اخبار داغ

سفیر سابق ایران در عراق:

امنیت و ثبات ایران به جذب تعاملات بین‌المللی کمک می‌کند/ اروپا برای بقای خود چاره‌ای جز تعامل با قدرت‌های غرب آسیا ندارد

امنیت و ثبات ایران به جذب تعاملات بین‌المللی کمک می‌کند/ اروپا برای بقای خود چاره‌ای جز تعامل با قدرت‌های غرب آسیا ندارد
سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی به واسطه ثبات موجود، در منطقه از جایگاه بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است، گفت: این امنیت و ثبات به جذب تعاملات بین‌المللی کمک شایانی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کاظمی قمی، در گفت‌وگو با صبح توس؛ در خصوص منویات مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت دوازدهم، اظهار کرد: ایشان در این دیدار به سه موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی، مقابله با زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر و بازکردن چتر دیپلماسی فعال با همه دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق افزود: تعاملات بین کشورها و قدرت‌ها در تعاملات دو یا چند جانبه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و افول قدرت‌های بزرگ یا ابر قدرت‌ها به عینه مشاهده می‌شود و از نظام دو قطبی خبری نیست.

,

 

,

وی ادامه داد: برای مثال در حال حاضر در داخل آمریکا نیز شاهد شکاف‌های عمیق نظامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی هستیم و از این رو کشورهای سلطه طلب قادر به کنترل کشورهای تابع خود در منطقه نیستند و در سوی دیگر علاقه کشورهای کوچک به تبادل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با یکدیگر و کشورهای منطقه، تضعیف بیش از پیش ابر قدرت‌ها را در پی داشته است.

,

 

,

کاظمی قمی بیان کرد: این کشورها علاقه دارند با کشورهایی مثل جمهوری اسلامی تبادل اقتصادی داشته باشند و جایگاه مهم و راهبردی ایران در منطقه غرب آسیا بر اهمیت این موضوع می‌افزاید؛ چراکه ایران تنها کشور مستقل، امن و تثبیت شده در منطقه است.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به واسطه ثبات موجود، در منطقه از جایگاه بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است، بنابراین تمامی کشورها علاقه به تعامل با جمهوری اسلامی ایران دارند و علت تأکید رهبری معظم انقلاب همین است؛ چراکه این امنیت و ثبات به جذب تعاملات بین‌المللی کمک شایانی کرده است.

,

 

,

وی یادآور شد: قاره آسیا بزرگترین قاره اقتصادی جهان است و از این رو ایران می‌تواند با توجه به نقش منطقه‌ای خود تأثیر به سزایی در این قاره داشته باشد.

,

 

,

کاظمی قمی عنوان کرد: ایران از طریق یک دیپلماسی فعال می‌تواند، ارتباط خوبی را با کشورهای منطقه برقرار و از ظرفیت اقتصادی آن‌ها استفاده کند.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق ابراز کرد: امروز اروپایی‌ها می‌دانند برای بقا و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر دنیا، باید با یکی از قدرت‌های مستقل منطقه‌ای غرب آسیا ارتباط برقرار کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: ایران از حیث جغرافیایی از محل گذر جاده ترانزیت شرق به غرب برخوردار است که کوتاه‌ترین، امن‌ترین، اقتصادی‌ترین و پایدارترین می‌باشد.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق گفت: باید این واقعیت پذیرفته شود که طبق فرموده مقام معظم رهبری، دیپلماسی خارجی باید در خدمت به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی کمک کند و در خدمت آن در بیاید و موضوع اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به برجام ندارد؛ چراکه ملاک در اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی و به کارگیری ظرفیت‌های خارجی است.

,

 

,

وی تأکید کرد: چنانچه از طریق برجام تحریم‌ها برداشته می‌شد می‌توانست به اقتصاد مقاومتی کمک کند ولی اگر برجام ده‌ها سال به طول انجامید و تحریم‌ها نیز برداشته نشد، کمکی به اقتصاد داخلی نکرده است و باید به دنبال راهی بود که علاوه بر آزادسازی توان داخلی، از ظرفیت‌های خارجی نیز بهره برد و هنر دیپلماسی جمهوری اسلامی باید آزادسازی این ظرفیت‌ها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه