اخبار داغ

دلایل بازگشت خارجی‌ها به بازار ایران

دلایل بازگشت خارجی‌ها به بازار ایران
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به فروکش کردن التهابات بازار ارز هدیه دولت تدبیر و امید به فعالان اقتصادی را ایجاد محیط کسب و کار آرام و قابل محاسبه عنوان کرد و گفت: آرامش فضای اقتصادی و فعالیت‌های دیپلماتیک دو عامل بازگشت سرمایه گذاران خارجی به ایران خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محمد نهاوندیان امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار با آندره آملونی مدیرکل امور اقتصادی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایتالیا جزو اولین شرکای تجاری ایران در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود، گفت: مذاکرات انجام گرفته با هیات تجاری این کشور نشان می دهد که عزم دولت رم برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با تهران جزم است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین در تشریح برخی از سیاست‌های کلان اقتصادی دولت به منظور بهبود فضای کسب و کار اقتصادی در کشور، تصریح کرد: هم اکنون طرح اولیه برنامه ششم توسعه اقتصادی از سوی معاونت برنامه ریزی دولت ارائه شده است.
,
 
,
رئیس دفتر رئیس جمهوری با یادآوری اینکه پیش بینی می شود پیش نویس اولیه‌ای از طرح اولیه برنامه ششم کشور تا پایان سال جاری نهایی و آماده ارائه شوذد، بیان کرد: همچنین مرحله اول برنامه ششم که در شهریور ماه سال جاری به تصویب خواهد رسید.
,
 
,
این مقام مسئول با بیان اینکه فاز اول این طرح مربوط به به حرکت بخشی برنامه ششم توسعه است، در مورد بهبود شرایط کشور برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی، توضیح داد: فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان بیش از هر کسی آرامشی که در بازارهای اقتصادی ایران حاصل شده را احساس می کنند.
,
 
,
نهاوندیان با اعلام اینکه هیچ هدیه ای برای فعال اقتصادی بهتر از این نیست که محیط کسب و کار را محیط قابل محاسبه، پیش بینی پذیر و قابل برنامه ریزی باشد، گفت: در شرایط فعلی برخی از التهابات در بازار ارز با مجموعه اقدامات دولت فروکش کرده است.
,
 
,
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرایط آرامش اقتصادی، سرمایه‌گذار می تواند برای سرمایه‌گذاری محاسبه و برنامه‌ریزی کند، اظهار داشت: بخشی از اشتیاقی که از هیات‌های خارجی برای سرمایه گذاری در کشورمان می بینیم مربوط به مباحث دیپلماتیک است اما بخش دیگر این است که اقتصاد ایران با محاسبات اقتصادی یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری است که در این زمینه حتما هوش ایرانی از هوش خارجی فعال تر است.
,
 
,
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز علاوه بر آندره آملونی مدیرکل امور اقتصادی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایتالیا با پاتریت جارراتانا معاون مدیرکل بین المللی سازی مبادلات بازرگانی وزارت توسعه اقتصاد ایتالیا هم دیدار و گفتگو کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه