اخبار داغ

در گفتگو با کارآفرین عشایری مطرح شد:

کشت گلدانی نهال پسته؛تجارت کم هزینه و پرسود/جوانان فقط به فکر شغل دولتی نباشند

کشت گلدانی نهال پسته؛تجارت کم هزینه و پرسود/جوانان فقط به فکر شغل دولتی نباشند
یکی از جوانان عشایر کارآفرین استان یزد، کشت گلدانی نهال پسته را کم هزینه و پربازده عنوان کرد و از نهادها و سازمان های عشایری درخواست کرد تا دوره های آموزشی و مراکز مشاوره در زمینه کشاورزی برای عشایر برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از کوچ نیوز، زرنگار پناه‌، یکی از عشایر کارآفرین استان یزد، کشت گلدانی نهال پسته را کم هزینه و پربازده معرفی دانست و از نهادها و سازمان‌های عشایری درخواست کرد تا در این زمنیه دوره‌های آموزشی و مراکز مشاوره کشاورزی برای عشایر برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, کوچ نیوز,

 

,

زرنگار پناه می‌گوید: در این منطقه به دلیل اینکه اکثر عشایر در کاشت و برداشت پسته فعالیت می‌کنند برای بنده هم زمینه‌ای فراهم شد تا در حرفه کاشت گلدانی نهال پسته وارد شوم و به کمک دوستانم کارم را با تحقیقات محلی آغاز کردم و از کشاورزانی که در این فعالیت می‌کردند، کمک گرفتم و به ندرت که متقاضی زیاد شد، تصمیم به افزایش میزان کاشت گرفتیم. طوریکه هم اکنون سالانه نزدیک به 15 هزار نهال را به بازار عرضه می‌کنیم.

, زرنگار پناه ,

 

,

برای اینکه این کار نیاز به نیروی انسانی و کار عملی زیاد دارد، توانستم با گرفتن وام 2میلیون تومانی از بسیج عشایری استان، آن را ارتقا دهم البته بدلیل اینکه این کار کم هزینه و پربازده است، نیاز به تسهیلات خاصی و زیادی ندارد و با همان وام 2میلیون تومانی که دریافت کردم کارم را توسعه دادم، یعنی با کمترین هزینه بیشترین بازده را داشته‌ام که مصداقی برای  "اقتصاد مقاومتی" است.

, با کمترین هزینه بیشترین بازده را داشته‌ام که مصداقی برای ,

 

,

این عشایر کارآفرین افزود: تعداد کمی از عشایر استان در زمینه کشاورزی از جمله کاشت نهال پسته فعالیت می‌کنند و طی ماههای گذشته افرادی هم بودند که شروع به کاشت نهال پسته کردند و در کارشان موفق شده اند.

,

, ,

وی با توصیه به جوانان گفت: به فکر کار دولتی نباشند و با توکل به خدا و با هزینه کم رو پای خودشان بایستند و هر جوان هر جای ایران که زندگی می‌کند متناسب با محیط آب و هوایی استان و شهر خودش دست به کارآفرینی و خوداشتغالی بزند.

,

 

,

این عشایر کارآفرین از نهادها و سازمان‌های عشایری درخواست کرد تا دوره‌های آموزشی و مراکز مشاوره در زمینه کشاورزی برای عشایر برگزار شود تا عشایر در حین کار عملی آموزشهای تخصصی ببینند که جهت ایجاد اشتغال و امر اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه