اخبار داغ

گزارش دانا از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور؛

از بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم تا هشدارهای جدی به آمریکا

از بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم تا هشدارهای جدی به آمریکا
ائمه جمعه در خطبه های نماز به موضوعات مختلفی در سطح کشور و بین المللی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر کشور این هفته با حضور پر شور مردم ولایتمدار برگزار شد و ائمه جمعه در خطبه های نماز به موضوعات مختلفی در سطح کشور و بین المللی پرداختند که در ذیل به گزیده ای از سخنان ائمه مراکز استان ها می پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر کشور این هفته با حضور پر شور مردم ولایتمدار برگزار شد و ائمه جمعه در خطبه های نماز به موضوعات مختلفی در سطح کشور و بین المللی پرداختند که در ذیل به گزیده ای از سخنان ائمه مراکز استان ها می پردازیم.,

 

,

*امام جمعه مشهد: آمریکا درصدد بیچاره‌کردن ملت‌ها و جدا‌کردن آن‌ها از هویت‌شان است/ حججی‌ها گزینه روی میز ما هستند

, *امام جمعه , *امام جمعه , مشهد: آمریکا درصدد بیچاره‌کردن ملت‌ها و جدا‌کردن آن‌ها از هویت‌شان است/ حججی‌ها گزینه روی میز ما هستند, مشهد,

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه آمریکا درصدد بیچاره‌کردن ملت‌ها و جدا‌کردن آن‌ها از هویت‌شان است، گفت: هدایت و ارشاد مستکبر از نگاه خداوند متعال در قرآن امری محال است.

,

وی با اشاره به اینکه محسن حججی متولد سال 70 است، افزود: وی نه امام راحل را دیده و نه دفاع مقدس و رشادت رزمندگان را، وی آخر نسل سوم انقلاب است اما در عرصه شهادت و در لبه قتل‌گاه با این شادابی می‌ایستد. آمریکا می‌تواند بگوید گزینه نظامی روی میز ماست؟ ما هم می‌گوئیم گزینه "حججی" روی میز ماست. شما سعی کردید این مملکت کانون فسق و فجور شود و تهاجم فرهنگی کردید و سفره دین را سعی کردید با بی‌حجابی و بدحجابی جمع کنید، آخرش را ببینید که چه شد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مناجات‌نامه شهید حججی با امام رضا(ع) اظهار داشت: ایشان به‌عنوان یک شهید آن‌چنان می‌درخشد که یک تابلوی شفاف در عرصه مبارزه دینی با کفر جهانی در می‌آید. شهادت همه شهدای ما و به‌ویژه شهدای مدافع حرم، برکات زیادی برای اسلام و نظام دارد اما شهادت این شهید مظلوم دو امتیاز نسبت به همه شهادت‌ها دارد، امتیاز نخست این است که وقتی دشمن در آن چشمان نافذ نگاه کرد، آن نگاه نافذ به آمریکا پیام داد که ایران پر از حججی‌هاست.

,

 

,

* امام جمعه کرجدشمن می خواهد بر اساس قدرت نظامی ما مذاکره کند/ حصر کمترین حالت مجازاتی بود که برای سران فتنه ۸۸ دیده شد

, * امام جمعه کرجدشمن می خواهد بر اساس قدرت نظامی ما مذاکره کند/ حصر کمترین حالت مجازاتی بود که برای سران فتنه ۸۸ دیده شد, امام جمعه , کرج, دشمن می خواهد بر اساس قدرت نظامی ما مذاکره کند/ حصر کمترین حالت مجازاتی بود که برای سران فتنه ۸۸ دیده شد, دشمن می خواهد بر اساس قدرت نظامی ما مذاکره کند/ , حصر کمترین حالت مجازاتی بود که برای سران فتنه ۸۸ دیده شد,

امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه اثر وضعی بد زبانی کم شدن رزق و فاسد شدن زندگی انسان است گفت: برخی کنترلی روی زبان خود ندارند لذا دعای این افراد مستجاب نخواهد شد و راه نجات از صفت زشت بدزبانی توجه به ضررهای این مسئله خواهد بود.

,

حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه بعضا نوشتار در فضای مجازی نیز مشمول بدزبانی خواهد شد افزود:  فرزندان از ما الگوگیری می کنند و اگر کودکی بد دهان است از والدین و بزرگترهای خود این صفت زشت را فراگرفته است و به داشتن ژن بددهانی باز نمی گردد.

,

وی با بیان اینکه اهل تقوا رفتار خود را با اهل بیت (ع) منطبق می کنند اظهار داشت: خداوند اجابت خویش را در دعا مخفی کرده است لذا نباید خواسته ها را کوچک برشمرد و همچنین خداوند اولیا خود را در بین مردم مخفی کرده لذا نباید هیچ بنده ای را کوچک دانست چه بسا وی ولی از اولیا خدا باشد.

,

امام جمعه کرج به ۲۹ ذی القعده و شهادت امام جواد (ع) اشاره کرد و تصریح کرد: فرقه ها و نهله های فکری زمان ایشان گسترش یافت و همچنین اول ذی الحجه روز ازدواج است و امیدواریم ازدواج ساده در جامعه گسترش یابد چرا که ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) بی آلایش بود و امروز شیعه بودن در گرو پیروی از زندگی اهل بیت (ع) است.  

,

حجت الاسلام حسینی همدانی به افکار غلط خانواده درباره ازدواج جوانان و انحراف این قشر در جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت بنیان خانواده، مهارت های زندگی و آموزش، مسئولیت پذیری و تعهد را باید اموزش داد و اگر سطح دین داری پایین آید ملات مودت برای زندگی فراهم نیست و آن خانواده متزلزل خواهد شد.

,

وی با اشاره به تهدیدهای دشمن برای از بین بردن نسل جامعه شیعه عدم تشکیل خانواده را راهبرد معاندان نظام دانست و افزود: ۳۰ مرداد روز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ میلادی توسط صهیونیست هاست لذا آن روز به نام هفته بزرگذاشت مساجد نامگذاری شد.

,

خطیب جمعه کرج مسجد را مرکز تصمیم گیری سیاسی در زمان پیامبر (ص) و پناهگاه مظلومان دانست و اظهار داشت: عده ای سعی کردند به نفع دشمن کارکرد مسجد را کم کرده و آن را به محلی بی اثر مبدل کنند اما امام (ره) فرمود: بترسید از روزی که به مساجد پشت کنید لذا دشمن نرم و آرام و خزنده مسجد را از کارایی لازم انداختند.

,

حجت الاسلام حسینی همدانی مسجد را محل بیان تحلیل های مسائل جامعه اعلام کرد و تصریح کرد: مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد لذا نباید مدیران با مساجد بیگانه باشند و مسجد باید روحیه انقلابی را در نمازگزاران تقویت کند اما عده ای در تلاشند مساجد را سکولار کنند.

,

وی گفت: برخی مساجد برای مجالس ختم روحانی دعوت نمی کنند و فاتحه نخوانده و نی می زنند شاید عده ای دوست دارند مسجد مثل کلیسا باشد اما قدرت نرم نظام در مسجد است چرا که مسجد مرکز سیاست اسلام خواهد بود و اگر امام تراز باشد مسجد در جایگاه خویش قرار دارد.  

,

حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: متاسفانه امامان غالب مساجد ما دو شغل دارند! در حالی که هدایت و راهنمایی شعل انبیاست اما ضعف است که مساجد شیعی صبح ها نماز ندارند! لذا اذان و قران باید زنده پخش شود.

,

وی با اشاره به ۳۱ مرداد و روز تاسیس وزارت دفاع که روز صنعت دفاعی نامیده شد و بیان کننده اقتدار نظام اسلامی است اظهار داشت: فرزندان ایران با جهاد علمی و فنی دستادورهای بزرگی در زمینه تجهیزات نظامی بدست اورند البته دشمنان چشم دیدن این قدرت را ندارد و از طریق برجام برای خلع سلاح کشور آن را تحت شعاع قرار می دهند.

,

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد بر اساس قدرت نظامی ما مذاکره کند تصریح کرد: صنعت دفاعی قدرتمند تا رسیدن به بلندترین قله های پیشرفت راه خود را ادامه خواهد داد.

,

وی با اشاره به اینکه کودتای ۲۸ مرداد را باید با جریانات امروز تطبیق داد چرا که با جنگ روانی مردم را از مسیر اصلی منحرف کردند گفت: امروز مردم باید بدانند زیر بیرق چه کسی سینه می زنند و جنگ روانی موجب عدم تشخیص حق از باطل می شود.

,

خطیب جمعه کرج افزود: استکبار از اصل ولایت فقیه ضربه خورده و تا بتواند در تضعیف آن تلاش می کند و عوامل داخلی نیز در این راه در تلاشند و باید بدانیم فتنه ۸۸ مسئله کمی نبود اما امروز عده ای با مظلوم نمایی قصد پاک کردن آن فَضاحت را دارند، مرور زمان فراموشی می اورد و عده ای رجال سیاسی به اهداف خود جامعه را هدایت می کنند لذا رهبری فرمودند در بیان فتنه ۸۸ قرار گرفتن عده ای در مقابل نظام را مورد توجه قرار دهید.

,

حجت الاسلام حسینی همدانی اظهار داشت: حصر کمترین حالت مجازاتی بود که برای سران فتنه ۸۸ دیده شد در حالی که اعلام برائت و توبه نکردند و کسانی که پرچم حسین (ع) را اتش زندند را با بیانیه ای امت خداجو نامیدند.  

,

وی تصریح کرد: عده ای با انواع حیل قصد فشار اوردن بر نظام دارند و می گویند چرا محاکمه نمی کنید اما در ‌۹ دی محاکمه مردمی شدید و اگر مردم ببینند عده ای ارمان آنها را زیر سوال برده و تمامیت کشور را به خطر انداخته  و به خون شهدایشان بی توجهی می شود ۹ دی دیگری را بر پا خواهند کرد.  

,

خطیب جمعه کرج با اشاره به اصل ۱۷۶ قانون اساسی مربوط  که به شورای عالی امنیت ملی مرتبط خواهد شد گفت: هر موضوعی که به این مرکز حواله شود امنیتی خواهد بود لذا

,

اگر بعد از مدتی از حالت اضطرار درامد باید به بخش ویژه خود برای رسیدگی ارجاع شود و باید گفت ذهن مردم را منحرف نکنید چرا که اصل پرونده فتنه ۸۸ در شورای عالی امنیت ملی بوده و متاسفانه برخی از ‌مجلسیان ذهن مردم را منحرف می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه عیادت از مریض خوب است و مورد سفارش اسلام است تصریح کرد: اگر عده ای خواستند بهره دیگری برده و خلل و جریان ایجاد کنند باید غیر از کادر درمان از بقیه جلوگیری کرد اما اقایانی حرف بنده را در فضای مجازی تحریف کردند و عده ای نسنجیده روی آن دروغ تحلیل نوشتند لذا اگر کسی نقل قول از بنده دارد به کانال و سایت ما مراجعه کند و همان منبع مورد قبول است.

,

حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به دوم شهریور و آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی گفت: مسئولین وعده های خود رو فراموش نکنند و امیدواریم امسال اعیاد غدیر باشکوه برگزار شود تا جهات تضعیف شیعه کمرنگ شود.  

,

خطیب جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: شورای شهر کرج برای انتخاب شهردار به حرف های خارج از استان توجه نکنند و به مصالح مردم فکر کنند و باید در این انتخاب از داشته های استان استفاده شود.

,

 

,

*امام جمعه ساریاسلام با تحریم‌ بیگانه نیست/ باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند

, *امام جمعه , *امام جمعه , ساری, ساری, اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست/ باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند, اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست/ باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند, اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست/ , باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند,

 آیت‌الله نورالله طبرسی خطیب نماز‌جمعه ساری زندگی ائمه اطهار(ع) را الگوی مسئولان نظام دانست و اظهار کرد: وضعیت بی‌حیا در جامعه نگران کننده است، دولت مردان برای مبارزه با بدحجابی کنار دریا و خیابان‌ها و آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال اقدامی عملی باشند.

طبرسی با اشاره به رای اعتماد وزرا در مجلس، خاطرنشان کرد: باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند، در استان‌ها هم مدیران جهادی و انقلابی پای کار حضور پیدا کنند و از مدیران بازنشسته و تاریخ مصرف گذشته برای مدیریت استان‌ها استفاده نشود.

وی با اشاره به مشخص شدن ریاست مجمع تشخیص مصلحت توسط رهبر انقلاب اسلامی، بیان کرد: این مجمع بازوی مشورت رهبری است و هر چه این بازو قوی‌تر و محکم‌تر باشد در زمان اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، کمک کار نظام است.

امام جمعه ساری به سیاست‌ها آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست، این تحریم‌ها در دوران پیامبر(ص) بود، با استقامت و پایداری این تحریم‌ها هم از بین می‌رود، مجلس باید قوی‌تر و نیرومندتر در برابر سنا بایستد و به آنها ثابت شود که مردم طرفدار نظام بوده و در برابر آنها به خوبی ایستادگی می‌کنند.

طبرسی با بیان اینکه کشور با سربلندی از تحریم چندین ساله آمریکا عبور کرد، بیان کرد: آمریکا با ما دشمنی دیرینه دارد، آنها با اصول انقلابی و اسلامی ما مشکل دارند. که با لطف خداوند و با اقدامات امام راحل ریشه آمریکایی‌ها و ایادی آنها در این کشور از بین رفت.

وی در پایان با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: این جنایت باعث تنفر ملت‌ها و ایجاد وحدت در برابر جنایتکاران داعشی شد.

,  آیت‌الله نورالله طبرسی خطیب نماز‌جمعه ساری زندگی ائمه اطهار(ع) را الگوی مسئولان نظام دانست و اظهار کرد: وضعیت بی‌حیا در جامعه نگران کننده است، دولت مردان برای مبارزه با بدحجابی کنار دریا و خیابان‌ها و آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال اقدامی عملی باشند.,
,
, طبرسی با اشاره به رای اعتماد وزرا در مجلس، خاطرنشان کرد: باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند، در استان‌ها هم مدیران جهادی و انقلابی پای کار حضور پیدا کنند و از مدیران بازنشسته و تاریخ مصرف گذشته برای مدیریت استان‌ها استفاده نشود.,
,
, وی با اشاره به مشخص شدن ریاست مجمع تشخیص مصلحت توسط رهبر انقلاب اسلامی، بیان کرد: این مجمع بازوی مشورت رهبری است و هر چه این بازو قوی‌تر و محکم‌تر باشد در زمان اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، کمک کار نظام است.,
,
, امام جمعه ساری به سیاست‌ها آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست، این تحریم‌ها در دوران پیامبر(ص) بود، با استقامت و پایداری این تحریم‌ها هم از بین می‌رود، مجلس باید قوی‌تر و نیرومندتر در برابر سنا بایستد و به آنها ثابت شود که مردم طرفدار نظام بوده و در برابر آنها به خوبی ایستادگی می‌کنند.,
,
, طبرسی با بیان اینکه کشور با سربلندی از تحریم چندین ساله آمریکا عبور کرد، بیان کرد: آمریکا با ما دشمنی دیرینه دارد، آنها با اصول انقلابی و اسلامی ما مشکل دارند. که با لطف خداوند و با اقدامات امام راحل ریشه آمریکایی‌ها و ایادی آنها در این کشور از بین رفت.,
,
, وی در پایان با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: این جنایت باعث تنفر ملت‌ها و ایجاد وحدت در برابر جنایتکاران داعشی شد.,

 

,

* امام جمعه زنجانانتظار ملت این است که رئیس جمهور و وزاری دولت در مقابل دشمن محکم و ثابت باشند

, * امام جمعه , * امام جمعه , * امام جمعه , زنجان, زنجان, زنجان, انتظار ملت این است که رئیس جمهور و وزاری دولت در مقابل دشمن محکم و ثابت باشند, انتظار ملت این است که رئیس جمهور و وزاری دولت در مقابل دشمن محکم و ثابت باشند, , انتظار ملت این است که رئیس جمهور و وزاری دولت در مقابل دشمن محکم و ثابت باشند,

حجتالاسلام سید رضا موسوی امروز در خطبههای نماز جمعه زنجان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی موجب سعادت در دنیا و آخرت می‌شود.

, حجت, , الاسلام سید رضا موسوی امروز در خطبه, , های نماز جمعه زنجان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی موجب سعادت در دنیا و آخرت می‌شود, .,


وی با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری به دولت، تصریح کرد: دولت دوازدهم سفارشات مقام معظم رهبری را اطاعت و آنها را مو به مو اجرا کند.

,
, .,

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به مسائل اساسی از جمله اقتصاد و معیشت مردم توجه داشتند، تاکید کرد: معیشت و اقتصاد در طول این چهار سال باید به نقطه قابل قبولی برسد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه جهت گیری مهم را به دولت سفارش کردند، افزود: در درجه اول پرداختن به مشکلات معیشتی مردم مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت دوازدهم با انتخاب وزرای شایسته و رای اعتماد از سوی نمایندگان در اهداف مورد تاکید مقام معظم رهبری قدم بردارد.

امام جمعه موقت زنجان افزود: دولت و وزاری دولت تا حد امکان با ملت خود مهربان بوده و برای ملت انقلابی، سرافراز و  فهمیده شب و روز تلاش کنند.

حجت الاسلام موسوی ترویج ازدواج آسان در جامعه را خواستار شده و تاکید کرد: این امر مهم با جهیزیه و مهریه‌های کمتر می تواند شکل بگیرد.

, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,

امام جمعه موقت زنجان گفت: انتظار ملت این است که رئیس جمهور و وزاری دولت در مقابل دشمن محکم و ثابت باشند.

وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی، این شهید را نمونه ای از جوانانی دانست در راه حفظ دین و در راه حرم اهلبیت از جان خود گذشت.

, .,
,
, .,
*
,

امام جمعه زاهدان: نمایندگان در رأی اعتماد به وزرا با چشم باز اقدام کنند

عصرهامون نوشت: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان مظهر استقامت و پایداری هستند و آن‌ها راویان اصلی سال‌های دفاع مقدس هستند و آنها می‌توانند با بیان این رشادت‌ها آن دوران را زنده نگه دارند.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: آزادگان سرافراز با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌های مأموران سفاک رژیم منحوس وقت عراق و پاسداری از عقیده، ایمان و پایبندی به آرمان‌های مقدس امام(ره) و انقلاب اسلامی نام و یاد خود را در تاریخ مبارزات آزادی بخش ملت بزرگ ایران جاودانه کردند.


سلیمانی هم‌چنین به انتخاب وزرا از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در آزمون بزرگی قرار گرفته است و باید از این آزمون سربلند بیرون آید.

امام جمعه زاهدان افزود: کشور امروز به وزرایی با روحیه جهادی نیاز دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید افرادی را برگزینند که پاسخگوی مشکلات اقتصادی، اشتغال، بیکاری، فساد و... در جامعه باشند.

وی گفت: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

امام جمعه زاهدان افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

وی ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

سلیمانی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه خطبه های نماز جمعه افزود: ریاست ایت الله هاشمی شاهرودی را به منصب مجلس خبرگان از سوی رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان هم‌چنین به شهادت رسیدن محسن حججی توسط تکفیری‌های داعشی اشاره کرد و گفت: اسارت و شهادت محسن حججی به شدت لرزه بر اندام جهانیان انداخت و این از آثار و برکات شهادت و اسارت است.

سلیمانی یادآور شد: شهید محسن حججی نمونه بارز جوان انقلابی و ولایت‌مدار در جامعه است که با شهادت خود نشان داد جوانان ایرانی نمی‌گذارند ولایت تنها باشد.

 
* امام جمعه بوشهرآمریکا بداند دیگر 28 مردادها در ایران اتفاق نخواهد افتاد

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: موضوعی که برای نظام و کشور ما نقش حیاتی دارد و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اقتصاد مقاومتی است که دارای چند بخش خانوادگی، شخصی و دولتی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اقتصاد اسلامی بر آن تاکید شده بحث روحیه قناعت در زندگی اقتصادی است که در سبک زندگی اسلامی و نقش اقتصاد اسلامی در زندگی مردم تاثیرگذار است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انسان دارای یک روحیه حرص و طمع است و همیشه به دنبال بدست‌آوردن امورات اقتصای بالا و بیشتر است که گاهی افرادی برای رسیدن به آن خود را آلوده به گران‌فروشی، احتکار، رشوه و کم‌فروشی می‌کنند.

وی ادامه داد: این شرایط سبب می‌شود که در پاره‌ای از موارد با وجود این که اصل اقتصاد اسلامی مشکلی نداشته باشد اما در منظر عمومی با چالش و ضعف‌هایی تفسیر شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 افزود: کودتای ننگین آمریکایی رژیم منحوس شاهنشاهی در 28 مرداد سال 1332 درس عبرت و یک کتاب بسیار پربار سیاسی است که ماهیت غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

صفایی بوشهری، آمریکا را نماد غرب‌گرایی دانست و خاطر‌نشان کرد: ایران در 28 مرداد که بر اساس آراء واقعی مردم می‌خواست نفت را ملی و کشور مستقل کند، آمریکا بر نمی‌تابد و برخی مسئولان آن زمان ایران با آمریکا همراه و هم‌فکر بودند و علیه این حرکت سیاسی استقلال‌طلبانه کودتا می‌کنند که ماهیت آمریکا و غرب از این حرکت شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشت گفت: آمریکا دنبال ذلت ملت‌ها است چراکه اگر اهداف غرب و آمریکا محقق نشود تمام ترفندها بکار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در برجام، دولت ایران تمام مفاد و حتی بالاتر آن را اجرا کرد افزود: دولت ایران تمامی مفاد توافق برجام حتی فراتر از آن عملیاتی کرد ولی طرف مقابل غرب و آمریکا، گذشته از اجرایی شدن برجام، تحریم‌های گوناگونی تصویب و اعمال کردند و این در حالی است که با کوشش گسترده رسانه‌های جمعی خود، ایران را ناقض برجام معرفی کردند.

صفایی بوشهری با تاکید بر هوشیاری سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب تصریح کرد: مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند چراکه امام راحل در برخورد عزت‌مندانه با وزیر خارجه شوروی آن زمان، لرزه بر اندام وی انداخت، نه اینکه این روزها برخی نمایندگان مجلس عکس سلفی بگیرند و عزت ایران را خدشه‌دار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتدار، سربلندی و عزت‌مندی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها افزود: آمریکا بداند که دیگر 28 مرداد تکرار نمی‌شود به‌گونه‌ای که ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری با همدلی و ولایت‌‌مداری با تمام توان علیه آمریکا و غرب ایستاده است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت است که تقاضا می‌شود افراد متمکن در بازسازی، ساخت، تعمیر و اجرای برنامه‌های مختلف در فعالیت‌های مساجد مشارکت کنند.

صفایی بوشهری با تاکید بر فراهم کردن فضای پرجاذبه در مساجد خاطرنشان کرد: بانیان و متولیان مساجد در برپایی اقامه نمازهای جماعت و مراسم‌های گوناگون برای جذب نوجوانان و جوانان فضای مساجد را با نشاط و پرجاذبه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز ازدواج و پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بر توجه به برپایی ازدواج‌های آسان تاکید کرد و گفت: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه به سبب عدم دقت، مشورت و تناسب فی‌مابین زوجین است که باید قبل از مراسم ازدواج این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر بر آسان سازی ازدواج تاکید کرد و افزود: فرهنگ آسان سازی امر ازدواج در جامعه ترویج شود تا خانواده‌ها با بحران و مشکلات مواجه نشوند.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت از خدمات کسانیکه در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

 

*امام جمعه ارومیهمساجد به قرارگاه و سنگرهای فرهنگی شهرها تبدیل شوند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند چراکه خانه‌های خدا نماد دین داری شهروندان به شمار می روند.

وی افزود: وجود مساجد در تمامی نقاط شهرستان ارومیه ضروری است ولی برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند و باید روز به روز بر حضور مردم در این اماکن افزوده شود تا مساجد از حمایت هیچ فرد یا شخصی محروم نشود بنابراین حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: در روزهای مهم کشورمان به سر می‌بریم و وزرای پیشنهاد شده به مجلس بزودی مورد تأیید قرار می‌گیرند و یا با آنان مخالفت می‌شود از این رو منتخبین مردم باید بدانند که انتخاب وزیر باید بر اساس تدین و کارآمدی باشد که سبب گام گذاشتن فرد در راه الهی و در نهایت تعالی فرد و جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان در سال ۶۹ یادآور شد: اسرا راه انبیاء و سیره آنان را دنبال می‌کردند و امروز نیز این موضوع جریان دارد چرا که این افراد شکنجه‌های بسیار سختی را در زندان‌های رژیم منحوس بعثی عراق متحمل شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: هر فردی در راه الهی گام بگذارد و در این راه صبر و استقامت به خرج دهد مورد حمایت پروردگار است و آزادگان میهن عزیزمان نیز در این زمره قرار دارند که برایمان افتخار آفرینی کردند و بر ما وظیفه است به‌عنوان یک ذخیره ملی به این انسان‌های ارزشمند بنگریم و از برکات وجود آنان استفاده کنیم.

,

امام جمعه زاهدان: نمایندگان در رأی اعتماد به وزرا با چشم باز اقدام کنند

, امام جمعه , امام جمعه , زاهدان, زاهدان, : نمایندگان در رأی اعتماد به وزرا با چشم باز اقدام کنند, : نمایندگان در رأی اعتماد به وزرا با چشم باز اقدام کنند,

عصرهامون نوشت: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان مظهر استقامت و پایداری هستند و آن‌ها راویان اصلی سال‌های دفاع مقدس هستند و آنها می‌توانند با بیان این رشادت‌ها آن دوران را زنده نگه دارند.

, .,

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: آزادگان سرافراز با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌های مأموران سفاک رژیم منحوس وقت عراق و پاسداری از عقیده، ایمان و پایبندی به آرمان‌های مقدس امام(ره) و انقلاب اسلامی نام و یاد خود را در تاریخ مبارزات آزادی بخش ملت بزرگ ایران جاودانه کردند.

, .,


سلیمانی هم‌چنین به انتخاب وزرا از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در آزمون بزرگی قرار گرفته است و باید از این آزمون سربلند بیرون آید.

,
, .,

امام جمعه زاهدان افزود: کشور امروز به وزرایی با روحیه جهادی نیاز دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید افرادی را برگزینند که پاسخگوی مشکلات اقتصادی، اشتغال، بیکاری، فساد و... در جامعه باشند.

, .,
, .,

وی گفت: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

, .,

امام جمعه زاهدان افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

, .,

وی ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

, .,

سلیمانی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

, .,

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه خطبه های نماز جمعه افزود: ریاست ایت الله هاشمی شاهرودی را به منصب مجلس خبرگان از سوی رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنیم.

, .,

امام جمعه زاهدان هم‌چنین به شهادت رسیدن محسن حججی توسط تکفیری‌های داعشی اشاره کرد و گفت: اسارت و شهادت محسن حججی به شدت لرزه بر اندام جهانیان انداخت و این از آثار و برکات شهادت و اسارت است.

, .,

سلیمانی یادآور شد: شهید محسن حججی نمونه بارز جوان انقلابی و ولایت‌مدار در جامعه است که با شهادت خود نشان داد جوانان ایرانی نمی‌گذارند ولایت تنها باشد.

, .,
 
,
* امام جمعه بوشهرآمریکا بداند دیگر 28 مردادها در ایران اتفاق نخواهد افتاد
, * امام جمعه , * امام جمعه , بوشهر, بوشهر, آمریکا بداند دیگر 28 مردادها در ایران اتفاق نخواهد افتاد, آمریکا بداند دیگر 28 مردادها در ایران اتفاق نخواهد افتاد, آمریکا بداند دیگر 28 مردادها در ایران اتفاق نخواهد افتاد,

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: موضوعی که برای نظام و کشور ما نقش حیاتی دارد و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اقتصاد مقاومتی است که دارای چند بخش خانوادگی، شخصی و دولتی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اقتصاد اسلامی بر آن تاکید شده بحث روحیه قناعت در زندگی اقتصادی است که در سبک زندگی اسلامی و نقش اقتصاد اسلامی در زندگی مردم تاثیرگذار است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انسان دارای یک روحیه حرص و طمع است و همیشه به دنبال بدست‌آوردن امورات اقتصای بالا و بیشتر است که گاهی افرادی برای رسیدن به آن خود را آلوده به گران‌فروشی، احتکار، رشوه و کم‌فروشی می‌کنند.

وی ادامه داد: این شرایط سبب می‌شود که در پاره‌ای از موارد با وجود این که اصل اقتصاد اسلامی مشکلی نداشته باشد اما در منظر عمومی با چالش و ضعف‌هایی تفسیر شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 افزود: کودتای ننگین آمریکایی رژیم منحوس شاهنشاهی در 28 مرداد سال 1332 درس عبرت و یک کتاب بسیار پربار سیاسی است که ماهیت غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

صفایی بوشهری، آمریکا را نماد غرب‌گرایی دانست و خاطر‌نشان کرد: ایران در 28 مرداد که بر اساس آراء واقعی مردم می‌خواست نفت را ملی و کشور مستقل کند، آمریکا بر نمی‌تابد و برخی مسئولان آن زمان ایران با آمریکا همراه و هم‌فکر بودند و علیه این حرکت سیاسی استقلال‌طلبانه کودتا می‌کنند که ماهیت آمریکا و غرب از این حرکت شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشت گفت: آمریکا دنبال ذلت ملت‌ها است چراکه اگر اهداف غرب و آمریکا محقق نشود تمام ترفندها بکار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در برجام، دولت ایران تمام مفاد و حتی بالاتر آن را اجرا کرد افزود: دولت ایران تمامی مفاد توافق برجام حتی فراتر از آن عملیاتی کرد ولی طرف مقابل غرب و آمریکا، گذشته از اجرایی شدن برجام، تحریم‌های گوناگونی تصویب و اعمال کردند و این در حالی است که با کوشش گسترده رسانه‌های جمعی خود، ایران را ناقض برجام معرفی کردند.

صفایی بوشهری با تاکید بر هوشیاری سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب تصریح کرد: مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند چراکه امام راحل در برخورد عزت‌مندانه با وزیر خارجه شوروی آن زمان، لرزه بر اندام وی انداخت، نه اینکه این روزها برخی نمایندگان مجلس عکس سلفی بگیرند و عزت ایران را خدشه‌دار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتدار، سربلندی و عزت‌مندی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها افزود: آمریکا بداند که دیگر 28 مرداد تکرار نمی‌شود به‌گونه‌ای که ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری با همدلی و ولایت‌‌مداری با تمام توان علیه آمریکا و غرب ایستاده است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت است که تقاضا می‌شود افراد متمکن در بازسازی، ساخت، تعمیر و اجرای برنامه‌های مختلف در فعالیت‌های مساجد مشارکت کنند.

صفایی بوشهری با تاکید بر فراهم کردن فضای پرجاذبه در مساجد خاطرنشان کرد: بانیان و متولیان مساجد در برپایی اقامه نمازهای جماعت و مراسم‌های گوناگون برای جذب نوجوانان و جوانان فضای مساجد را با نشاط و پرجاذبه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز ازدواج و پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بر توجه به برپایی ازدواج‌های آسان تاکید کرد و گفت: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه به سبب عدم دقت، مشورت و تناسب فی‌مابین زوجین است که باید قبل از مراسم ازدواج این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر بر آسان سازی ازدواج تاکید کرد و افزود: فرهنگ آسان سازی امر ازدواج در جامعه ترویج شود تا خانواده‌ها با بحران و مشکلات مواجه نشوند.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت از خدمات کسانیکه در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

 

*امام جمعه ارومیهمساجد به قرارگاه و سنگرهای فرهنگی شهرها تبدیل شوند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند چراکه خانه‌های خدا نماد دین داری شهروندان به شمار می روند.

وی افزود: وجود مساجد در تمامی نقاط شهرستان ارومیه ضروری است ولی برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند و باید روز به روز بر حضور مردم در این اماکن افزوده شود تا مساجد از حمایت هیچ فرد یا شخصی محروم نشود بنابراین حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: در روزهای مهم کشورمان به سر می‌بریم و وزرای پیشنهاد شده به مجلس بزودی مورد تأیید قرار می‌گیرند و یا با آنان مخالفت می‌شود از این رو منتخبین مردم باید بدانند که انتخاب وزیر باید بر اساس تدین و کارآمدی باشد که سبب گام گذاشتن فرد در راه الهی و در نهایت تعالی فرد و جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان در سال ۶۹ یادآور شد: اسرا راه انبیاء و سیره آنان را دنبال می‌کردند و امروز نیز این موضوع جریان دارد چرا که این افراد شکنجه‌های بسیار سختی را در زندان‌های رژیم منحوس بعثی عراق متحمل شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: هر فردی در راه الهی گام بگذارد و در این راه صبر و استقامت به خرج دهد مورد حمایت پروردگار است و آزادگان میهن عزیزمان نیز در این زمره قرار دارند که برایمان افتخار آفرینی کردند و بر ما وظیفه است به‌عنوان یک ذخیره ملی به این انسان‌های ارزشمند بنگریم و از برکات وجود آنان استفاده کنیم.

,

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: موضوعی که برای نظام و کشور ما نقش حیاتی دارد و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اقتصاد مقاومتی است که دارای چند بخش خانوادگی، شخصی و دولتی است.

,

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اقتصاد اسلامی بر آن تاکید شده بحث روحیه قناعت در زندگی اقتصادی است که در سبک زندگی اسلامی و نقش اقتصاد اسلامی در زندگی مردم تاثیرگذار است.

,

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انسان دارای یک روحیه حرص و طمع است و همیشه به دنبال بدست‌آوردن امورات اقتصای بالا و بیشتر است که گاهی افرادی برای رسیدن به آن خود را آلوده به گران‌فروشی، احتکار، رشوه و کم‌فروشی می‌کنند.

,

وی ادامه داد: این شرایط سبب می‌شود که در پاره‌ای از موارد با وجود این که اصل اقتصاد اسلامی مشکلی نداشته باشد اما در منظر عمومی با چالش و ضعف‌هایی تفسیر شود.

,

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 افزود: کودتای ننگین آمریکایی رژیم منحوس شاهنشاهی در 28 مرداد سال 1332 درس عبرت و یک کتاب بسیار پربار سیاسی است که ماهیت غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

,

صفایی بوشهری، آمریکا را نماد غرب‌گرایی دانست و خاطر‌نشان کرد: ایران در 28 مرداد که بر اساس آراء واقعی مردم می‌خواست نفت را ملی و کشور مستقل کند، آمریکا بر نمی‌تابد و برخی مسئولان آن زمان ایران با آمریکا همراه و هم‌فکر بودند و علیه این حرکت سیاسی استقلال‌طلبانه کودتا می‌کنند که ماهیت آمریکا و غرب از این حرکت شناخته می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشت گفت: آمریکا دنبال ذلت ملت‌ها است چراکه اگر اهداف غرب و آمریکا محقق نشود تمام ترفندها بکار می‌گیرد.

,

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در برجام، دولت ایران تمام مفاد و حتی بالاتر آن را اجرا کرد افزود: دولت ایران تمامی مفاد توافق برجام حتی فراتر از آن عملیاتی کرد ولی طرف مقابل غرب و آمریکا، گذشته از اجرایی شدن برجام، تحریم‌های گوناگونی تصویب و اعمال کردند و این در حالی است که با کوشش گسترده رسانه‌های جمعی خود، ایران را ناقض برجام معرفی کردند.

,

صفایی بوشهری با تاکید بر هوشیاری سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب تصریح کرد: مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند چراکه امام راحل در برخورد عزت‌مندانه با وزیر خارجه شوروی آن زمان، لرزه بر اندام وی انداخت، نه اینکه این روزها برخی نمایندگان مجلس عکس سلفی بگیرند و عزت ایران را خدشه‌دار کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتدار، سربلندی و عزت‌مندی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها افزود: آمریکا بداند که دیگر 28 مرداد تکرار نمی‌شود به‌گونه‌ای که ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری با همدلی و ولایت‌‌مداری با تمام توان علیه آمریکا و غرب ایستاده است.

,

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت است که تقاضا می‌شود افراد متمکن در بازسازی، ساخت، تعمیر و اجرای برنامه‌های مختلف در فعالیت‌های مساجد مشارکت کنند.

,

صفایی بوشهری با تاکید بر فراهم کردن فضای پرجاذبه در مساجد خاطرنشان کرد: بانیان و متولیان مساجد در برپایی اقامه نمازهای جماعت و مراسم‌های گوناگون برای جذب نوجوانان و جوانان فضای مساجد را با نشاط و پرجاذبه کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز ازدواج و پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بر توجه به برپایی ازدواج‌های آسان تاکید کرد و گفت: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه به سبب عدم دقت، مشورت و تناسب فی‌مابین زوجین است که باید قبل از مراسم ازدواج این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

,

امام جمعه بوشهر بر آسان سازی ازدواج تاکید کرد و افزود: فرهنگ آسان سازی امر ازدواج در جامعه ترویج شود تا خانواده‌ها با بحران و مشکلات مواجه نشوند.

,

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت از خدمات کسانیکه در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

,

 

,

*امام جمعه ارومیهمساجد به قرارگاه و سنگرهای فرهنگی شهرها تبدیل شوند

, *امام جمعه ارومیهمساجد به قرارگاه و سنگرهای فرهنگی شهرها تبدیل شوند, *امام جمعه , ارومیه, , مساجد به قرارگاه و سنگرهای فرهنگی شهرها تبدیل شوند,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند چراکه خانه‌های خدا نماد دین داری شهروندان به شمار می روند.

,

وی افزود: وجود مساجد در تمامی نقاط شهرستان ارومیه ضروری است ولی برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند و باید روز به روز بر حضور مردم در این اماکن افزوده شود تا مساجد از حمایت هیچ فرد یا شخصی محروم نشود بنابراین حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

,

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: در روزهای مهم کشورمان به سر می‌بریم و وزرای پیشنهاد شده به مجلس بزودی مورد تأیید قرار می‌گیرند و یا با آنان مخالفت می‌شود از این رو منتخبین مردم باید بدانند که انتخاب وزیر باید بر اساس تدین و کارآمدی باشد که سبب گام گذاشتن فرد در راه الهی و در نهایت تعالی فرد و جامعه می‌شود.

,

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان در سال ۶۹ یادآور شد: اسرا راه انبیاء و سیره آنان را دنبال می‌کردند و امروز نیز این موضوع جریان دارد چرا که این افراد شکنجه‌های بسیار سختی را در زندان‌های رژیم منحوس بعثی عراق متحمل شدند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: هر فردی در راه الهی گام بگذارد و در این راه صبر و استقامت به خرج دهد مورد حمایت پروردگار است و آزادگان میهن عزیزمان نیز در این زمره قرار دارند که برایمان افتخار آفرینی کردند و بر ما وظیفه است به‌عنوان یک ذخیره ملی به این انسان‌های ارزشمند بنگریم و از برکات وجود آنان استفاده کنیم.

,

*

,
امام جمعه اردبیلنمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند
,
امام جمعه اردبیلنمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند
, امام جمعه , امام جمعه , اردبیل, اردبیل, , , نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند, نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند, نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر لزوم اقتداء به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد.
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: این ازدواج حاوی ارزش های بسیار حیاتی و مهم است. بساطت و سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب و اینکه امیرالمومنین سراغ مکشفه ها و متبرجات جاهلی و متمولین نرفت و رسول خدا با وجود خواستگاری ثروتمندان بزرگ حجاز با آنها موافقت نکرد، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیاء زوجین حتی در خواستگاری و در آمدن حضرت زهرا برای اخذ دعای خیر از پدر، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفاء به مهر السنه که آن زمان 500 درهم بود، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها، ساده بودن جهیزیه که غالبا از سفال بود و مخصوصا تهیه جهیزیه از مهریه و ...

,
,

وی افزود: این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد. حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است. امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقاء نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشاه نکنند.

,

وی در این خصوص گفت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزراء اداره خواهد شد. مقام معظم رهبری فرمودند "معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند" و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.

,

وی اظهار داشت: در این باب هم رئیس جمهور هم نمایندگان در برابر ملت مسؤول هستند. رئیس جمهور در معرفی یکی از وزیران می گوید "این وزیر در دوره قبل فعال بود اما در موضوع اصلی آن وزارت خانه نتوانستیم به توافق نهایی برسیم". این جمله از رئیس جمهور جای تعجب دارد چون اعتراف به ناتوانی وزیر پیشنهادی است. اتفاقا این وزیر، وزیری است که در دوره قبل با کمترین رای به وزارت رسید و یکبار هم تا پای استیضاح رفت. جناب آقای رئیس جمهور همچنین در این جلسه فرموده "متاسفانه بانک ها از مسیر خودشان منحرف شده و به مسیر دیگری رفته اند" باز این سخن از رئیس قوه ی مجریه که از انحراف کلی زیر مجموعه خود سخن می گوید، پذیرفته نیست. امروز افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی بر کسی پوشیده نیست و  در حال حاضر مشتریان بعضی از موسسات مالی نه بر علیه آن موسسه یا بانک مرکزی بلکه بر علیه نظام شعار می دهند.

,


امام جمعه اردبیل با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می خواهد که در آن بیت الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد «ولیطّوّفوا بالبیت العتیق» در حالیکه بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می دانند.

,
,


حضرت آیت الله عاملی در ادامه با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه مخصوصا از جهت روزه و دعا از مومنین خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند.

,
,

 

,

*امام جمعه سمنان: نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ مسئولان و مردم در ترویج ازدواج تلاش کنند

, *امام جمعه , *امام جمعه , سمنان, سمنان, : نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ مسئولان و مردم در ترویج ازدواج تلاش کنند, :, نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ مسئولان و مردم در ترویج ازدواج تلاش کنند,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه سمنان با تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان هنگام شهادت به همسر و قاتلش گفت خدا تورا به دردی دچار کند که درمان نداشته باشد، بعداز شهادت، همسرش به دردی دچار شد که هرچه داشت خرج کرد ولی درمان نشد حتی به گدایی افتاد و در نهایت از دنیا رفت.

,

شاهچراغی با اشاره به شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی و تاثیر آن در فضای عمومی جامعه اظهار کرد: همه شهدای مدافع حرم مهم و قابل احترامند اما چطور شد که شهید حججی اینطور جلوه گری کرد؟ او عاشورا را به نمایش گذاشت بطوری که مجری المنار گفت تصور م یکردم عاشورا خیالی است اما بعداز شهادت حججی فهمیدم عاشورا واقعی است.

,

وی در ادامه افزود:ولایتمداری، اخلاص و عشق به امام زمان (عج) او رمز این اثرگذاری این شهید است. فرماندهان سپاه گفتند انتقام اورا خواهیم گرفت و ان شاالله خواهند گرفت.

,

امام جمعه سمنان با یاداوری جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها در سال 1960 میلادی و نامگذاری ایتن روز به نام روز جهانی مسجد ابراز کرد: انقلاب ما از مساجد شروع شد و دوام و بقای آن نیز باید در مساجد باشد.

,

شاهچراغی با تاکید بر سنت حسنه ازدواج و در پیش بودن روز ازدواج گفت: ازدواج یک امتیاز و افتخار است. دولت، خانواده و خیرین باید در ترویج سنت پیامبر کمک کنند.

,

وی در ادامه اظهار کرد: پسر و دختر هنگامی که به بلوغ رسیدند باید ازدواج کنند و به تاخیر نیندازند. همچنین وام های ازدواج بیشتر و سریعتر پرداخت شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن  هفته دولت طی روزهای آتی و تقارن این هفته با معرفی کابینه جدید به مجلس شورای اسلامی گفت: گزینش و انتخاب کابینه کار سختی است، از نمایندگان محترم می خواهم که وزرایی را انتخاب کنند که به سمت دولت کریمه حرکت کنند، رنج کشیده و انقلابی باشند و درد مردم را بفهمند تا به خواست خداوند شاهد رونق اقتصادی و فرهنگکی باشیم.

,

 

,

* امام جمعه قزوینتوجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین رسالت مسئولان است

, * امام جمعه , * امام جمعه , قزوین, قزوین, توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین رسالت مسئولان است, توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین رسالت مسئولان است, توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین رسالت مسئولان است,

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به 25 ذی‌قعده روز «دحوالارض»، اظهار کرد: روز «دحوالارض» روزی است که زمین از نقطه کعبه توسعه پیدا کرد و همه می‌دانیم آئین الهی نیز از نقطه کعبه گسترش پیدا کرده و به سرانجام خواهد رسید.

,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آئین الهی نه تنها در دوران رسول گرامی اسلام (ص) از کعبه گسترش پیدا کرد، بلکه کعبه در دوران پیامبران پیشین نیز مرکز نشر و توسعه آئین الهی قرار داشت.
,
 
,
امام جمعه قزوین اضافه کرد: همانطور که دعوت نبی مکرم اسلام (ص) از کعبه به گوش مردم رسید، از نقطه کعبه نیز رسالت انبیاء (ع) به سرانجام می‌رسد و امام زمان (عج) از این نقطه دعوتشان را به گوش مردم می‌رسانند و عدالت را در جهان فراگیر می‌کنند.
,
 
,
وی در فراز دیگری از سخنان خود به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اشاره و با تبریک این روز، یادآور شد: آزادگان پس از طی رنج‌های اسارت، با سربلندی به کشور بازگشتند و ما نیز وظیفه داریم بیشتر قدر زحمات آن عزیزان را بدانیم.
,
 
,
آیت‌الله عابدینی به نحوه شهادت شهید محسن حججی اشاره و تأکید کرد: آخرین آزاده ما شهید محسن حججی بود که سرش را در راه خدا همانند مولای خود، اباعبدالله الحسین (ع) هدیه کرد و سربلندی و آزادگی‌اش جهانی شد.
,
 
,
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کودتای 28 مرداد، عنوان کرد: کودتای 28 مرداد با طرح و حمایت مالی و اجرایی انگلیس صورت گرفت و امروز باید از آن واقعه و خیانتی که انگلیس به ما کرد، درس عبرت بگیریم و دیگر حقه وعده‌های دروغین آن‌ها را نخوریم.
,
 
,
وی ابراز کرد: آن‌ها که به وعده‌های امریکا و انگلیس دل بسته‌اند و تلاش می‌کنند تا نسخه‌هایی که آن‌ها برای ما می‌نویسند را اجرا کنند، کمی تاریخ را مطالعه کنند تا به خوبی پی به خیانت‌هایی که امریکا و انگلیس در حق مردم این کشور انجام داده‌اند، ببرند و دیگر به وعده‌های دروغین آن‌ها اعتماد نکنند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص عدم اعتماد به دشمنان، یادآور شد: رهبری تأکید کردند که مقابله و مقاومت در مقابل دشمنان از سازش و مذاکره با آن‌ها هزینه کمتری دارد و تاریخ نشان می‌دهد هر کجا مقاومت کرده‌ایم، دشمن متحمل هزینه بیشتری شده است.
,
 
,
امام جمعه قزوین با یادآوری سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها که روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اظهار کرد: باید از مساجد استفاده بیشتری داشته باشیم زیرا ظرفیت این پایگاه دینی بسیار بالاتر از استفاده‌ای است که امروز از آن داریم.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه مسجد کانون نشر فرهنگ دینی است، بیان کرد: باید مساجد را به محلی تبدیل کنیم که در آن سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم، وحدت و انسجام را در جامعه محکم کنیم و تعالیم سیاسی را فرا بگیریم.
,
 
,
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه نباید مساجد باندی و جناحی شوند، تأکید کرد: مساجد جای مؤمنان مخلص و با ایمان است که برای دین در مساجد حضور پیدا می‌کنند و نباید مساجد جناحی و سیاسی معرفی شوند.
,
 
,
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: مساجد برای خدا است و هیچ کسی حق ندارد خود را مالک مسجد معرفی کند و همه باید برای جلب رضای الهی در مساجد کار کنند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پایان مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: باید با همدلی و انسجام دولتمردان را یاری برسانیم و برای آن‌ها دعا کنیم تا بتوانند به وظیفه خودشان عمل نمایند و امانتی که مردم به آن‌ها سپرده‌اند را به سرانجام برسانند و امانت‌دار خوبی برای ملت باشند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به معیشت همراه با کرامت مردم، ایجاد اشتغال، اهتمام به ایجاد امنیت شغلی و ثبات در کار تولید کارخانجات را مهمترین رسالت مسئولان برشمرد.
,
 
,
امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک روز صنعت دفاعی، عنوان کرد: خداوند در آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تأکید کرده هر چه می‌توانید خودتان را از منظر نیروی نظامی قوی کنید و اگر به این آیه شریفه عمل نمی‌کردیم در ایران شاهد شرایطی به مراتب بدتر از سوریه و عراق بودیم.
,
 
,
 
,
* امام جمعه خرم آباد: مسائل دفاعی و نظامی قابل مذاکره نیست/ مجلس باید ورود کالاهای آمریکایی به کشور را ممنوع کند
, * امام جمعه , * امام جمعه , خرم آباد, خرم آباد, : مسائل دفاعی و نظامی قابل مذاکره نیست/ مجلس باید ورود کالاهای آمریکایی به کشور را ممنوع کند, : مسائل دفاعی و نظامی قابل مذاکره نیست/ مجلس باید ورود کالاهای آمریکایی به کشور را ممنوع کند,

آیت الله سیداحمدمیرعمادی،نماینده ولی فقیه در لرستان ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی،گفت: انصافا صلابت، استواری، همیت و غیرت در وجود این شهید نمایان است و ما را به یاد حضرت امام(ره) می اندازد که فرموده بود وقتی من را دستگیر کردند آن دو مامور می لرزیدند آن داعشی ملعون هم که این مدافع حرم را اسیر کرد می لرزد و اضطراب دارد.

 

وی با بیان این که شهید حججی با صلابت،طمأنیه آرامش و غیرت را به رخ کشید و دشمن را ذلیل کرد و داعشی ها را به ستوه آورد،گفت: شهدای مدافع حرم موجب گسترش جبهه مقاومت اسلامی و شکست استکبارجهانی شدند.

 

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به 28مردادماه سالروز کودتای انگلیسی-آمریکایی برای بازگرداندن محمدرضاشاه،خاطرنشان کرد: این کودتا ثمره اعتماد به آمریکا و انگلیس بوده است چراکه مصدق و آیت الله کاشانی ابتدا باهم بودند اما زمانی که عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا کردند بین آن ها تفرقه ایجاد کردند و نتیجه این شد که مصدق پشتوانه دینی اش را از دست داد و آمریکا و انگلیسی دست به دست هم دادند و محمدرضا را به پادشاهی برگرداندند.

 

آیت الله میرعمادی با بیان این که باید از این کودتا درس بگیریم،اظهار داشت: به دشمنان،آمریکا و انگلیس اعتماد نکنیم این که رهبرمعظم انقلاب این همه تاکید می کنند برای همین است چراکه به گواهی تاریخ هرموقع ما اعتماد کردیم ضرر کردیم لذا همیشه باید مواظب نفوذ بیگانگان باشیم.

 

به گفته وی مواظب تفرقه افکنان باشیم وحدت و انسجام را حفظ کنیم و بدانیم دشمن و شیطان در جایی هستند که تفرقه آن جاست.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به30مردادماه روز جهانی مسجد به علت آتش زدن مسجدالاقصی،گفت: اهمیت مسجد روشن است، مسجد سنگر فرهنگ، دین، ایمان و مقاومت است به همین دلیل صهیونیست ها مسجدالاقصی را آتش زدند.

 

آیت الله میرعمادی مسجد را خاکریز اول انقلاب و نظام اسلامی ما دانست و گفت: انقلاب ما اگر به پیروزی رسید از مسجد شروع شد،مسجد خانه خدا و محل عبادت است.

 

وی با بیان این که مساجد ما مشکلات فراوانی دارند،عنوان کرد: هزارو 640مسجد شهری و روستایی در استان لرستان داریم که فقط 600مسجد آن ها امام جماعت دارند و بیش از هزار مسجد امام جماعت ندارند که مصیبت فرهنگی است یعنی سنگر بدون سنگربان است لذا مسئولان باید به امر مسجد اهتمام بورزند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 800مسجد نیمه کاره در سطح استان،گفت: مسئولان باید همت کنند تا این مساجد درست شود و  بالاتر از همه این ها حضور در مساجد دارای اهمیت است لذا همه باید احساس مسئولیت کنند با محوریت بخشیدن به مساجد طراز اسلام و انقلاب برسیم.

 

وی با بیان این که 31مردادماه روز صنعت دفاعی در کشور نامگذاری شده است،تصریح کرد: صنعت دفاعی در ایران نماد اعتماد به نفس در جهت پیشرفت نظامی و دفاعی است، ایران اسلامی ثابت کرده که با تکیه بر توان داخلی صنعت دفاعی دشمن شکن به وجود آورده است.

 

به گفته وی مسائل دفاعی و نظامی قابل مذاکره نیست،ایران اسلامی هر چه از تجهیزات نظامی بدست آورده براساس حکم عقل و قوانین بین المللی بوده است.

 

خطیب جمعه خرم آباد با بیان این که دفاع حقوق اولیه ملت ها و حق حاکمیت هاست،اظهار داشت: هر دولت و حکومت باید برای دفاع از خود آماده باشد اگر امروز جمهوری اسلامی در تولید موشک جز اولین هاست درجهت دفاع از کشور است واین حق ایران اسلامی است و قابل مذاکره هم  نیست.

 

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: دشمنان و در رأس آن ها آمریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران است لذا مسئولان باید با تمام توان از صنعت دفاعی پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/

,

آیت الله سیداحمدمیرعمادی،نماینده ولی فقیه در لرستان ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی،گفت: انصافا صلابت، استواری، همیت و غیرت در وجود این شهید نمایان است و ما را به یاد حضرت امام(ره) می اندازد که فرموده بود وقتی من را دستگیر کردند آن دو مامور می لرزیدند آن داعشی ملعون هم که این مدافع حرم را اسیر کرد می لرزد و اضطراب دارد.

,

 

,

وی با بیان این که شهید حججی با صلابت،طمأنیه آرامش و غیرت را به رخ کشید و دشمن را ذلیل کرد و داعشی ها را به ستوه آورد،گفت: شهدای مدافع حرم موجب گسترش جبهه مقاومت اسلامی و شکست استکبارجهانی شدند.

,

 

,

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به 28مردادماه سالروز کودتای انگلیسی-آمریکایی برای بازگرداندن محمدرضاشاه،خاطرنشان کرد: این کودتا ثمره اعتماد به آمریکا و انگلیس بوده است چراکه مصدق و آیت الله کاشانی ابتدا باهم بودند اما زمانی که عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا کردند بین آن ها تفرقه ایجاد کردند و نتیجه این شد که مصدق پشتوانه دینی اش را از دست داد و آمریکا و انگلیسی دست به دست هم دادند و محمدرضا را به پادشاهی برگرداندند.

,

 

,

آیت الله میرعمادی با بیان این که باید از این کودتا درس بگیریم،اظهار داشت: به دشمنان،آمریکا و انگلیس اعتماد نکنیم این که رهبرمعظم انقلاب این همه تاکید می کنند برای همین است چراکه به گواهی تاریخ هرموقع ما اعتماد کردیم ضرر کردیم لذا همیشه باید مواظب نفوذ بیگانگان باشیم.

,

 

,

به گفته وی مواظب تفرقه افکنان باشیم وحدت و انسجام را حفظ کنیم و بدانیم دشمن و شیطان در جایی هستند که تفرقه آن جاست.

,

 

,

امام جمعه خرم آباد با اشاره به30مردادماه روز جهانی مسجد به علت آتش زدن مسجدالاقصی،گفت: اهمیت مسجد روشن است، مسجد سنگر فرهنگ، دین، ایمان و مقاومت است به همین دلیل صهیونیست ها مسجدالاقصی را آتش زدند.

,

 

,

آیت الله میرعمادی مسجد را خاکریز اول انقلاب و نظام اسلامی ما دانست و گفت: انقلاب ما اگر به پیروزی رسید از مسجد شروع شد،مسجد خانه خدا و محل عبادت است.

,

 

,

وی با بیان این که مساجد ما مشکلات فراوانی دارند،عنوان کرد: هزارو 640مسجد شهری و روستایی در استان لرستان داریم که فقط 600مسجد آن ها امام جماعت دارند و بیش از هزار مسجد امام جماعت ندارند که مصیبت فرهنگی است یعنی سنگر بدون سنگربان است لذا مسئولان باید به امر مسجد اهتمام بورزند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 800مسجد نیمه کاره در سطح استان،گفت: مسئولان باید همت کنند تا این مساجد درست شود و  بالاتر از همه این ها حضور در مساجد دارای اهمیت است لذا همه باید احساس مسئولیت کنند با محوریت بخشیدن به مساجد طراز اسلام و انقلاب برسیم.

,

 

,

وی با بیان این که 31مردادماه روز صنعت دفاعی در کشور نامگذاری شده است،تصریح کرد: صنعت دفاعی در ایران نماد اعتماد به نفس در جهت پیشرفت نظامی و دفاعی است، ایران اسلامی ثابت کرده که با تکیه بر توان داخلی صنعت دفاعی دشمن شکن به وجود آورده است.

,

 

,

به گفته وی مسائل دفاعی و نظامی قابل مذاکره نیست،ایران اسلامی هر چه از تجهیزات نظامی بدست آورده براساس حکم عقل و قوانین بین المللی بوده است.

,

 

,

خطیب جمعه خرم آباد با بیان این که دفاع حقوق اولیه ملت ها و حق حاکمیت هاست،اظهار داشت: هر دولت و حکومت باید برای دفاع از خود آماده باشد اگر امروز جمهوری اسلامی در تولید موشک جز اولین هاست درجهت دفاع از کشور است واین حق ایران اسلامی است و قابل مذاکره هم  نیست.

,

 

,

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: دشمنان و در رأس آن ها آمریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران است لذا مسئولان باید با تمام توان از صنعت دفاعی پشتیبانی کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه