اخبار داغ

نماینده مردم بروجن در مجلس:

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه انتقال آب بن-بروجن/سبزه کوه، پروژه حیات بخش بروجن است

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه انتقال آب بن-بروجن/سبزه کوه، پروژه حیات بخش بروجن است
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که کل پروژه انتقال آب بن به بروجن 30 درصد است اما تقریبا 50 درصد مسیر انتقال تکمیل شده است، تصریح کرد: شهرستان بروجن تخصیص خود از پروژه سبزه کوه با هر مدل انتقالی که عملیاتی باشد می خواهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از کلار، دکتر خدیجه ربیعی در جمع مردم بروجن ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله خود طی سخنانی، گفت: پس از بررسی های انجام شده در خصوص پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان مشخص شد منابع آبی از همین شهرستان به میزان 300 میلیون متر مکعب آب تخصیص این پروژه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,

وی گفت: پروژه ونک به رفسنجان بیش از 20 سال پیش شروع شده ولی متاسفانه مسئولین شهرستانی و استانی ادعای حق نکردند شهرستانی که خود تشنه، کشاورزی و صنعت آن فلج و سفره های آب زیر زمینی آن به حد بحران رسیده حتی یک قطره آب از آن تخصیص ندارد.

ربیعی ضمن بیان این که ما به شرط منبع و ذخیره آب هیچ مخالفتی برای انتقال و تامین آب شرب نداریم، افزود: اما برای اهداف دیگر نخست باید حق آبی این شهرستان لحاظ شود.

وی با بیان این که 100 میلیون متر مکعب آب بایستی برای دشت های خشک و بحران زده خانمیزرا و لردگان اختصاص داده شود، تصریح کرد: ولی برای انتقال آب نخست باید احتیاجات و حق آبه های شهرستان لحاظ شود سپس مازاد آن برای حل مشکلات دیگر استانها انتقال یابد.

نماینده مردم بروجن با اشاره به پیگیری های مکرر در خصوص پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان، ادامه داد: خوشبختانه در پی مراجعات و جلسات متعدد با وزیر نیرو دستور مکتوب برای اختصاص سهمی از پروژه شهدای چشمه علی برای شهرستان بروجن صادر شد.

وی گفت: سد آقبلاغ که توسعه و اشتغالزایی روستاییان شهرستان بروجن را به دنبال دارد اکنون در مرحله ارزیابی سرمایه گذار است که بزودی پس از وارد شدن سرمایه گذار این پروژه اجرا می شود.

 سبزه کوه پروژه حیات بخش بروجن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: پروژه سد امام قیس را هم به عنوان انتقال به وزارت نیرو پیشنهاد داده ایم چون وزارت جهاد تا به حال نتوانسته کاری در این پروژه انجام دهد.

وی به پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور هم اشاره کرد و گفت: بارها در مجلس هشدار داده ام که مسئولان بدانید پروژه نجات بخش شهرستان بروجن انتقال آب سبزه کوه به چغاخور است.

ربیعی فرادنبه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور را حیاتی ترین پروژه این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه 20 سال برای مردم انتظار ایجاد کرده است؛ 130 میلیارد تومان بیت المال صرف این پروژه شده است.

وی با تاکید بر این که باید راهکار اساسی برای این پروژه تدوین شود، گفت: شهرستان بروجن تخصیص خود را از پروژه سبزه کوه می خواهد حال با هر مدل انتقالی که عملیاتی باشد و حق این شهرستان را بتواند ادا کند.

پیشرفت 50 درصدی پروژه انتقال آب بن به بروجن

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: پروژه انتقال آب بن بروجن در طول سالی که گذشت پیشرفت خوبی داشته است، پیشرفت کل پروژه 30 درصداست اما تقریبا 50 درصد مسیر انتقال تکمیل شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بحران کمبود آب شرب ابراز امیدواری کرد در سال 97 شاهد بهره برداری پروژه انتقال آب بن بروجن باشیم.

وی به ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه و موارد دیگر این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه در واقع آب شرب 50 درصد مردم استان چهارمحال وبختیاری را پوشش می دهد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  سبزه کوه پروژه حیات بخش بروجن است,  سبزه کوه پروژه حیات بخش بروجن است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیشرفت 50 درصدی پروژه انتقال آب بن به بروجن, پیشرفت 50 درصدی پروژه انتقال آب بن به بروجن,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه