اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه نطنز فراهم شده است

زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه نطنز فراهم شده است
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان این که زیر ساخت های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه فراهم شده است، اظهار کرد: با تلاش های فراوان میراث فرهنگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای اسلامی و دهیاری این روستا زیرساخت های لازم برای برای تحقق این مهم آماده شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ فریدون الهیاری در حاشیه بازدید از آتشکده نطنز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که زیر ساخت های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه فراهم شده است، اظهار کرد: با تلاش های فراوان میراث فرهنگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای اسلامی و دهیاری این روستا زیرساخت های لازم برای برای تحقق این مهم آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: ابتدا باید پرونده فنی و تخصصی این روستا برای ثبت در میراث جهانی یونسکو آماده شود تا در مرحله بعد ثبت جهانی آن نیز انجام شود.

,

الهیاری از مسجد جامع نطنز به عنوان یک آثار تاریخی دیگر برای ثبت جهانی نام برد و گفت: با این که این اثر جذاب و تاریخی که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است کاندید ثبت جهانی شده است اما هنوز هیچ اقدامی به خصوص در موضوع تامین ریرساخت ها برای تحقق آن صورت نگرفته است.

,

وی با اشاره به تعداد قابل توجه امامزادگان در شهرستان، بیان کرد: توسعه گردشگری مذهبی نیز یکی از سیاست های مجموعه میراث فرهنگی استان است و به خاطر ظرفیت بالای شهرستان نطنز در این موضوع و وجود مراکز گردشگری مذهبی قابل توجه در آن تصمیم گرفتیم تا محور گردشگری را در این منطقه در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد کنیم و تلاش می کنیم تا امکانات آن نیز فراهم شود.

,

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهر خالدآباد از جمله خانه آقاگل، مسجد بیرین و تپه های باستانی این شهر، گفت: این آثار دارای یک بافتی است که می تواند احیا شود و در این شهر هرچه کارهای جانبی مثل ساخت پارک انجام شود، مانند توجه و رسیدگی به بافت های تاریخی این روستا نتیجه ندارد و برند نمی شود.

,

وی همچنین در حاشیه بازدید از خانه تاریخی محقق الدوله بادرود و در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بادرود و خالدآباد بیان کرد: شوراها و شهرداری باید به صورت جدی برای احیای بافت های تاریخی با میراث فرهنگی همکاری کنند.

,

الهیاری گفت: کسانی که مالک خانه های تاریخی هستند و تصمیم دارند تا این خانه ها در خدمت اهداف میراث فرهنگی قرار گیرد باید مشوق هایی از جمله پروانه و دیگر معافیت ها برای آن ها در ابعاد مختلف در نظر گرفت.

,

وی خاطر نشان کرد: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان به زودی طرح اجرایی اقامتگاه موقت و دایمی ویژه زائران و مسافران آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد (ع) عملیاتی می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه