اخبار داغ

«ترانه‌های حسنی» به خانه کودکان ایرانی آمد/ انیمیشنی شاد و موسیقایی

«ترانه‌های حسنی» به خانه کودکان ایرانی آمد/ انیمیشنی شاد و موسیقایی
کارگردان انیمیشن «ترانه‌های حسنی» که به تازگی پخش آن از شبکه پویا آغاز شده است از جزییات این انیمیشن برای کودکان که از شعر شاعران مطرح برگرفته شده است، سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مهر، پروین تجوید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مجموعه «ترانه‌های حسنی» که از شنبه چهارم مرداد هر روز ساعت 15:46 از شبکه پویا پخش می‌شود، گفت: این مجموعه چهارمین سری از مجموعه «ترانه‌های اتل متل» است که من در ساخت آن از اشعار گروه سنی الف و ب استفاده کرده ام.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پروین تجوید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مجموعه «ترانه‌های حسنی» که از شنبه چهارم مرداد هر روز ساعت 15:46 از شبکه پویا پخش می‌شود، گفت: این مجموعه چهارمین سری از مجموعه «ترانه‌های اتل متل» است که من در ساخت آن از اشعار گروه سنی الف و ب استفاده کرده ام.,

, ,

وی ادامه داد: «ترانه های حسنی» اشعار چندین شاعر از شعرای به نام کودک همچون شکوه قاسم نیا، اسدالله شعبانی، آزاده آشیان، م.آزاد، مریم معصومی و... است. این مجموعه در سال 1392 در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای ساخته شده است.

,

, ,

کارگردان انیمیشن «ترانه های حسنی» درباره آهنگسازی اثر توضیح داد: مجتبی پرنده غیبی انیماتور، نیما کامکار و پیام آزادی آهنگسازان این سری هستند و برای برخی از عناوین این فصل می‌توان به «حسنی و اشی مشی»، «حسنی دیگه گریه نکرد»، «جوجۀ ناز حسنی»، «حسنی و دزد»، «حسنی با کفش پاره»، «حسنی چه مهربونه»، و‬ دیگر داستان‌ها اشاره کرد.

,

, ,

وی با اشاره به مضمون این ترانه‌ها اشاره کرد: این ترانه‌ها از شاعران مطرح کشور است و باعث شده اثر هم کاری کاملا تخیلی و جالب برای کودکان و گروه سنی خردسال باشد. این داستان‌ها بیشتر آموزشی هستند و مثل کلیپ با شعر همراه شده‌اند.

,

, ,

تجوید همچنین درباره تکنیک ساخت این انیمیشن و جزییات تولید آن بیان کرد: تکنیک این انیمیشن دو بعدی است که با کامپیوتر انجام شد و تمامی بک‌گراندها و طراحی‌ها کار دست هستند. تولید کل مجموعه هم حدود 2 سال به طول انجامید.

,

, ,

سری اول مجموعه «ترانه‌های اتل متل»، مربوط به اشعار محمد حاجی‌حسینی در 13 قسمت 4 تا 5 دقیقه‌ای با عناوینی چون احترام به بزرگترها، امانت داری، رمضان، ورزش، نظم و انضباط و... در سال 87 تولید شد و انیمیت آن بر عهده مجتبی پرنده غیبی بود.

,

, ,

سری دوم، مجموعه اشعاری آموزنده از سپیده ذهنی در مورد ایران شناسی است. این فصل شامل 13 قسمت 7 دقیقه‌ای بود و به موضوعاتی چون مشهد، گیلان، برف، ایران، درخت و... پرداخت. این مجموعه در سال 1380 توسط مجتبی پرنده غیبی و محمدرضا کاشف انیمیت شد.

,

, ,

سری سوم «ترانه‌های علی کوچولو» با اشعاری از اسدالله شعبانی است که در سال 1382 در 9 قسمت 5 دقیقه‌ای تولید شد و از جمله عناوین آن «بی بی و عروسک»، «دوست من»، «علی کوچولو یه طوطی داشت»، «پیراهن پر ستاره»، «علی کوچولو به شهر رفت»، «علی کوچولو درختی کاشت» و... هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه