اخبار داغ

چرا استان اردبیل نمی تواند بودجه جذب کند

چرا استان اردبیل نمی تواند بودجه جذب کند
استاندار سابق اردبیل با انتقاد از عدم توسعه یافتگی این استان، گفت: مشکل این است که نمی توانیم همانند برخی استان های دیگر بودجه بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،به نقل از سبلانه در جشن روز ملی استان اردبیل که دیشب با حضور استانداران سابق، استاندار فعلی استان ردبیل ، نمایندگان ادوار مختلف مجلس این استان، نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان و خیران مدرسه ساز، خیران مسجد ساز و نیز اردبیلی های مقیم مرکزدر  تالار ایوان شمس تهران برگزار شد سخنرانان به بیان دیدگاه ها و راهکار های مختلف برای توسعه ومعرفی استان اردبیل پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سبلانه,

اکبر نیک زاد در این جشن با اشاره به اینکه اردبیل به خاطر استقرار دولت وحدت ملی از زمان صفویان و برچیدن دولت های ملوک الطوایفی در جغرافیای ایران حقی به گردن ایران دارد، گفت: با استقرار دولت صفویه مذهب شیعه به طور رسمی در ایران برقرار شد و این افتخار بزرگی برای اردبیل است.

,

وی افزود: البته انقلاب اسلامی بر گردن اردبیل هم حقی دارد و آن اینکه این استان اولین مولود انقلاب اسلامی است که توانست مراحل توسعه خود را بهتر از گذشته طی کند.

,

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به سفر سال 79 رهبر انقلاب به استان اردبیل گفت: دست خطی که رهبری در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برجای گذاشته اند این استان و اردبیل را از محدودیت خارج کرد و خیلی ها به موضوع اردبیل و جایگاه صفویان ورود پیدا کرده اند.

,

نیک زاد درباره توسعه اردبیل نیز گفت: جایگاه فعلی استان با توجه به قابلیت های ویژه این استان در حوزه های مختلف قابل قبول نیست و با استان های دیگر بسیار فاصله دارد.

,

 وی افزود: مشکل این است که نمی توانیم همانند برخی استان های دیگر بودجه بگیریم.

,

استاندار سابق اردبیل به ضرورت هماهنگی میان همه بخش ها برای توسعه این استان تاکید کرد وخاطر نشان کرد: باید دیدگاه ها را عوض کرده و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان اردبیل حمایت جدی داشته باشیم چرا که بخش خصوصی نمی تواند در نقطه ای سرمایه گذاری کند که سودی را حاصل نکند.

,

نیکزاد در خصوص اینکه چرا استان اردبیل نمی تواند بودجه جذب کند ، بیان کرد: به طور مثال وقتی هیئت دولت در یکی از استان های برخوردار جلسه داشت مسئولان این استان ها اول با درخواست 40 میلیارد تومانی کمربند سبز برای رفع آلودگی ناشی از کارخانه ها از دولت مصوبه گرفتند و بلافاصله اعلام کردند که در استان صنایع مادر نداریم !

,

 نیکزاد در پایان گفت: باید اینگونه عمل کرد و بودجه گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه