اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

نیروگاه خورشیدی اصفهان با ۳۲۲ پنل راه‌اندازی شد

نیروگاه خورشیدی اصفهان با ۳۲۲ پنل راه‌اندازی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ایران از لحاظ برخورداری منابع مختلف انرژی یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و استان اصفهان نیز از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛ به نقل ازاصفهان بیدار؛ سید مصطفی علوی اظهار کرد:سالیانه 330 روز آفتابی با متوسط شش ساعت در روز در اصفهان وجود دارد که این موضوع کارشناسان اداره گاز را برآن داشت تا با برنامه ریزی هایی از این انرژی بهره برداری حد اکثری از این انرژی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صفهان بیدار,

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 کیلووات و هزینه‌ای بیش از ۷۱۰ میلیون ریال را بر همین اساس دانست و گفت: با استفاده از انرژی خورشیدی و اقدام زیست محیطی می توان از مصرف بیش از پنج هزار لیتر سوخت های فسیلی و انتشار یک هزار و ۳۰۰ تن کربن جلوگیری کرد.

,

وی ادامه داد: در مساحتی بالغ بر 150 متر مربع این نیروگاه ۳۵ پنل خورشیدی با وزن ۱۷ کیلوگرم و توان تجمعی پنل حدود ۲۸۵ وات نصب شده است.

,

علوی با بیان اینکه این نیروگاه با ظرفیت 20 هزار کیلووات تولید سالانه به برق شهرستان متصل شده است گفت: بر اساس یک قرارداد ۲۰ ساله با شرکت توزیع برق شهرستان هر کیلووات بالغ بر ۹ هزار و ۷۷۰ ریال به این شرکت فروخته می شود.

,

ظهر امروز نیز خبری مبنی بر آغاز بهره برداری از نیروگاه ۱۰۰ کیلووات خورشیدی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منتشر شد؛ این نیروگاه از ۳۲۲ عدد پنل خورشیدی ۳۱۰ وات و دو عدد اینورتر ۵۰ کیلو وات تشکیل شده است.

,

با راه‌اندازی این نیروگاه به طور سالیانه از انتشار و تولید ۱۵۰هزار کیلوگرم دی اکسید کربن جلوگیری خواهد شد.

,

ظرفیت اسمی این نیروگاه ۱۰۰ کیلووات است که توانایی تولید آن به طور سالانه ۲۱۰ هزار کیلووات ساعت برق است.

,

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه این گفتگو تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کلان کشور استفاده بهینه از منابع و ارتقاء میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین بخشی از نیاز روزافزون انرژی کشور به شمار می‌رود.

,

وی با بیان اینکه استان اصفهان از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است گفت: ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از لحاظ برخورداری منابع مختلف انرژی محسوب می‌شود و علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت های فسیلی نظیر نفت و گاز، دارای قابلیت فراوان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید، زیست توده و زمین گرمایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه