اخبار داغ

درآمد سرانه ملی ایران

درآمد سرانه ملی ایران
ایران با درآمد سرانه ملی ۱۳ هزار و ۴۵۱ دلاری در سال ۲۰۱۳ رتبه ۷۹ بین ۱۸۷ کشور جهان را به خود اختصاص داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،  به نقل از تسنیم، برنامه توسعه سازمان ملل در بخشی از گزارش توسعه انسانی ۲۰۱۴ به بررسی میزان درآمد سرانه ملی در ۱۸۷ کشور جهان از جمله ایران پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
این گزارش درآمد سرانه ملی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۳ را ۱۳ هزار ۴۵۱ دلار اعلام کرده است.
,
 
,
ایران از نظر میزان درآمد سرانه ملی بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۳ رتبه ۷۹ جهان را به خود اختصاص داده است. به عبارتی درآمد سرانه ملی ۱۰۸ کشور در این سال از ایران کمتر بوده است.
,
 
,
جمهوری دموکراتیک کنگو کمترین و قطر بیشترین درآمد سرانه ملی را در سال ۲۰۱۳ داشته اند. درآمد سرانه ملی کنگو در این سال ۴۴۴ دلار و قطر ۱۱۹ هزار ۲۹ دلار برآورد شده است.
,
 
,
از جمله کشورهایی که درآمد سرانه ملی کمتری نسبت به ایران در سال ۲۰۱۳ داشته اند عبارتند از: الجزایر با ۱۲۵۵۵ دلار، ترکمنستان با ۱۱۵۳۳ دلار، مراکش با ۶۹۰۵ دلار، هند با ۵۱۵۰ دلار،‌ پاکستان با ۴۶۵۲ دلار، یمن با ۳۹۴۵ دلار، کامرون با ۲۵۵۷ دلار، سنگال با ۲۱۶۹ دلار، سودان با ۳۴۲۸ دلار، اردن با ۱۱۳۳۷ دلار و اوکراین با ۸۲۱۵ دلار.
,
 
,
برخی کشورهایی که درآمد سرانه ملی بیشتری نسبت به ایران دارند نیز عبارتند از: آمریکا با ۵۲۳۰۸ دلار، کانادا با ۴۱۸۸۷ دلار،‌ انگلیس با ۳۵۰۰۲ دلار،‌ژاپن با ۳۶۷۴۷ دلار،‌ عراق با ۱۴۰۰۷ دلار،‌مالزی با ۲۱۸۲۴ دلار،‌ عربستان با ۵۲۱۰۹ دلار، امارات با ۵۸۰۶۹ دلار،‌ ترکیه با ۱۸۳۹۱ دلار، بحرین با ۳۲۰۷۲ دلار، کویت با ۸۵۸۲۰ دلار و عمان با ۴۲۱۹۱ دلار.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه