اخبار داغ

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران تاکید کردند؛

ولایت فقیه، رمز عظمت غدیر است/ دلارهای سعودی جان مردم میانمار را گرفته است/ شهید حججی تجسم عینی حماسه عاشورا را زنده کرد

ولایت فقیه، رمز عظمت غدیر است/ دلارهای سعودی جان مردم میانمار را گرفته است/ شهید حججی تجسم عینی حماسه عاشورا را زنده کرد
ائمه جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار را محکوم کردند و بر پیگیری سازمان های بین المللی برای مجازات عاملان این جنایت تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در شهرستان های استان تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار را محکوم کردند و بر پیگیری سازمان های بین المللی برای مجازات عاملان این جنایت تاکید کردند.

,

مشروح خطبه های نماز جمعه استان تهران

,

 

,

امام جمعه تهران: ولایت فقیه، رمز عظمت غدیر است/ پشت پرده جنایات میانمار رژیم صهیونیستی است

,

 

,

, ,

 آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به موضوع غدیر، گفت: باید بکوشیم غدیر را جهانی کنیم و دنیای اسلام آن را به خوبی بشناسد که این وظیفه مهم ماست و این امانتی است که خداوند ادای آن را از ما می‌خواهد. خیلی از جوامع اسلامی هنوز غدیر را خوب نشناخته‌اند و کلمه غدیر به گوش‌شان نرسیده است.

,

وی افزود: در این زمینه از بیناد الغدیر تشکر می‌کنم که فعالیت‌‌های خوبی داشته، اما کافی نیست، دولت باید در این زمینه بنیاد را کمک کند، وظیفه مهم یک کشور که بالاخره افتخارش این است که عدل علی حاکم است، باید وظیفه‌اش این باشد که علی را به دنیا معرفی کند، غدیر را معرفی کند و با این فضایلی که امیرالمومنین دارد و دشمن تا توانست فضائل او را مخفی کرد، اما دنیا را فضائل علی پر کرده و این تذکری است که باید گفته می‌شد.

,

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به تحلیف‌های مسئولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌ این تحلیف را هم رئیس‌جمهور انجام داد و هم هیئت دولت انجام داد و هم در شوراها این عمل انجام گرفته و علاوه بر این تحلیف، وعده‌هایی را وزرای پیشنهادی به نمایندگان دادند و مردم هم شنیدند، من می‌خواهم در این مورد نکته‌ای را بگویم، قرآن می‌فرماید: بعضی از مردم با خدا پیمان می‌بندند و می‌گویند خدایا اگر به ما مالی دادی ما حتما به فکر فقرا خواهیم بود، صدقه می‌دهیم و ما حتما در زمره بندگان صالح تو خواهیم بود و به وظیفه ثروتمندی عمل خواهیم کرد،‌ آیه دیگری می‌گوید: وقتی خداوند از فضلش چیزی به آنها داد و آنها ثروتمند شدند، بخل ورزیدند، بنا بود به فقرا بدهند، اما ندادند، پشت کردند و فراموش کردند وعده‌های‌شان را و بالاخره فراموش کردند تحلیف‌ها و قسم خوردن‌شان را و روی گرداندند از وعده‌هایی که دادند. آیه سوم می‌گوید:‌ وقتی به وعده و قسمی که خوردند عمل نکردند خداوند در دل‌های آنها نفاق ایجاد می‌کند و این نفاق یعنی منافق که تا روز قیامت این نفاق ادامه دارد و در عالم برزخ اینها منافق شناخته می‌شوند. دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید که بدانید به قسم‌تان عمل نکنید، منافق خواهید بود و در قیامت هم در این زمره خواهید بود. رئیس‌جمهور ببینید در چه چیزهایی قسم خورده، قسم خورده در برابر قران خود را وفق مردم کند و لذا مراقب باشد.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی کشتار مسلمانان میانمار را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد:‌ خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. چه می‌کنند؟ والله بدن آدم می‌لرزد،‌ نمی‌دانم چطور بگویم، در این جریان کارهایی کردند، سرهای بچه‌ها را بریدند و بچه‌ها را زنده زنده سوزاندند و چه جنایت‌هایی می‌کنند.

,

وی با اشاره به نقش رژیم‌صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد بهت‌آور است، مردم را در یک کلبه چوبی جمع می‌کنند و آنها را آتش می‌زنند، برخی پیشنهاد می‌دهند، ترکیه پیشنهاد می‌دهد که بنگلادش مرزهایش را باز کند که آنها هم متاسفانه بسته‌اند. سازمان ملل هم استقبال کرده،‌ جالب است! سازمان ملل هنر شما همین است، سازمانی که قرار بود به مظلومان برسد و از حقوق مردم دفاع کند، این کار را می‌کند؟ شما برای چه تشکیل شدید؟ برای حمایت از ظالمان تشکیل شد‌ه‌اید؟

,

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر یکپارچگی مسلمانان در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا گفت: همه باید مرگ بر حکومت میانمار بگویند.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنانش اخلاص شهید حججی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ مدتی از شهادت او گذشته، اما داغ شهادتش بر تن همه مانده و مرم به یاد شهید حججی ناله می‌زنند، عجیب است، ما در مبارزه‌‌های  حق بر باطل سر بریده زیاد داشتیم، اما عجیب است که این عزیز این‌گونه نامور شده و نه تنها نامور شده، بلکه مورد عشق همه قرار گرفته و او به عنوان حجت الهی مطرح است.

,

وی اضافه کرد: جنایات داعش درباره این شهید کم نیست، رمز مطرح شدن شهید حججی اخلاص او بوده،‌ از طرفی نیز جنگ در قرون زیاد داشتیم، اما هیچ جنگی مثل کربلا جلوه نداشت آن هم به خاطر اخلاص در آن بود. شهید حججی حقیقتاً اخلاص بالایی داشته است.

,

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه نامه‌ای از شهید حججی در وصف شخصیت ائمه اطهار قرائت کرد و گفت: برادران و خواهرانی که اسیر پول شده‌اید از این شهید درس بگیرید. شهیدی که ۲۳ ساله بوده می‌گوید خدایا می‌خواهم با تو معامله کنم و این چنین خود را برای شهید شدن آماده کرد.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنانش اظهارات مقام‌های آمریکایی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آمریکا خیلی پرروست،‌ نه تنها ظالم است، بلکه پررو هم است و می‌گوید باید اماکن نظامی ایران را بازدید کند، شما غلط می‌کنید، شما چه کاره هستید؟ کی به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد. این آرزو را به گور خواهید برد. راه‌های نظارتی بر مراکز هسته‌ای ایران که در برجام تعهد کردیم، کاملا روشن است و بازرسان آژانس از آن بازدید کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند ایران هیچ تخلفی نداشته است. حالا آمانو می‌گوید آژانس می‌تواند از مراکز نظامی بازدید کند که او هم اشتباه کرده است.

,

وی تاکید کرد:‌ ایران درباره سلاح‌هایش وعده نداده و هیچ کشوری نمی‌تواند در زمینه اطلاع از آنها  گامی بردارد.

,

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین آزادسازی شهر دیرالزور سوریه و تلعفر عراق را تبریک گفت.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با خطاب قرار دادن نقش عربستان سعودی در کشتار مردم یمن اظهار داشت: در یمن تعداد مبتلایان به وبا به ۲ هزار و ۴۳ نفر رسیده است. نمی‌دانم این عربستان سعوی احساس مسئولیت نمی‌کند؟ به روایات قرآن ایمان دارد؟ اگر ایمان دارد آن را بگوید و اگر ندارد تا کی می‌خواهد کشتار راه بیاندازد؟

,

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به مسئولان فضای مجازی در کشور گفت: در این فضای مجازی هر کسی هر حرفی می‌خواهد بگوید، می‌گوید آن هم بی‌نام و نشان! می‌گوید فلان مسئول هزاران دلار دزدیده و یا فردی در کشور چنان و چنین کرده، اینها ذهن مردم را خراب می‌کند، مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند. به مسئولین توصه می‌کنم چشماهیان را باز کنند، ببینید چه‌ها می‌شود. اگر جواب ندهید مردم فکر می‌کنند راست است و اگر هم بگویند راست است،‌وامصیبتا. بیایید در تلویزیون شفاف در این زمینه صحبت کنید.مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.

,

به گزارش تسنیم، موحدی‌کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز با تاکید بر یاد خدا گفت: خدایا من بنده بی‌ادبی هستم؛ آن موقع که من در مواجهه با تو بودم، ترک فرمان تو را کردم و این بی‌ادبی من بود،‌خدایا تو بزرگواری و یکی از مصادیق روشن بزرگواری عفو است و و از تو درخواست می‌کنم مرا عفو کنی و این بی‌ادبی‌ها را ببخش.

,

وی با تبریک ولادت حضرت هادی و فرا رسیدن عیرغدیر خم به آیه به “الیوم اکملت لکم دینکم”  اشاره کردو افزود:  گفت: عظمت غدیر روشن است، اگر این ابلاغ صورت نمی‌گرفت گویا هیچ کاری پیغمبر نکرده بود.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ولایت رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر گفت: ولایت ایشان همان ولایت امیرالمومین و ولایت رسوال‌الله است. با داشتن ولایت دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، با داشتن رهبری پارسا و متقی که مردم از او پیروی کنند دشمن غلطی نمی‌تواند یکند و هیچیک از توطئه‌های او محقق نخواهد شد. اگر در بین شما تقوا حاکم نباشد و اسیر دنیا و شهوات باشید اکر در حکومت به جای ضوابط روابط حاکم باشد  و از فراکین امیرالمونین در عهدنامه کالک اشتر تخلف گردید باید بترسید و جا دارد بنتسید

,

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: مبادا آمریکات نفوذ کند و آمریکایی که از در بیرون رانده شده از دریچه وارد شود، مبادا حکومت دینی از دست شما برود. آنچنان که از دست مردم مسلمان در جریان اندلس رفت که از دست رفت. حکومت اسلامی ساقط شد به واسطه اینکه مردم شهواتشان بر دینشان غالب آمد، اهل شهوت شدند، دنیاپرست شدندو داستان اندلس را به دقت مطالعه کنید که اینها هشدارهایی است که برای ما مردم ایران که به حمدالله علمدار قدرت اسلام در جهان هستیم باید مراقب باشیم که آسیب نبینیم و این سخن اصلی قرآن است.

,

وی بابیان اینکه مسئله غدیر مسئله ولی فقیه است، گفت:  در آستانه غدیر باید به افراد بگوییم مراقب باشد، از پیروی رهبر ذره‌ای منحرف نشوید. ذره‌ای در این جریان اشتباه رخ ندهد.

,

 

,

امام جمعه رباط کریم:دلارهای سعودی جان مردم میانمار را گرفته است

,

 

,

, ,

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه که با حضور آحاد مردم خداجو و انقلابی رباط کریم، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) توانست به اسلام قدرت بزرگی ببخشد، ایشان آن گونه این دین مبین را در میان جوامع آن زمان ترویج دادند که کفار به جنگ مستقیم با این پیامبر آسمانی برخاستند و هر چه کشته می دادند بر کینه آن‌ها افزوده می شد.

,

وی به اشاره به روز مهم غدیر، این را یک نشانه برای ماندگاری نام حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام و بشریت دانست و ابراز کرد: غدیر ثمره تمام پیامیران است وما باید به راه غدیر برگردیم.

,

خطیب جمعه رباط کریم خاطرنشان کرد: ۱۷ شهریور سال ۵۷  کشتار بی رحمانه مردم در میدان ژاله که حتی آمار کشته های این روز مشخص نیست، ژنرال هایزر بعد از این که دید مردم  عقب نشینی نمی کنند این بار دستور به قتل عام مردم را داد و آن وقت امریکا پس از تمامی این قتل عام ها حرف از حقوق بشر می زند.

,

امام جمعه رباط کریم با انتقاد از وضعیت کشتار مسلمانان در میانمار، ضمن انتقاد از آمریکا، خواستار نظارت سازمان های حقوق  بشر بر کشتار ظالمانه مردم این سرزمین شد و تصریح کرد: امروز هم که در میانمار به راحتی دارند تمامی مسلمان ها را قتل عام می کنند، کجایند دلار های سعودی، صدای امریکا پس کجاست، حقوق بشر چرا ساکت مانده اند هر روز دارند تعداد زیادی از مردم را به راحتی می کشند، هر نوع جنایتی که بگویید اینها دارند انجام می دهند.

,

وی یادآور شد: اگر در روزهای انقلاب ما ایستادگی نمی کردیم امروز در این جایگاه نبودیم، امریکا شیطان بزرگ است و ما نباید کوتاه بیاییم و باید کمی به کشورهای دور خودمان نگاه کنیم دور تا دور کشورمان جنگ است.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد خاطرنشان کرد: ما نباید کوتاه بیاییم امریکا هنوز بر سر تعهد های خود در برجام نایستاده است، هنوز عهد شکنی می کنند و مدتی است دولتی های ما دارند کار های درست و حرف های درستی در مورد امریکا می زنند، این حرف‌ها باید همشیگی باشد اگر امریکا شاخ و شونه می کشد ما هم باید شاخ و شونه بکشیم تا امریکا جلو نیاید.

,

 

,

امام جمعه قرچک: صهیونیست ها در قلب جغرافیا جهان اسلام در حال فتنه گری هستند

,

 

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: عبادت پر رمز و راز حج، چاره مادی گرایی و آتش افروزی نظام سلطه است.

,

وی گفت: این چه مسلمانی است که همه تماشاچی شدند و روزی هزاران نفر مسلمان در دنیا در بدترین وضع شکنجه و به قتل می رسند .

,

اسماعیلی افزود: ارتش یک کشور و رییس یک ملت  خود حقوق شهروندان و بخشی از ملت را نادیده می گیرد و قتل عام راه انداخته است، سیاست های نظام سلطه از بی چارگی و نفهمی حاکمان و برگان کشور های اسلامی استفاده کرد و با فتنه انگیزی و آتش افروی میان مسلمانان امنیت کشورهای اسلامی را به خطر انداخت.

,

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب، بیان کرد: عامل عمده نا امنی دنیای اسلام، غفلت ما و سوء استفاده دشمن از این غفلت ها است، امروز باید مسلمانان به وظیفه قرآنی خود که عمل کنند.

,

امام جمعه قرچک تاکید کرد: صهیونیست ها در قلب جغرافیا جهان اسلام در حال فتنه گری هستند مارا به جنگ داخلی سوریه، عراق، یمن، بحرین، لیبی، افغانستان، پاکستان سرگرم کردند، تا فلسطین فراموش شود، تا مسلمانان میانمار بی دفاع و بی پناه بمانند کودکان زنده سوزانده و سر بریده شوند.

,

وی تصریح کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم مردم بی دفاع سوریه وعراق را می کشد و به کمک پادشاهان بی کفایت و ذلیل و السعود و ال خلیفه در یمن و بحرین مردم را قتل عام می کنند و ایران را حامی تروریسم می خوانند.

,

اسماعیلی افزود: سوچی رهبر غربگرا و آمریکایی میانمار با حمایت چه کسی مردم را از حقوق مسلم خود محروم کرده است، جایزه صلح نوبل آدم کش شده است، روسای کشور های اسلامی باید فوری فکری به حال مظلومان میانمار بکنند.

,

وی گفت: امروز وزرای باید شایسته سالاری را در انتصابات فراموش نکنید، نیرو های خدا ترس، ولایی، دلسوز و ارزشی را در جایگاه های خدمت منصوب کنید، جلو سوء استفاده و فرصت طلبی قسم خوردگان تفکر سلطنتی، وابستگان و دلبستگان اجنبی را بگیرید.

,

امام جمعه قرچک تصریح کرد: کسانی که در جریان فتنه پرونده و سابقه دارند و مردم تلاش آنها را دیده اند، به این آدم ها بها ندهید، اینها عوامل استکبارند و برادران صهیونیست ها هستند.

,

وی با اشاره به شهدای ۱۷ شهریور سال ۵۷ ، بیان کرد: فریاد مظلومانه شهدای آن روز هنوز به گوش می رسد، حججی ها ایثار نکردند تا عده ایی راحت تر خیانت کنند، مادر شهید حسن جنگجو در ۳۴ سال منتظر نشانی از فرزندش بود و پس از ساعتی تحمل نداشت و جان تسلیم کرد و کمتر ا دو ساعت هزاران نفر به خاک و خون  کشیده شدند.

,

وی در پایان تاکید کرد: در جمعه سیاه مسلمانان غیور چه خواستند و چنان مقاومت و ایستادند که امام عزیز (ره) فرمود: انقلاب شما تضمین شد و بعد از ۵ ماه به پیروزی رسیدیم.

,

 

,

امام جمعه اسلامشهر: حوادث تلخ شهریورماه در انقلاب اسلامی با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاد

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ شهریور ضمن توصیه مردم به تقوای الهی بازگشت پیکر شهید مدافع حرم محمود شفیعی را به خانواده، بستگان و هم‌رزمان آن شهید تبریک و تهنیت گفت.

,

وی با اشاره به حوادث روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ خاطرنشان کرد: در این روز رژیم خون‌خوار پهلوی اجتماع بزرگ تظاهرات مردم در میدان ژاله تهران را از زمین و هوا به رگبار و گلوله بست و هزاران نفر از مردم کشته و زخمی شدند این حادثه یکی از بزرگترین فجایع تاریخ انقلاب بود، بعد از آن حادثه نام آن میدان به میدان شهدا تغییر یافت.

,

امام‌جمعه اسلامشهر اضافه کرد: ماه شهریور خاطره‌های تلخ دیگری هم برای ملت ما داشته است. شهادت شهیدان رجایی و باهنر، آیت‌الله قدوسی دادستان کل کشور بدست منافقین، آیت‌الله مدنی امام‌جمعه تبریز همه از حوادث تلخ شهریورماه محسوب می‌شود. در آخرین روزهای شهریور نیز ایران اسلامی شاهد حمله نظامی صدام از هوا و دریا و زمین و آغاز جنگ بود. همه این حوادث با چراغ سبز آمریکا و بوسیله عوامل آن انجام‌گرفته است.

,

وی تصریح کرد: همانند کشورهای یمن و بحرین که عوامل استکبار مدت‌هاست در این دو کشور اسلامی جنایاتی را انجام می‌دهند مسلمانان میانمار نیز مورد درد و رنج و کشتار هستند ۱۲۵ هزار نفر مسلمان آواره در این کشور وجود دارد. اخیراً عده‌ای از مسلمان که می‌خواستند خودشان را به بنگلادش برسانند در آب‌های بین این دو کشور غرق شدند.

,

حجت‌الاسلام نوروزی اعلام کرد: صدای مظلومیت این ستم دیدگان در دنیا منعکس است ولی طرفداران حقوق بشر آمریکایی که گاهی برای اعدام یک قاچاقچی معروف سروصدا راه می‌اندازند در مورد مسلمان میانمار ساکت‌اند برای اینکه اربابان آنان اجازه مطرح کردن این مسئله را نمی‌دهند.

,

وی ضمن محکوم کردن سکوت طرفداران حقوق بشر افزود: از دولت‌مردان خود درخواست می‌کنیم مسئله را از راه دیپلماسی پیگیری کنند و به مسلمانان مردم مظلوم میانمار کمک کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به عید بزرگ غدیر خم گفت: پیامبرمی فرمایند که یکی از بزرگترین اعیاد بزرگ امت من عید غدیر است. خداوند در آیه ۶۷ سوره مائده که در سفر حج پیامبر اکرم در سال دهم هجری نازل شد فرمان ابلاغ رسالت می‌دهد، سه بار این مأموریت به پیامبر اکرم داده‌شده است و ایشان احتمال اینکه عده‌ای با این کار مخالفت کنند می‌دادند. به همین جهت منتظر محکم‌کاری از طرف پروردگار عالم بودند که در این آیه خداوند فرمود که ایشان را از شر مردم در امن می‌دارد.

,

وی با اشاره آیه سوم سوره مائده افزود: این آیه دارای دو بخش است یک بخش گوشت‌های حرام است که مسلمان باید پرهیز کنند در لابه‌لای حرمت خوردن گوشت‌های حرام یک مسئله بسیار مهم گنجانده‌شده است و آن مسئله این است که در تاریخ اسلام و تاریخ زندگی پیامبر اکرم یک روز بسیار مهم است که چهار ویژگی دارد.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد: بر اساس این آیه این روز چهار ویژگی دارد. این روزی، روزی است که کفار از براندازی اسلام ناامید شدند، دین با تعیین جانشین پیامبر اکرم کامل و نعمت پروردگار بر مسلمان کامل شد و خداوند از اسلام آوردن مسلمانان راضی شد. تمام مفسران شیعه کلمه الیوم در این آیه را عید غدیر خم معرفی کردند.

,

 

,

امام جمعه ری: سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در جنایات میانمار باعث تاسف است

,

 

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، عید سعید غدیر را تبریک گفت و اظهار داشت: روز غدیر عید الله اکبر است مردم باید در این ایام شاد باشند.

,

شاهچراغی با بیان اینکه این شادی باید با دیگر شادیها متفاوت باشد گفت:ائمه معصومین در این روز مردم را اطعام می دادند و در جشنها شرکت می کردند. امام رضا(ع) در روز غدیر لباس و غذا توزیع می کرد تا غدیر را زنده نگه دارد.

,

وی با بیان اینکه دشمنان پس از واقعه عاشورا ۱۵۰ سال اجازه ندادند مردم مسئله غدیر را مطرح کنند، تاکید کرد: ما نباید اجازه بدهیم گرد غربت بر روی غدیر بنشیند و احادیث امام علی(ع) را که کار بسیار با ارزشی است نقل کنیم.

,

امام جمعه شهرری گفت: امروز ۱۷ شهریور ماه و روز کشتار مردم بی گناه است. کشتار در روز ۱۷شهریور پیروزی انقلاب و سقوط خاندان شاهنشاهی را تسریع کرد.

,

شاهچراغی با بیان اینکه شهدای ۱۷ شهریور هم مظلوم و هم غریب هستند اضافه کرد: آنان تصور می کردند که انقلاب پیروز نخواهند شد ولی به برکت همین خونهای پاک،  انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

,

وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: این جنایتها برای جهان اسلام قصه پرغصه ای است. ما هیچ تردیدی نداریم در همه آن جنایتها و به آتش کشیدن کودکان و مردان و زنان، دست اسرائیل پشت پرده است و با چراغ سبز آمریکا دولت آدم کش میانمار به این جنایت دست می زند.

,

امام جمعه شهرری ادامه داد: دلیل این جنایت و نسل کشی و حوادث بیانگر آن است که اسلام سریعا در حال پیشرفت است. اسلام در جهان جان گرفته و علی‌رغم همه مشکلاتی که در جهان برای مسلمانان وجود دارددشمن دچار وحشت شده و گمان می کند با چنین کشتاری می تواند مانع این پیشرفت باشد. آنان تصور می کنند که با این حرکتها می توانند چراغ نورانی اسلام را خاموش کنند.

,

شاهچراغی تصریح کرد: جامعه بین المللی در برابر این جنایات سکوت مرگ  اخذ کرده اند و نه تنها سکوت کرده اند بلکه کمک هم می کنند. امروز برای سازمان کنفرانس اسلامی باید متاسف باشیم چرا در برابر این جنایات اعلام موضع نمی کنند این افرادی که کشته می شوند اهل سنت هستند شیعه نیستند امروز عربستان و کویت بی غیرت چرا برای نابودی مسلمانان وحدت می کنند.

,

 

,

 

,

امام جمعه بخش گلستان: شهروندان در ساخت پروژه سه راه آدران صبور باشند/ شهید حججی تجسم عینی حماسه عاشورا را زنده کرد

,

 

,

, ,

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود در ارتباط با عید غدیرخم، بیان داشت: مسئله غدیر به مقبولیت اشاره دارد نه به مشروعیت، و پیامبر اسلام (ص) در مراسم حج، ماموریت می یابد تا بحث مقبولیت و امامت را مطرح کند.

,

وی همچنین به سالروز ۱۷ شهریور و اتفاقات آن اشاره کرد و گفت: در آن روز میزان خونریزی در ایران بینهایت بالا آمد و عده بسیار زیادی در میدان ژاله تهران به شهادت رسیدند، که روز بسیار عجیب و وحشتناکی بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه با بیان اینکه مردم در انتظار تشییع جنازه شهید محسن حججی هستند، اذعان داشت: شاید یکی از علل تاخیر در تشییع شهید حججی، جدا کردن سر از بدن این شهید بزرگوار و مصلح کردن او می باشد، و نحوه شهادت شهید حججی تجسم عینی حماسه عاشورا را زنده کرد و عاشورا و کربلای دومی را نشان داد.

,

وی باتاکید بر برگزاری جلسه در خصوص اربعین در فرمانداری شهرستان بهارستان، تصریح کرد: به برگزاری مراسم اربعین و زیارت کربلا توجه داشته باشید، در این روز در حدود ۲۵ میلیون نفر به زیارت می روند درحالی که هیجکس لطمه‌ای نمی بیند و این درحالی است که در حادثه منا چند هزار نفر شهید شدند، و این به جایگاه کربلا و اام حسین (ع) برمی گردد.

,

امام جمعه بخش گلستان با اشاره به پروژه سه راه آدران، اظهار داشت: شهروندان در عبور و مرور خود عجله نکنند و از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند، چرا که تکمیل شدن این پروژه به نفع خود مردم بوده و سبب بهبود روند ترافیکی شهرستان می گردد.

,

وی درپایان باتوجه به برگزاری مراسم‌های در ارتباط با عیدغدیر، افزود: فردا ساعت هشت صبح مراسم عید غدیر در مزار شهدای شهرگلستان با صرف صبحانه و دیدار با سادات آغاز خواهد شد، که از شهروندان و نمازگزاران برای شرکت در این مراسم دعوت می نمایم.

,

 

,

 

,

امام جمعه خیرآباد: دستگاه دیپلماسی در خصوص مسلمانان میانمار موضع گیری جدی کند

,

 

,

, ,

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نمازجمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: گاهی وجود مشکل و اختلاف در خانواده امری طبیعی است اما آنچه مهم است مدیریت این اختلافات است.

,

حجت الاسلام طزری اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید در صورتی که زن و مرد دچار مشکل شدند و خود نتوانستند آن مشکل را حل کنند بهترین راه ممکن این است که دو نفر را از طرف خانواده مرد و چند نفر را از خانواده زن که دلسوز، عاقل و متعهد باشند انتخاب شوند و بین این دو داوری کنند و مشکل را حل نمایند.

,

حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم به همه محبان آن حضرت گفت: عید غدیر جریانی مستمر  در طول تاریخ است و مخصوص به زمان  خاصی نیست، غدیر به ما می آموزد که چگونه و از چه کسانی تبعیت کنیم.

,

حجت الاسلام طزری افزود: پیامبر اکرم(ص) در غدیرخم امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان نمونه کامل یک مدیر در جامعه اسلامی معرفی نمود فلذا بر همه مدیران واجب است تا از امیرالمؤمنین(ع) الگو بگیرند.

,

وی بیان داشت: مدتی است شاهد اتفاقات ناگوار در کشور هستیم که هر چند وقت یکبار شاهد از دست رفتن عده‌ای هستیم که نمونه اخیر آن واژگونی دانش آموزان استان هرمزگان بود که باعث شد ۹ نفر از دست برومد و عده‌ای با مشکلات جدی جسمی مواجه شوند.

,

حجت الاسلام طزری افزود: اینکه در ابتدا هر ابراز همدری و پیگیری ماجرا باشند خوب است اما متأسفانه بعد از چند روز این حادثه به فراموشی سپرده می‌شود و در انتها خطای انسانی عامل اصلی شمرده می‌شود و ماجرا فیصل داده می‌شود.

,

امام جمعه خیرآباد گفت: از مسئولان انتظار می‌رود برنامه‌ای اردویی و دیگر برنامه‌ها را با مدیریت صحیح برنامه‌ریزی کنند به گونه‌ای که شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشیم.

,

حجت الاسلام طزری در اعتراض به کشتار مسلمانان مردم مظلوم میانمار گفت: در چند روز گذشته با کمک سازمان‌های بین المللی و سکوت مرگبار آنان در حال قتل عام و نسل کشی مسلمانان بی‌پناه روهینگیای می‌باشد و متأسفانه سازمان ملل و سازمان حقوق بشر سکوت نموده‌اند و نظاره گر این مطلب هستند.

,

وی بیان داشت: حمایت از مظلوم از اصول انقلاب اسلامی است و از مسئولان کشور خصوصاً دستگاه دیپلماتی انتظار میرود در این خصوص فعالیت خود را مضاعف نماید و با خواستن از سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای غیر متعهد خصوصاً کشورهای اسلامی منطقه جلوی این جنایات وحشیانه را بگیرند.

,

طزری تصریح کرد: این اقدام وحشیانه طبل رسوایی مجامع بین المللی خصوصاً سازمان حقوق بشر را به صدا در آورد و نشان داد که حقوق بشر ابزاری است در دست دولت های مستکبر برای چپاول کشورهای دیگر.

,

امام جمعه ضمن بیان اینکه در چند روز گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل مطالبی را علیه کشور ما بیان داشت که به نوعی زنگ خطر را به صدا در آورد، اظهار داشت: سخنان این نماینده هوشیاری و اقدام به جای مسئولان را می طلبد، ایشان بیان می کند که هر چند برجام را کامل اجرا کرده است اما این دلیل پایبندی ایران نیست و در جای دیگر بیان کرده است ناظران این نکته را فراموش کرده اند که گمان می کنند تا زمانی که ایران محدودیت‌های مربوط به غنی سازی و سانتریفیوژها را رعایت کند به توافق هسته‌ای پای بند بوده است و این مطلب صحیح نیست.

,

وی افزود: آنچه از سخنان نماینده آمریکا می‌شود فهمید آنست که علی‌رغم پایبندی ایران به برجام و انجام تمام تعهدات‌ها و عدم اجرای برجام از سوی ۱+۵  متاسفانه بر اثر سهل انگاری و خوش بینانه عمل کردن و اعتماد بیجا به طرف مقابل است.

,

حجت الاسلام طزری ادامه داد:  اکنون ۱+۵ خصوصاً آمریکا بدنبال آن است که ایران را ناقض برجام معرفی کند و برای آنکه تحریم‌هایی که قرار بود برداشته شوند دوباره باز نگردد،  ایران را مجبور کنند تا در مسائل دیگر همچون موشکی به پای مذاکره بکشانند و برجام های دیگر را اجرایی کنند.

,

امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: امروز می‌طلبد که تیم هسته‌ای و دستگاه دیپلماسی کشور نقش جدی تری در این مسئله داشته باشند واز دادن جواب‌های محترمانه آن هم در فضای مجازی خود داری کنند و با جلساتی که با کشورهای دیگر خصوصاً کشورهایی همچون روسیه و چین برقرار می‌کنند آمریکا را به عنوان ناقض برجام معرفی کنند.

,

وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما فقط اجازه مذاکره در مسائل هسته‌ای را پذیرفتیم تا بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا مشخص شود و در مسائل دیگر همچون مسائل موشکی هرگز با کسی مذاکره نخواهیم کرد و اجازه بازرسی از تأسیسات هسته ای را هم به کسی نخواهیم داد.

,

 

,

امام جمعه باقرشهر: استکبار جهانی در کشتار مسلمانان هیچ فرقی میان شیعه و سنی نمیگذارد

,

 

,

, ,

 آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بدانید که همین مفهموم تقواست

,

آیت الله سید احمد موسوی ضمن تبریک عید غدیر گفت: پیام غدیر خم پیام وحدت و برادری میان تمامی امت های اسلامی است و همه مسلمانان عالم باید در این راستا حرکت کنند تا دشمن نتواند در بین آنها رخنه کند.

,

وی با اشاره به بیعت مسلمانان حاضر در غدیر خم با حضرت علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا، افزود: در صحت واقعه غدیر خم که سرنوشت مسلمانان اعم از شیعه و سنی را بعد از پیامبر(ص) روشن و مشخص کرده هیچ شبهه‌ای وجود ندارد، این عید یکی از بزرگ ترین عیاد است.

,

وی همچنین گفت: از همه عیاد بزرگتر و بافضیلت ترین عید پروردگار این عید است که رسول خدا فرمود،یوم و غدیر خم افصل امتی ،با فصیلت ترین و برترین عیاد امت من عید غدیر خم است

,

ایشان افزود: به مردم توصیه میکنم تبلیغ کنند بین مردم که همسایگان خود را حفظ کنند و با همسایگانشان خوب باشند.

,

وی همچنین گفت: جامعه نبوی و علوی جامعه ای است که همسایگان ابروی هم حفظ می کنند و از یتیمان حمایت و مهربانی میکنند.
از هیات امنا مساجد و هییت ها و همه میخواهیم این مراسم را ا شکوه برگزار کنند و از مبلیغ میخواهم برای مردم حرف بزنند

,
,

ایت اله موسوی با اشاره به جنایات رخ داده در میانمار گفت: مسلمان های دنیا باید بفهمنند استکبار جهانی نمیگه شیعه و سنی وقتی بحث شیعه و سنی میکند میخواهند ما را باهم درگیرکنند و در کشتارشان هیچ فرقی میان سنی و شیعه نمیگذارند

,

ایشان همچنین درباره واقعه ۱۷ شهرویر گفت: امروز ۱۷ شهریور یادوار شهدای قبل از پیروزی انقلاب که مردم تظاهرات کرد و میدان زاله قرار گذاشتن که رزیم تصمیم گرفت مردم را قلع قم کند و سربازان اسرایلی را اوردند تا بدون هیچ سرپیچی مردم را بکشندو نابود کنند.

,

 

,

 

,

امام جمعه فشافویه: کشتار مسلمانان ‌میانمار یکى از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانى است / قلب انسان‌ها به درد آمده است

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام استیری در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه حسن‌آباد فشافویه پس از توصیه خود و نمازگزاران با اشاره به کشتار مسلمانان ‌بى‌گناه میانمار در روزهاى اخیر اظهار داشت: یکى از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانى است که قلب انسان‌ها را به درد مى‌آورد.
وی گفت: ارتش میانمار عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است. اخیراً تازه‌ترین جنایت ارتش میانمار به‌دست خود آن‌ها فاش شد؛ آن‌ها اعلام کردند که در راستای مخفی ماندن تعداد کشته شدگان حملات خود جنازه ها را به آتش می کشانند.تعداد آوارگان مسلمان میانماری که به خاطر خشونت و ترس از مرگ مجبور به ترک کشورشان شدند، از مرز ۱۲۳ هزار نفر عبور کرد.

,
,

امام جمعه فشافویه افزود: جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار که با حمایت رژیم صهیونیستى و آمریکا صورت پذیرد، نمونه‌اى از جاهلیت مدرن است که در عصر اطلاعات از پوشش خبرى و رسانه‌اى آن جلوگیرى مى‌شود.ومتأسفانه مجامع بین‌المللى و مدعیان حقوق بشر را سکوتى مرگبار فرا گرفته است انتظاراین است که این سکوت رابشکنندوازادامه این جنایات وحشیانه جلوگیری کنند. در این شرایط لازم است رسانه‌هاى جمعى و شبکه‌هاى اجتماعى و هم‌چنین نهادهاى بین‌المللى کشورهای مسلمان به وظایف خود براى حفظ جان مسلمانان عمل کرده و از بدتر شدن اوضاع که از پنج سال پیش تاکنون ادامه دارد، جلوگیرى کنند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه دلخراش سانحه تصادف اتوبوس در مسیر داراب استان فارس که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادى از دختران دانش‌آموز هرمزگانى شد ، عنوان کرد: این حوادث موضوعى نیست که به راحتى بشود از کنار آن گذشت، وباید مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد. لذا ضمن ابراز همدردى با خانواده‌هاى داغدیده، نسبت به پیگیرى این دست اتفاقات توسط مسؤولان امر و ضرورت دقت و نظارت بیش‌تر در کنترل وسائط نقلیه عمومى بین شهرى و به‌ویژه مسؤولان محترم آموزش و پرورش در کم و کیف اعزامها و برگزارى اردوهاى گوناگون، تذکر لازم داده شود.

,

حجت‌الاسلام استیری همچنین حادثه تظاهرات ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بى‌تردید، قیام ۱۷شهریور را مى‌توان به‌عنوان یکى از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوى دانست. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم‌بى‌گناه در این‌روز باعث شد تا انقلابیون و رهبران آن‌ها در حرکت خود مصمم‌تر گردند وجدایى میان ملت و حکومت را عمیق‌تر کرد و امکان هر نوع پیوستگى یا سازش را از بین برد و در این بین رهبرى مدبرانه حضرت امام خمینى (ره) نقشى به‌سزا داشت. حمایت‌هاى سران به‌اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوى در سرکوب مبارزین نیز باعث گردید تا ادعاهاى به‌اصطلاح حقوق بشرى و دموکراتیک آن‌ها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلى آنان براى مردم ایران هرچه بیشتر نمایان شود.

,

امام جمعه فشافویه ضمن تبریک عید سعید غدیرخم بیان داشت: در قرآن و روایات موضوعی مهمتر از غدیر و موضوع امامت و ولایت و وصایت امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین نداریم. امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است. دچار یک طاغوت‌هایی هستند که اینها را به لجن‌زار می‌برد. مدیریت جهانی امر مهمی است. پیغمبر ما طبق قرآن و روایات فراوان خاتم پیغمبرها است. یعنی دیگر نبوت و رسالت به پیغمبر ما ختم شده است.

,

وی گفت: بعد از پیغمبر تا قیامت، می‌شود این عالم رها شود؟ پس مهم‌ترین موضوع که بالاترین مسأله‌ی جهان هست، موضوع رهبری و مدیریت جامعه جهانی است. پیغمبر خدا در غدیر خم مهم‌ترین مشکل عالم را می‌خواستند حل کنند.

,

حجت‌الاسلام استیری در پایان تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند پیغمبر صلی‌الله علیه و آله وسلم فقط در غدیر خم حضرت علی را معرفی کردند. این حرف غلط است. یک مورد مهم آن در غدیر خم بود. پیغمبر ما صلی‌الله علیه و آله وسلم از روز اول بعثت و رسالتشان تا آخرین لحظه زندگی‌شان با رفتار و گفتار و عمل خودشان، جانشینی و وصایت و خلافت و امامت حضرت علی(ع) را به مردم گوشزد کردند. اوج و یک بخش مهم آن در عید غدیر بود.

,

امام جمعه پاکدشت: دست رژیم صهیونیستی در فاجعه میانمار پیداست

,
امام جمعه پاکدشت با اشاره به فاجعه رخ داده در کشور میانمارگفت: اینان چه مردمانی هستند  و چه بلایی است که بر سر مردم مسلمانان آن کشور می‌آورند؟ دست رژیم صهیونیستی و آمریکا مثل روز در این فاجعه پیداست ،مردم بدانند انتقام ما مسلمانان از کیا و در کجا گرفته می شود؟ آن وقت  مدعیان حقوق بشر در این باره سکوت کرده و خودشان را به خواب زده اند.
,
 
,
حسن لزومی با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان جلوی پای دولت دوازدهم بیان داشت: علاج این مشکلات توجه به منویات مقام معظم رهبری است نسخه درمان در دستورالعمل های حضرت آقاست دولت همواره در حال تلاش است اما صحبت های رهبری را بسیار زیاد مورد توجه قرار دهد تا به امید خدا مشکلات این کشور حل شود.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه