اخبار داغ

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و سفیران:

دولتهای اسلامی برای یاری مظلومان غزه از اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف‌نظر کنند

دولتهای اسلامی برای یاری مظلومان غزه از اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف‌نظر کنند
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه پیام روشن ما به دولتهای اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی نشیند، افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولتهای اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز سه شنبه در دیدار صدها نفر از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و کارداران کشورهای اسلامی در ایران، همه مسلمانان را به یاری مظلومان فلسطین فراخواندند و تأکید کردند: جهان اسلام با کنار گذاشتن اختلافات، از همه توان خود برای تأمین نیازهای مردم غزه استفاده کند و ضمن مقابله با جنایات بی شرمانه صهیونیستها، از حامیان آنها بویژه امریکا و انگلیس، تنفر و برائت جوید.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

ایشان با تبریک عید سعید فطر به همه ملتهای مسلمان این عید را عید امت واحده خواندند و افزودند: متأسفانه برخلاف تعالیم و معارف اسلامی، امروز انگیزه های سیاسی و قدرت طلبانه، امت اسلامی را دچار تفرقه کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با دعوت از مسئولان کشورهای اسلامی برای عبور از اینگونه انگیزه ها و تشکیل امت واحده و مقتدر و توانا تأکید کردند: اگر قدرت طلبی ها، وابستگی ها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در این صورت هیچ قدرت مستکبری جرأت تجاوز و تعرض به کشورهای اسلامی و یا باج گرفتن از دولت های اسلامی را نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی، گستاخی صهیونیستها در قتل عام غزه را، از نتایج تفرقه دنیای اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمی دهد ملتهای غربی از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما این جنایات به گونه ای فجیع و دلخراش است که انعکاس حتی بخشی از آن در رسانه های غربی، ملتهای غیرمسلمان را تکان داده و به خیابانها کشانده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تنهایی مردم بی پناه غزه افزودند: پیام روشن ما به دولتهای اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی نشیند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

رهبر انقلاب افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولتهای اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.

ایشان در همین زمینه قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستور کار جهان اسلام را، ضروری خواندند: نخست فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و دوم عکس العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدمکش صهیونیست و حامیانش.

رهبر انقلاب با اشاره به نیاز مبرم مردم مقاوم و رنج دیده غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازل افزودند: این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد.

رهبر انقلاب بار دیگر خطاب به دولتهای اسلامی گفتند: بیایید برای کمک رسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی که صهیونیستها در این راه ایجاد می کنند همراه و همدست شویم و به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم.

 ایشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانیان صهیونیست و حامیانشان برای آدمکشی حیرت آور و کودک کشی نفرت انگیز در غزه، بی شرمانه توجیه و استدلال می آفرینند که این، اوج خباثت و بی حیایی آنان را نشان می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای حمایت آشکار مستکبران از جمله امریکا و انگلیس و تأیید تلویحی یا آشکار مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل را از فجایع صهیونیستها، مشارکت و همدستی در جنایات رژیم خونخوار خواندند.

ایشان افزودند: ملتهای مسلمان و دولتهای اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تل آویو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادی – سیاسی نمایند.

رهبر انقلاب، با تجلیل از عزم راسخ ملت ایران در حمایت صریح از مردم غزه و ایستادگی در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه آخر ماه رمضان، صدای بلند حمایت از مظلوم، از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این گونه حمایتها، هرکار دیگری از عهده اش برآید با استواری تمام انجام خواهد داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,



در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند.

رییس جمهور به حوادث غزه اشاره و تاکید کرد: روزه داری با رذائل اخلاقی و یا سکوت در برابر جنگ طلبان و جنایتکاران نمی سازد.

آقای روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده چرکین دانست و گفت: غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه غده چرکین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدم کشی و مسلمان کشی می کند، خاطرنشان کرد: همه تحلیل ها می گویند که ریشه هر دو غده یک‌جا است.

رئیس جمهور حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند و تأکید کرد: همه مجامع و سازمانهای بین المللی که از انسان دم می زنند باید محاکم و داوری های بین المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیث آنها برای جهانیان آشکارتر می شود، آماده کنند.

آقای روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم.

رئیس جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: آنهایی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند، این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از کشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می کند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه