اخبار داغ

یادداشت/

اسطوره کشی رسم این روزهای فوتبال ایران

اسطوره کشی رسم این روزهای فوتبال ایران
خداحافظی از فوتبال که این روزها به یک کابوس برای فوتبالیست‌ها تبدیل شده، هرروز از میان جامعه فوتبال قربانی می‌گیرد و آخرین قربانی این روزهای فوتبال ما، جادوگر فوتبال ایران، علی کریمی است که در میان بهت همگان تنها با یک نامه و نه در یک مسابقه و مراسم از فوتبال خداحافظی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جام پارسی، اگرچه هنوز طعم خوش خداحافظی فرشاد پیوس در سال 76 و احمدرضا عابدزاده در سال 84 از یاد فوتبال دوستان نرفته اما این رسم دوام چندانی در فوتبال کشور نداشت و کم‌کم به فراموشی سپرده شد. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, جام پارسی,

در فوتبال کشورمان بازیکنان زیادی بوده‌اند که با کم‌لطفی مسئولان باشگاهی و فدراسیون خاطره خوشی از خداحافظی خود از فوتبال، به‌عنوان فوتبالیست ندارند. 

,

دراین‌بین می‌توان به بازیکنانی همچون امیر قلعه‌نویی، صادق ورمزیار، جواد زرینچه، محمود فکری، مهدی پاشازاده، سیروس دین‌محمدی، افشین پیروانی، علی دایی، یحیی گل‌محمدی، بهروز رهبری‌فرد، حمید استیلی، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، حسین عبدی، محسن عاشوری، محمد خاکپور، وحید هاشمیان و مجید نامجو مطلق اشاره کرد که برخی از آن‌ها فراموش شده و یا در حال فراموش شدن هستند و برخی دیگر چشم امیدشان به آینده و خداحافظی با عنوان مربی و یا بزرگداشت پس از مرگ هستند که این موضوع قلب هر طرفدار فوتبالی را به درد می‌آورد. 

,

حال جای این سؤال خالی است که اگر احترام به اسطوره یک ورزش احترام به آن ورزش است پس چرا جلوگیری از این بی‌مهری‌ها کاری نمی‌کنیم؟ و اگر این روش ادامه یابد چه انتظاری می‌توان از آینده ورزش کشور داشت؟ 

,

البته در این میان بازیکنانی همچون مهدی مهدوی کیا و فرهاد مجیدی بودند که با انتقاد و اعتراض رسانه‌ها و مردم برای آن‌ها مراسم خداحافظی برگزار شد اما با این منتقدان همگی بر این باورند که اگر این مراسم‌ها گرفته نمی‌شد احترام آن‌ها بهتر حفظ می‌شد. 

,

واقعاً دلیل این‌همه بی‌مهری چیست؟ آیا این یک رسم نانوشته در فوتبال کشور است که در آینده نیز باید رعایت شود؟ آیا در همه جای دنیا اسطوره کشی رسم است؟ 

,

با تغییر در سیاست در مدیریت فوتبال کشور، شاهد هستیم که دیگر اسطوره کشی در فوتبال به رسمی شوم تبدیل شده و اگر میخ این رسم، بر ورزش کشور کوبیده شود باید فاتحه ورزش را از همین حالا خواند. 

,

شاید جامعه فوتبال کشور، تعدد این بازیکنان و هزینه‌ای که بر دوش باشگاه‌ها و یا احتمالاً فدراسیون می‌گذارد، را بهانه قرار داده و تصمیم برگرفتن مراسمی همچون ازدواج دسته‌جمعی زوجین منتها از نوع خداحافظی برای اسطوره‌ها را داشته باشد. 

,

که البته ما در این اواخر حتی صحبت چنین مراسمی را هم از زبان مسئولان ورزش کشور نشنیده‌ایم و این جای بسی تأسف است که افرادی که مردم از آن‌ها با عنوان اسطوره یاد می‌کنند با این وضع تأسف‌بار از ورزش کشور کنار گذاشته شوند.

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه