اخبار داغ

شرایط دریافت دفترچه بیمه المثنی

شرایط دریافت دفترچه بیمه المثنی
اولین و مهمترین خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان تحت‌پوشش خود ارائه دفترچه درمانی است و دقت در حفظ و نگهداری آن بسیار لازم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، دفترچه درمانی علاوه بر اینکه به بیمه‌شده و خانواده تحت‌تکفل او امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان را در مراکز درمانی ملکی سازمان می‌دهد، در واقع بخشی از پرونده پزشکی بیمه‌شدگان نیز محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت‌تکفل آنان که بنا به دلائلی دفاتر درمانی آنها مفقود و متقاضی دریافت المثنی هستند، می‌بایست با تهیه مدارک ذیل و مراجعه به شعبه تأمین‌اجتماعی مربوطه نسبت به دریافت دفترچه درمانی المثنی اقدام کنند.

,

 

,

بر این اساس، تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدور دفترچه درمانی المثنی (برای بار اول معادل 50 درصد حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه و برای بار دوم به بعد معادل یک‌برابر حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه) و ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.

,

 

,

همچنین صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و افراد تحت‌تکفل آنان که در اثر حوادث غیرمترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح (دادگاه‌های عمومی، نیروی انتظامی و ستاد بحران حوادث غیرمترقبه و...) صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه