اخبار داغ

بازتاب خبری گسترده بازداشت ۳ آمریکایی رویکردی برای انحراف اذهان/ رادیو فردا و BBC پیشرو در سرپوش گذاشتن بر جنایات در غزه

بازتاب خبری گسترده بازداشت ۳ آمریکایی رویکردی برای انحراف اذهان/ رادیو فردا و BBC پیشرو در سرپوش گذاشتن بر جنایات در غزه
انحراف اذهان عمومی از جنایات غزه با استفاده از موضوع و خطی خبری جدید در دستور کار رسانه های وابسته به دولت های آمریکا و انگلستان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از مرصاد، منحرف کردن اذهان همواره یکی از تاکتیک های بوده است که سرویس های جاسوسی و رسانه های وابسته به آنان از آن استفاده کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرصاد,

ارگان های جاسوسی کشورهای غربی در شرایطی که افکار عمومی جهانی به سمت مخالفت با اقدامات آن کشورها می رود، از این تاکتیک رسانه ای استفاده می کنند تا اذهان را به سمتی غیر از آنچه که در جامعه منفی جلوه داده شده است، بکشانند.

,

رادیو فردا ارگان رسمی سازمان جاسوسی سیای آمریکا  و بی بی سی فارسی ابزار رسانه ای حکومت پادشاهی بریتانیا در راستای همین اقدام، خطی را در روزهای اخیر پیگیری می کنند تا افکار عمومی را به سمت چیزی غیر از آن چه که منافع آمریکا و انگلستان را تهدید می کند، منحرف کنند.

,

1

, 1, 1,

(تاکتیک انحراف اذهان عمومی با استفاده از کلمات نهاد های حقوق بشری, در حالی که جنایات ضد حقوق بشری در غزه در حال رخ دادن است)

,

 

,

کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه به اندازه ای بود که کمتر رسانه ای می توانست در مقابل آن سکوت کند. بسیاری از رسانه های جهان برای اینکه در افکار عمومی منفور واقع نشوند به صورتی حداقلی این جنایات رژیم صهیونیستی را پوشش دادند.

,

در این میان رادیو فردا با سکوتی معنا دار در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین وارونه جلوه دادن شرایط غزه سعی کرده است تا منافع دولت آمریکا را در این شرایط حفظ کند. 

,

در کنار رادیو فردا، بی بی سی فارسی در کنار انتشار اخبار غزه، از روزهای گذشته از تاکتیک انحراف اذهان در حال بهره گیری است.

,

3

, 3, 3,

(تاکتیک انحراف اذهان عمومی به وسیله استفاده از کلمات "حقوق بشر" و "بازداشت خبرنگاران" در بی بی سی فارسی  همزمان با جنایات غزه)

,

 

,

در این میان آن چه که مسلم است، ایجاد تنفر شدید عمومی نسبت به رسانه هایی است که واقعیات غزه را به نمایش نمی گذارند. رادیو فردا که با تحلیل شرایط افکار عمومی به خوبی از این نفرت عمومی نسبت به خود در شرایط فعلی آگاه شده است خط انحراف افکار عمومی را در دستور کار خود قرار داد است.

,

در روزهای اخیر این رسانه به همراه دیگر رسانه های وابسته به دولت های آمریکا و انگلیس با انتشار اخباری از دستگیری چند آمریکایی در ایران سعی کرده اند تا شرایط به سمتی پیش ببرند تا بتوانند اذهان عمومی را از ماجرای غزه منحرف کنند.

,

آنچه که در این اخبار منتشر شده حائز اهمیت است کلید واژه هایی که به صورت یکسان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مکرر از کلمات "خبرنگار" در نامیدن ۳ آمریکایی بازداشت شده، "واکنش نهادهای حقوق بشری" و همچنین "محکومیت این :.۷-قدام توسط سازمان های روزنامه نگاری و حقوق بشر" در جهان نشان دهنده برنامه ریزی قبلی برای این خط خبری است.

,

5

, 5, 5,

 

,

حضور گسترده مردم ایران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دیگر عاملی بود که رسانه های وابسته به دولت آمریکا را به واکنش کشاند. صدای آمریکا در انتشار این خبر سعی کرد تا با نام بردن از این راهپیمایی به عنوان تظاهرات دولتی آن را معکوس جلوه دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه