اخبار داغ

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

محسن پدرام: اقتصاد مقاومتی به معنای مصون ‌ماندن از جذر و مدهای اقتصاد جهانی است

محسن پدرام: اقتصاد مقاومتی به معنای مصون ‌ماندن از جذر و مدهای اقتصاد جهانی است
عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سیاست‌گذار پولی در چارچوب اقتصاد مقاومتی موظف است از طریق نظارت و هدایت فعالیت‌های بانکی، سپرده‌گذاری‌ها را به سوی سرمایه‌گذاری‌های مولد هدایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محسن پدرام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان بارها بحث اقتصادی مقاومتی را مورد تأکید قرار داده‌اند و عنوان کرده‌اند، دشمن اقتصاد مملکت را هدف قرار داده و در مقابل، ایشان هم راهکارهای مبارزه با آن را نیز بارها گوشزد کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: ایشان با آگاهی کامل از جنگ اقتصادی دشمن و اهداف آنها از تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه ایران، همواره برنامه‌ها و الگوهای مناسب جهت مقابله با این فشارها و تحریم‌های دشمن را ارئه کرده‌اند و آنچه بیش از پیش در سخنان مقام معظم رهبری در امور اقتصادی بر آن تأکید شده‌است، بحث اقتصاد مقاومتی است.

,

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی باید برای رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده و مصون ماندن از جذر و مدهای اقتصادی جهانی تعریف شود.

,

پدرام تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آنها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت است. اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خود اتکایی است.

,

وی ادامه داد: در این راستا سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و پولی کشور باید به گونه‌ای باشد که کشور را از مسیر سنگلاخ و دشوار به سلامتی به نقطه هدف و آرمانی برساند؛ یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است که حائز اهمیت بوده و در ابلاغ سیاست‌های اصل 44 نیز به آن اشاره شده است.

,

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیای اقتصاد ملی است،‌ افزود:‌ سیاست‌گذاری‌های پولی باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی را توانمند کرده و به تشویق فعالیت‌های اقتصادی بینجامد.

,

به گفته وی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، فعال‌سازی سیستم بانکی براساس سیاست‌های بانک مرکزی و هماهنگی آن با بازارهای سرمایه به عنوان اساسی‌ترین محل تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، اتخاذ سیاست‌های پولی معتبر و با ثبات و اصلاح قوانین دست و پا گیر بانکی از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی در مقطع فعلی است و در یک جمله اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز رونق و استقلال اقتصادی کشور است.

,

*اثر سیاست‌های پولی بر نظام بانکی کشور

,

پدارم با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های پولی در تمام کشورها حائز اهمیت بسیاری است، گفت: در کشور ما که اقتصاد بانک محور است، سیاست‌های پولی نقش زیادی در مسیر اقتصاد کشور دارد.

,

وی اضافه کرد: در این راستا سیاست‌گذار پولی این وظیفه مهم را باید از طریق نظارت و هدایت فعالیت‌های بانکی، تنظیم اعتبارات، حفظ ثبات قیمت‌ها، حفظ ارزش پول، کنترل دقیق امور ارزی، هدایت سپرده‌گذاری‌ها بسوی سرمایه‌گذاری‌های مولد، اعمال کند.

,

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: از طرف دیگر دولت به عنوان مجری سیاست‌های مالی باید با کنترل هزینه‌های عمومی با تغییر در منابع درآمدی خود از قبیل مالیات‌ها و فروش نفت، بر تولید و رشد اقتصادی اثرگذار باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه