اخبار داغ

گزارشی از افطاری اصلاح طلبان در قم/

اظهارات شاذ سخنران اصلاح‌طلب/ وقتی مجمع محققین مرکز توهین به شورای نگهبان و مجلس می شود

اظهارات شاذ سخنران اصلاح‌طلب/ وقتی مجمع محققین مرکز توهین به شورای نگهبان و مجلس می شود
در حالی که مجمع محققین و مدرسین از حجت الاسلام رهامی دعوت کرده است تا به عنوان سخنران اصلاح طلبان در این مجمع حضور یابد، رهامی توهین به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی را محور اصلی سخنان خود قرار داده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، روز چهارشنبه در هفته‌ای که گذشت، مراسم افطاری به میزبانی شورای هماهنگی اصلاح طلبان قم در این شهر برگزار شد که سخنرانش محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بود و در محل جلسات دائمی اصلاح‌طلبان این استان یعنی مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

افراط اول:

, افراط اول, :, :,

رهامی در بخشی از سخنان خود که در هیچ رسانه ای منعکس نشد ضمن اشاره به ویلا ساطی یک نماینده در سواحل دریا گفت: «نماینده مجلس که دزد باشد، کلاش باشد، از طرفی شورای نگهبان افراد صالح را رد صلاحیت می کند و افراد غیر صالح را تایید می کند.

,

رهامی باید در نظر داشته باشد که توهین به نمایندگان مجلس و همچنین تهمت زدن به آنها و زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان همه جرم هایی است که در این چند خط مرتکب شده است و شورای نگهبان و نمایندگان مجلس می توانند از این سخنران اصلاح‌طلب شکایت کنند.

,

این شخص به عنوان یک حقوقدان باید بداند که درصورتی که جرم هایی را که گفته است ثابت نکند تا چند ماه حبس انتظار وی را می کشد و باید در نظر بگیرد بیان این سخنان بدون داشتن سند و مدرک نشان افراطی گری است.

,

افراط دوم:

, افراط دوم:,

رهامی در جای دیگر اظهار داشت: «مثلا شورای نگهبان آقای دکتر ربیعی را برای انتخابات شورای شهر تهران رد می کند اما ایشان می آید و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شود و از آن طرف آقای علوی برای انتخابات مجلس رد صلاحیت می شود ولی از آن طرف وزیر اطلاعات می شود و یا اینکه مرتضوی به عنوان رئیس تأمین اجتماعی به 35 نماینده مجلس پول داده است که خود مرتضوی آمد گفت که من به 150 نماینده مجلس پول داده ام؛ و قطعا عدم تأیید صلاحیت آدم های صالح توسط شورای نگهبان نتیجه را این طور می کند.»

,

قطعاً اینگونه حرف زدن مسیری جز تخطئه شورای نگهبان و توهین به عملکرد آن را دنبال نمی‌کند و برخلاف نظر امام خمینی درباره شورای نگهبان و جایگاه این شورا در کشور است؛ هرچند حضرت امام خمینی (ره) راجع به شورای نگهبان فرمود:شورای نگهبان گوش به حرف عده‌ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید.

,

امام خمینی(ره) در جایی دیگر در خصوص اهمیت مجلس شورای اسلامی نیز می فرماید: من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است ، و مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است

,

امام خمینی(ره) در جایی دیگر مطالبی صریح را در پاسخ به اظهارات افرادی با تفکر رهام ید رجامعه فرموند که افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تایید بعضی حوزه ها موافق میل شان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم الله تعالی - را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند ازانقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال ، بی توجه به نتایج ناروا و اسف بار آن باشد ...من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم واردمی شود و در آخر، رژیمی را ساقط می نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین ، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت ها و ابرقدرت هاست وفادار باشیم.

, .,

با توجه به این فرمایشات امام خمینی و برخی از فرمایشات دیگر که در این قالب نگنجیده است به نظر می رسد رهامی به عنوان یک اصلاحطلب، هیچ درکی از حقوق و قانون اساسی نداشته و اصول اخلاق گرایی در سیاست را زیر پا گذاشته است.

,

 

,

افراط سوم :

, افراط سوم, :, :,

وی در جای دیگر اظهار داشت: «حاکمان مستبد، جامعه را متملق و چاپلوس بار می آورند؛ در انتخابات ریاست جمهوری با کمک آقایان ناطق نوری و خاتمی و هاشمی انتخابات را بردیم، در انتخابات شوراها موفق بوده ایم ، در شورای حکمیت من بودم وآقای عارف را راضی کردم با نامه آقای خاتمی و همین مدل را برای مجلس داریم به جلو می بریم و رفته ام به آقایان دولتی گفته ام که اگر برای مجلس برنامه دارید بیایید زیر چتر ما وشورای هماهنگی ، آقای عارف قبول کرده، شورای مشورتی آقای خاتمی هم با ما هستند ، آقای هاشمی و ناطق هم با ما هستند ، چقدر رفتیم لواسانات پیش آقای ناطق نوری پارسال یادش بخیر اوووووووووووووه»

,

رهامی در ادامه د توجیه عزل و نصب های زیاد در دولت یازدهم گفته است: «در شرایط کنونی مردم روحانی را رئیس جمهور می دانند و همه مدیران کنونی و مدیران در استان ها، حتی اگر از دولت احمدی نژاد باقی مانده باشند، امروز به حساب دولت روحانی نوشته می‌شوند و مردم امروز می گویند مسئولان دولت روحانی هستند؛ لذا هر مدیری در حیطه مسئولیت خود باید فتوکپی رئیس جمهور و دولت باشد و بدانیم اگر مردم می خواستند همان مدیران دولت قبل روی کار باشند به جلیلی رأی می دادند«.

, «.,

به نظر می رسد این سخنران اصلاح‌طلب شناخت کافی از فضای انتخابات نداشته است و نمی دانسته که جلیلی کاندیدای منتخب احمدی نژاد نبود و بلکه مشایی کاندیدای احمدی نژاد بود و که احمدی نژاد نیز مشایی را چندین بار به عنوان شخصی که مورد تایید اوست معرفی کرد.

,

هرچند اظهار نظرهای وی درباره انتخابات مجلس با توجه به زمان باقی مانده تا این انتخابات مخالف با فرمایشات مقام معظم رهبری است که بار ها ورود زود هنگام به انتخابات را رد کرده اند.

,

همچنین ناطق نوری به عنوان یک چهره اصول‌گرا که اخیراً مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار گرفته است، بار ها و بارها نسبت به داشتن جلسات مشترک برای انتخابات مجلس واکنش نشان داده است وگفته است که بیان این مطالب حرف گزاف ودروغی است. 

,

همچنین باید گفت که بی شک از مدل انتخابات شورای شهر رهامی در تهران در مجلس شورای اسلامی هم استقبال می شود؛ به طوری که نماینده ای به اصطلاح اصلاح طلب را به شورا فرستاده شد، اما بعدا این نماینده طرفدار شهردار اصولگرای تهران شد. 

,

باید خاطر نشان شد زمان این تندروی ها دیگر تمام شده است و دولت جدید با شعار اعتدال روی کار آمده است که جایی برای تند روی وافراط گرایی باقی نمانده است.

,

از طرف دیگر باید به مجمع محققین و مدرسین که در دعوت از این آقای حقوق دان ید طولانی دارند و از همین تریبون هم هر از گاهی توهین به هر شخصیتی صورت می گیرد، گفت: تا همین چند وقت پیش توهین به مراجع عظام تقلید از همین تریبون توسط این حقوق دان صورت گرفت و در تقبیح عملکرد مراجع عظام وعلمای اعلام در تدریس فقه سنتی جواهری که حضرت امام خمینی (ره) سالیان سال بر آن تاکید داشتند و با نقد بی ادبانه مراجع عظام تقلید برای توجیه حقوق اساسی و قانون اساسی که در همین مجمع زمانی جلسه می گذاشتند گفتند که این همه مراجع و چند صد مجتهد ساعت ها وساعت ها بحث وجدل می کنند راجع به دماء ثلاثه، که این‌طور بشود چه، آنطور بشود چه، ولی یک نفرشان راجع به حقوق اساسی صحبت نمی کنند.

,

 

,

احزاب خرپشته نشین

, احزاب خرپشته نشین,

در حالی که در این سخنرانی رهامی مدام از شورای هماهنگی اصلاحات و قدرت و وحدت وعملکردش تعریف می کرد، چندی پیش در صفحه فیس بوک یک خبرنگار اصلاح‌طلب درباره این شورا نوشته شده بود: «تشکلی مفت خور و زائد با نام "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" متشکل از 15، 16 حزب کاغذی و تک نفره هر چند وقت یک بار دور همی می نشیند و از صدقه سر ماده 10 احزاب، بودجه ای از کیسه بیت المال می گیرند و حالش را می برند.

,

تعدادی چند از چهره های بادکرده و خودحق پندار، تحت تاثیر شگفت ننه جان شان، در مناسبت هایی مثلاً بیانیه هم صادر می کنند.!

, .!,

با انواع و اقسام اغلاط املایی و انشایی.!...

, .!...,

تقاضا می کنم، از بالای آن خرپشته تشریف بیاورید پایین.! بد است. خوب نیست.

, .,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه