اخبار داغ

شهر موتورسواران ایران کجاست؟

شهر موتورسواران ایران کجاست؟
کاشمر به دلیل ازدیاد موتورسیکلت، شهر موتورسواران نام دارد و به گفته کارشناسان بیش از 99 درصد از تصادفات این شهر مربوط به راکبین موتورسیکلت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،  منطقه خراسان، با راه‌اندازی اولین پیست موتورسواری امید می‌رفت موتورسوارانی که در داخل شهر با انجام حرکات خطرناک آسایش و امنیت مردم را به هم می‌ریزند، از این پیست استفاده کنند و با تخلیه هیجانات جوانان و فراهم شدن امکان تفریح‌شان، دیگر از راکبین موتوسیکلت که در خیابان‌های شهر ویراژ می‌دهند خبری نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
اما گویا به دلیل سوء مدیریت و مشکلات پیش‌رو، این پیست دیگر مورد استفاده قرار‌ نمی‌گیرد و علی‌رغم ترافیک سنگین و کم‌عرض ‌بودن جاده کاشمر به کوهسرخ، تعدادی از جوانان موتورسوار به دلیل مساعد بودن خاک اراضی حاشیه جاده، از این محل به عنوان محلی برای موتور‌سواری استفاده می‌کنند.
,
 
,
پیست موتورسواری برای برگزاری مسابقات مناسب نیست
,
 
,
رئیس هیات موتورسواری کاشمر نیز با تاکید بر اینکه پیست موتورسواری کاشمر برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری مناسب نیست، گفت: ورزش موتورسواری هزینه‌های بالایی دارد لذا باید امکانات بیشتری برای راه‌اندازی یک پیست مهیا شود.
,
 
,
فتحی با بیان اینکه در حال حاضر راه دستیابی آسان به پیست موتورسواری برای عموم فراهم نیست و همین موجب عدم استقبال از این پیست شده است، افزود: رسانه‌ها کمتر به مسابقات موتورسواری می‌پردازند در حالی که با هیجانات مختص این ورزش، مردم تمایل به تماشای آن دارند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان به ورزش موتورسواری در کاشمر، مکان مناسبی برای اجرای ورزش مورد نظرشان ندارند، خاطرنشان کرد: این ورزش پرخطر باید امکانات مناسبی از قبیل تپه با خاک مناسب، راه مواصلاتی جهت زمان امداد رسانی و همچنین امکانات رفاهی برای شرکت‌کنندگان را داشته باشد اما پیست کاشمر فاقد حداقل امکانات است.
,
 
,
امکانات مورد نیاز برای موتورسواران در پیست کم است
,
 
,
این در حالی است که روشندل، رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر، استفاده از این پیست را بلامانع دانست و گفت: کسانی که تمایل به استفاده از این مکان دارند، می‌توانند از این فضا استفاده کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای این پیست، زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع، در کیلومتر سه محور کاشمر، شادمهر واگذار شد که به خاطر مشکلات مدیریتی این پیست خصوصی، حدود هفت هکتار از اراضی در اختیار گذاشته را منابع طبیعی پس گرفته است، افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت مبالغی به صورت کمک بلاعوض از سوی استاندار، فاز اول پروژه پیست موتورسواری افتتاح شد.
,
 
,
روشندل با اشاره به اینکه نقشه‌های پیست مذکور از طریق فدراسیون، تایید و مجوز آن صادر گردیده است، تصریح کرد: اگر برای خرید یا فروش زمین، مدیر پیست تخلفی انجام داده، مربوط به منابع طبیعی بوده و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و ربطی به مجوز پیست موتورسواری ندارد.
,
 
,
اداره ورزش و جوانان کاشمر با بیان اینکه تپه‌های مورد نیاز برای پیست موتورسواری ساخته شده و مورد تایید بازرسین هیات مربوطه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز برای موتورسواران نسبت به شهرهای دیگر در این پیست کمتر است و باید تپه‌های ساخته شده با خاک مناسبتری درست می‌شد.
,
 
,
وی گفت: وجود پیست موتورسواری موجب نشاط و شادابی جوانان منطقه می‌شد، اما سوء مدیریت این مکان را از رونق انداخت.
,
 
,
روشندل با بیان اینکه جهت راه‌اندازی پیست 25 استعلام از اداره‌های مختلف مورد نیاز بود که دست‌اندرکاران این پیست تمام مراحل را طی کرده‌اند، افزود: هم‌اکنون با توجه به مشکلات پیش آمده و تعطیلی پیست، درخواست‌های دیگری جهت راه‌اندازی مکانی جدید در شهرستان داشته‌ایم که پس از ارائه مدارک مورد نیاز در کمتر از یک ‌ماه مجوز صادر می‌شود و زمین مورد نیاز پیست، باید از طریق منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی تامین شود.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی نیاز به امکانات دارند، تصریح کرد: در کنار اداره ورزش و جوانان، ارگان‌ها و اداره‌های دیگر نیز جهت اختصاص امکانات به بخش خصوصی باید به کمک این اداره بیایند.
,
 
,
پیست موتورسواری یکی از نیازهای جوانان
,
 
,
مهدی فروزان، فرماندار کاشمر، با تاکید بر اینکه جوانان در این شهرستان نیاز به فعالیت‌های ورزشی دارند، لذا باید امکانات برای آنان مهیا شود، گفت: یکی از نیازهای جوانان، پیست موتورسواری است که به دلیل بروز مشکلات مدیریتی و عدم امکانات، باید این پیست مجهز شود یا این‌که پیست جدیدی با مکان‌یابی مناسب‌تری برای جوانان مهیا شود.
,
 
,
وی ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به اینکه سرمایه‌گذار پیست موتورسواری کاشمر در خارج از شهرستان است و کسی بر این مکان مدیریت ندارد، اداره ورزش و جوانان نسبت به تعیین تکلیف و شناسایی محل دیگری برای پیست جدید و جذب سرمایه‌گذار اقدام جدی‌تری صورت دهد.
,
 
,
فرماندار کاشمر با بیان این‌که جهت پیست موتور‌سواری و ماشین‌سواری 14 هکتار زمین از طرف منابع طبیعی به سرمایه‌گذار واگذار شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات ساخت و ساز فقط در دو هکتار از این زمین انجام شده و قسمتی از این زمین به صورت غیرقانونی به فروش رسیده ‌است که از طریق مراجع قضایی و منابع طبیعی پیگیری شده و زمین‌های باقی مانده پس گرفته شده است.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه