اخبار داغ

ناگفته های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از استیضاح وزیر علوم/

جلسه 4 نفره با وزرای علوم، اطلاعات و رئیس مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد/ شائبه های بورسیه3هزارنفر بر طرف شد

جلسه 4 نفره با وزرای علوم، اطلاعات و رئیس مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد/ شائبه های بورسیه3هزارنفر بر طرف شد
اعلام خبر بروسیه ۳۰۰۰ نفری اقدامی ناجانمردانه بود / جلسه ی 4 نفره ای با وزیر علوم ؛ اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم/ کلید فتنه در دانشگاه نبود اما فتنه ی 88 تاثیر به سزای بر دانشگاه ها گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بوتیا نیوز ، دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مجتمع رسانه ای کویر و دفتر بوتیا نیوز در جمع خبرنگاران این مجتمع به بیان جزئیات و روند استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فن آوری پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, بوتیا نیوز,  دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مجتمع رسانه ای کویر و دفتر بوتیا نیوز در جمع خبرنگاران این مجتمع به بیان جزئیات و روند استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فن آوری پرداخت.,

دکتر زاهدی گفت : تا کنون این موضوع در سکوت خبری بوده و امروز برای اولین بار می خواهم جزئیات این ماجرا را شرح دهم.

,

وزیر انتظارات نمایندگان را بر طرف نکرد

, وزیر انتظارات نمایندگان را بر طرف نکرد,

وی ادامه داد : قبل از جلسه ی رای اعتماد آقای فرجی دانا به عنوان وزیر علوم ، انتظاراتی از وی وجود داشت که در جلسات متععدی در کمیسیون مطرح شد که ایشان مسیری را که می خواهند انتخاب کنند سیاسی نباشد که باعث برهم خوردن فضای دانشگاهها و وزارت خانه باشد و هم موضوع توسعه ی علمی و فن آوری در راس امور قرار گیرد.

,

زاهدی گفت : البته ایشان قول هایی دادند و حتی در جلسه ای که با اعضای بسیج اساتید داشتیم کلیه ی مسائل مطرح و موضوعات مشخص شد.

,

انتصابات مورد دار و ورود افراد رد صلاحیت شده به دانشگاها قابل قبول نبود

, انتصابات مورد دار و ورود افراد رد صلاحیت شده به دانشگاها قابل قبول نبود,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : در همان روزهای اول انتصاباتی رخ داد و افراد رد صلاحیت شده ای منصوب شدند و کسانی که نمی بایست به عنوان دانشجو در دانشگاه ها حضور داشته باشند ؛ وارد دانشگاه ها شدند.

,

زاهدی با اشاره به اینکه تغییرات حق وزیر و دولت هاست ؛ ادامه داد : بعد از اینکه تغییرات فراوانی در دانشگاها صورت گرفت ، مشاهده شد که این تغییرات به جای تبدیل به احسن شدن ها و بهتر شدن برعکس رخ می دهد ؛ و انتظاراتی که در ضمینه ی تغییرات مدیریتی در دانشگاه ها بود ، بر طرف نشد.

,

روند انتخاباتی روسای دانشگاه خلاف قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است

, روند انتخاباتی روسای دانشگاه خلاف قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است,

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه روند انتخاب روسای دانشگاه ها و حتی برخی دانشکده ها انتخاباتی شد که این روند غلطی است و مخالق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. اگر قرار باشد قانون را نقض کنیم که سنگ رو سنگ بند نخواهد شد.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد : البته این رفتار ها حتی با وجود تذکرات جندباره ی ریاست محترم جمهور ادامه پیدا کرد.

,

نشریات دانشجویی با پول بیت المال بر علیه دین چاپ می شود

, نشریات دانشجویی با پول بیت المال بر علیه دین چاپ می شود,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود : نشریات دانشجویی ای به مجلس آورده شد که با حمایت مالی دانشگاها چاپ شده بود ولی مطالب بسیار زننده ای بر علیه دین چاپ شه بود ؛ این قابل قبول نیست که با پول بیت المال نشریه دانشجویی ای منشر کنیم که بر علیه دین تبلیغ کند و حتی در مواردی بر علیه نظام مطالبی انتشار یافته بود ، در مورد دیگری پرینت ایمیل اهیی در بین نمایندگان پخش شده بود که مطالب توهین آمیزی و بسیار گستاخانه و هتاکانه در رابطه با نظام جمهوری اسلامی که حتی نمی توان آنان را بیان کرد توسط برخی مسئولان منتشر شده بود

,

استیضاح وزیر از بهمن ماه سال گذشته کلید خورد

, استیضاح وزیر از بهمن ماه سال گذشته کلید خورد,

زاهدی ادامه داد : مجموعه ی این برنامه ها باعث شد که نمایندگان احساس کنند که فضای دانشگاه به سمتی می رود که احساس شد فضای دانشگاه به سمتی می رود که آرامش از دانشگاه بروند. البته این نشان می داد که نگرانی بسیار جدی و عمیق است بنابراین مجموعه ای از نمایندگان مجلس را مجاب شدند که طرح استیضاح کلید بخورد و این موضوع در بهمن ماه سال گذشته شروع شد ؛ البته آقای وزیر در همین زمان نیز کارت زرد گرفتند اما هیچ تغییری در انتصاباتشاتن رخ نداد و اصرار بر تغییرات مداوم خود داشتند.

,

وی خاطر نشان کرد : البته نمایندگان استیضاح کننده با بنده مشورت کردند و من به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس از آنان خواستم که این موضوع در جلساتی با حضور وزیر علوم مطرح و مشکلات حل شود.

,

جلسه ی ۴ نفره ای با وزیر علوم ؛ اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد

, جلسه ی ۴ نفره ای با وزیر علوم ؛ اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد,

وزیر اسبق علوم گفت : در جلسه ی دیگری که با بنده به عنوان رئیس کمیسیون آموزش ، وزیر علوم ، وزیر اطلاعات و شخص آقای لاریجانی رئیس مجلس برگزار می شد ، قرار بر این شد که ظرف ۲ هفته موضوعات جلسه که فعلا نمی توانم صحبتی از آنها داشته باشم ؛ عملیاتی شود.

,

وی ادامه داد : متاسفانه نه تنها ظرف مدت دو هفته انجام نشد بلکه تا ۳ الی ۴ ماه بعد هم اتفاقی نیافتاد و خود این موضوع هم نگرانی بیشتری را در بین نمایندگان ایجاد کرد ؛ البته عرف مجلس این است که ممکن است وزیر به دلیل مشغله ی بالای کاری متوجه عملکرد خود نباشد ویا عواقب کار خود را متوجه نباشد و از طرفی قانون اجازه میدهد که اگر ۱۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاح را مطرح می کنند مجلس به تصویب برساند اجرایی می شود.

,

جلسات زیادی با وزیر علوم برگزار کردیم

, جلسات زیادی با وزیر علوم برگزار کردیم,

زاهدی بیان داشت : بر برخی وارد نباید به جامعه شک وارد کرد و مدیریت کلان کشور را متزلزل کرد ؛ در همین راستا خواستیم مهلتی به وزیر بدهیم ؛ که اقدامات عملی انجام دهد و قبل از عید دوستان خواستم طرح استیضاح را ارائه ندهند.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بنده درخواست کردم جلسات به حضور مشاور رییس جمهور برگزار شود تا ایشان در جریان باشند ، در این جلسه آقایان حداد عادل و باهنر ، بنده و دکتر زارعی از استیضاح کنندگان حضور داشتند وخیلی صریح مسائل را مطرح کردند و پیرامون هر کدام از آنها بحثهایی شد.

,

وی ادامه داد : در این فاصله زمانی بهمن تا اواخر فروردین ماه بحث ۳۰۰۰ بورسیه که مربوط به ۴ سال آخر وزارت علوم دولت قبل بود نیز مطرح شد و بنا شد محورهای استیضاح تک تک بحث شود و درباره آنها تصمیم گیری شود.

,

زاهدی بیان داشت : در نهایت تصمیم بر آن شد که وزیر علوم بخشنامه ای صادر کند و مواردی را اصلاح نماید ؛ در آن جلسه به صراحت گفته شد که اگر کسی بورسیه شده و حقش نبوده باید از آن فرد گرفته شود زیرا مجلس هیچ گاه از موارد غیر قانونی حمایت نمیکند که حتی در این مورد هم متاسفانه انتظارات استیضاح کنندگان برطرف نشد و حتی در همین مسئله بورسیه تنها یک نامه محرمانه نوشته شد منتها توقع بسیار بیشتر از این بود.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: چرا زمانی که می خواهند تخریب کنند به صورت اشکار و در رسانه ها بخشنامه ها را قرار می دهند ولی وقتی می خواهند اصلاح کنند ، محرمانه و در بایکوت خبری انجام می دهند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت : چرا باید مواردی که در جهت تخریب است آشکارا بیان شود و حتی در سایتها قرار بگیرد ولی این موضوع بصورت مخفیانه بیان شد ؛ که همین موضوعات باعث شد که استیضاح کنندگان بر انجام استیضاح اصرار ورزند که با مخالفت از سوی هیئت رییسه مواجه شد و در پی مذاکراتی از وزیر خواسته شد تا بر رفع اشکالت موجود بپردازد که باز هم کوتاهی صورت گرفت .

,

آقای لاریجانی یک ماه برای استیضاح وقت گرفتند و از این یک ماه یک هفته باقی مانده است

, آقای لاریجانی یک ماه برای استیضاح وقت گرفتند و از این یک ماه یک هفته باقی مانده است,

وی ادامه داد : مجددا ۳ هفته قبل استیضاح کنندگان بر انجام استیضاح اصرار کردند ( که بنا بر قانون اساسی در این موارد ، هیات رییسه موظف است به اعلام وصول ) که دکتر لاریجانی پیغام دادند که بهتر است فرجه ای به وزیر علوم داده شود و حتی جلسه ای یا محوریت حجت الاسلام ابوترابی صورت گرفت که آخرین اتمام حجت با وزیر صورت گیرد.

,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : در این جلسه آقایان انصاری و نادران و زاکانی در دفتر حجت الاسلام ابوترابی حضور داشتند ، جناب وزیر قول دادند که ظرف یک هفته تغیراتی را انجام دهند که باز هم انجام نپذیرفت و اینبار استیضاح کنندگان اصرار کردند که اعلام وصول از جانب هیات رییسه انجام گیرد که اینبار جناب لاریجانی پیغام دادند که دست نگه دارند و ۲ روز به تاخیر بیاندازید.

,

وی افزود : آقای لاریجانی جلسه ای با حضور وزیر علوم تشکیل دادند که محوریت را خود بر عهده بگیرند . در این جلسه صحبتهایی عنوان شد مبنی بر کارهایی که وزیر علوم موظف به انجام بوده اند ولی صورت نگرفته است ؛ در پایان آقای لاریجانی خواستار یک ماه وقت شدند برای وزیر علوم و عنوان کردند که در صورتی که اتفاقی نیافتد مطمئنا اعلام وصول خواهد شد .

,

زاهدی افزود : بالاخره قرار شد که یکماه به وزیر فرصت داده شود که از این فرصت یک ماهه یک هفته بیشتر باقی نمانده است.

,

وی با تاکید براینکه هیچگاه عضو درخواست کنندگان استیضاح وزیر نبودم ، گفت: مجلس به دنبال تقابل با دولت نیست به همین دلیل از بهمن ماه سال گذشته که بحث استیضاح مطرح شد تا امروز به وزیر علوم وقت داده شد و در چندین جلسه با وزیر علوم که با حضور استیضاح کنندگان ، هیئت رئیسه مجلس با دولت و وزارت علوم سعی در حل مشکلات بدون مطرح شدن استضیاح در صحن علنی شد.

,

اعلام خبر بروسیه ۳۰۰۰ نفری اقدامی ناجانمردانه بود /  تمام شائبه های این پرونده بر طرف شده و تخلفی وجود نداشته است

, اعلام خبر بروسیه ۳۰۰۰ نفری اقدامی ناجانمردانه بود /  تمام شائبه های این پرونده بر طرف شده و تخلفی وجود نداشته است,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  در  رابطه با موضوع ۳۰۰۰ بورسیه ای که به عنوان یک تخلف بزرگ از سوی دولت قبل مطرح شده و دستمایه بسیاری از تهمت ها و حرف ها قرار گرفته است گفت : بحثهایی عنوان شد مبنی بر اینکه در دولت قبل ۳۰۰۰ نفراز بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند و در رسانه ها پیچید و تحلیلهای بسیاری که بسیاری از آنها ناجوانمردانه بود انجام گرفت.

,

وی ادامه داد : متاسفانه بحث ۳۰۰۰ بورسیه همراه شده  با بحث ۳۰۰۰ میلیارد و توسط گروههای ضد انقلاب که قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشتند بسار بزرگنمایی شد و بعضی از رسانه های داخلی نیز فریب بیگانگان را خوردند و به این مسئله دامن زدند .

,

زاهدی در ادامه این کنفرانس خبری تاکید کرد: حرف هایی که امروز رسانه های ضد انقلاب علیه دولت گذشته می زنند چهار سال دیگر علیه دولت روحانی خواهند زد چرا که آنها به اصل جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند و می خواهند بگویند دولت ها فاسد هستند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد :  در تحلیلها و صحبتهایی که از این موضوع می شود گاهی اوقات بسیار ناجوانمردانه و بی معرفتانه صحبت از فاجعه می شد و صحبت از آقازاده ها و … حتی عنوان شد که باید بورسیه این ۳۰۰۰ نفر کان لم یکن شود که به نوعی بازی با زندگی این دانشجویان و خانواده های آنها بود .

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس درباره ۳۰۰۰ بورسیه بیان داشت: پس از مطرح شدن این قضیه در رسانه ها از مسئولان وزارت علوم خواستیم اسناد خود را ارائه دهند.

,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : ولی با صحبتهایی که بنده  با آقای صدیقی (رییس سازمان دانشجویی ) وسایر افرادی که در این موضوع دخالت داشته اند کردیم قرار شد که سوابق این ۳۰۰۲ نفر بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسه ای با حضور مسئولان سابق وزارت علوم برگزار کردیم ؛ به تک تک شائبه هایی که در پرونده ها تحویل داده شده به ما وجود داشت پاسخ داده شد.

,

وی افزود : در این جلسات عنوان شد که همگی بورسیه ها که اعطا شده در چارچوب قانون و تبصره های آن  و یکسری تحلیلهای آماری دقیق بوده است و هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته بوده است . حتی اینجانب گروه ۵ نفره ای را جهت بررسی دقیقتر این موضوع انتخاب کرده ام که بصورت کاملا دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار بدهند .

,

بوتیانیوز کلید فتنه در دانشگاه نبود اما فتنه ی ۸۸ تاثیر به سزای بر دانشگاه ها گذاشته است

, بوتیانیوز, کلید فتنه در دانشگاه نبود اما فتنه ی ۸۸ تاثیر به سزای بر دانشگاه ها گذاشته است,

دکتر زاهدی در ادامه این کنفرانس خبری تاکید کرد: در فتنه های ۷۸ و ۸۸ دانشگاه ها و دانشجویان حضور داشتند اما ما نباید دانشگاه را به گونه ای معرفی کنیم که خدا نکرده که دانشگاه محلی است که فتنه ها شکل می گیرد. وزیر اسبق علوم درباره پروژه فتنه در دانشگاه اعلام کرد: این ظلم بزرگی است که مبدا فتنه را دانشگاه بدانیم زیرا کانون فتنه ها خارج از دانشگاه است.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاه کانون فتنه نیست تصریح کرد: دانشگاه مبدا بسیاری از پیشرفت های امروز کشور است. وی با بیان اینکه دشمن به دنبال سو استفاده از حس آرمان خواهی و عدالت طلبی دانشجو است ، ابراز داشت: جریانات ضد نظام خارج از کشور و برخی از عوامل داخلی که خیلی زیاد هم نیستند از دانشجویان سوء استفاده می کنند.

,

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر کسانی امروز به دنبال محاکمه فتنه گران هستند ، چون عمق فتنه را درک کرده اند. وی ادامه داد: بحث فتنه ۸۸ همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره فرمودند چیزی نیست که به سادگی از آن بشود گذشت، چون این فتنه هدفش براندازی نظام بود.

,

هدف از طرح تکریم زنان و مردان بالا بردن کیفیت ارتباطات درون سازمانی ست

, هدف از طرح تکریم زنان و مردان بالا بردن کیفیت ارتباطات درون سازمانی ست,
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح تفکیک زنان و مردان کارمند گفت:بهتر است این طرح  را با عنوان “طرح تکریم زن و مرد “استفاده کنیم،زیرا به کار بردن کلمه ی جداسازی یا تفکیک ؛  در اذهان عمومی  شکاف بین جامعه را تداعی خواهد کرد . محمد مهدی زاهدی وی افزود:با بکار بردن طرح تکریم زنان و مردان ، به واقع این گونه اشاره خواهیم کرد که جایگاه زن آنقدر بالاست که برای این ارزش و جایگاه هر کاری را می توان انجام داد.
, محمد مهدی زاهدی, محمد مهدی زاهدی,
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس  با بیان اینکه تکریم به معنای جداسازی نیست گفت:باید در هر مکانی که اماکن پیاده سازی تکریم زن و مرد باشد اقدام کنیم آنهم تکریم در عمل و نه به ظاهر. زاهدی ادامه داد:در واقع باید بسترهای رشد زنان و مردان را در محیط های کاری و به طور کلی در جامعه فراهم کرد و به بسترهای رشد زنان و مردان در محیط های کاری و جایگاه ها توجه ویژه داشت.
,
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تشریح کرد:هدف این طرح بالا بردن کارایی؛ارتقای جایگاه سازمانی،ایجاد ارتباط  بهتر با ارباب رجوع و بالا رفتن کیفیت ارتباطات درون سازمانی ست.
,
نماینده مردم کرمان در مجلس در خصوص اینکه آیا با این طرح موافق است گفت: با مطرح شدن این طرح در مجلس قریب به ۲۰۰ نفر حمایت خود را از آن اعلام کردند،و این حاکی از این است که برای داشتن جامعه ایی سالم هر کاری را باید انجام داد.
,

باید یک عزم ملی برای مقابله با بد حجابی ایجاد شود

, باید یک عزم ملی برای مقابله با بد حجابی ایجاد شود,

دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا صدا وسیمای جمهوری اسلامی می تواند با ماهواره و مسئله بدحجابی مقابله کند گفت: صدا و سیما می تواند با تولید برنامه ها و فیلم های متنوع فرهنگی و تربیتی در ترویج فرهنگ حجاب ایفای نقش کند.

,

وی ادامه داد : تمام امکانات کشور باید بسیج شود،فکر نکنید تنها مخاطب بحث های فرهنگی وزارت ارشاد است.وزارت ارشاد متولی اصلی است .ما در بحث های فرهنگی اول باید به سراغ وزارت ارشاد برویم. ولی اگر از سایر دستگاههای دولتی غفلت کنیم اشتباه بزرگی کرده ایم.چه بسا سایر ارگان های دیگر می تواند در بحث های فرهنگی نقش آفرینی داشته باشند.

,

دکتر زاهدی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مقابله کنیم، ضمن اینکه شبکه های مخرب ماهواره وجود دارد و امکانات وسیعی در اختیار دارند و ما به اندازه آن ها از لحاظ فضای مجازی قدرت نداریم، باید یک عزم ملی برای مقابله با بد حجابی ایجاد  شود.

,

در ادامه افزود:همانطور که یک عزم جهانی توسط صهیونیسم و استکبار ایجاد شده برای اینکه بخواهند جوان های ما را دین گریز بکنند، پس برای مقابله با دین گریزی جوان ها و مقابله با بدحجابی  باید عزم ملی صورت بگیرد در جهت برخورد با این مسائل آن هم با تاکید بر کارهای فرهنگی نه اینکه اصل را بر کار های فیزیکی قرار بدهیم

,

. همچنین وی در پاسخ به این سوال که آیا فارغ التحصیلان دکتری  پژوهش محور می توانند عضوهیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور  شوند گفت: پذیرش دانشجوی دکتری به دو صورت پژوهش محور و آموزش محور می باشد و هر  دو فارغ التحصیل می توانند در قسمت آموزشی کار کنند و جز هیئت علمی شوند.

,

دکتر زاهدی ادامه داد: لزومی ندارد همه فارغ التحصیلان حتما جذب هیات علمی دانشگاهها شوند ، چرا بخشهای خصوصی از حضور این افراد تحصیل کرده در این حوزه ها استفاده نمی کنند. چرا سینماهای ما نباید از افراد فارغ التحصیل دکترای پژوهشی هنر به خوبی استفاده کند؟چرا نباید موسیقی آزاد ما از وجود چنین افرادی بهره ببرد؟

,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود : اگر سایر نهادها و بخش های دیگر جامعه از این افراد استفاده کنند یقینا عملکرد آن قسمت ها بهتر و کیفیت بالا می رود، مطمئنا بایست تفاوتی بین افرادی که تحصیلاتی پایین تر دارند با افرادی که تحصیلات عالیه دارند وجود داشته باشد .

,

بایستی رویکرد ملی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم/دولت بایستی برون سپاری داشته باشد

, بایستی رویکرد ملی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم/دولت بایستی برون سپاری داشته باشد,

دکترمحمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات : نگاه سیستم آموزشی کشوربایستی به سمت آمایش سرزمین باشد و علی الخصوص اموزش عالی باید در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته باشند.

,

دکتر زاهدی دررابطه با پروژه های صنعتی نیمه تعطیل که در سطح استان کرمان با وجود بیکاری اظهار داشت : ما نگران خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار هستیم. زاهدی در ادامه افزود: استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه های معدنی و طبیعی است و با توجه به این ظرفیت ها می تواند در زمینه اشتغال زایی فعالیت چشمگیری داشته باشد .

,

نماینده مردم کرمان و راور گفت: برای اشتغال زایی جوانان استان بایستی ازمحوریت معادن موجود دراستان و محورهای دیگر که در حال پایه گذاری در استان می باشند استفاده کرد مانند صنایع پتروشیمی که مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته شده است. وی با بیان اینکه باید این رویکرد که همه در دولت استخدام شود تغییر کند، اظهار داشت: اگر روند کنونی ادامه یابد باید در چند سال آینده تمام منابع کشور را صرف پرداخت حقوق به کارمندان کرد.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت : اگر ما بتوانیم در زمینه های ذکر شده مشکل اشتغال زایی جوانان و مهندسین را برطرف کنیم در۵ سال آینده نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد .

,

دکتر زاهدی خاطر نشان کرد:از جمله کارهای ریشه ای که در کاهش نرخ بیکاری و اشتغال زایی می توان انجام داد، تغییر در نظام های آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی می باشد . وی تاکید کرد: باید تا پایان چشم انداز ۷۰% دانش آموختگان به سمت نظام آموزش مهارتی و حرفه ای سوق داده شده باشند.

,

وظیفه نماینده مجلس با مردم بودن است است و نه صرفا در بین مردم بودن / وزیر کشور هفته آینده در کرمان

, وظیفه نماینده مجلس با مردم بودن است است و نه صرفا در بین مردم بودن / وزیر کشور هفته آینده در کرمان, است و نه صرفا در بین مردم بودن ,

دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:وظیفه یک نماینده با مردم و برای مردم بودن است نه صرفا در بین مردم بودن.

,

وی افزود:استان کرمان از حضور اتباع بیگانه غیر قانونی رنج می برد در جلسه خصوصی که با وزیر کشور برگزار شد در مورد اتباع بیگانه غیر قانونی و مشکلات مربوط به آن ها از قبیل قتل ها،دزدی ها،تجاوزات و فرزندانی که از پدران خارجی و مادران ایرانی متولد شده اند و اکنون بدون شناسنامه هستند مطرح شد.

,

وزیر اسبق علوم درپاسخ به سئوالی درباره کیفیت دانشگاه های داخلی گفت: برخی واحد های دانشگاهی ما اعم از غیرانتفاعی ، پیام نور ، آزاد و… کیفیت لازم ندارند و وزارت علوم باید اقدام به کیفی سازی دانشگاه ها نماید

,

. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کمیسیون آموزش تحقیقات در سفر به استان های مختلف با بررسی دانشگاه ها ضمن شرکت در کلاس ها بر کیفی سازی دانشگاه ها نظارت بیشتریایجاد کرده است. دکتر زاهدی گفت:وزیر کشور در هفته آینده به کرمان سفر خواهد کرد و مشکل حضور این اتباع بیگانه غیرقانونی را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

,

وی در انتها خاطر نشان کرد:حضور این اتباع بیگانه غیرقانونی امنیت استان را به خطر می اندازد و معلوم نیست که این افراد مجهول الهویه به چه منظور وارد کشور شده اند و هرچه سریع تر باید این مشکل حل شود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه