اخبار داغ

ملاک های ازدواج باید با دقت انتخاب شوند؛

ازدواج یک پدیده اجتماعی است که آینده فرد را تغییر می دهد/هم کفو بودن اساس یک انتخاب مناسب برای ازدواج است

ازدواج یک پدیده اجتماعی است که آینده فرد را تغییر می دهد/هم کفو بودن اساس یک انتخاب مناسب برای ازدواج است
داشتن ملاک مناسب و انتخاب با توجه با آن معیارها بر زندگی زناشویی اثرات مثبتی خواهد داشت که خوشبختی یکی از آن اثرات مثبت خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبریه، یکی از مهم ترین انتخاب های آدمی ، انتخاب همسر است،زیرا بدین وسیله به تشکیل سازمان خانواده پرداخته و این امر در زندگی شخصی ،اجتماعی و تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد. اهمیت این انتخاب بقدری است که سعادت ،رضایت و ناکامی های آدمی در زندگی را تا حدی می توان به چگونگی این انتخاب مربوط دانست . بسیاری از زوجهایی که کارشان به مشاجره، طلاق و... کشیده می شود به ملاک های انتخاب همسر، تحقیق، گفتگو و بررسی های زمینه های مشترک و متفاوت همدیگر اهمیت نداده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , صبریه،,

 

,

ملاک ها نقش مهمی در ازدواج دارند به عنوان مثال می توان نقش آنها را به پی و فنداسیون ساختمان تشبیه کرد و روشن کرد که خانه بدون پی و شالوده دوام نخواهد داشت. شخصی نزد یکی از معصومین ـ علیهم السلام ـ آمد و گفت برای دخترم خواستگار آمده چه کنم امام فرمودند ببیند ایمان و اخلاق خوب دارد. اگر دارد دخترت را به او بده. آری کسی که ایمان دارد در زندگی مشترک خود سعی دارد همیشه دستورات خدا را اجرا کند، از ظلم به شریک خود پرهیز کند و اگر همسرش دچار اشتباه و خطایی شد بخاطر خدا گذشت و صبر می کند. شخص با ایمان ازدواج را امر مقدسی می داند که با آن ایمانش را حفظ کرده است. در روایت داریم کسی که برای مال کسی با او ازدواج کند خداوند او را به حال خودش وا می گذارد و اگر فقط بخاطر زیبایی اش با او ازدواج کند از او ناخوشایند خواهد شد و اگر به خاطر دین و ایمانش با او ازدواج کند خداوند همه آن (امتیازات) را برایش فراهم خواهد کرد.

,

 

,

هم کفو بودن اساس یک انتخاب مناسب برای ازدواج است

,

 

,

 صدیقه محمدی مدرس حوزه علمیه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت : ملاک های پیش از ازدواج و تاثیر آن بر زندگی زناشویی بسیار زیاد بوده و مهم آن است که دختر و پسر از نظر ویژگی های گوناگون نزدیکتر باشند تا ترکیب آن دو در زندگی زناشویی استوارتر و عمیق تر گردد. این مجموعه ویژگی ها در منابع اسلامی با عنوان کفویت عنوان شده است.

,

 

,

وی گفت: کفویت در برگیرنده ی ابعاد گوناگونی  ویژگی های افراد مانند  سن، وضعیت روانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تحصیلی است که نزدیکتر بودن این ویژگی ها در دختر و پسر سطح هم کفو بودن را  بالا میبرد و این یعنی فرد انتخابی مناسب تر خواهد داشت.

,

 

,

محمدی افزود: ازدواج یک پدیده اجتماعی است که آینده فرد را تغییر می دهد و بدون تردید انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی ماست و در حقیقت همه ی ابعاد و چالش های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد.

,

 

,

این مدرس ادامه داد: برای ایجاد یک خانواده موفق و انتخاب مکمل خود در زندگی مشترک در مرحله نخست انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه تر باشد سپس همدلی و همیاری میان آن دو پررنگ گردد تازندگی زناشویی موفقیت آمیزتر ایجاد شود.

,

 

,

ملاک های ازدواج باید با دقت انتخاب شوند

,

 

,

مریم قلعه نکی مشاور خانواده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت: افراد باید مجموعه ای از ملاک های موثر را برانتخاب خود اولویت بندی کنند  و به یک یا دو ملاک اتکا نکنند البته باید به این نکته توجه نمود که هیچ کسی کامل نیست به نوعی مصالحه دست بزنند و بهترین را انتخاب کنند. 

,

 

,

وی ادامه داد: بدون شک یکی از عوامل خوشبختی در زندگی زناشویی ایمان و دینداری طرف مقابل است چون فرد مومن بر قول خود پایبند و اصول اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده می سازد.

,

 

,

این مشاور شناخت خصوصیات و وضعیت تربیتی فرهنگی خانواده همسر آینده را مهم دانست و افزود: افراد با اصالت خانوادگی و وضعیت تربیتی مشابه  مسلما در آینده باهم سازگاری و تفاهم بیشتری دارند پس اصالت خانوادگی نیز یکی از ملاک های مناسب برای انتخاب بهتر است.

,

 

,

قلعه نکی گفت: تشابه های خانواده های دختر و پسر از نظر وضعیت اجتماعی و اقتصادی یک اصل مهم در ایجاد تفاهم های بعدی بین زن و مرد است. به این ترتیب هیچ کس نسبت به دیگری احساس برتری نمی کند و پذیرش بهتری نسبت به همدیگر خواهند داشت.

,

 

,

وی در پایان بیان کرد: ارزش های فردی و اجتماعی، آداب و رسوم، رفتار و سلوک، حتی آداب لباس پوشیدن و غذا خوردن زن و مرد می تواند زمینه های همدلی بیشتر را بین آن دو پدید آورد. به همین جهت شناخت زن و مرد از فرهنگ و واقعیت های ارزش فرهنگی همسر آینده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه