اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبرداد؛

کاهش ۱۱.۲ درصدی مددجویان/ تفاهم کمیته امداد با بسیج سازندگی برای بازسازی منازل مددجویان

کاهش ۱۱.۲ درصدی مددجویان/ تفاهم کمیته امداد با بسیج سازندگی برای بازسازی منازل مددجویان
مدیرکل امداد استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس قول دولت از شهریور ماه تمامی پرداخت های مستمری مددجویان از طریق کمیته امداد انجام می شود، گفت: ۸ پایگاه درروز عید قربان راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن ولیئی در نشست خبری که روز سه شنبه برگزار شد به برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۷ هزار خانوار در قالب ۱۰۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که این آمار نسبت به سال قبل ۱۱.۲ درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مددجویان تحت پوشش از ۴۲ بسته خدمتی امداد برخوردار می شوند همچنین ۴۶ درصد مددجویان به علت فوت سرپرست، ۲۵ درصد به دنبال طلاق ۱۶ درصد از کارافتادگی سرپرست، ۳ درصد زندانی بودن سرپرست و ۴ درصد به دلیل بیماری سرپرست تحت پوشش قرار گرفته اند و مابقی نیز به دلایل مختلفی از جمله معلولیت سرپرست، متارکه و یا مفقودی از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

,

وی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد (۳۰ هزار سالمند) از مجموع خانواده های امداد را سالمندان تشکیل می دهند، اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار، ۶۰ تا ۷۳ سال (سالمند جوان) ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار  ۷۴ تا ۹۰ سال (سالمند میانه) و ۹۰۰ خانوار نیز ۹۰ سال به بالا هستند که تحت پوشش قرار دارند. همچنین از لحاظ ترکیب جمعیت سالمندان زن با ۲۱ هزار نفر بیشترین جمعیت تحت پوششی ها را قرار می دهند و سالمندان مرد نیز با ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در رتبه بعدی قرار دارند.

,

وی به کمک معیشت و مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: در پنج ماه امسال ۱۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان از طریق کمیته امداد پرداخت شد و بخش دیگری از کمک معیشت از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت شده است که امیدواریم از شهریور ماه این پرداخت ها نیز به امداد واگذار شود.

,

وی گفت: پس از افزایش دو و نیم برابری مستمری مددجویان قرار بود تمامی پرداخت ها از طریق امداد انجام شود که متاسفانه دولت تاکنون بدقولی کرده اما قرار شده از شهریور این پرداخت ها متمرکز و بودجه آن به امداد واگذار شود.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد خدمات مسکن مددجویان نیز تاکید کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار خانوار مستاجر در استان تهران تحت پوشش هستند که طرح های مختلفی برای بهسازی و نوسازی، تعمیرات و واگذاری واحد مسکونی به این خانوارها در دستور کار داریم که در حال انجام است و تاکنون بیش از شش میلیارد تومان از طریق تفاهم با بسیج سازندگی برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی مددجویان هزینه شده است.

,

به گفته ولیئی، در حال حاضر شش هزار مددجور واجد شرایط پرداخت اجاره تحت پوشش هستند که طی پنج ماه امسال ۱۴۷ میلیون تومان به آنها پرداخت شده است.

,

وی گفت: طی این پنج ماه ۲۷ واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و به آنها واگذار شده است و همچنین کمک های موردی در خصوص مسکن ۲.۵ میلیارد تومان بوده که به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شده است.

,

وی به ترکیب جمیعتی ۵۷ هزار خانوار تحت پوشش اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۵ درصد این خانوارها یک نفره، ۳۰ درصد دو نفره، ۱۱ درصد سه نفره، ۳ درصد چهار نفره و یک درصد نیز پنج نفره و بیشتر هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند از خدمات مختلف تحصیلی برخوردار می شوند، گفت: همچنین دو هزار دانشجوی بومی استان و هزار دانشجوی غیربومی نیازمند تحت پوشش هستند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به خدمات حوزه ازدواج طی پنج ماه اول سال اشاره کرد و گفت: ۶۷۰ زوج طی این مدت به خانه بخت رفته اند و کمیته امداد در زمینه ازدواج، آموزش خانواده، تحقیقات، تامین جهیزیه، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

,

به گفته وی نرخ طلاق در میان زوج های امداد کمتر از یک درصد است این در حالی است که نرخ طلاق در استان تهران حدود ۳۰ درصد اعلام شده است و همچنین از طریق طرح ازدواج آسان نیز ۱۳۰ زوج به خانه بخت رفتند.

,

وی به برگزاری مراسم دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در این برنامه که در پنج نقطه تهران برگزار شد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از دختران، مادران و زنان سرپرست خانوار شرکت کرده اند.

,

ولیئی به پرداخت وام های ضروری به مددجویان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تهران دو شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر افتتاح شده که با استقبال خیرین از طریق این صندوق ها ۴ هزار و ۶۰۰ فقره وام با کارمزد سه درصد پرداخت شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی مهمترین هدف راهبردی امداد است، افزود: به این منظور کمیته امداد برنامه ریزی هایی در جهت ایجاد اشتغال و پیشگیری از فقر مددجویان انجام داده و سه نوع سیستم خدمتی برای مددجویان تحت پوشش اجرا می کند که یکی از آنها کارانگیزی است که تا سقف پنج میلیون تسهیلات در این قسمت پرداخت می شود و همچنین در بخش توان افزایی نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان و اشتغال و خودکفایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می شود.

,

به گفته وی، کارفرمایانی که تا سقف پنج نفر از مددجویان را به کار می گیرند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان می توانند از وام قرض الحسنه امداد با کارمزد سه تا چهار درصد و پرداخت اقساط در سه تا پنج سال بهره مند شوند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به آموزش های مددجویان اشاره کرد و گفت: در مقطع اول و دوم متوسطه آموزش حرفه آموزی برای دانش آموزان را در نظر گرفته ایم که این افراد طی سه سال مهارت های تخصصی را فرا می گیرند.

,

ولیئی همچنین در خصوص جذب کارفرمایان از مددجویان کمیته امداد گفت: کارفرمایانی که به طور مستقیم مددجوی کمیته امداد را جذب کنند به ازای هر نفر ۴۵۰ هزار تومان پرداخت می کنیم و تا دو سال حق بیمه مددجویان را در سال اول صددرصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرما پرداخت می کنیم.

,

به گفته وی، به موسسات کاریابی که در استخدام مددجویان نقش دارند نیز حق الزحمه پرداخت می شود.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به منظور توزیع و فروش محصولات مددجویان با همکاری مترو و شهرداری نمایشگاه های مختلفی برگزار کرده ایم که طی این مدت با برگزاری ۱۰ بازارچه سه میلیارد تومان فروش داشته اند.

,

وی گفت: طی این پنج ماه از ابتدای سال تاکنون ۲۹۰ نفر از مددجویان جذب بازار کار شده اند. ۹ هزار طرح خوکفایی در قالب مشاغل مختلف توسط مددجویان استان تهران در سال جاری فعال شده است و در مهر ماه امسال جشن توانمندسازی هزار و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش در تهران برگزار می شود.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: همایش ایران من جوان بمان در برج میلاد در روز عید غدیر خم با حضور هزار نفر از ایتام و زوج های جوان تحت پوشش برگزار می شود.

,

وی گفت: در روز عید قربان برای دریافت کمک های مردمی هشت پایگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است که مردم می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه ها ارائه دهند.

,

تحویل بسته غذایی به ۸۲۰ کودک تهرانی دارای سوء تغذیه

, تحویل بسته غذایی به ۸۲۰ کودک تهرانی دارای سوء تغذیه, تحویل بسته غذایی به ۸۲۰ کودک تهرانی دارای سوء تغذیه,

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۲۰ کودک زیر شش سال دارای سوءتغذیه هستند، گفت: با همکاری وزارت بهداشت بسته هایی برای تغذیه این کودکان میان آنها توزیع شده است که امیدواریم بتوانیم در جهت رفع سوءتغذیه آنها اقدام کنیم.

,

محسن ولیئی گفت: در روز عید قربان هشت پایگاه را در استان تهران پیش بینی کردیم که در زمینه عرضه و ذبح گوسفند فعال خواهند بود.

,

وی اظهار داشت: این پایگاهها در ۱-خیابان دماوند بین ایستگاه داریوش و ترمینال شرق ۲-بلوار معلم، انتهای خیابان تختی، ۳-تهرانسر، بلوار اصلی کوچه ۲۲، کوچه شهید اسدی، ۴- انتهای خیابان جیحون، خیابان رنجبر، ۵- خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی، انتهای خیابان هاشمی جنب پارک زیتون،۶- خیابان قزوین، نبش قلعه مرغی، ۷- کهریزک، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید جهان آرا، ۸- تهرانسر؛ نیلوفرغربی، جنب آتش نشانی و همچنین دو پایگاه نیز در حکیمیه و سعد آباد پیش بینی کرده ایم که از هشت صبح تا هشت شب آماده فروش و ذبح گوسفند به مردم هستند و از سوی دیگر دفاتر کمیته امداد نیز آمادگی ارائه خدمات را دارند.

,

به گفته ولیئی تهرانی ها سال گذشته ۷۲۷ میلیون تومان در روز عیدقربان به نیازمندان کمک کردند که امسال نیز پیش بینی می کنیم میزان کمک های نقدی و غیرنقدی به یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان شود.

,

وی به طرح های تامین جهیزیه برای ۱۱۰ زوج اشاره کرد و گفت: با همکاری مصلی های نماز جمعه در راستای کمک به تامین جهیزیه ۱۱۰ در مناطق محروم استان تهران اقدام خواهیم کرد و همچنین با  همکاری امور مساجد نیز طرح تامین جهیزیه در ۵۰۰ مسجد در دستور کار قرار دارد که این طرح از روز  عیدقربان تا میلاد پیامبر اجرایی می شود.

,

برگزاری جشن عاطفه در دو مرحله

, برگزاری جشن عاطفه در دو مرحله, برگزاری جشن عاطفه در دو مرحله,

ولیئی درباره برگزاری جشن عاطفه ها نیز گفت: در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در میادین و مصلی های نماز جمعه استان تهران مستقر می شود.

,

به گفته وی امامزاده صالح، حرم عبدالعظیم حسنی، فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای فردوس و ایستگاه مترو امام خمینی(ره) از اصلی ترین پایگاه های دریافت کمک های مردمی در روز جشن عاطفه است.

,

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند کمک هستند گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها در روز ۱۹ مهرماه در مدارس کشور دایر خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه در روز عید قربان و همچنین جشن عاطفه ها مردم می توانند با شماره گیری *۸۸۷۷۹*۰۱۲# کمک های  خود را ارسال کنند و همچنین از طریق سامانه *۷۲۴# نیز جمع آوری کمک با همکاری بانک سامان انجام می شود.

,

ولیئی گفت: در حال حاضر در استان تهران هیچ مددجوی پشت نوبتی دریافت مستمری و جهیزیه نداریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه