اخبار داغ

4 مأموریت دولت به وزیر صنعت

4 مأموریت دولت به وزیر صنعت
دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، چهار ماموریت ویژه به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از، دنیای صنعت، سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود در حالی اعلام شده که در چند مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقیم مسئول بهبود اوضاع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دنیای صنعت,

به صورت ویژه و مستقیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا فرایند صدور جواز در بخشهای مختلف این وزارتخانه را به منظور بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود کاهش دهد.

,

براین اساس قرار است مدت زمان صدور جواز تاسیس برای صنایع کوچک و متوسط به 10 روز کاهش یابد. مدت زمان صدور جواز تاسیس برای صنایع بزرگ هم باید به 30 روز کاهش یابد.

,

در حوزه معدن نیز باید مدت زمان موردنیاز برای صدور گواهی کشف و جواز اکتشاف به 10 روز کاهش یابد. در حوزه تجارت نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده مدت زمان صدور یا تمدید کارت بازرگانی را به 15 روز کاهش دهد.

,

همچنین از دیگر راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود افزایش سرمایه صندوق های حمایتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. در حال حاضر چهار صندوق ضمانت صادرات ایران، ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و توسعه صنایع دریایی در زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

,

قابل انجام کردن ثبت سفارش کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری در مرحله رسیدگی در گمرک از طریق سامانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود بوده که به صورت مستقیم مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

,

بازنگری فهرست، نوع، مقدار و میزان معافیت حقوق ورودی کالاهای مبادله مرزی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت کشور، ستاد مبارزه با کالا و ارز، وزارت امور اقتصادی و دارایی هم از دیگر مواردی است که در سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مشاهده می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه