرا که زمینه چاقی را در آنها فراهم می کند.

,

 

,

به گفته وی وقتی کودکان فست فود مصرف می کنند به همراه ساندویچ و پیتزا از نوشابه استفاده می کنند و این سبب می شود تا مصرف شیر که ماده مغذی و مفیدی برای کودکان است را مصرف نکنند و دچار کوتاهی قد و کم خونی شوند.

,

 

,

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: عدم مصرف مواد مغذی و ویتامین دار در دوران کودکی سبب می شود تا علاوه بر اختلال در رشد  سبب می شود تا بهره هوشی کودکان کاهش یابد.

,

 

,

وی بیان کرد: وجود نمک در فست فودها  آسیب فراوانی به کلیه ها می رساند و ممکن است در آینده این کودکان مبتلا به فشار خون شوند که نیاز است ذائقه کودکان را از فست فودها دور کنیم و مصرف مواد غذایی مناسب و مغذی را جایگزین نماییم.

,

 

,

برنجی اظهار داشت: به جای مصرف ساندویچ و پیتزا بهتر است غذاهایی مانند عدس که آهن زیادی دارند در برنامه غذایی کودکان قرار بگیرد تا کودکان به کم خونی مبتلا نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه