اخبار داغ

ورزشکار کهکی در سایه بی توجهی مسئولین؛

قهرمان قمی با حقوق شاگردی هزینه درمان و ورزش می دهد + تصاویر

قهرمان قمی با حقوق شاگردی هزینه درمان و ورزش می دهد + تصاویر
قهرمان طلایی قمی گفت: هزینه ورزش اجازه ادامه تحصیل را به من نمی دهد زیرا بودجه ای که اکنون با حقوق کارگری دارم فقط صرف ورزش و درمان آسیب دیدگی هایم می شود بنابراین باید کار کنم تا این هزینه ها را بپردازم و دیگر فرصت و بودجه ای برای تحصیل به جا نمی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلیقم فردا، ذبیح اله رجبی مقدم ورزشکار جوان و با اخلاق کهکی که حدود 5 سال است به طور مداوم ورزش می کند یکی از افتخارات استان قم محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی در چند سال اخیر رتبه ها و افتخارآفرینی های بسیاری داشته که به گفته خودش با هر کدام از این افتخارات شادی واقعی را برای اهالی کهک و خانواده اش به ارمغان آورده که دریافت آخرین مدال طلای وی به روزهای اخیر برای قهرمانی مسابقات کشوری برمی گردد.

مدال طلایی که بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات ورزشی سخت و با تلاش این جوان انقلابی به دست بیاید بدون شک استحقاق یک تشکر ویژه از سوی مسئولین استان و شهر کهک را می طلبد، غافل از این که مسئولین در خوابند و افتخار آفرینی این جوان ورزشکار را نمی بینند.

یکی از اهالی کهک با ابراز تأسف از بی توجهی مسئولین نسبت به افتخارآفرینی ورزشکاران گفت: مسئولین ما را چه شده است، در همه جا حتی کوچکترین روستاها وقتی یکی از اهالی روستا صاحب مقام و افتخار هر چند کوچک بشود، مسئولین کمتر کاری که انجام می دهند این است که به استقبال او بروند و علاوه بر تشکر، حمایت خود را از آن ورزشکار اعلام می کنند اما مسئولین در شهر ما خواب مانده اند.

قم فردا- قبل از هر چیز قهرمانی پر افتخار و کسب مدال طلای مسابقات کشوری را به شما تبریک می گوییم، لطفأ ضمن معرفی خودتان و رشته ورزشی که در آن مشغول به فعالیت هستید بفرمایید از چه زمان ورزش را شروع کرده اید؟

رجبی مقدم- ذبیح اله رجبی مقدم متولد 1370 هستم و مدت 5 سال است که مشغول فعالیت در رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام می باشم.

البته در هر کدام از مسابقات با زیر مجموعه های بدنسازی "  پاورلیفتینگ" ، "کنده فلزی"و "قویترین مردان" که بدنم آمادگی لازم را داشته باشد هم شرکت می کنم.

قم فردا-  دلیل موفقیت شما در این رشته ورزشی چیست و چه کسانی تاکنون در موفقیت های ورزشی شما شریک بوده اند؟

رجبی مقدم- پشتکار و تلاشم در عرصه ورزشی با حمایت پدر و مادرم و همچنین داشتن مربی دلسوز و زحمت کش بدنسازی آقای سجادی از مهمترین عوامل موفقیت من در این رشته ورزشی بوده است که از این سه نفر تشکر ویژه دارم.

قم فردا- آیا امکاناتی که در حوزه ورزش استان وجود دارد، کافی است؟

رجبی مقدم- خدارو شکر امکانات بدنسازی در قم نسبت به سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده و می توان گفت با سطح بالای کشوری برابری دارد ولی متأسفانه مسئولین در کهک به امور ورزشکاران رسیدگی نمی کنند حتی وسایل ورزشی برای باشگاه را با هزینه شخصی و کمک دوستانم خریداری کرده ام.

حدود 20 میلیون هزینه وسایل و 20 میلیون بابت رهن مکانی برای انجام تمرینات ورزشی پرداخته ایم البته این مکان ورزشی نیست و با کمک دوستانم آن را به شکل یک باشگاه آماده کرده ایم.

تاکنون شورای کهک هیچ کمکی انجام نداده حتی از چندین راه برای کمک گرفتن از مسئولین اقدام کرده ایم اما متاسفانه به جایی نرسیدیم.

همه هزینه ها شامل خوراک، تغذیه، مکان و ... را با حقوق کارگری ام می پردازم و هر جا با کم پولی مواجه می شوم ، قرض می کنم.

در هفته یک بار برای تمرین ورزش به قم می روم و بقیه هفته را در همین مکانی که به عنوان باشگاه راه اندازی کرده ام تمریناتم را انجام می دهم و از آن جا که خودم مدرک مربی گری دارم به دیگر کارآموزان در باشگاه هم آموزش می دهم.

5 سال است که به صورت مداوم تمرین می کنم اما در این مدت هیچ مسئولی از من و تیمی که سال گذشته با وجود نابسامانی وضعیت مالی برای مسابقات آماده کرده بودم و موفق هم شدند یک تشکر نکردند تا انگیزه ای برای شرکت دوباره در مسابقات داشته باشند بنابراین هیچ کدام از ورزشکاران قدیمی امسال در مسابقات شرکت نکردند.

 با وجود اینکه بیمه ورزشی هستم و بیمه قول پرداخت همه هزینه ها را داده است اما هزینه های آب درمانی و مصدومیتم را همچنان خودم پرداخت می کنم.

قم فردا- از موفقیت ها ، مدال ها، رتبه ها و مسابقات خود بگویید؟

رجبی مقدم- در مسابقات سال 95 مقام اول و سوم استان را به دست آوردم، در تورنمت ملایر و کشوری مقاوم اول و همچنین در مسابقات کشوری در سطح "دبلیو پی سی" مدال طلا و نقره را کسب کردم و در حال حاضر هم برای شرکت در مسابقات رباط کریم آماده می شوم.

برای هر مسابقه حداقل 400 تا 500هزار تومان هزینه می کنم اما هیچ گونه حمایت مالی و یا ورزشی از جایی نمی شوم و در پایان مسابقات فقط حکم و مدال به ما تعلق می گیرد.

قم فردا-  واکنش خانواده بعد از قهرمانی های شما چگونه است؟

رجبی مقدم- همه موفقیت هایم را مدیون خانواده و دعای خیر پدر و مادرم هستم که حمایت کننده من در ورزش بوده اند و همیشه بعد از قهرمانی هایم لبخند روی چهره آن ها نمایان می شود.

قم فردا-  بعد از قهرمانی از چه کسانی انتظار تبریک داشتید که انجام نگرفت؟

رجبی مقدم- هیچ گاه از کسی انتظار نداشته ام زیرا همه تلاش هایم تاکنون برای موفقیت خودم بوده و از طرفی خوشحال کردن همشهریانم باعث شادی من می شود اما شاید جای انصاف نباشد که هیچ کدام از مسئولین در کهک به من تبریک نگویند، آن ها حتی یک بنر هم برای تشکر در جایی نصب نکردند.

باشگاه برای من هیچ گونه درآمدی ندارد و با پول کارگری آن جا را اداره می کنم، شهریه اندکی که از کارآموزان می گیرم به اندازه هزینه آب و برق باشگاه هم نمی شود چون همه آن ها دانشجو و یا دانش آموز هستند و توان پرداخت شهریه را ندارند.

بعد از آخرین مسابقه ای که مدال طلا را گرفتم هیچ کدام از مسئولین اعم از بخشدار، شهردار و شورا هیچ گونه تبریکی به من نگفتند البته بعد از 8 روز شورای جدید کهک یک پیام تبریک داد اما اینگونه رفتارها کمی دل آدم را غمگین می کند زیرا احساس می شود که مقام گرفتن یا نگرفتن برای مسئولین هیچ اهمیتی ندارد.

مسئولین در زمان انتخابات دست به سینه مردم هستند ولی زمانی که رأی بیاورند وعده های خود را فراموش می کنند. در صورتی که آن ها همواره باید مدنظر داشته باشند با رأی مردم، مسئول انجام امورات مردم شده اند.

قم فردا-  زمان قهرمانی و گرفتن مدال چه فکری بیش از هر چیز ذهن شما را مشغول می کند؟

رجبی مقدم- آن لحظه تمام زحمات و سختی هایی که کشیده ام را به خاطرم می آورم.

بعد از تورنمنت ملایر که یکی از سخترین مسابقات بود تا شروع مسابقات کشوری حدود 20 روز فاصله داشتم آن زمان در ملایر از ناحیه "کمر" و "پا" دچار مصدومیت شدید شدم و این فاصله 20 روزه را با گریه تمرین می کردم و لحظه ای که در مسابقه اول شدم همه سختی هایی که کشیده بودم برایم یادآوری شد.

یکی از مسئولین در هلال احمر کهک وعده بیمه ورزشی کرد و گفتند هزینه های آب درمانی و فیزیوتراپی را عهده دار می شوند  اما تاکنون این وعده ها به سرانجام نرسیده است.

قم فردا-  انگیزه ورزشکاران برای به دست آورردن مدال چیست؟

رجبی مقدم- اگر در روزگار فعلی افراد به دنبال ورزش حرفه ای نروند آرامش بیشتری دارند زیرا اگر بدانند کسی برای آن ها ارزش قائل نمی شود هرگز به سمت ورزش نمی روند، زیرا هیچ مسئولی آن ها را در امر ورزش حمایت نمی کند، حتی امتیازی برای ورزشکارانی که مقام کسب می کنند هم در نظر نمی گیرند. بنابراین تنها انگیزه ورزشکارانی همانند من برای به دست آوردن مدال صرفأ شاد کردن دل خانواده و همشهریانش است.

قم فردا-  اگر به گذشته برگردید باز هم دنبال ورزش می روید؟

رجبی مقدم- بله، چون عشق به این نوع ورزش دارم؛ با همه سختی های که تاکنون کشیده ام اگر به گذشته برگردم بازهم این رشته ورزشی را انتخاب می کنم اما جوان هایی که همراه من ورزش می کردند با این که در ورزش موفق هستند از آن جایی که مسئولین در مسابقات گذشته آن ها را بی انگیزه کرده اند و می بینند که مسابقات فقط هزینه بر است از ادامه فعالیت در ورزش منصرف می شوند.

قم فردا-  تاکنون تصمیمی گرفته اید که از آن پشیمان باشید؟

رجبی مقدم- خیر، خداروشکر تاکنون این پشیمانی را لمس نکردم.

قم فردا-  در صحبت های خود از حقوق کارگری گفتید آیا غیر از ورزشکار بودن شغلی در کنار ورزش دارید؟

رجبی مقدم- بعد از اتمام سربازی برای کسب درآمد در نانوایی مشغول به کار شدم.

قم فردا-  ساعات کار در نانوایی به ورزش شما لطمه نمی زند؟

رجبی مقدم- در زمان مسابقات واقعأ اذیت می شوم زیرا از صبح زود تا ساعت 5 یا 6 عصر مشغول به کار هستم و از ساعت 8 شب به مدت 2 ساعت به دنبال تمرینات ورزش می روم.

از آنجا که همه مسابقات آخر هفته برگزار می شود و از طرفی منطقه کهک توریستی است و آخر هفته های بسیار شلوغی دارد بنابراین استاد کارم اجازه رفتن به مسابقه را به من نمی دهد چه برسد به این که بخواهم تمرینات پرفشار انجام دهم.

من مجبورم با شرایط کنار بیایم زیرا شغل دیگری در دست ندارم و از طرفی مسئولان هم حمایت نمی کنند تا ورزشکار حداقل دغدغه کاری نداشته باشد و به اندازه کافی برای ورزش وقت بگذارد.

متأسفانه در مسابقات شهریار نتوانستم شرکت کنم زیرا استاد کار در نانوایی اجازه رفتن به مسابقات را به من نداد بنابراین در برنامه های اردویی هم نمی توانم شرکت کنم.

یک زمان برای گرفتن کارت مربی گری 2 تا 3 هفته نتوانستم سرکار حاضر بشوم و بعد از اخذ کارت دیگر نتوانستم به محل کار قبلی خودم (نانوایی) برگردم و مجبور شدم در نانوایی دیگری مشغول به کار بشوم.

قم فردا-  اگر به 5 سال قبل بر گردید باز هم شغل نانوایی را انتخاب می کنید؟

رجبی مقدم- خیر ، ترجیح می دهم تحصیل را ادامه دهم.

قم فردا-  چرا اکنون به ادامه تحصیل نمی پردازید؟

رجبی مقدم- هزینه ورزش اجازه ادامه تحصیل را به من نمی دهد زیرا بودجه ای که اکنون با حقوق کارگری دارم فقط صرف ورزش و درمان آسیب دیدگی هایم می شود بنابراین باید کار کنم تا این هزینه ها را بپردازم و دیگر فرصت و بودجه ای برای تحصیل به جا نمی ماند.

قم فردا-  مدرک شما چیست؟

رجبی مقدم- بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شدم و در رشته نقشه کشی دانشگاه فنی حرفه ای امام خمینی مشغول به تحصیل بودم اما بعد از چند ترم به علت کمبود هزینه ای که پیدا می کردم مجبور به انصراف از دانشگاه شدم.

قم فردا-  تاکنون مسئولین استانی به شما وعده ای داده اند که عمل نکنند؟

رجبی مقدم- خیر با مسئولین استانی در ارتباط نبوده ام ،گرچه تاکنون وعده زیادی نداده اند اما همان اندازه هم که وعده می دهند را عملی نمی کنند و حرف من به مسئولین این است : لطفأ وعده ای که قرار نیست عملی شود را به من ندهند.

قم فردا-  چه کسی و چه چیزی در مسابقات به شما آرامش می دهد؟

رجبی مقدم- تمام دلخوشی من در زندگی وجود پدر و مادرم است و این دو همراه با دعایشان در مسابقات تنها آرامش من هستند

قم فردا-  چه چیزی باعث شد آقای ذبیح اله رجبی مقدم تمام سختی ها و اما و اگرها را برای رسیدن به مدال تحمل کند؟

رجبی مقدم- من سرسختی و جنگیدن را دوست دارم ، گاهی با 16 تا 17 ساعت کار کردن باز هم به دنبال تمرین ورزش می روم و ورزش را رها نکرده ام و تحمل این سرسختی را مدیون پدرم هستم زیرا این قدرت تحمل را عزتی از جانب ایشان می دانم.

قم فردا-  شغل پدر شما چیست؟

رجبی مقدم- دامدار است و در کار خود بسیار زحمت می کشد که ما هم از ایشان الگو گرفته ایم.

قم فردا-  چند فرزند در خانواده هستید؟

رجبی مقدم- دو خواهر و دو برادر دارم که همه آن ها ازدواج کرده اند.

قم فردا-  آیا در این مدت کسانی بوده اند که شما را از ادامه راه ناامید کنند؟

رجبی مقدم- دو سال قبل، آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر داشتم طوری که یک ماه مجبور به استراحت در خانه شدم و بسیاری از افراد در آن مدت خواهان بودند که ورزش را رها کنم ولی بعد از خوب شدنم به فعالیت ورزشی ام ادامه دادم.

هنوز هم افرادی هستند که ساز ناامیدی می زنند و می گویند این ورزش برای تو نه تنها درآمد ندارد بلکه هزینه بر است اما من به حرف های آن ها توجهی نمی کنم.

قم فردا-  برنامه شما برای آینده چیست؟

رجبی مقدم- تصمیم دارم سال آینده در مسابقات پرورش اندام استان شرکت کنم و اگر امکان داشته باشد امسال بار دیگر یک تیم از اهالی کهک برای " پاورلیفتینگ" مسابقات استان آماده کنم.

قم فردا-  برای تشکیل تیم چه انتظاری از مسئولین دارید؟

رجبی مقدم- انتظارات ما انجام نمی گیرد بنابراین بهتر است از مسئولین انتظاری نداشته باشیم تا از ادامه راه ناامید نشویم.

با کمبود دستگاه های ورزشی برای تمرینات مواجه هستیم و متاسفانه بودجه کافی برای تهیه این وسایل را نداریم، اگر این امکان برای مسئولین وجود داشته باشد که حداقل یک مکان برای برپا کردن باشگاه در نظر بگیرند تا با خیال راحت به تمرینات بپردازیم و دغدغه جابجایی نداشته باشیم تا حدی انتظارات را برطرف می کنند.

مسئولان سالن ورزشی کهک در کمال بی رحمی سالن را به افرادی اجاره می دهد که پول بیشتری بپردازند که متأسفانه پرداخت این هزینه ها از عهده ما خارج است در عین حال امکانات ورزشی کهک انتظارات را برآورده نمی کند، حتی برای گرفتن کوچکترین وسیله از تربیت بدنی باید هزار امضا بدهیم و در نهایت کاربردی برای ما ندارد.

قم فردا-  خاطره شیرین و تلخ شما در مسابقات چه بوده است؟

رجبی مقدم- خاطره تلخ من آسیب دیدگی در مسابقات است که بسیار سختی کشیدم اما خداروشکر از آن جا که سعی می کنم در هر مسلبقه ای با آمادگی لازم بروم تاکنون مقام های اول تا سوم زیادی را بدست آورده ام.

خاطره شیرین من هم لبخندی بوده که بر لبان پدر و مادرم بعد از بُرد در بازی ها نشسته است.

قم فردا-  حرف آخر؟

رجبی مقدم- به جوانان توصیه ورزش حرفه ای نمی کنم زیرا به هیچ عنوان به آن ها رسیدگی نمی شود اما از مسئولین می خواهم اندکی به ورزش و ورزشکاران توجه کنند.

قم فردا-  ازاینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزاریم.

گفتگو از: موحده سادات اسلامی

,

وی در چند سال اخیر رتبه ها و افتخارآفرینی های بسیاری داشته که به گفته خودش با هر کدام از این افتخارات شادی واقعی را برای اهالی کهک و خانواده اش به ارمغان آورده که دریافت آخرین مدال طلای وی به روزهای اخیر برای قهرمانی مسابقات کشوری برمی گردد.

,

مدال طلایی که بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات ورزشی سخت و با تلاش این جوان انقلابی به دست بیاید بدون شک استحقاق یک تشکر ویژه از سوی مسئولین استان و شهر کهک را می طلبد، غافل از این که مسئولین در خوابند و افتخار آفرینی این جوان ورزشکار را نمی بینند.

,

یکی از اهالی کهک با ابراز تأسف از بی توجهی مسئولین نسبت به افتخارآفرینی ورزشکاران گفت: مسئولین ما را چه شده است، در همه جا حتی کوچکترین روستاها وقتی یکی از اهالی روستا صاحب مقام و افتخار هر چند کوچک بشود، مسئولین کمتر کاری که انجام می دهند این است که به استقبال او بروند و علاوه بر تشکر، حمایت خود را از آن ورزشکار اعلام می کنند اما مسئولین در شهر ما خواب مانده اند.

,

قم فردا- قبل از هر چیز قهرمانی پر افتخار و کسب مدال طلای مسابقات کشوری را به شما تبریک می گوییم، لطفأ ضمن معرفی خودتان و رشته ورزشی که در آن مشغول به فعالیت هستید بفرمایید از چه زمان ورزش را شروع کرده اید؟

, قم فردا- ,

رجبی مقدم- ذبیح اله رجبی مقدم متولد 1370 هستم و مدت 5 سال است که مشغول فعالیت در رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام می باشم.

, رجبی مقدم-,

البته در هر کدام از مسابقات با زیر مجموعه های بدنسازی "  پاورلیفتینگ" ، "کنده فلزی"و "قویترین مردان" که بدنم آمادگی لازم را داشته باشد هم شرکت می کنم.

,

قم فردا-  دلیل موفقیت شما در این رشته ورزشی چیست و چه کسانی تاکنون در موفقیت های ورزشی شما شریک بوده اند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- پشتکار و تلاشم در عرصه ورزشی با حمایت پدر و مادرم و همچنین داشتن مربی دلسوز و زحمت کش بدنسازی آقای سجادی از مهمترین عوامل موفقیت من در این رشته ورزشی بوده است که از این سه نفر تشکر ویژه دارم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا- آیا امکاناتی که در حوزه ورزش استان وجود دارد، کافی است؟

, قم فردا-,

رجبی مقدم- خدارو شکر امکانات بدنسازی در قم نسبت به سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده و می توان گفت با سطح بالای کشوری برابری دارد ولی متأسفانه مسئولین در کهک به امور ورزشکاران رسیدگی نمی کنند حتی وسایل ورزشی برای باشگاه را با هزینه شخصی و کمک دوستانم خریداری کرده ام.

, رجبی مقدم-,

, ,

حدود 20 میلیون هزینه وسایل و 20 میلیون بابت رهن مکانی برای انجام تمرینات ورزشی پرداخته ایم البته این مکان ورزشی نیست و با کمک دوستانم آن را به شکل یک باشگاه آماده کرده ایم.

,

تاکنون شورای کهک هیچ کمکی انجام نداده حتی از چندین راه برای کمک گرفتن از مسئولین اقدام کرده ایم اما متاسفانه به جایی نرسیدیم.

,

همه هزینه ها شامل خوراک، تغذیه، مکان و ... را با حقوق کارگری ام می پردازم و هر جا با کم پولی مواجه می شوم ، قرض می کنم.

,

در هفته یک بار برای تمرین ورزش به قم می روم و بقیه هفته را در همین مکانی که به عنوان باشگاه راه اندازی کرده ام تمریناتم را انجام می دهم و از آن جا که خودم مدرک مربی گری دارم به دیگر کارآموزان در باشگاه هم آموزش می دهم.

,

5 سال است که به صورت مداوم تمرین می کنم اما در این مدت هیچ مسئولی از من و تیمی که سال گذشته با وجود نابسامانی وضعیت مالی برای مسابقات آماده کرده بودم و موفق هم شدند یک تشکر نکردند تا انگیزه ای برای شرکت دوباره در مسابقات داشته باشند بنابراین هیچ کدام از ورزشکاران قدیمی امسال در مسابقات شرکت نکردند.

,

 با وجود اینکه بیمه ورزشی هستم و بیمه قول پرداخت همه هزینه ها را داده است اما هزینه های آب درمانی و مصدومیتم را همچنان خودم پرداخت می کنم.

,

قم فردا- از موفقیت ها ، مدال ها، رتبه ها و مسابقات خود بگویید؟

, قم فردا- ,

رجبی مقدم- در مسابقات سال 95 مقام اول و سوم استان را به دست آوردم، در تورنمت ملایر و کشوری مقاوم اول و همچنین در مسابقات کشوری در سطح "دبلیو پی سی" مدال طلا و نقره را کسب کردم و در حال حاضر هم برای شرکت در مسابقات رباط کریم آماده می شوم.

, رجبی مقدم-,

برای هر مسابقه حداقل 400 تا 500هزار تومان هزینه می کنم اما هیچ گونه حمایت مالی و یا ورزشی از جایی نمی شوم و در پایان مسابقات فقط حکم و مدال به ما تعلق می گیرد.

,

, ,

قم فردا-  واکنش خانواده بعد از قهرمانی های شما چگونه است؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- همه موفقیت هایم را مدیون خانواده و دعای خیر پدر و مادرم هستم که حمایت کننده من در ورزش بوده اند و همیشه بعد از قهرمانی هایم لبخند روی چهره آن ها نمایان می شود.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  بعد از قهرمانی از چه کسانی انتظار تبریک داشتید که انجام نگرفت؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- هیچ گاه از کسی انتظار نداشته ام زیرا همه تلاش هایم تاکنون برای موفقیت خودم بوده و از طرفی خوشحال کردن همشهریانم باعث شادی من می شود اما شاید جای انصاف نباشد که هیچ کدام از مسئولین در کهک به من تبریک نگویند، آن ها حتی یک بنر هم برای تشکر در جایی نصب نکردند.

, رجبی مقدم-,

باشگاه برای من هیچ گونه درآمدی ندارد و با پول کارگری آن جا را اداره می کنم، شهریه اندکی که از کارآموزان می گیرم به اندازه هزینه آب و برق باشگاه هم نمی شود چون همه آن ها دانشجو و یا دانش آموز هستند و توان پرداخت شهریه را ندارند.

,

بعد از آخرین مسابقه ای که مدال طلا را گرفتم هیچ کدام از مسئولین اعم از بخشدار، شهردار و شورا هیچ گونه تبریکی به من نگفتند البته بعد از 8 روز شورای جدید کهک یک پیام تبریک داد اما اینگونه رفتارها کمی دل آدم را غمگین می کند زیرا احساس می شود که مقام گرفتن یا نگرفتن برای مسئولین هیچ اهمیتی ندارد.

,

مسئولین در زمان انتخابات دست به سینه مردم هستند ولی زمانی که رأی بیاورند وعده های خود را فراموش می کنند. در صورتی که آن ها همواره باید مدنظر داشته باشند با رأی مردم، مسئول انجام امورات مردم شده اند.

,

قم فردا-  زمان قهرمانی و گرفتن مدال چه فکری بیش از هر چیز ذهن شما را مشغول می کند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- آن لحظه تمام زحمات و سختی هایی که کشیده ام را به خاطرم می آورم.

, رجبی مقدم-,

بعد از تورنمنت ملایر که یکی از سخترین مسابقات بود تا شروع مسابقات کشوری حدود 20 روز فاصله داشتم آن زمان در ملایر از ناحیه "کمر" و "پا" دچار مصدومیت شدید شدم و این فاصله 20 روزه را با گریه تمرین می کردم و لحظه ای که در مسابقه اول شدم همه سختی هایی که کشیده بودم برایم یادآوری شد.

, تورنمنت,

یکی از مسئولین در هلال احمر کهک وعده بیمه ورزشی کرد و گفتند هزینه های آب درمانی و فیزیوتراپی را عهده دار می شوند  اما تاکنون این وعده ها به سرانجام نرسیده است.

,

قم فردا-  انگیزه ورزشکاران برای به دست آورردن مدال چیست؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- اگر در روزگار فعلی افراد به دنبال ورزش حرفه ای نروند آرامش بیشتری دارند زیرا اگر بدانند کسی برای آن ها ارزش قائل نمی شود هرگز به سمت ورزش نمی روند، زیرا هیچ مسئولی آن ها را در امر ورزش حمایت نمی کند، حتی امتیازی برای ورزشکارانی که مقام کسب می کنند هم در نظر نمی گیرند. بنابراین تنها انگیزه ورزشکارانی همانند من برای به دست آوردن مدال صرفأ شاد کردن دل خانواده و همشهریانش است.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  اگر به گذشته برگردید باز هم دنبال ورزش می روید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- بله، چون عشق به این نوع ورزش دارم؛ با همه سختی های که تاکنون کشیده ام اگر به گذشته برگردم بازهم این رشته ورزشی را انتخاب می کنم اما جوان هایی که همراه من ورزش می کردند با این که در ورزش موفق هستند از آن جایی که مسئولین در مسابقات گذشته آن ها را بی انگیزه کرده اند و می بینند که مسابقات فقط هزینه بر است از ادامه فعالیت در ورزش منصرف می شوند.

, رجبی مقدم-,

, ,

قم فردا-  تاکنون تصمیمی گرفته اید که از آن پشیمان باشید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- خیر، خداروشکر تاکنون این پشیمانی را لمس نکردم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  در صحبت های خود از حقوق کارگری گفتید آیا غیر از ورزشکار بودن شغلی در کنار ورزش دارید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- بعد از اتمام سربازی برای کسب درآمد در نانوایی مشغول به کار شدم.

, رجبی مقدم-,

, ,

قم فردا-  ساعات کار در نانوایی به ورزش شما لطمه نمی زند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- در زمان مسابقات واقعأ اذیت می شوم زیرا از صبح زود تا ساعت 5 یا 6 عصر مشغول به کار هستم و از ساعت 8 شب به مدت 2 ساعت به دنبال تمرینات ورزش می روم.

, رجبی مقدم-,

از آنجا که همه مسابقات آخر هفته برگزار می شود و از طرفی منطقه کهک توریستی است و آخر هفته های بسیار شلوغی دارد بنابراین استاد کارم اجازه رفتن به مسابقه را به من نمی دهد چه برسد به این که بخواهم تمرینات پرفشار انجام دهم.

, توریستی,

من مجبورم با شرایط کنار بیایم زیرا شغل دیگری در دست ندارم و از طرفی مسئولان هم حمایت نمی کنند تا ورزشکار حداقل دغدغه کاری نداشته باشد و به اندازه کافی برای ورزش وقت بگذارد.

,

متأسفانه در مسابقات شهریار نتوانستم شرکت کنم زیرا استاد کار در نانوایی اجازه رفتن به مسابقات را به من نداد بنابراین در برنامه های اردویی هم نمی توانم شرکت کنم.

,

یک زمان برای گرفتن کارت مربی گری 2 تا 3 هفته نتوانستم سرکار حاضر بشوم و بعد از اخذ کارت دیگر نتوانستم به محل کار قبلی خودم (نانوایی) برگردم و مجبور شدم در نانوایی دیگری مشغول به کار بشوم.

,

قم فردا-  اگر به 5 سال قبل بر گردید باز هم شغل نانوایی را انتخاب می کنید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- خیر ، ترجیح می دهم تحصیل را ادامه دهم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  چرا اکنون به ادامه تحصیل نمی پردازید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- هزینه ورزش اجازه ادامه تحصیل را به من نمی دهد زیرا بودجه ای که اکنون با حقوق کارگری دارم فقط صرف ورزش و درمان آسیب دیدگی هایم می شود بنابراین باید کار کنم تا این هزینه ها را بپردازم و دیگر فرصت و بودجه ای برای تحصیل به جا نمی ماند.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  مدرک شما چیست؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شدم و در رشته نقشه کشی دانشگاه فنی حرفه ای امام خمینی مشغول به تحصیل بودم اما بعد از چند ترم به علت کمبود هزینه ای که پیدا می کردم مجبور به انصراف از دانشگاه شدم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  تاکنون مسئولین استانی به شما وعده ای داده اند که عمل نکنند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- خیر با مسئولین استانی در ارتباط نبوده ام ،گرچه تاکنون وعده زیادی نداده اند اما همان اندازه هم که وعده می دهند را عملی نمی کنند و حرف من به مسئولین این است : لطفأ وعده ای که قرار نیست عملی شود را به من ندهند.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  چه کسی و چه چیزی در مسابقات به شما آرامش می دهد؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- تمام دلخوشی من در زندگی وجود پدر و مادرم است و این دو همراه با دعایشان در مسابقات تنها آرامش من هستند

, رجبی مقدم-,

, ,

قم فردا-  چه چیزی باعث شد آقای ذبیح اله رجبی مقدم تمام سختی ها و اما و اگرها را برای رسیدن به مدال تحمل کند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- من سرسختی و جنگیدن را دوست دارم ، گاهی با 16 تا 17 ساعت کار کردن باز هم به دنبال تمرین ورزش می روم و ورزش را رها نکرده ام و تحمل این سرسختی را مدیون پدرم هستم زیرا این قدرت تحمل را عزتی از جانب ایشان می دانم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  شغل پدر شما چیست؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- دامدار است و در کار خود بسیار زحمت می کشد که ما هم از ایشان الگو گرفته ایم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  چند فرزند در خانواده هستید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- دو خواهر و دو برادر دارم که همه آن ها ازدواج کرده اند.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  آیا در این مدت کسانی بوده اند که شما را از ادامه راه ناامید کنند؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- دو سال قبل، آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر داشتم طوری که یک ماه مجبور به استراحت در خانه شدم و بسیاری از افراد در آن مدت خواهان بودند که ورزش را رها کنم ولی بعد از خوب شدنم به فعالیت ورزشی ام ادامه دادم.

, رجبی مقدم-,

هنوز هم افرادی هستند که ساز ناامیدی می زنند و می گویند این ورزش برای تو نه تنها درآمد ندارد بلکه هزینه بر است اما من به حرف های آن ها توجهی نمی کنم.

,

قم فردا-  برنامه شما برای آینده چیست؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- تصمیم دارم سال آینده در مسابقات پرورش اندام استان شرکت کنم و اگر امکان داشته باشد امسال بار دیگر یک تیم از اهالی کهک برای " پاورلیفتینگ" مسابقات استان آماده کنم.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  برای تشکیل تیم چه انتظاری از مسئولین دارید؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- انتظارات ما انجام نمی گیرد بنابراین بهتر است از مسئولین انتظاری نداشته باشیم تا از ادامه راه ناامید نشویم.

, رجبی مقدم-,

با کمبود دستگاه های ورزشی برای تمرینات مواجه هستیم و متاسفانه بودجه کافی برای تهیه این وسایل را نداریم، اگر این امکان برای مسئولین وجود داشته باشد که حداقل یک مکان برای برپا کردن باشگاه در نظر بگیرند تا با خیال راحت به تمرینات بپردازیم و دغدغه جابجایی نداشته باشیم تا حدی انتظارات را برطرف می کنند.

,

مسئولان سالن ورزشی کهک در کمال بی رحمی سالن را به افرادی اجاره می دهد که پول بیشتری بپردازند که متأسفانه پرداخت این هزینه ها از عهده ما خارج است در عین حال امکانات ورزشی کهک انتظارات را برآورده نمی کند، حتی برای گرفتن کوچکترین وسیله از تربیت بدنی باید هزار امضا بدهیم و در نهایت کاربردی برای ما ندارد.

,

قم فردا-  خاطره شیرین و تلخ شما در مسابقات چه بوده است؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- خاطره تلخ من آسیب دیدگی در مسابقات است که بسیار سختی کشیدم اما خداروشکر از آن جا که سعی می کنم در هر مسلبقه ای با آمادگی لازم بروم تاکنون مقام های اول تا سوم زیادی را بدست آورده ام.

, رجبی مقدم-,

خاطره شیرین من هم لبخندی بوده که بر لبان پدر و مادرم بعد از بُرد در بازی ها نشسته است.

,

قم فردا-  حرف آخر؟

, قم فردا-  ,

رجبی مقدم- به جوانان توصیه ورزش حرفه ای نمی کنم زیرا به هیچ عنوان به آن ها رسیدگی نمی شود اما از مسئولین می خواهم اندکی به ورزش و ورزشکاران توجه کنند.

, رجبی مقدم-,

قم فردا-  ازاینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزاریم.

, قم فردا-  ,

گفتگو از: موحده سادات اسلامی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه