اخبار داغ

بحران مهاجرت در شمال هرمزگان؛

«بی‌آبی» سیلِ مهاجرت به راه انداخت؛ 4 روستای شهر فین خالی از سکنه شد

«بی‌آبی» سیلِ مهاجرت به راه انداخت؛ 4 روستای شهر فین خالی از سکنه شد
بحران مهاجرت در شمال استان هرمزگان که درسال های گذشته کند شده بود، شتاب مجدد گرفته تا جایی که از 128 روستا در شهر فین، 4 روستا به دلایل مختلف از جمله بی‌آبی و نبود سایر امکانات خالی از سکنه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ فین یکی از شهرهای استان هرمزگان از توابع شهرستان بندرعباس در 100 کیلومتری آن واقع شده است که با بهره مندی از فضای گسترده نخلستان متراکم و آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به عنوان یکی از نمونه‌های نادر و واقعی باغ‌ شهر در سطح کشور محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

از مهم ترین آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر فین می توان به قلعه فین ،حمام فین ،آسیاب،آبشار مارم (چربه) ، استخر ،برکه گمبرو ،گنو ،چهار برکه و....اشاره کرد.

,

بخشدار شهر فین خبر از مهاجرت گسترده روستاییان در این شهر را می‌دهد.خبر تلخ است و نگران‌کننده « 4 روستای شهر فین که در شمال هرمزگان واقع شده است خالی از سکنه شده و روند مهاجرت شهر به دلیل بی آبی ، نبود امکانات و.... در حال افزایش است.

,

, ,

اگر بخواهیم آماری از روستاهای خالی از سکنه استان هرمزگان را ارائه بدهیم باید نام بیش از 1000 روستا را ببریم که از حوصله مخاطب خارج است که در این گزارش صرفا به مسائل و مشکلات شهر فین پراخته ایم.

, اگر بخواهیم آماری از روستاهای خالی از سکنه استان هرمزگان را ارائه بدهیم باید نام بیش از , 1000,  روستا را ببریم که از حوصله مخاطب خارج است که در این گزارش صرفا به مسائل و مشکلات شهر فین پراخته ایم.,

خاکی بودن ۷۰درصد از راه‌های ارتباطی شهر فین

, خاکی بودن ۷۰درصد از راه‌های ارتباطی شهر فین, خاکی بودن ۷۰درصد از راه‌های ارتباطی شهر فین,

از آنجا که شبکه های گسترده راه های زمینی از مهم ترین عوامل ادامه حیات اقتصادی ، رشد و شکوفایی شهر به شمار می آیند و راه یکی از مولفه های مهم توسعه فراگیرشهر محسوب می شود.

,

هرجا راه های زمینی وجود داشته باشد آبادی هم به دنبال آن است که امروزه راه و تحولات زیر ساختی صنعت حمل و نقل شرط لازم توسعه هر شهری می باشد .

,

حمید رزمپور بخشدار شهر فین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص راه های ارتباطی شهر فین، اظهار کرد:  وضعیت راه‌های ارتباطی شهر فین که در 100 کیلومتری مرکز استان واقع شده است از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و راه های روستایی آن اکثریت خاکی و صعب العبور است.

,

بخشدار شهر فین در ادامه بیان کرد: متاسفانه 70 درصدراه های ارتباطی این شهر خاکی است و تنها 30 درصد آن آسفالت شده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.

,

4 روستای شهر فین خالی از سکنه شدند

, 4 روستای شهر فین خالی از سکنه شدند, 4 روستای شهر فین خالی از سکنه شدند,

بحران مهاجرت در شمال استان هرمزگان که درسال های گذشته کند شده بود، شتاب مجدد گرفته تا جایی که 4 روستای شهر فین خالی از سکنه و هزاران هکتار از اراضی بدون صاحب معضلی است که بیشتر به یک فاجعه شباهت دارد.

,

رزمپور با اشاره به آمار روستاهای شهر فین، افزود: شهر فین دارای 128 روستا که 25 روستای آن بالای 20 خانوار هستند و بیش از 90 روستای آن زیر 20 خانوار است .

,

وی با بیان اینکه نبود امکانات اولیه زندگی ، موجمهاجرت را در این شهر به راه انداخته است، گفت: از 90 روستای زیر 20 خانوار ، 70 روستای آن زیر 10 خانوار هستند که فاقد هیچ گونه امکانات اولیه هستند و هم اکنون 4 روستای آن نیز خالی از سکنه است.

,

, ,

همان طور که می دانید صنعت برق یکی از زیرساخت های مهم کشور و همچنین یکی ازحیاتی ترین نیازهای انسان معاصر به شمار می رود بدون آن زندگی ما مختل می شود.

,

بخشدار شهر فین از 4 روستای زیر 10 خانوار فاقد برق خبر داد و گفت: روستاهای سی کوه ، فلکو ، چهل نر و روستای خائین فاقد برق هستند و همچنین فاقد سایر امکانات اولیه می باشند.

,

70 روستای فین زیر 10 خانوار روستایی فاقد آب شرب سالم 

, 70 روستای فین زیر 10 خانوار روستایی فاقد آب شرب سالم , 70 روستای فین زیر 10 خانوار روستایی فاقد آب شرب سالم ,

رزمپور بیان کرد: سال هاست مردم روستای شهر فین برای تهیه آب مورد نیاز خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و مکاتبات و پیگیری‌های زیادی از طرف بخشداری این شهر صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون نتیجه در برنداشته است.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به دنبال کمبود شدید آب در پایتخت اقتصادی کشور بیش از 70 روستای شهر فین شهرستان بندرعباس فاقد آب شرب سالم در مضیقه است.

,

, ,

 

,

 پروژه مخزن آب شهر فین نیمه تمام رها شده است

, پروژه مخزن آب شهر فین نیمه تمام رها شده است, پروژه مخزن آب شهر فین نیمه تمام رها شده است,
بخشدار شهر فین به پروژه نیمه تمام مخزن ذخیره آب شماره 2 شهر فین، اشاره کرد و گفت: مخزن ذخیره آب فین پروژه ای که 3 سال نیمه تمام رها شده است و همچنان خاک می خورد و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه